Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 123716
Resolución del director general del Servicio de Salud de las Islas Baleares por la que se aprueba la convocatoria para cubrir, por el sistema de promoción interna temporal, una plaza vacante de la categoría grupo administrativo de la función administrativa de la plantilla orgánica autorizada de los Servicios Centrales de Servicio de Salud (posició núm. 25055132)
Fets
Cal cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de la categoria grup administratiu de la funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut, per a la Unitat d'Innovació i Projectes Corporatius dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears (posició núm. 25055132).
Fonaments de dret
1. L'article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a aquest efecte s'estableixin en cada servei de salut— es pot oferir al personal estatutari fix acomplir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a nomenaments d'una categoria del mateix nivell de titulació o d'un nivell superior, sempre que es tengui el títol corresponent.
2. El 28 de febrer de 2012 es va publicar en el núm. 31 del Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) el Pacte de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit en el BOIB núm. 36, de 8 de març de 2012).
3. El 31 de maig de 2022 es va publicar en el BOIB núm. 70 l'Acord del Consell de Govern pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 13 de maig de 2022 relatiu a la modificació del Pacte de 24 de febrer de 2012 pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
4. El punt 2.l) de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears d'11 de març de 2021 estableix que es delega en els titulars de les gerències territorials dels diferents centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears la competència de convocar i resoldre els procediments de promoció interna temporal de l'article 35 de la Llei 55/2003.
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça de la categoria grup administratiu de la funció administrativa corresponent a la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears, per a la Unitat d'Innovació i Projectes Corporatius dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears (posició núm. 25055132).
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1.
3. Publicar el formulari de sol·licitud per participar en el procediment objecte d'aquesta convocatòria, que figura com a annex 2.
4. Designar els membres de la comissió de selecció, que figuren en l'annex 3.
5. Aprovar el barem de mèrits aplicable a aquesta convocatòria, que figura en l'annex 4.
6. Publicar aquesta resolució en el BOIB, en els taulers d'anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, (signat electrónicament: 7 de febrer de 2023)
El director general del Servei de Salut de les Illes Balears Manuel Palomino Chacón
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Plaça convocada i funcions que cal acomplir
1.1. Es convoca una plaça de la categoria grup administratiu de la funció administrativa (C1), adscrita a la Unitat d'Innovació i Projectes Corporatius dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears (UINPC) (posició núm. 25055132).
1.2. La persona seleccionada ha d'acomplir les funcions pròpies de la categoria, i de manera específica les que es relacionen a continuació:
a) Funcions relacionades amb la gestió administrativa:
a.1) Gestió d'agenda:
- Mantenir al dia les agendes de la Unitat.
- Registrar les dades de totes les persones i institucions amb les quals ha de relacionar-se el responsable de la Unitat.
a.2) Atenció al públic:
- Respondre trucades i registrar-ne el motiu, així com totes aquelles dades que permetin al responsable de la Unitat un seguiment efectiu de l'assumpte.
- Rebre els visitants de la Unitat.
a.3) Gestió de documents:
- Rebre i gestionar la correspondència i arxivar i gestionar la documentació i la base de dades de contactes de la Unitat
- Fer feina amb Microsoft 365, Outlook i SharePoint.
- Redactar les actes i altres documents d'interès de la Unitat.
a.4) Gestionar administrativament les activitats dels membres dels equips de projectes de la Unitat (gestió de viatges, consums autoritzats, rebuts, etc.).
a.5) Organització de l'oficina:
- Utilitzar i ocupar-se del manteniment dels equips i el mobiliari de l'oficina: telèfons, fotocopiadores, impressores, pantalla multimèdia, mobles, arxivadors, etc.
- Controlar l'inventari de subministraments i equips d'oficina.
- Ordenar els sistemes d'arxius físics i electrònics, de tal manera que la informació estigui fàcilment disponible.
a.6) Vigilància administrativa:
- Vigilar que es compleixin les polítiques i els procediments necessaris per cuidar els béns i procediments de la Unitat.
- Controlar la gestió i l'administració dels recursos dins de la Unitat.
b) Funcions relacionades amb la contractació derivada de la UINPC:
- Tramitació dels expedients de contractació i gestionar la documentació dels contractes de la Unitat per mitjà de l'eina Tramitació Electrònica dels expedients de contractació.
- Coordinació i gestió la compra de subministraments per mitjà de la Subdirecció de Compres i Logística.
