Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 175694
Bases reguladores i convocatòria d’ajudes per a la realització de mobilitat Erasmus + - estudis de grau universitari curs acadèmic 2023/2024, de l’Institut Municipal d’Educació i Biblioteques de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

EL CONSELL RECTOR DEL IMEB VA APROVAR EL DIA 7 DE MARÇ DE 2023 LES BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER A LA REALITZACIÓ DE MOBILITAT ERASMUS + - ESTUDIS DE GRAU UNIVERSITARI CURS ACADÈMIC 2023/2024 DE CONFORMITAT AL QUE ES DISPOSA EN L'ARTICLE 9.3 DE LA LLEI 38/03, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS, ES PUBLIQUEN LES BASES REGULADORES QUE LA REGEIXEN

Des de l'Ajuntament de Calvià, mitjançant l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, es vol facilitar la mobilitat d'estudiants de grau universitari a institucions d'educació superior en el marc del programa Erasmus +.

Article 1. Finalitat de les bases.

La finalitat d'aquestes ajudes és la de contribuir a sufragar despeses per a facilitar la realització d'estudis de grau universitari en institucions d'Educació Superior en el marc del programa Erasmus+, entre els ciutadans del municipi de Calvià.

Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (d'ara endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva i seguint els principis d'objectivitat i publicitat, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.

Article 2. Caràcter de les beques

Els ajuts d'aquesta convocatòria tenen caràcter de màxims, caràcter voluntari i temporal, no són invocables com a precedent i no es pot exigir un augment o revisió de la quantia assignada.

La participació en aquesta convocatòria se subjectarà als principis de publicitat, concurrència, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, reducció de tràmits, agilitació, eficiència i simplificació així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

En tot allò no previst en aquestes bases hi serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques;Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals; el Reial Decret-Llei 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Article 3.- Requisits de les persones sol·licitants

Les persones sol·licitants hauran de complir en el termini de presentació de sol·licituds els següents requisits:

3.1 Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries hauran de ser residents a Espanya.

3.2 Estar empadronades en el municipi de Calvià o bé que la persona sol·licitant o familiars de primer grau hagin abonat el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2022.

3.3 Haver estat seleccionat per les institucions d'Educació Superior d'origen en el marc del Programa Erasmus +, per realitzar una part dels seus estudis de grau universitari del curs acadèmic 2023-2024. Així mateix, serà imprescindible haver rebut l'aprovació i acceptació de la mobilitat en cas d'assignar-se la concessió de la subvenció.

Com a màxim dia 27 d'octubre de 2023 s'ha de presentar a través de registre municipal el document que acrediti els drets de matrícula a les institucions d'Educació Superior d'origen del curs acadèmic 2023-2024 (Learning Agreement).

3.4.- La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos en l'exercici fiscal 2022 per a poder beneficiar-se d'aquestes ajudes: El càlcul s'obtindrà a partir de l'import de la Base Imposable General (casella 435) més l'import de la Base Imposable de l'Estalvi (casella 460).

Famílies d'un membre

17.640,00 euros

Famílies de dos membres

30.111,00 euros

Famílies de tres membres

40.871,25 euros

Famílies de quatre membres

48.538,75 euros

Famílies de cinc membres

54.252,50 euros

Famílies de sis membres

58.566,25 euros

Famílies de set membres

62.833,75 euros

Famílies de vuit membres

67.081,25 euros

Quan alguns dels membres computables de la unitat familiar acrediti una discapacitat, o incapacitat per a treballar, computarà com dos membres de dita unitat.

Per a la determinació de la renda dels membres computables que hagin presentat declaració per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques o Certificat d'Imputacions, es procedirà de la següent manera:

  • Quan la persona sol·licitant hagi percebut ingressos, constituirà una unitat familiar independent. En cas de tenir cònjuge o parella de fet, també es considerarà membre computable, així com els fills que visquin en el mateix domicili, si n'és el cas. Si la persona sol·licitant conviu amb el seu cònjuge o parella de fet i no hagués percebut ingressos, es tendran en compte els ingressos d'aquest.
  • Quan la persona sol·licitant no hagi percebut ingressos i convisqui amb els seus progenitors, es consideraran membres computables de la unitat familiar el pare i la mare, o tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció de l'estudiant, i el mateix sol·licitant.

