Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 177452
Oficina Tècnica d'Administració Electrònica. Acord relatiu a la subscripció del Conveni entre la Diputación Provincial de Albacete i l'Ajuntament de Palma per a la posada a disposició de la totalitat d’aplicatius i eines que integren la plataforma Sedipualb@

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el 28 de gener de 2023, va aprovar:

Informe proposta per a l'aprovació del Conveni entre la Diputació Provincial d'Albacete i l'Ajuntament de Palma per a la posada a disposició de la totalitat d'aplicacions i eines que integren la plataforma Sedipualb@

1. Antecedents

El batle de l'Ajuntament de Palma, amb data 18 de novembre de 2022; a instancies de l'Oficina Tècnica i de la Comissió d'Administració Electrònica; va sol·licitar a la Diputació d'Albacete la utilització de totes les aplicacions de la plataforma Sedipualb@ per a l'Ajuntament de Palma, els seus organismes autònoms i fundacions d'acord amb el model de distribució de costos i prèvia la signatura del corresponent Conveni.

El Ple de la Excma. Diputació Provincial d'Albacete en sessió extraordinària, celebrada el dia 20 de desembre de 2022, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

“La Corporación Provincial, en votación ordinaria y por unanimidad, acuerda:

PRIMERO.- Convenir con el Ayuntamiento de Palma al amparo de lo dispuesto por el artículo 157 de la ley 40/2015 del Régimen Jurídico del Sector Público, la puesta a disposición de la citada entidad y sus entidades dependientes de la totalidad de aplicativos y herramientas que integran la Plataforma SEDIPUALBA y sus sucesivas ampliaciones y actualizaciones, así como el alojamiento en los servidores de la Diputación de Albacete, o de otras administraciones públicas bajo el control de la Diputación, de la información generada con cumplimiento de las exigencias del ENS. Todo ello en las modalidades de software y almacenamiento como servicio (SaaS), así como de acuerdo con lo establecido por el artículo 11 de la Ley 40/2015, gestionar por delegación del Ayuntamiento de Palma los dominios de la sede electrónica, la utilización de sellos de componentes o código seguro de verificación de la Sede electrónica como mecanismo de firma en actuaciones administrativas automatizadas, y el acceso a las plataformas de intermediación de datos, las notificaciones en el Punto General de Acceso (carpeta ciudadana de la AGE), y la tramitación de altas de procedimientos en el Sistema de Información Administrativa.

SEGUNDO.- De conformidad con la Guía para la prestación de aplicaciones en modo servicio (de abril de 2016) establecer una contraprestación económica asociada, a efectos de repercutir el coste de la amortización y administración del servicio de acuerdo al modelo de costes elaborado por Jefe de Servicio de Modernización Administrativa y TIC y el Coordinador del Plan Administración Electrónica con fecha 22 de diciembre de 2017(Cod.409709) actualizado el 5 de febrero de 2019 ( Cod. 861961), para 2020 el 13 de febrero de 2020 (Cod.1580394) , para 2021 el 8 de marzo de 2021 documento (Cod.2624600) y para 2022 el 8 de febrero de 2022 documento (Cod.3487796).

TERCERO.- Formalizar el oportuno Convenio con una duración de cuatro años de acuerdo con el texto incorporado al expediente, que una vez firmado será publicado en los Boletines Oficiales correspondientes. Todo ello de conformidad con lo establecido en la ley 40/2015 del Régimen Jurídico del Sector Público.”

2. Fonaments de dret

L'article 50 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix com a tràmit preceptiu per a la subscripció de convenis i els seus efectes, la realització per part de l'òrgan proponent del conveni, d'una memòria justificativa que acompanyi al conveni de col·laboració. S'adjunten la Memòria Justificativa i el Conveni com a documents que formen part de la proposta.

S'han emès els informes preceptius per part del lletrat director dels Serveis Jurídics i de l'interventor general, ambdós de data 13 de gener de 2023.

