Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 68809
Aprovació definitiva del Reglament d'ús de les instal·lacions municipals de l'àrea de Joventut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió del dia 27 de setembre de 2022 va aprovar, entre d'altres, els següents acords:

“Primer.- Aprovar inicialment el Reglament regulador del règim d'ús de les instal.lacions municipals de l'àrea de Joventut.

Segon.- Acordar l'establiment d'un període d'informació pública per un termini de trenta dies, als efectes que es puguin presentar reclamacions i suggeriments.

Tercer.- En el supòsit que, durant el termini establert a l'efecte, no es presentin reclamacions o suggeriments, el present acord d'aprovació provisional es considerarà automàticament elevat a definitiu.

Quart.- Una vegada adoptat l'acord d'aprovació definitiu del reglament ( o el provisional elevat automàticament a tal categoria) es procedirà a la publicació íntegra del present Reglament al Butlletí Oficial de les Illes Balears, per la seva entrada en vigor.

Aquests acords es van publicar en el tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de data 17 d'octubre de 2022.

Els citats acords es van sotmetre a informació pública per un termini de 30 dies hàbils, a fi i efecte que els interessats/des poguessin presentar les al·legacions que consideressin oportunes. Durant el període comprès entre el 17.10.2022 i el 30.11.2022, no es van presentar al·legacions envers els citats acords en el Registre General de l'Ajuntament.

En base al citat acord de Plenari d'aprovació inicial de la modificació puntual del Reglament de règim d'ús de les instal.lacions municipals de l'àrea de Joventut,   transcorregut el període d'exposició pública, sense que s'hagin presentat reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, l'acord es considera aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple.

El text íntegre del Reglament  de règim d'ús de les instal.lacions municipals de l'àrea de Joventut se publica en el BOIB, en compliment de l'article 103 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre municipal i del règim local de les Illes Balears i entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació, essent la redacció d'aquest la següent:

REGLAMENT REGULADOR DEL RÈGIM D'ÚS DE LES INSTAL.LACIONS MUNICIPALS DE L'ÀREA DE JOVENTUT DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

CAPÍTOL I Objecte, serveis, àmbit d‘aplicació

Article 1.- Objecte.- És objecte d'aquest Reglament la regulació de l'ús de les instal.lacions municipals de l'àrea de Joventut, el qual l'Ajuntament de Marratxí dicta en exercici de la potestat d'autoorganització que li reconeixen els articles 4.1.a) de la vigent Llei reguladora de bases de règim local i 100 i següents de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, de règim local de les Illes Balears.

Article 2.- Serveis.-

Informació juvenil: centre i punts

Espais joves amb una oferta de programació pròpia i variada d'activitats: tallers, cursos, concerts, espectacles, etc.

Dotació d'espais destinats a un ús concret i específic cultural, musical i esportiu per part dels joves i de les entitats i grups juvenils: locals d'assaig, skateparc i parc de cal.listènia.

  • Locals d'assaig per a grups de música.
  • Skateparc per la pràctica de l'esport de l‘skateboarding, roller, BMX i scooter freestyle.
  • Parc de cal.listènia per fer exercicis físics utilitzant el propi pes corporal.
 

Article 3.- Àmbit d‘aplicació

El present Reglament contendrà les normes de funcionament per les quals s'han de regir les instal.lacions juvenils depenents de la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí, que donen cobertura a tota la població juvenil de la localitat: centre i punts d'Informació juvenil, espais Joves, locals d'assaig, skateparcs i parcs de cal.listènia.

Els Espais Joves tenen un equipament estable i una estructura flexible i multifuncional per complir una sèrie d'objectius i serveis.

 

CAPÍTOL II Funcionament de les instal.lacions

Article 4.- Objectius de les instal.lacions

a) Proporcionar al jovent unes infraestructures i uns mitjans necessaris per crèixer, desenvolupar-se i posar en pràctica els valors de solidaritat, sentiment de pertinença, respecte i responsabilitat, en un ambient democràtic i de cooperació entre la pròpia joventut.

b) Fomentar entre la població juvenil un ús saludable i creatiu del temps d'oci.

c) Incrementar la participació activa de les persones joves del municipi amb l'objectiu de millorar la seva qualitat de vida.

d) Afavorir hàbits de participació juvenil, en base al consens i al diàleg, impulsant el desenvolupament de projectes i la incorporació del jovent al món de les responsabilitats individuals, socials i comunitàries.

e) Oferir informació, orientació i assessorament en les matèries d'interès per les persones joves, com estudis i formació, feina, habitatge, associacionisme...

f) Afavorir la participació juvenil a través del suport i foment del teixit associatiu.