Constitueixen modalitats d'unitat familiar per al còmput d'ingressos, les següents:

En els casos de separació amb règim de guarda i custòdia: es requerirà al sol·licitant la sentència ferma i conveni regulador. Si tan sols l'ostenta un dels dos progenitors, la documentació sobre ingressos serà la que hi sigui referida. Si l'ostenten de manera compartida els dos progenitors, la documentació serà la referida a ambdós.

En el cas que no apareguin dades a l'Agència Tributària i l'IMEB ho consideri pertinent, per a una adequada resolució de la sol·licitud, podrà requerir documentació alternativa.

3.5.- Estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i locals, de conformitat al que disposa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3.6 Es consideraran beneficiaris directes aquelles persones sol·licitants a la unitat familiar de les quals hi hagi víctimes de violència de gènere. En qualsevol cas, s'haurà de complir amb els requisits dels punts 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 i 3.7.

3.7.- Presentar la documentació requerida en el termini i lloc establerts en les presents bases.

Article 4.- Característiques de l'ajuda

Grup 1 – Països del Programa amb majors costos de vida:

Dinamarca, Irlanda, França, Itàlia, Àustria, Finlàndia, Suècia, Regne Unit, Liechtenstein, Noruega.

800,00 € mensuals per un màxim de 9 mesos.

Grup 2 – Països del Programa amb costos de vida mitjans:

Bèlgica, República Txeca, Alemanya, Grècia, Croàcia, Xipre, Luxemburg, Països Baixos, Portugal, Eslovènia, Islàndia, Turquia

700,00 € mensuals per un màxim de 9 mesos.

Grup 3 – Països del Programa amb els costos de vida més baixos:

Bulgària, Estònia, Letònia, Lituània, Hongria, Malta, Polònia, Romania, Eslovàquia, l'ex República Iugoslava de Macedònia

600,00 € mensuals per un màxim de 9 mesos.

Article 5. Compatibilitat i incompatibilitat de les ajudes

Aquests ajuts són compatibles amb altres que pel mateix concepte puguin concedir-se per part d'altres entitats públiques o privades. Serà obligació de la persona beneficiària comunicar l'IMEB l'obtenció d'una altra ajuda, ingrés o recurs que financi el mateix concepte, i l'import de la subvenció en cap cas podrà ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, superi el cost del concepte subvencionable.

Article 6. Criteris de baremació de les ajudes

Des de l'IMEB s'observaran els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

Si no és possible ampliar el crèdit pressupostari assignat i les sol·licituds superen el crèdit previst, l'assignació de les ajudes entre les persones sol·licitants es baremarà seguint els següents criteris:

  • Criteri 1: Tendran preferència aquelles persones que cursin els estudis en una universitat pública.
  • Criteri 2: Tendran preferència aquelles persones que cursin els estudis en una universitat adscrita a una universitat pública..
  • Criteri 3: Tendran preferència aquelles persones els estudis de les quals no s'imparteixin a Mallorca i es cursin en una universitat privada.

Una vegada aplicat el primer criteri, si el nombre de sol·licituds continua essent superior, tendran preferència aquelles persones que tenguin condició de família nombrosa.

En cas que encara hi hagi major nombre de sol·licituds, es decidirà mitjançant sorteig per l'IMEB. En cas que no hi hagi possibilitat d'atorgar més ajuts, es procedirà a aplicar el següent criteri amb les mateixes condicions.

Article 7. Causes de denegació de l'ajuda

L'ajuda econòmica es denegarà (o es revocarà en el cas que ja hagués estat concedida) per les causes següents:

  • Per falsejar o incomplir algun dels punts establerts en les presents bases.
  • La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert.
  • La no utilització dels formularis normalitzats electrònics d'ús obligatori.
  • La no presentació de la documentació establerta a les presents bases.

Article 8. Funcions de l'IMEB

  • Comprovar que la persona sol·licitant reuneix els requisits i que la seva documentació s'ajusta al que disposa la present convocatòria. Seran excloses del procés de selecció aquelles sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.
  • Requerir a les persones sol·licitants la documentació, precisions o aclariments i proves que consideri oportunes.
  • Proposar la concessió o denegació de les beques a la presidenta de l'IMEB. L'acord adoptat establirà les quanties que corresponguin a cada beneficiari, les característiques de les ajudes i la partida pressupostària corresponent.
  • Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista en les presents bases i convocatòria.