Els articles 123.1.j) i 123.2 de la Llei 7/1985 reguladora de les bases del règim local determinen que la transferència de funcions o activitats a altres administracions públiques requereixen acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament amb el quòrum de majoria absoluta. Als efectes previstos a l'article 122.5.e) 2º de la Llei 7/1985 i també a l'article 38.d.2n del Reglament Orgànic del Ple, el secretari general del Ple, el mateix dia 13 de gener ha subscrit l'informe emès pel lletrat director dels Serveis jurídics.

Per tot això es proposa a la Junta de Govern que, previ dictamen de la Comissió, elevi al Ple l'adopció amb el quòrum de majoria absoluta del següent:

Acord

PRIMER.- Convenir amb la Diputació d'Albacete (CIF P0200000H, Paseo de la Libertad, 5, CP 02001 Albacete), a l'empara del qual disposa l'article 157 de la Llei 40/2015 del Règim Jurídic del Sector Públic, la posada a la disposició de la totalitat d'aplicatius i eines que integren la Plataforma SEDIPUALBA i les seves successives ampliacions i actualitzacions, així com l'allotjament en els servidors de la Diputació d'Albacete, o d'altres administracions públiques sota el control de la Diputació, de la informació generada amb compliment de les exigències de l'ENS. Tot això en les modalitats de programari i emmagatzematge com a servei (SaaS), així com, d'acord amb el que s'estableix per l'article 11 de la Llei 40/2015, delegar a la Diputació la gestió dels dominis de la seu electrònica, la utilització de segells de components o codi segur de verificació de la Seu electrònica com a mecanisme de signatura en actuacions administratives automatitzades, i l'accés a les plataformes d'intermediació de dades, les notificacions en el Punt General d'Accés (carpeta ciutadana de l'AGE), i la tramitació d'altes de procediments en el Sistema d'Informació Administrativa.

SEGON.- De conformitat amb la Guia per a la prestació d'aplicacions en modo servei (d'abril de 2016) establir una contraprestació econòmica associada, a l'efecte de repercutir el cost de l'amortització i administració del servei d'acord amb el model de costos elaborat per Cap de Servei de Modernització Administrativa i TIC i el Coordinador del Pla Administració Electrònica amb data 22 de desembre de 2017 (Cod.409709) actualitzat el 5 de febrer de 2019 (Cod. 861961), per a 2020 el 13 de febrer de 2020 (Cod.1580394), per a 2021 el 8 de març de 2021 document (Cod.2624600) i per a 2022 el 8 de febrer de 2022 document (Cod.3487796).

Els costos previstos pel 2023 són els que s'especifiquin:

- Costos de creació d'entitat (proves i producció): 358,60 €

- Costos d'importació de dades d'interessats: 358,60 €

- Costos d'allotjament i hosting: 1 Terabyte 3.000,00 €

- Costos per a 2752 usuaris x 55,64 € anuals: 153.121,28 €

Estimació total cost anual del primer any, dels quatre que inicialment s'autoritzen: 156.838,48 € més IVA. que fa un total de 189.775,00€ amb càrrec a l'aplicació pressupostària 02.920.51.227.98 OTAE.- Conveni Dipualba (ref.891/op.265)

TERCER.- Autoritzar el Batle per a formalitzar l'oportú Conveni amb una durada de quatre anys, prorrogable per quatre més, d'acord amb el text incorporat a l'expedient, que una vegada signat serà publicat als Butlletins Oficials corresponents. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en la llei 40/2015 del Règim Jurídic del Sector Públic.”

 

Palma, a la data de la signatura electrònica:(6 de març de 2023)

El secretari adjunt Miquel Ballester Oliver

 

ANNEX

CONVENI

CONVENI ENTRE LA DIPUTACIÓ PROVINCIAL D'ALBACETE I L'AJUNTAMENT DE PALMA PER A LA POSADA A DISPOSICIÓ DE LA TOTALITAT D'APLICATIUS I EINES QUE INTEGREN LA PLATAFORMA SEDIPUALBA

PARTS

D'una banda, el Sr. Santiago Cabañero Masip, president de la Diputació Provincial d'Albacete (CIF P0200000H), en nom i representació d'aquesta, en compliment de l'acord plenari de 20 de desembre de 2022.