Article 5.- Organització

5.1 Les instal.lacions juvenils estan disposades per l'ús i gaudi de les persones joves de Marratxí, sempre en un àmbit de respecte mutu i de cura permanent.

5.2 Depenen orgànicament de l'àrea de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí, que serà responsable de la gestió de cada instal.lació, i que podrà executar-la directa o indirectament mitjançant una empresa o entitat gestora. L'equip tècnic de la regidoria de Joventut està al servei de tota la població juvenil del municipi.

5.3 Actualment la regidoria de Joventut compta amb les següents instal.lacions: Centre d'informació juvenil i Espais Joves ( Pont d'Inca, Pòrtol i Pla de na Tesa) i locals d'assaig musicals. També disposa de sales per cessió d'espai a les associacions, les quals estan ubicades a l'Espai Jove de Pòrtol, Espai Jove de Pla de na Tesa i Espai Jove de Pont d'Inca ( Edifici Escola Vella). Hi ha dos skateparc, un ubicat a sa Cabana i l'altre a Sant Marçal. El parc de cal.listènia està ubicat al parc de la Mediterrànea (Nova Cabana).

Centre i Punts d'Informació Juvenil

Són serveis destinats a la població juvenil en general. La seva funció principal és propiciar la informació, ja sigui de manera presencial, telefònica o per correu electrònic sobre temes del seu interès.

La regidoria de Joventut podrà determinar mitjans i canals d'informació eficaços que aprofitin al màxim l'ús de noves tecnologies per facilitar aquesta comunicació a tot el col.lectiu juvenil del municipi.

El Centre d'Informació i els Punts d'informació  funcionen de forma bidireccional, oferint informació provinent dels àmbits internacionals, nacionals, insulars i municipals; així com responent als requeriments de cada persona usuària

Espais Joves

Són equipaments destinats a la població juvenil amb la finalitat de fomentar la trobada, la informació, la comunicació i la producció cultural i social dels joves, afavorint un ús saludable del temps d'oci, la seva formació integral i la promoció de l'associacionisme.

Se destinaran a:

  • Tallers i activitats creatives que siguin susceptibles de ser fetes en aquest espai.
  • Punt de trobada d'associacions i grups juvenils no formals que no tenguin lloc on reunir-se.
  • Altres usos i activitats autoritzats per l'Àrea de Joventut

L'ús de l'espai implica el seu manteniment i neteja després de cada sessió de feina, independentement del taller i monitor/a que n'estigui a càrrec. L'espai haurà de quedar endreçat i net, tal i com se rep abans del seu ús. Les persones participants ajudaran a la seva perfecta conservació.

Locals d‘assaig

Destinats a grups de música constituits com a tal, els seus membres o solistes que nesessiten un espai per fer assajos. Aquesta sala està equipada amb material bàsic , i aleshores, cadascú pot dur l'instrument que necessiti.

Skate parc

Parc o zona destinada a la pràctica d'esports com skateboarding, roller, BMX i scooter freestyle.

Parc de calistènia

Jocs d'exterior fixos per fer exercicis físics utilitzant el propi pes corporal.

Article 6.- Les persones usuàries

6.1 Les instal.lacions municipals de l'àrea de Joventut s'adrecen a la població juvenil del municipi. S'entèn com a població jove, les edats compreses entre els 12 i els 35 anys, ambdós incloses.

6.2 En el cas de les persones menors d'edat se requerirà l'autorització de pares, mares i tutors/res.

Article 7.- Horari

L‘horari d‘atenció al públic de les instal.lacions juvenils serà el que determini la regidoria de Joventut, el qual s‘establirà en funció de les activitats i serveis de cadacuna de les instal.lacions.

