Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 123339
Extracte de junta de govern local de 09 de febrer de 2023, per la qual s'aprova la convocatòria d’ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que es desplacin fora de l’illa al territori nacional per a realitzar els estudis durant el curs 2022/2023
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b y 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions
(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/675596)
Primer. Requisits de les persones beneficiàries
Es poden acollir a aquesta convocatòria les famílies amb estudiants que es desplacin fora de l'illa al territori nacional per a realitzar els estudis, i que a més, compleixin els següents requisits:
6.1. Requisit de residència:
6.1.1.- Que l'estudiant estigui empadronat/da en el municipi de Santa Eulària des Riu amb una antiguitat mínima de 2 anys de forma continuada en el moment en què es publiqui l'extracte de la convocatòria.
6.2.-Requisits acadèmics:
6.2.1. Estar matriculat/da en el curs 2022/2023 amb els següents mínims:
6.2.2. S'haurà d'haver aprovat, en el curs anterior, el mínim de crèdits segons la següent relació:
-Cicles formatius de grau mitjà i grau superior: haver aprovat com a mínim el 85% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.
-Ensenyaments artístics superiors: haver aprovat com a mínim el 90% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.
-Grau universitari: haver aprovat com a mínim el 65% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.
-Màster universitari: haver aprovat com a mínim el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic
6.2.3. Per a estudiants del segon curs endavant, hauran d'haver complit l'any acadèmic anterior els requisits de matrícula indicats a l'article 6.2.1 segons els estudis que realitza el/la sol·licitant i que són objecte d'aquesta convocatòria.
6.2.4. Els sol·licitants hauran de fer un curs i/o titulació el nivell educatiu de la qual no sigui inferior o igual a un dut a terme o obtengut anteriorment.
6.2.5. A l'efecte del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S'exceptuen d'aquesta norma els estudis duts a terme pels estudiants durant el curs anterior dins un programa d'intercanvi o mobilitat reconegut a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).
6.3.- Altres requisits:
6.3.1.- No trobar-se sota cap dels supòsits de prohibició per a ser beneficiaris de subvencions establides a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6.3.2.- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.
6.3.3. Que l'estudiant no tengui més de 25 anys en el moment de presentar la sol·licitud.
6.3.4. L'estudiant haurà d'obtenir un mínim de 6 punts totals segons els criteris de baremació indicats a l'article 9 per a ser beneficiari/ària de l'ajuda.
Segon. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contengudes a les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2023, aprovats inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 24 de novembre de 2022 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 168, de 27/12/2022..
Tercer. Objecte de la convocatòria
3.1.- Aquesta convocatòria està destinada a famílies amb estudiants d'estudis reglats universitaris de grau i màster, cicle formatiu de grau mitjà i grau superior i ensenyaments artístics superiors que es realitzen presencialment fora de l'illa d'Eivissa a territori nacional.
3.2.- En el cas d'estudis de cicle formatiu de grau mitjà i grau superior, s'haurà de donar també la condició que no hi hagi centre docent adequat a Eivissa o, en cas que n'hi hagi, s'haurà de demostrar que no s'ha obtingut plaça.
3.3. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudis d'especialització, títols propis i mencions dels graus universitaris quan no siguin un requisit per completar els estudis de grau, així com els estudis objecte d'aquesta convocatòria de modalitat semipresencial i a distancia
Quart. Dotació econòmica
4.1.- Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 90.000 €, amb càrrec a la partida 2311-48004 de l'exercici pressupostari de l'any 2023.
4.2.- La gestió d'ajudes serà competència de l'Àrea II d'Atenció i Serveis a la Ciutadania.
4.3.- La dotació econòmica per sol·licitant es fixarà segons els criteris establits a l'article 14 d'aquestes bases, amb una subvenció màxima de 3.000 € per sol·licitud.
4.4.- S'atorgaran tres ajudes d'excel·lència acadèmica de grau universitari i cicle formatiu de grau superior, complementàries a l'establida pels criteris d'avaluació, la distribució de les quals serà la següent:
Cinquè. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
7.1.- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació en el BOIB de l'extracte de la convocatòria per part de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
7.2.- Les sol·licituds es presentaran en els registres generals d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o per mitjà del registre telemàtic en el web de l'Ajuntament (www.santaeulariadesriu.com)
7.3. No s'admetrà documentació lliurada per altres vies diferents de les establides a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària
8.1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant model d'instància degudament omplit que serà facilitat per l'Ajuntament (annex 1).
8.2.- Documentació obligatòria i optativa que s'ha d'adjuntar en sol·licitar la subvenció (*):
8.2.1.- Documentació obligatòria per a sol·licitar la subvenció:
8.2.2.- Documentació optativa per a baremar (***):
* L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establits.
** La tramitació haurà de realitzar-se preferentment per via telemàtica mitjançant certificat digital de la persona sol·licitant, i en el cas de realitzar-se presencialment en els registres generals d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la documentació haurà d'estar correctament identificada juntament amb la còpia del DNI o NIE.
*** En el cas que la documentació optativa no es presenti, no es sumaran els punts que se'n derivin, els criteris de baremació dels quals són els corresponents a l'article 9.
Signat digitalment en Santa Eulària des Riu, (16 de febrer de 2023)
L'alcaldessa Maria del Carmen Ferrer Torres