De l'altra, el Sr. José Francisco Hila Vargas, batle de l'Ajuntament de Palma (Illes Balears) (CIF P0704000I), en nom i representació de l'Ajuntament d'aquesta ciutat, en compliment de l'acord plenari de 26 de gener de 2023.

Actuen com a fedataris en la formalització d'aquest Conveni el secretari de la Diputació, Manuel Cebrián Abellán, i el secretari adjunt de l'Ajuntament, Miquel Ballester Oliver.

Ambdues parts ens reconeixem capacitat suficient per a la signatura del present Conveni.

ANTECEDENTS

Primer

L'article 3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix com un dels principis generals d'actuació de les administracions públiques el principi de cooperació, col·laboració i coordinació, i la mateixa Llei regula, al seu capítol VI del títol preliminar, el conveni com a instrument amb efectes jurídics per a la formalització d'acords entre administracions amb una finalitat comuna.

Segon

L'article 157.3 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, assenyala que les administracions públiques, amb caràcter previ a l'adquisició, el desenvolupament o el manteniment al llarg de tot el cicle de vida d'una aplicació, han de consultar si existeixen solucions disponibles per a la seva reutilització que puguin satisfer totalment o parcial les necessitats que es pretenen cobrir. En aquest mateix sentit, el Reial decret 4/2010, de 8 de gener, que regula l'Esquema nacional d'interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica, a fi de minorar al màxim els costos derivats de la implantació i el desenvolupament de les solucions tecnològiques i de garantir en tot cas el dret dels ciutadans a accedir electrònicament als serveis públics, imposa a les administracions, al seu article 17, el deure de tenir en compte les solucions disponibles que puguin satisfer totalment o parcial les necessitats de nous sistemes o serveis, o la millora i l'actualització dels ja implantats.

Tercer

De conformitat amb la política de cooperació interadministrativa que es deriva de les iniciatives de la UE en l'àmbit de l'Administració Electrònica, i que es recullen a la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, el Ple de la Diputació d'Albacete, en sessió d'1 de desembre de 2017, va adoptar l'acord de posar a la disposició de les administracions públiques que ho sol·licitin i que compleixin els requisits de capacitat tècnica suficient la utilització en manera servei de les aplicacions d'Administració Electrònica integrades en la plataforma Sedipualba.

Aquesta posada a disposició es realitza d'acord amb la Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servei, editada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques l'abril de 2016, i es fonamenta en el que disposa l'article 157.1 de l'esmentada Llei, que estableix que “les administracions han de posar a disposició de qualsevol altra administració que ho sol·liciti les aplicacions, desenvolupades pels seus serveis o que hagin estat objecte de contractació, i els drets de propietat intel·lectual dels quals siguin titulars, tret que la informació a què estiguin associades sigui objecte d'especial protecció normativa. Les administracions cedents i cessionàries poden acordar la repercussió del cost d'adquisició o de fabricació de les aplicacions cedides”.

L'esmentada disponibilitat ha estat publicada en el Centre de Transferència de Tecnologia, gestionat en el Portal de l'Administració Electrònica de l'Administració General de l'Estat, complint d'aquesta manera l'exigència de l'article 158 de la Llei 40/2015, que assenyala que “l'Administració General de l'Estat ha de mantenir un directori general d'aplicacions per a la seva reutilització”.

Quart

L'Ajuntament de Palma s'ha assabentat de l'esmentada política de cooperació interadministrativa en matèria d'administració electrònica desenvolupada per la Diputació Provincial d'Albacete, la qual l'ha informat sobre les aplicacions d'Administració Electrònica integrades en la plataforma Sedipualba. Amb els informes favorables dels serveis municipals competents, l'Ajuntament considera que la utilització dels aplicatius i de les eines que integren aquesta plataforma d'administració electrònica constitueix la solució més adequada per a complir les prescripcions legals sobre administració electrònica i aconseguir la major eficàcia i eficiència possibles en l'exercici de les seves competències.