 

CAPÍTOL III Normes generals d'ús

Article 8.- Responsabilitat dels usuaris

L'objectiu bàsic és aconseguir que les persones usuàries s'impliquin en el funcionament de l'equipament, tenguin cura del seu estat de conservació i el visquin com un espai que els pertany. Com a estructura comunitària i pública al servei de la Joventut de Marratxí, la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí preveu una sèrie de deures amb els quals es busca mantenir un clima de sana convivència i ús adequat de les instal·lacions, així com el gaudi de tot quant contempli la seva programació d'activitats i accions.

Aquests deures són els següents:

A.) Cuidar i fer ús correcte de les instal·lacions i el material

B.) Tractar de manera respectuosa a tots i totes els i les usuaris /as i al personal encarregat de la instal.lació i en tota activitat que es generi interna o externament.

C.) Complir amb els torns que corresponguin d‘ús d'instal·lacions.

D.) Cuidar dels seus utensilis personals (jocs, motxilla, roba, etc.), ja que la Regidoria de Joventut de Marratxí, no es fa responsable de la seva pèrdua, extraviament, sostracció o deterioració.

E.) Avisar a l'equip de la instal.lació sobre qualsevol desperfecte o mal observat en un equip, joc o zona. En cas de no fer la deguda notificació, l'última persona usuària serà responsable dels danys que es presentin.

Article 9.- Drets

A.) Disposar de l'equipament, serveis i instal·lacions en general, propis de la Regidoria de Joventut, en els horaris i condicions establertes.

B.) Rebre un tracte digne i respectuós, tant per part de la resta d'usuaris, com dels responsables dels equipaments.

C.) Participar en les activitats i projectes de la Regidoria de Joventut, dins de la capacitat d'aquesta, sempre que es compleixin les condicions reglamentàries.

D.) Accedir a la informació en totes i cadascuna de les seves formes i modalitats, a través dels mitjans de què disposen el Centre d'Informació Juvenil i els Punts d‘Informació Juvenil.

E.) A proposar idees, projectes i activitats que vagin en benefici del col·lectiu juvenil, com una via permanent d'escolta i desenvolupament dels joves dins de l'àmbit municipal.

Article 10.- Prohibicions

A l'efecte d'un normal funcionament de la Regidoria de Joventut, sense perjudici de cap dels seus usuaris i usuàries, i amb la intenció d'evitar qualsevol mal de les instal·lacions, s'han previst unes certes prohibicions en la utilització i ús d'aquestes, sempre en la cerca del bé comú i del correcte manteniment de tots els equipaments juvenils.

D'acord amb la disposició anterior queda prohibit:

A. Ingerir begudes alcohòliques o consumir substancies estupefaents en qualsevol de les instal·lacions i activitats, independentment de la participació especial d'adults entorn de festivitats particulars.

B. Consumir aliments i begudes de qualsevol tipus fora de les zones senyalitzades per a tal efecte.

C. Pintar en parets o col·locar cartells i/o dibuixos que incitin a la violència, el racisme, el rebuig en totes les seves modalitats o els actes sexuals que vagin en contra dels bons costums i de la bona imatge o de la no promoció de l'educació en valors.

D. Veure pàgines en Internet o pel·lícules de contingut pornogràfic, xenòfob, violent, racista o que convidin a l'omissió o ruptura dels valors socials. L'incompliment d'aquestes normes implicaran mesures de promoció de tallers educatius: afectiu – sexual, prevenció de la conducta violenta, entre altres de promoció d'educació en valors.

E. Utilitzar materials que siguin susceptibles d'autorització sense haver-ho notificat a els/as responsables de l'equipament.

F. Embrutar les instal·lacions de manera intencionada, on s'evidenciï el descuit pronunciat o un acte amb traïdoria.

G. Accedir a les instal·lacions per finestres, balcons, pels reixats o qualsevol accés que no sigui destinat per a tal fi.

 

CAPÍTOL IV Mesures disciplinàries i sancions

Article 11.- Qualificació de les faltes

Faltes Lleus.

1. Es consideraran faltes lleus:

a) Incomplir les normes reguladores de la utilització de les instal·lacions.

b) Promoure o participar en discussions alterades o violentes de manera pública, en perjudici de la convivència.

c) Faltar a la consideració deguda als empleats municipals, resta de personal, usuaris, visitants o qualsevol persona.

