Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 68813
Aprovació definitiva del Reglament d'ús de la Seu d'Entitats Socials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Acord plenari de data 30 de setembre de 2022, es va aprovar inicialment el Reglament d'ús de la seu d'entitats socials de Marratxí que segueix amb el procediment que estableix la tramitació de l'article102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre.

La proposta d'Acord d'aprovació inicial es va publicar al BOIB 140 de data 29 d'octubre de 2022 i en compliment del que s'estableix l'article 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre ha estat en exposició pública per un període de trenta dies amb l'objecte de donar audiencia als ciutadans afectats i poder recollir les aportacions addicionals que puguin presentar altres persones o entitats.

S'ha emès certificat per part de la secretaria de data 16 de gener de 2023, on es certifica l'elevació a definitiva de l'aprovació inicial.

REGLAMENT D'ÚS DE LA SEU D'ENTITATS

Preàmbul

El recull de normes recollides en aquest reglament té com a finalitat regular el funcionament i l'ús de la Seu d'Entitats. Qualsevol  entitat de caire social que estigui inscrita al registre d'entitats de l'Ajuntament de Marratxí  podrà fer ús d'aquest espai prèvia sol·licitud a l'àrea de Serveis Socials d'aquest Ajuntament i es guiarà pel que s'estableix en aquest reglament i en l´Acord d'ús d'espai. Aquest reglament estarà permanentment a disposició de qualsevol persona que ho desitgi a la plana web de l'Ajuntament i a la seu principal dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí.

TÍTOL I Objecte, naturalesa, àmbit i finalitat

Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest reglament és que l'Ajuntament de Marratxí pugui oferir un espai (seu d'entitats) perquè les entitats socials del municipi puguin desenvolupar les seves accions administratives i d'organització interna.

Article 2. Àmbit territorial

L'àmbit territorial d'aquest reglament és el municipi de Marratxí. La Seu d'Entitats es troba situada  a la segona planta del Centre de dia de Pòrtol (Carrer Major, nº 135).

 

TÍTOL II Gestió, organització i condicions d'ús

Article 3. Coordinació de la Seu d'Entitats

La coordinació de la Seu d'Entitats correspon a l'Àrea dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí que la gestiona d'acord amb la normativa vigent.

 Són funcions relatives a la coordinació:

  • Gestionar les altes i baixes de cessió de l'espai.
  • Supervisar la correcta aplicació del Reglament.
  • Vetllar pel bon ús i la conservació de les instal·lacions.
  • Convocar les reunions corresponents amb les entitats participants.
  • Proposar la incoació dels expedients sancionadors, d'acord amb el títol III d'aquest reglament.
  • Qualsevol altra funció necessària que pugui sorgir en el desenvolupament de la cessió.

Article 4. Descripció de l'espai

La Seu d'Entitats es troba al segon pis del Centre de Dia de Pòrtol. És una sala diàfana que està equipada per atendre les necessitats bàsiques de les entitats. L'espai es comparteix amb l'àrea d'Igualtat de l'Ajuntament de Marratxí.

L'espai està condicionat i adaptat a persones amb diversitat funcional.

Article 5. Entitats a la qui va dirigida

La Seu d'Entitats està dirigida a les entitats sense ànim de lucre, legalment constituïdes i registrades al registre corresponent, amb finalitats socials i cíviques i, amb seu fiscal al municipi de Marratxí.

Article 6. Cessió per utilització de l'espai

Per utilitzar l'espai caldrà presentar una sol·licitud al Registre de l'Ajuntament utilitzant el model d´instància general dirigida a l´àrea de Serveis Socials.

A la sol·licitud s'especificaran les dates i l' horari d'ús que es sol.licita.

Aquesta sol·licitud ha d'estar acompanyada de la següent documentació:

  • Document que acrediti que l'entitat esta legalment constituïda.
  • Document que acrediti inscripció de l'entitat als registres corresponents (general i municipal) d'acord amb la normativa establerta.
  • Acta Fundacional.
  • Fotocòpia NIF de l'associació.
  • Pòlissa vigent de l'assegurança de responsabilitat civil.