Cinquè

Les entitats signants manifesten que la cooperació continguda en aquest Conveni recau sobre activitats de suport als serveis públics i contribueix a la realització efectiva d'aquests.

Sisè

La cooperació entre les entitats signants suposa l'exercici efectiu per part de la Diputació d'una acció alineada amb els Objectius de desenvolupament sostenible 9.C. ACCÉS A LES TIC I INTERNET, “Augmentar significativament l'accés a la tecnologia de la informació i les comunicacions” i 16.6 INSTITUCIONS EFICACES I TRANSPARENTS, “Crear a tots els nivells institucions eficaces i transparents que rendeixin comptes”.

En virtut de tot això, les parts acordam subscriure el present Conveni, que es regeix per les següents

CLÀUSULES

Primera. Objecte

L'objecte del present Conveni és:

1. Per a la Diputació d'Albacete, la posada a disposició a l'Ajuntament de Palma, a l'empara del que disposa l'article 157 de la Llei 40/2017, de la totalitat d'aplicatius i eines que integren la plataforma SEDIPUALBA i les seves successives ampliacions i actualitzacions, així com l'allotjament als servidors de la Diputació d'Albacete, o d'altres administracions públiques sota el control de la Diputació, de la informació generada complint les exigències de l'ENS. Tot això en les modalitats de programari i emmagatzematge com a servei (SaaS), d'acord amb la “Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servei”.

2. Per a l'Ajuntament de Palma, l'ús de la plataforma citada, amb els seus propis recursos, per a contribuir a la racionalització de l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions en les administracions i complir les exigències de funcionament electrònic de l'Administració establertes a la Llei 39/2025, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les entitats dependents o vinculades que també s'hi inclouen són les següents:

• Institut Municipal de l'Esport (IME)

• Institut Municipal d'Innovació (IMI)

• Agència de Desenvolupament Local (Palma Activa)

• Patronat Municipal d'Escoles d'Infants

• Patronat Municipal de l'Habitatge i de la Rehabilitació Integral de Barris (RIBA)

• Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca

• Fundació Palma 365

3. A petició de l'Ajuntament de Palma, es podran estendre els efectes d'aquest Conveni a altres ens dependents, sota la responsabilitat tècnica i econòmica del mateix Ajuntament.

Segona. Obligacions de les parts

1. La Diputació d'Albacete es compromet a:

a. Adscriure al projecte els mitjans humans i tècnics necessaris per a l'adequada adaptació i implantació inicial de la citada plataforma, perquè en faci ús l'Ajuntament de Palma.

b. Proporcionar material per a l'autoformació específica del personal de l'Ajuntament encarregat de donar suport funcional i informàtic a aquesta plataforma.

c. Facilitar l'accés a les activitats de formació que periòdicament convoqui en relació amb les actualitzacions de la plataforma.

2. L'Ajuntament de Palma es compromet a:

a. Dur a terme la formació dels usuaris en el seu organisme.

b. Contribuir al manteniment anual de la sostenibilitat funcional i tècnica de la plataforma Sedipualba en els termes establerts a la clàusula novena del present Conveni.

c. Abonar la compensació econòmica en la forma i la quantia que s'estipula en la clàusula sisena i setena del present Conveni.

3. Ambdues parts es comprometen a:

La Diputació d'Albacete ha de facilitar l'accés a les activitats de formació que periòdicament convoqui, i els treballs conjunts d'adaptació, generació i càrrega de suports amb informació d'acord amb una planificació conjunta, així com la posada a la disposició del Centre d'Atenció als Usuaris (CAU), en els termes que estableix la clàusula setena.

L'Ajuntament de Palma ha d'assistir a les activitats de formació que es convoquin i ha de participar en els treballs conjunts d'adaptació, generació i càrrega de suports amb informació d'acord amb una planificació conjunta.

