Secció II. Autoritats i personal
Subsecció tercera. Cursos i formació
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 121063
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s’actualitza el barem de les indemnitzacions del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven
Antecedents
1. L'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) és un organisme autònom de caràcter administratiu amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, adscrita a la conselleria competent en matèria de funció pública, d'acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 10/2003, de 22 de desembre, de mesures tributàries i administratives.
2. Per poder complir amb les finalitats de caràcter formatiu, l'article 30 del Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'EBAP, preveu que en les seves activitats poden participar-hi persones i entitats col·laboradores en la docència, investigació i documentació, així com en la preparació i gestió dels processos de selecció i provisió, la qual cosa dona lloc a les indemnitzacions oportunes per raó del servei, tal com estableix el Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'EBAP i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.
3. La disposició final primera del Decret 62/2011, de 20 de maig, faculta la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per actualitzar mitjançant resolució les quanties de les indemnitzacions previstes. Des que es va aprovar el Decret mai no s'ha fet cap actualització, fet que motiva que la majoria hagin quedat obsoletes i no compensen adequadament l'esforç i dedicació de les persones col·laboradores en les tasques encomanades. Per tot això, es considera convenient actualitzar la quantia d'aquestes indemnitzacions.
Aquesta disposició no indica la quantia en què s'han d'actualitzar les indemnitzacions. Malgrat això, l'article 17 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, estableix, respecte de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma, que es regeixen pel Decret 16/2016, de 8 d'abril, que s'han d'incrementar un 4 % respecte de les indemnitzacions corresponents al 31 de desembre de 2022, motiu pel qual s'opta per fer la mateixa actualització en les previstes en el Decret 62/2011.
No s'actualitzen, però, les indemnitzacions dels annexos 8 i 9 del Decret 62/2011 que ja es varen actualitzar mitjançant el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2. El Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública.
3. L'article 17 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023 (BOIB núm. 171, de 31 de desembre de 2022).
4. La disposició final primera del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i el barem de les indemnitzacions que se'n deriven.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar l'actualització del barem de les indemnitzacions que s'han de percebre per col·laborar en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, previstes en el Decret 62/2011, de 20 de maig, en els termes que s'estableixen en els annexos d'aquesta Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 15 de febrer de 2023)
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez
ANNEX 1 Indemnitzacions meritades pel professorat d'activitats de formació de la modalitat presencial (article 19)
a) Monitor o monitora: 37,44 €/hora
b) Professional col·laborador: 52,00 €/hora
c) Professorat titulat d'accions formatives: 74,88 €/hora
d) Professorat de cursos de l'àrea de llengües: 52,00 €/hora
e) Conferenciant o ponent unipersonal: 277,68 €/sessió
f) Ponent o moderador de taula rodona: 74,88 €/sessió
Si les conferències o ponències dels punts e) i f) les imparteixen persones de reconegut prestigi acadèmic i professional, se'n pot pactar la indemnització, sense superar els 693,68 € per sessió.
ANNEX 2 Indemnitzacions per al professorat de les activitats de formació de la modalitat en línia (article 20)
a) Professorat responsable en línia: la quota resultant del nombre d'alumnes (fins a un màxim de 50) per la durada del curs (nombre d'hores del curs), més 832,00 € fixos per curs.
b) Professorat tutor en línia: 15,60 € per alumne (fins a un màxim de 50) més 15,60 € per hora de durada del curs amb un mínim de 416 €/curs.
ANNEX 3 Imports màxims de les indemnitzacions per a la planificació i la coordinació d'una àrea formativa (article 21)
Els imports màxims que s'abonaran als coordinadors de les accions formatives són de 1.560 €, si es tracta de la coordinació d'una àrea específica de formació, i de 2.600 € anuals, si es tracta d'un curs de capacitació de policia local o d'emergències, amb els criteris establerts en l'article 21.
ANNEX 4 Indemnitzacions per tasques de disseny i direcció d'una activitat formativa (article 22)
ANNEX 5 Indemnitzacions per preparar material didàctic de les accions formatives (article 23)
1. Modalitat presencial: article 23 a)
a) Indemnització per tema/hora
b) Indemnització per temari de curs
2. Modalitat en línia: article 23 b)
3. Material per a cursos de llarga durada: article 23 d)
ANNEX 6 Indemnitzacions específiques per les col·laboracions tècniques i de suport en el desenvolupament de les proves dels diferents nivells de l'àrea de llengües organitzades per l'EBAP (articles 24 i 37)
a) Per a l'elaboració de proves: 93,60 € per cada prova.
b) Per avaluar i revisar, si escau, proves orals: 11,28 € per cada persona avaluada, amb un mínim de 100,54 € per sessió i dia si la persona col·laboradora tècnica només ha estat convocada per a la realització de proves orals.
c) Per avaluar i revisar, si escau, proves escrites:
d) L'assistència com a personal col·laborador tècnic a les proves escrites (per sessió i dia) s'indemnitza amb 100,54 €.
e) L'assistència com a personal de suport a les proves escrites s'indemnitza amb 61,11 € per sessió i dia.
ANNEX 7 Indemnització meritada per la supervisió de les aules i el suport logístic de les accions formatives (article 25)
ANNEX 8 Indemnització per assistència dels membres dels òrgans de selecció i dels assessors especialistes (articles 34 i 35)
ANNEX 9 Indemnització corresponent a l'assistència per a l'elaboració d'exàmens (article 36)
Per l'elaboració de cada cas pràctic i la seva resposta: 100,00 €.
Per cada pregunta de tipus test elaborada juntament amb la resposta correcta:
Per cada pregunta de desenvolupament elaborada que no sigui una transcripció del temari i la seva resposta: 30 euros.
ANNEX 10 Indemnitzacions derivades de les assistències dels col·laboradors de suport i dels col·laboradors per a la vigilància del bon funcionament dels processos selectius (articles 37 i 38)