Quan l'òrgan municipal competent hagi aprovat l'ús de la Seu d'Entitats es signarà un acord de condició d'ús dels espais.

 

TÍTOL III Drets, deures i obligacions

Article 7. Drets

Les entitats autoritzades per utilitzar la Seu d'Entitats gaudiran del següents drets:

  • Disposar de l'espai autoritzat en condicions d'equipament i neteja adequades per al seu ús.
  • Comptar amb el suport del personal tècnic  responsable de la gestió de l'espai.
  • Utilitzar la sala habilitada per al seu ús en els horaris establerts, excepte en casos excepcionals de restricció o prohibició d'ús de l'espai.
  • Poder consultar el present Reglament de funcionament.

Article 8. Obligacions i deures

Les entitats autoritzades per utilitzar la Seu d'Entitats s'obliguen al compliment de les següents obligacions i deures:

  • Mantenir un tracte respectuós i digne envers  les altres persones/entitats que utilitzin la Seu.
  • Respectar i mantenir en ordre el béns materials, les infraestructures i els recursos de la sala.
  • Complir les normes incloses al present Reglament i a l´acord signat així com totes les normes i les instruccions complementàries  que es dictin pel que fa a la Seu d'Entitats.
  • Respectar l'horari per al qual se'ls ha cedit l'ús.
  • Deixar l'espai endreçat per garantir  l'ús posterior en perfectes condicions.
  • Limitarse a accedir només a l´espai cedit. No es podrà entrar ni fer ús de la resta de dependències.
  • L'ús de l'espai és privatiu del domini públic i, per tant, l'entitat autoritzada no podrà cedir, traspassar, autoritzar, arrendar a tercers l'espai que se li ha autoritzat pel seu ús.
  • Fer ús de les instal·lacions amb la finalitat per la qual ha estat autoritzada.
  • Quan per característiques de l'activitat sol·licitada es requereixi una assegurança de responsabilitat civil addicional a la disposada per la Seu d'entitats, d'acord amb la normativa legal que es trobi en cert moment, caldrà que l'entitat autoritzada tingui contractada la seva cobertura.
  • Anirà a càrrec de l'entitat les despeses derivades dels danys i desperfectes causats durant i com a conseqüència de la realització de l'activitat en qualsevol de les instal·lacions.
  • Comunicar al personal tècnic responsable de la gestió les anomalies de funcionament, les avaries, les deficiències o'l'incompliment del que disposa el present Reglament amb la major brevetat possible.

Article 9. Restriccions i altres normes de la Seu d'Entitats.

Són restriccions i altres normes :

  1.  No rebre correu ni paqueteria a la Seu d'Entitats Socials.
  2.  No utilizar l'espai com a Seu Social..
  3.  No es pot fumar ni consumir begudes alcohòliques ni altres substàncies tòxiques.
  4.  Queda prohibida l'entrada d'animals a les instal·lacions. Excepte els gossos guia que tindran accés a aquells espais on el seu propietari/ària pugui accedir, segons la normativa vigents.
  5.  L'Ajuntament no es fa responsable de les sostraccions, les pèrdues o els danys a materials o objectes personals que les persones usuàries introdueixin a la seu.

L'incompliment d'aquestes obligacions i normes podrà suposar la revocació de la cessió d'aquest espai.

 

TÍTOL IV Procediment

Article 10. Disposició final

El present Reglament entrarà en vigor una vegada complerts els tràmits legals d'aprovació i publicació. Es publicarà l'aprovació definitiva i el text íntegre en el Butlletí Oficial de la Província, tal com estableix  la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

I en prova de conformitat, firmen per duplicat el present reglament en el lloc i data a dalt indicats.

Ajuntament de Marratxí                                             Associació 

 

Marratxí, 18 de gener de 2023

La regidora de l'àrea de Serveis Socials Aina Amengual Marí