Tercera. Funcionalitats

La plataforma d'administració electrònica SEDIPUALBA integra les següents eines plenament operatives: SEGEX (Sistema de Gestió d'Expedients Electrònics), SEFYCU (Sistema de Signatura i Custòdia de Documents, Notificacions i Publicacions d'Actes i Acords), SERES (Sistema de Registre Electrònic Interoperable amb SIR), SEGRA (Sistema de Gestió Electrònica de Resolucions Administratives).

Les esmentades eines poden complementar-se mitjançant la corresponent adaptació, que haurà de realitzar el proveïdor de servei de comptabilitat de l'entitat cessionària, amb el sistema de tramitació electrònica de factures (SEFACE).

Igualment, s'han d'arbitrar les mesures necessàries que permetin compartir informació mitjançant serveis web entre les aplicacions SEDIPUALBA i les pròpies de l'Ajuntament de Palma.

Quarta. Disponibilitat

La Diputació d'Albacete es compromet a oferir les aplicacions de SEDIPUALBA a través de sistemes d'infraestructura tecnològica i de comunicacions adequadament i degudament mantinguts, 24 hores al dia i 365 dies a l'any.

En aquest sentit assumeix els compromisos d'avís de les interrupcions per manteniment o per incidències de manteniment, i de la posada a la disposició d'un centre d'atenció a usuaris per a incidències de l'ús de les aplicacions mitjançant plataforma web, amb disponibilitat permanent i resposta en horari laboral.

La Diputació d'Albacete disposa de personal suficient amb formació tècnica, capacitat de decisió i disponibilitat per a la gestió i l'administració ordinària, i per a la resolució d'incidències.

Amb periodicitat anual s'ha de realitzar una avaluació conjunta de la capacitat consumida i una previsió de les necessitats de l'exercici següent.

Cinquena. Compromisos de seguretat

La Diputació Provincial d'Albacete compleix, respecte de la plataforma  SEDIPUALBA, l'Esquema nacional de seguretat (ENS) en la seva categoria mitjana, segons s'acredita mitjançant el Certificat de conformitat ENS-0239/22, de data 28 de gener de 2022, expedit per Applus Certification, amb l'existència de mesures que garanteixen la integritat, l'autenticitat, la confidencialitat, la qualitat, la protecció i la conservació dels documents emmagatzemats.

La Diputació d'Albacete i l'Ajuntament de Palma es comprometen a complir les obligacions derivades de la Resolució de 13 d'octubre de 2016 1, de la secretària d'estat d'Administracions Públiques, que aprova la Instrucció tècnica de seguretat de conformitat amb l'ENS.

Per a preservar l'intercanvi segur d'informació, les entitats signants es comprometen que les comunicacions vinculades amb els serveis de la plataforma SEDIPUALBA es realitzin a través de la xarxa SARA, que connecta les xarxes de les administracions públiques espanyoles.

O la resolució que la substitueixi i desenvolupi el Reial Decret núm. 311/2022 que regula l'Esquema Nacional de Seguretat i deroga el RD 3/2010.

Sisena. Responsabilitats en relació amb les dades a allotjar en el servei prestat i el seu maneig i/o tractament

La Diputació Provincial d'Albacete assumeix la responsabilitat tècnica de la seguretat física i lògica de les dades gestionades.

La interacció d'aplicacions mitjançant serveis web ha d'incorporar els requisits de seguretat i traçabilitat que permetin garantir un correcte i adequat tractament de les dades.

La Diputació, a través del seu Servei de Modernització Administrativa i Tecnologies de la Informació i la Comunicació, ha d'assumir les funcions d'encarregat del tractament, establert a la legislació de protecció de dades.

Durant la prestació del servei, la Diputació ha de garantir la conservació de les dades del cessionari en els mateixos termes que les seves pròpies, que es gestionen amb la mateixa plataforma.

Una vegada conclòs el conveni de disposició del servei, totes les dades s'han de retornar a l'entitat responsable del tractament.

Els registres de traçabilitat d'accessos i operacions han de ser gestionats per la Diputació d'Albacete i s'han de lliurar a l'entitat signant una vegada que conclogui el termini de disponibilitat del servei.