- Seguiment administratiu documental de les activitats de contractació i execució dels projectes responsabilitat de la Unitat.
- Secretaria en aquelles reunions de projectes en què es consideri pertinent.
c) Funcions relacionades amb la Comissió de Valoració d'Introducció de Tecnologies (CVIT):
‒ Gestió global de la CVIT, suport i manteniment dels membres, col·laboradors i interessats, i de les relacions tècniques i institucionals entre ells.
‒ Recepció, gestió i suport tècnic de les propostes realitzades a la CVIT i manteniment en l'aplicació i en la base de dades específica de la CVIT.
‒ Custòdia del funcionament de les activitats de la CVIT i emplenament dels procediments normalitzats de treball (PNT).
‒ Revisió administrativa de les propostes, complint els PNT i tots els seus circuits (registre, validació, esmenes, assignació, avaluació, revisió, aclariments i tancament).
‒ Gestió documental dels documents produïts pels avaluadors.
‒ Preparació i gestió de les reunions de deliberació ordinàries i reunions extraordinàries.
‒ Assistència, suport i confecció de l'acta de les reunions de Comissió de Valoració d'Introducció de Tecnologies.
‒ Comunicació amb els proposants i les gerències i direccions assistencials dels centres proposants i la Subdirecció de Compres i Logística en relació amb la CVIT.
‒ Gestió i manteniment de la base de dades de decisions i informes de la CVIT.
‒ Seguiment de les propostes segons els requisits d'autorització, recaptació i distribució per a revisió dels informes pertinents.
‒ Elaboració de les memòries periòdiques de la CVIT.
‒ Manteniment del panell d'informació de la CVIT en SharePoint.
‒ Seguiment de compliment dels requisits de l'autorització.
2. Característiques de la plaça
2.1. Lloc i centre de treball: Unitat d'Innovació i Projectes Corporatius, dependent de la Direcció de Gestió i Pressuposts del Servei de Salut de les Illes Balears. Centre de treball: Hospital Universitari Son Espases, mòdul Z.
2.2. Tipus de nomenament: a la persona seleccionada se li expedirà un nomenament de personal estatutari en la modalitat de promoció interna temporal d'una plaça de la categoria del grup administratiu de la funció administrativa (subgrup C1).
2.3. El règim jurídic durant el temps en què la persona seleccionada ocupi la plaça serà el següent:
a) Es mantindrà en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la categoria d'origen.
b) Percebrà les retribucions corresponents a les funcions acomplertes, excepte els triennis i el complement de carrera professional, que seran els corresponents a la categoria d'origen.
c) No suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o en relació amb l'obtenció d'un nou nomenament, sense perjudici que es pugui considerar com a mèrit en els procediments de selecció i de provisió.
3. Requisits per participar
3.1. Els sol·licitants han de complir els requisits següents:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i prestar servei als Serveis Centrals del Servei de Salut. Si la convocatòria es declara deserta perquè no s'hi ha presentat ningú que compleixi els requisits, es preveu expressament que s'estendrà al personal que compleixi els requisits de la resta de les gerències de la mateixa àrea de salut.
b) Pertànyer a algun grup de classificació inferior o a una categoria o especialitat diferent del mateix grup que la plaça a la qual s'opta.
c) Estar en la situació de servei actiu.
d) Tenir qualsevol de les titulacions següents: batxillerat (LOE), batxillerat (LOGSE), batxillerat unificat polivalent, batxillerat superior (pla de 1957), tècnic/tècnica, tècnic/tècnica especialista, o bé haver superat les proves d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, o estar en condicions d'obtenir la titulació abans que venci el termini per presentar sol·licituds. També poden participar en el procés selectiu les persones que hagin prestat servei durant cinc anys en la categoria d'origen i tenguin la titulació exigida en el grup immediatament inferior a la categoria a la qual s'opta, excepte que calgui tenir una titulació o una habilitació professional específiques per acomplir les funcions assignades. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel ministeri corresponent.
e) Tenir coneixements orals i escrits de català corresponents al nivell intermedi (B2) i acreditar-los per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels expedits o reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística.
f) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.
g) No patir cap malaltia ni estar afectat per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria professional a la qual s'opta.
3.2. Aquests requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procés selectiu.
3.3. Els aspirants han d'acreditar els requisits de manera fefaent en el moment de presentar les sol·licituds, excepte el requisit del punt 3.1.f), que s'ha d'acreditar abans de prendre possessió de la plaça.