Article 9. Procediment de concessió i publicitat

  • La instrucció del procediment correspon a l'IMEB, que actuarà d'ofici fent totes les actuacions necessàries per a determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió de les ajudes.
  • Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà, mitjançant publicació en el web municipal, la persona interessada perquè la complementi, esmeni la falta de dades o acompanyi els documents preceptius que se li indiquin, en el termini màxim improrrogable dels deu dies hàbils següents, amb l'advertiment que, si no fa les esmenes en el termini assenyalat, es tindrà per desistida la petició.
  • Aquesta resolució haurà d'incloure la relació de les persones sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de persones sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de persones sol·licitants excloses amb indicació del motiu.
  • El requeriment previst en el paràgraf anterior es farà a través de resolució. La publicació es realitzarà a través del mitjà www.calvia.com/imeb
  • Com a màxim dia 27 d'octubre de 2023 han de presentar a través de registre municipal el document que acrediti la matrícula del curs 2023/2024 dels estudis pels quals opta a la beca en la qual s'indiqui el nom del centre educatiu, estudis, curs acadèmic, nombre d'assignatures matriculades, nom i DNI de l'estudiant.
  • Una vegada hagi conclòs el termini, l'IMEB haurà d'avaluar les sol·licituds presentades i les al·legacions i/o esmenes realitzades per les persones interessades.
  • El termini màxim per a resoldre l'adjudicació i fer les comprovacions posteriors serà de sis mesos, a comptar del següent a la finalització del termini de presentació de les sol·licitud. S'hi podrà interposar recurs d'alçada, que no esgota la via administrativa, davant el batle de la corporació, en el termini d'un mes a comptar des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que es pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs es presentarà en el Registre General d'aquest Ajuntament, en el registre de l'IMEB, o en les dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la ja esmentada Llei 39/2015.

Article 10. Protecció de dades

De conformitat amb el que disposa el Reglament general de protecció de dades (UE) 2016/679 i la normativa espanyola relativa a la protecció de dades personals, posam en el vostre coneixement que:

1. El responsable del tractament de les vostres dades de caràcter personal és l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (IMEB) amb NIF Q-0700491-D, carrer Julià Bujosa Sans, batle, núm. 1, CP: 07184, Calvià, Illes Balears, telèfon de contacte 971 139 139 i correu electrònic imeb@calvia.com.

2. Les dades de contacte del delegat de Protecció de Dades de l'IMEB són: dpd@calvia.com.

3. La finalitat amb la qual es tracten les vostres dades és la tramitació i gestió de la vostra sol·licitud de beca d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases reguladores.

4. La base de licitud per al tractament de les dades facilitades, tant en la sol·licitud com en la documentació que hi pugui ser adjuntada, es basa en l'article 6.1.c del Reglament general de protecció de dades, compliment d'una obligació legal, i en l'art. 6.1.e, compliment d'una missió feta en interès públic sobre la base de la següent normativa:

  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
  • Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de Balears. 
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques.
  • RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • La consulta a altres administracions públiques, a través de plataformes d'intermediació, de la documentació necessària per tramitar la vostra sol·licitud, que pugui contenir dades personals amb transcendència tributària, conformement a l'article 95 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, categories especials de dades personals conformement a l'article 9 del Reglament general de protecció de dades o altres dades de caràcter reservat i/o confidencial, està basada en el consentiment de la persona que sol·licita la beca o del seu representant legal.

5.- La informació es conservarà d'acord amb els criteris i terminis establerts en la Llei 15/2006, del 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

6.- Comunicacions de dades previstes: les dades personals podran ser comunicats en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'entitat seguint les instruccions emanades de Disposició addicional setena de la Llei orgànica de Protecció de Dades i garantia de drets digitals en relació a la identificació dels interessats en les notificacions per mitjà d'anuncis i publicacions d'actes administratius.

Així mateix, les seves dades podran ser comunicats a l'Agència Tributària o òrgans similars amb competències en matèria tributària.

No estan previstes altres comunicacions ni transferències internacionals de dades personals, excepte obligació legal.

7.- Podrà exercitar, en els casos i formes prevists en la legislació vigent, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, oposició i portabilitat, mitjançant registre presencial, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'IMEB carrer Juliá Bujosa Sans, Batle, num 1, Calvià.