Setena. Amortització de les aplicacions i distribució de costos

De conformitat amb la Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servei (d'abril de 2016) qualsevol possible contraprestació econòmica associada ha de ser únicament a l'efecte de repercutir el cost de l'administració del servei, i mai amb finalitats de lucre.

En conseqüència, resulta necessària la definició d'un model de costos i de contraprestació que garanteixi, de manera transparent, el compliment d'aquests requeriments.

El Model de costos i criteris de distribució s'incorpora com a annex I (Document SEFYCU 409709 CSV P4UUR4-KV9L6JJM) al present Conveni; té caràcter dinàmic i podrà ser ajustat anualment per part de la Diputació Provincial d'Albacete; està actualitzat per a 2022 en document SEFYCU Cod. 3487796 de 08/02/2022 CSV AAA XDVD QTZ9 TMEJ AM3L, que s'incorpora com a annex II.

La distribució de costos podria incloure, addicionalment, l'IVA, o qualsevol altre tribut que pogués ser establert i que hi resultàs d'aplicació.

Vuitena. Costos objectes de distribució

Considerant que els desenvolupaments que configuren les eines de SEDIPUALBA en el model actual són el resultat dels projectes de programació informàtica empresos per personal propi de la Diputació des de 2014, el contingut essencial d'aquests costos està constituït pels salarials del personal dedicat a aquests treballs informàtics.

Encara que s'hi ha produït una participació parcial de personal divers vinculat al Servei d'Informàtica, s'ha considerat procedent, en termes homogenis de jornades completes, prendre com a base el cost salarial (incloent-hi la Seguretat Social) d'un dissenyador d'aplicacions informàtiques (A2) amb una antiguitat estàndard, segons la Relació de llocs de treball i les condicions salarials.

Addicionalment s'estableix una imputació de costos del capítol 2, “Compra de béns i serveis”, directament consumits pel Servei d'Informàtica mitjançant la seva prorrata per la proporció del cost de personal imputable respecte del cost total del capítol 1 del Servei de Modernització Administrativa i TIC, i els costos directes vinculats a accions formatives.

Una vegada calculat el cost estimat de l'aplicació al tancament de l'exercici de 2017, aquest s'ha de repercutir en l'exercici següent, entenent que la seva amortització es produeix en un termini de cinc anys.

Anualment s'ha de recalcular el cost, addicionant la despesa de l'any n-1 i calculant l'amortització en un període de 5 anys de la despesa acumulada entre els anys n-1 i n-5.

La distribució del cost s'ha de realitzar entre el nombre d'usuaris a 31 de desembre de cada any, tenint en compte els següents conceptes.

a. Cost de posada a la disposició de la Seu Electrònica:

Avaluat en el Model de costos mitjançant l'aplicació de 10 hores de dissenyador d'aplicacions i resolució d'incidències.

b. Cost d'allotjament de la informació:

L'allotjament de la informació s'ha d'avaluar en el cost establert per l'AGE respecte del servei ARCHIVE.

c: Forma de liquidació i pagament

Per al primer exercici

La participació en els costos d'amortització s'ha de calcular mitjançant la multiplicació del cost unitari (calculat amb les dades de la liquidació del darrer exercici i amb el nombre d'usuaris efectius a 31 de desembre de l'exercici) pel nombre d'usuaris previstos de l'entitat incorporada.

L'esmentat import s'ha de prorratejar per trimestres naturals complets, incloent-hi aquell en el qual s'iniciï la utilització del servei.

A l'esmentada quantitat, s'ha d'addicionar el cost fix que representa l'import de 10 hores d'un dissenyador d'aplicacions informàtiques, en concepte de costos d'incorporació de dades de l'entitat incorporada.

Per a exercicis successius

Als exercicis successius, i una vegada calculats i distribuïts els costos d'acord amb l'apartat “Amortització de les aplicacions i distribució”, tenint en compte les dades de la liquidació de l'exercici anterior i els usuaris a 31 de desembre de l'exercici anterior, s'ha de determinar la quota d'amortització per a l'exercici corrent.