4. Presentació de sol·licituds
4.1. Les persones que estiguin interessades a participar en la selecció per cobrir la plaça oferta han de presentar una sol·licitud per mitjà del formulari que figura com a annex 2.
4.2. El termini per presentar sol·licituds és de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el BOIB.
4.3. La documentació requerida s'ha de presentar a l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre o a qualsevol de les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears, o bé per qualsevol de les vies previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4.4. Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si la hi requereixen en qualsevol moment del procés selectiu.
5. Documentació
5.1. A la sol·licitud cal adjuntar una còpia de la documentació que acrediti que es compleixen determinats requisits i els mèrits al·legats.
a) Titulació acadèmica exigida (anvers i revers del document) o bé el justificant de pagament dels drets d'expedició del títol acompanyat d'un certificat de la institució educativa corresponent que acrediti que encara no ha expedit el títol.
b) Documents que acreditin els coneixements de català exigits en aquesta convocatòria.
c) Documents que acreditin els mèrits al·legats.
5.2. Consignar dades falses en la sol·licitud o sobre els mèrits implicarà l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.
5.3. Cal aportar la traducció oficial o jurada dels documents que no estiguin expedits en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears.
6. Sistema de selecció i valoració dels mèrits
6.1. La selecció, en cas de concurrència, es farà pel sistema de concurs de mèrits.
6.2. El barem dels mèrits al·legats per optar a aquesta plaça és el que s'estableix en l'annex 4, que es resumeix a continuació:
a) Experiència professional: màxim, 40 punts.
b) Formació: màxim, 20 punts.
c) Mèrits específics relacionats amb les funcions de la plaça: màxim, 35 punts.
d) Coneixements de català: màxim, 5 punts.
7. Comissió de Selecció
7.1. La Comissió de Selecció està formada per tres membres —que figuren en l'annex 3—, els quals tenen la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional —o d'un grup superior— que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot.
7.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir d'intervenir en el procés selectiu —i ho han de notificar a l'autoritat que els hagi designat— si concorre alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
7.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants d'acord amb el barem establert en aquesta convocatòria.
b) Si fa falta, requerir als aspirants que esmenin en el termini establert i en la forma oportuna els defectes formals dels requisits o dels mèrits al·legats i/o n'aclareixin algun.
c) Confeccionar una llista dels aspirants seleccionats per ordre de prelació.
d) Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el termini establert i en la forma oportuna.
e) Elevar a l'òrgan de selecció la llista definitiva d'aspirants amb les puntuacions obtingudes per cadascun.
8. Procediment i resolució del procés selectiu
8.1. Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds es publicarà en el web del Servei de Salut de les Illes Balears una resolució del director general amb la qual s'aprovaran les llistes provisionals d'admesos i d'exclosos, exposant la causa de l'exclusió.
A més, d'acord amb la proposta elevada per la Comissió de Selecció, aquesta resolució inclourà també la llista provisional de puntuacions obtinguda de la valoració dels mèrits de cada aspirant admès.
En la mateixa resolució s'obrirà un termini de set dies hàbils per formular al·legacions o reclamacions, aportar la documentació que la Comissió de Selecció hagi requerit a determinats aspirants o per esmenar la causa de l'exclusió. Si no s'esmenen els defectes en el termini establert i la forma oportuna, es considerarà que l'aspirant ha desistit de la sol·licitud.
Tots els documents s'han d'adreçar a Administració de Personal de la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals i es poden presentar per qualsevol de les vies que la normativa vigent preveu.
8.2. Una vegada resoltes les possibles al·legacions, dins el termini dels set dies hàbils següents a la data de venciment del termini establert en el punt precedent es publicarà en el web del Servei de Salut una resolució del director general amb la qual s'aprovaran les llistes definitives d'admesos i d'exclosos. En aquest resolució també es publicarà una llista que inclourà tant les puntuacions definitives dels mèrits al·legats pels admesos inicialment com les puntuacions provisionals dels aspirants exclosos inicialment però finalment admesos, si n'hi ha. En aquest cas s'obriria un termini addicional de cinc dies hàbils perquè aquests aspirants exclosos inicialment i finalment admesos puguin presentar al·legacions a la valoració dels seus mèrits. Llavors, una vegada resoltes les possibles al·legacions es publicaria una nova resolució amb la puntuació considerada final.