8.- Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès podrà presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 28001 Madrid – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcter previ i potestatiu, pot posar-se en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades en dpd@calvia.com.

Article 11. Pagament de les beques

L'IMEB abonarà l'import de l'ajuda concedida mitjançant pagament únic, que es farà efectiu una vegada conclosa la tramitació administrativa de la present convocatòria per a la seva adjudicació.

Article 12. Revocació de les beques

L'ocultació o falsejament de les dades que van servir de base per a la concessió de l'ajut per part del sol·licitant donaran lloc al reintegrament o revocació de la beca. L'incompliment de qualsevol de les obligacions que s'estableixen en les presents bases i convocatòria donarà lloc a la revocació de la beca concedida, amb l'obligació de la devolució de les quantitats percebudes.

Article 13. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

El termini per a la presentació de sol·licituds serà del 3 al 27 de juliol de 2023 (tots dos inclosos) de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre del IMEB o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Article 14. Informació requerida

Documentació a aportar

  • Model de sol·licitud correctament complimentat (Annex I). Estarà a disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.
  • Si correspon, model de sol·licitud correctament complimentat (Annex II). Estarà a disposició de les persones sol·licitants en la pàgina web municipal.
  • Quan la persona sol·licitant de l'ajuda sigui el tutor legal, haurà de presentar el document que així ho acrediti.
  • Declaració responsable de veracitat de dades bancàries
  • Previ a l'inici de la mobilitat: drets de matrícula en les institucions d'Educació Superior d'origen del curs acadèmic 2023-2024. (Learning Agreement). Si en el moment de presentar la sol·licitud no disposa d'aquest document, s'haurà de presentar abans de dia 27 d'octubre de 2023, a través de registre municipal.
  • Posterior a la mobilitat: document acreditatiu que certifiqui la finalització de la mobilitat d'estudis de grau universitari en el marc del programa Erasmus +, en el qual consti universitat i país de destinació, durada de l'estada.

Documents aportats anteriorment o autorització expressa

Per comprovar

Amb autorització expressa en l'Annex I perquè l'IMEB pugui consultar les dades o que s'hagin presentat anteriorment en altres convocatòries de l'IMEB.

Si la persona sol·licitant no autoritza la consulta de les dades, haurà d'acreditar-ho a través dels següents documents

Els límits d'ingressos de la Declaració de la Renda 2022 de la unitat familiar.

Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau.

Declaració de la Renda o certificat d'imputacions de l'exercici 2022 dels membres de la unitat familiar.

L'empadronament o IBI

Marcar la casella corresponent en l'Annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau.

Certificat d'empadronament de la persona sol·licitant o justificant de pagament de l'IBI de Calvià de l'any 2022 de la persona sol·licitant o familiars de primer grau.

En cas que en la unitat familiar hi hagi víctimes de violència de gènere.

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació.

Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau.

Informe dels serveis públics amb capacitat d'identificació de les situacions de violència masclista o documentació judicial o administrativa que justifiqui ser víctima de violència de gènere, segons el que s'estipula en l'art. 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.

En cas que en la unitat familiar existeixi separació dels progenitors amb règim de guarda i custòdia.

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació.

Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, s'haurà de presentar:

- Sentencia ferma i conveni regulador.

- Traducció o declaració jurada de la traducció de la sentència de separació/divorci amb indicació del règim de guarda i custòdia, en el seu cas.

En els casos en què la unitat familiar tengui la consideració de família nombrosa.

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació.

Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar títol de família nombrosa.

Quan alguns dels membres computables de la unitat familiar acrediti una discapacitat, o incapacitat per a treballar.

Observacions: Només marcar la casella aquelles persones que es trobin en aquesta situació.

Marcar la casella corresponent a l'annex I i/o marcar la casella corresponent a l'annex II si escau.

Si la persona sol·licitant no ha presentat en convocatòries anteriors aquesta documentació, o ha sofert modificacions, haurà de presentar resolució de reconeixement del grau de discapacitat emès per la Direcció General de Dependència de les Illes Balears.

Article 15. Crèdit pressupostari

La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 40.000,00 €, sense perjudici que en aplicació de l'article 58.2 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit, que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2023.

 

Calvià, (signat electrònicament: 8 de març de 2023)

La presidenta de l'IMEB Olga Granados Expósito