A aquesta liquidació, s'han d'addicionar els costos d'assistències i allotjament de la informació en els quals s'hagi incorregut en l'exercici anterior.

Novena. Compromís de cooperació

Dins del marc de cooperació, l'Ajuntament de Palma, es compromet a realitzar suggeriments i aportacions de millora en el conjunt d'eines que integren Sedipualba. Una vegada que siguin validades per la comunitat d'usuaris i s'hi hagin realitzat els desenvolupaments oportuns, es posaran a la disposició del conjunt d'administracions públiques usuàries de l'aplicació.

Desena. Vigència, durada i modificació del Conveni

Els efectes del present Conveni comencen en la data de la seva signatura i tenen una durada de quatre anys.

En qualsevol moment abans de la finalització del termini previst a l'apartat anterior, els signants podran acordar-ne la pròrroga per un període de fins a quatre anys addicionals, o la seva extinció.

El text d'aquest Conveni pot ser modificat per acord de les parts.

Onzena. Causes d'extinció i resolució

En matèria d'extinció, hom s'ha d'ajustar al que disposa l'apartat 1 de l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

De conformitat amb que el estableix l'article 51.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, són causes de resolució del Conveni, per causa diferent a la prevista en la clàusula vuitena, les següents:

- L'incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per part d'algun dels signants.

- La decisió judicial declaratòria de la nul·litat del Conveni.

- Qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en el Conveni o en altres lleis.

- Així mateix, les parts signants podran resoldre aquest Conveni per mutu acord, o per denúncia de qualsevol d'aquestes mitjançant preavís comunicat de forma fefaent a l'altra part amb un termini d'antelació d'un any a la data de resolució proposada; tot això per a la gestió ordenada de l'acabament del servei i l'elaboració dels suports de lliurament, que s'han de realitzar de conformitat amb l'ENI.

Dotzena. Conseqüències en cas d'incompliments

L'incompliment dels compromisos de posada a disposició de les eines tècniques assenyalades a l'objecte d'aquest Conveni donarà dret al cessionari a resoldre'l i a una indemnització corresponent a l'import d'una quarta part de la darrera anualitat pagada.

La demora en el pagament de les obligacions assumides per l'entitat cessionària superior a 60 dies naturals des de la comunicació de la liquidació suposarà el pagament d'una indemnització pecuniària equivalent als interessos moratoris calculats d'acord amb la normativa de morositat de les operacions comercials.

En ambdós casos, qualsevol de les parts podrà notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un determinat termini les obligacions o els compromisos que es consideren incomplerts.

Tretzena. Comissió de seguiment

A fi d'efectuar el seguiment i l'avaluació de l'aplicació del Conveni, la interpretació del seu contingut, així com la proposta de noves actuacions de les parts que complementin les que s'hi comprenen, s'ha de constituir una Comissió Mixta de Seguiment, integrada per dos representants de cadascuna de les parts.

L'esmentada Comissió ha de constituir el mecanisme de resolució dels problemes d'interpretació i compliment que es puguin plantejar respecte del contingut del Conveni, per a la qual cosa es podran sol·licitar dictàmens conjunts als òrgans consultius de cadascuna de les parts signants.

L'esmentada Comissió de Seguiment s'ha de reunir a petició de qualsevol de les parts.

L'esmentat òrgan col·legiat pot estar assistit pels tècnics que es considerin oportuns, amb dret a veu, però sense vot.

Catorzena. Naturalesa

El present Conveni de col·laboració, de naturalesa administrativa, fonamentat en l'article 157 de la Llei 40/2015 i en les disposicions concordants, es troba exclòs de la legislació contractual, en virtut del que disposa l'article 6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

Qualsevol controvèrsia que pugui sorgir entre les parts signants del present Conveni, sobre la seva interpretació, execució o resolució, ha de ser resolta per l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, una vegada sotmesa a la Comissió Mixta de Seguiment sense que s'hi hagi arribat a un acord satisfactori.

Palma, a la data de la signatura electrònica:(6 de març de 2023) El secretari adjunt Miquel Ballester Oliver