8.3. El nomenament s'oferirà a l'aspirant proposat per la Comissió de Selecció que tengui la puntuació més alta. Si diversos aspirants tenen la mateixa puntuació en la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:
a) Amb caràcter general, tenen prioritat les dones si estan infrarepresentades en la categoria i en l'especialitat, de conformitat amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
b) A continuació, qui hagi acreditat més serveis prestats en la categoria dins el Servei de Salut i, subsidiàriament, en el Sistema Nacional de Salut.
c) Si l'empat persisteix, el nomenament s'ofereix en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l'apartat relatiu a l'experiència professional.
d) Si així i tot l'empat persisteix, té prioritat qui tengui la puntuació més alta en l'apartat de formació continuada.
e) Finalment, si els aspirants continuen empatats, el desempat es dirimeix segons l'escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere i, finalment, qui tengui més edat.
8.4. La resolució d'adjudicació definitiva es publicarà en el BOIB.
9. Nomenament i presa de possessió
Per prendre possessió de la plaça, la persona seleccionada disposarà d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució d'adjudicació en el BOIB.
ANNEX 2 Formulari de sol·licitud
Descarregau el PDF annexat, que es pot emplenar directament amb l'ordinador.
ANNEX 3 Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que tenen la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional —o d'un grup superior— que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot:
- Presidenta: María Mercedes Vila Amengual. Suplent: Marta Pallarès Ruiz.
- Vocal: María Josefa Ruiz García. Suplent: María Lourdes Centenero Martínez.
- Secretària: María del Pilar Ramos Blanco. Suplent: Maria Coloma Salom Moreno.
ANNEX 4 Barem de mèrits
1. Experiència professional (màxim, 40 punts)
1.1. Es computa el temps de serveis prestats que l'aspirant tengui reconeguts fins al terme del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d'acord amb el barem següent:
a) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,20 punts.
b) Per cada mes de serveis prestats en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,10 punts.
c) Per cada mes de serveis prestats ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (solament es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,10 punts.
d) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s'opta: 0,07 punts.
1.2. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
- La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 40 punts.
- El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es menyspreen els decimals del resultat obtingut i se li aplica el valor assignat al mes complet en el subapartat corresponent.
- Un mateix període de temps no pot ser valorat en més d'un dels subapartats que l'integren.
- Tenen la consideració d'institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l'INGESA, els de l'extint INSALUD i els de els organismes equivalents de la Unió Europea.
2. Formació i docència (màxim, 20 punts)
2.1. Formació continuada i docència:
a) Cursos, seminaris, tallers, congressos, jornades, reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta, d'acord amb els criteris següents:
- Han d'haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015) o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. Si l'activitat ha estat organitzada per una entitat de dret públic de conformitat amb l'article 2.3 la Llei 39/2015, l'aspirant ha d'acreditar aquesta condició.
- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
b) A l'efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta les activitats relacionades amb l'àrea temàtica de la plaça convocada.
c) Els diplomes o els certificats es valoren de la manera següent
- Quan s'acrediti l'assistència o l'aprofitament: 0,1 punts per crèdit.
- Quan s'acrediti la impartició: 0,2 punts per cada crèdit.
- Si en el diploma o en el certificat figura el nombre d'hores en lloc del de crèdits, s'atorga 1 crèdit per cada 10 hores. Si figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. Si no s'especifiquen hores ni crèdits, no es valora l'activitat.
3. Mèrits específics relacionats amb les funcions de la plaça (màxim, 35 punts)
3.1. Per cada mes complet de serveis prestats a la Unitat d'Innovació i Projectes Corporatius o bé a la Direcció de Gestió i Pressuposts, a la qual està adscrita la plaça convocada: 1 punt (màxim, 20 punts).
3.2. Entrevista personal amb quinze qüestions sobre les tasques que cal desenvolupar, la resolució de problemes i el treball en equip: 1 punt per qüestió (màxim, 15 punts).
4. Coneixement orals i escrits de català (màxim, 5 punts)
Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública i els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística relacionats amb els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 4 punts. El valor del certificat de llenguatge administratiu (LA ) se suma al de valor més alt que es presenti (C1 o C2):
- Nivell C1 : 3 punts
- Nivell C2: 4 punts
- Certificat LA: 1 punt