2. Es consideraran faltes greus:

a) La reincidència en les faltes lleus.

b) Faltar greument a la consideració deguda als empleats municipals, resta de personal, usuaris, visitants o qualsevol persona.

c) Sostreure béns municipals o de la resta de personal, usuaris, visitants o qualsevol persona.

d) Ocasionar danys lleus en els béns.

3. Es consideraran faltes molt greus:

a) La reincidència en les faltes greus.

b) L'agressió física o els maltractaments greus cap als empleats municipals, resta de personal, usuaris, visitants o qualsevol persona.

c) Ocasionar danys greus en els béns o perjudicis amb les conductes.

d) Alteració greu de la convivència en el centre.

e) Falsejar o ocultar dades rellevants per a la determinació d'activitats.

Article 12.- Subjectes responsables

Seran subjectes responsables les persones que incorrin en alguna de les infraccions contingudes en l'article anterior. El caràcter disciplinari de les mateixes no exonerarà de les possibles responsabilitats civils o penals. Quan les persones autores de les infraccions siguin menors d'edat respondran dels incompliments els pares i mares, els tutors o les tutores o els/les que tenguin la guarda legal.

Article 13.- Procediment sancionador

El procediment sancionador de les faltes tipificades s'ajustarà al que es disposa en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú i en la normativa que reguli la matèria.

2. Quan es tracti de fets que poguessin ser constitutius de delictes o faltes tipificades en el Codi Penal, se suspendrà la tramitació fins que recaigui la corresponent resolució judicial.

Article 14. Sancions.

Les sancions que poden imposar-se als autors que incorrin en alguna de les faltes esmentades anteriorment seran les següents:

1. Faltes lleus:

  • Amonestació escrita.
  • Prohibició d'entrada a l'equipament fins a 14 dies.

2. Faltes greus:

  • Prohibició d'entrada a l'equipament per un període de 15 dies a 3 mesos.

3. Faltes molt greus:

  • Prohibició d'entrada a l'equipament per un període de 3 mesos i un dia a 1 any.

Article 15.- Consell assessor disciplinari

Està compost pel Regidor o Regidora de Joventut en qualitat de president/a; el director o directora de la Regidoria en qualitat de vocal i un secretari, nomenat per el/la Regidor/a de Joventut que actuarà amb veu però sense vot.

La seva funció és la d'assessorar a l'òrgan competent d'imposar i regular totes les sancions disciplinàries, tant les establertes en aquest reglament com aquelles que poguessin sorgir en un futur. Amb la finalitat d'instruir l'expedient sancionador se nomenarà un/a funcionari/ària de l'àrea de Joventut.

Article 16.- Rescabalament de danys

Amb independència de la imposició, si s'escau, de la sanció que correspongui, qui deteriori o malmeti, de forma voluntària o no, el material o les instal.lacions dels equipaments juvenils, vendrà obligar a pagar import de la substitució o reparació de l'element deteriorat o malmès. A aquests efectes el responsable serà requerit per l'Ajuntament, que podrà fer efectiu el rescabalament per via de constrenyiment. Previ informe favorable de l'àrea de Joventut, la persona responsable dels danys podrà ser autoritzada a substituir el pagament esmentat per l'execució directa dels treballs de rescabalament sempre que sigui viable.

 

CAPÍTOL V Normes de cessió d'ús a les associacions juvenils

Article 17. – Sol.licitants

Les sales dels Espais Joves podran ser cedides a les associacions juvenils del municipi per a activitats puntuals o activitats de caire periòdic, tenint sempre en compte que els diferents horaris i activitats pròpies dels Espais seran prioritaris, seguint el procediment de sol.licitud que s'estableix en aquest reglament.

Article 18. – Procediment per a la sol.licitud d'utilització de les sales

18.1 Totes les sol.lictuds s'han de presentar via telemàtica a través de la Seu electrònica de la Corporació, amb una antelació mínima de 15 dies a l'inici de l'activitat.

18.2 Les sol·licituds s'han de presentar amb el model corresponent al Registre Municipal (Annex 1) i han d'anar dirigides a l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí. En cas d'informació incompleta, l'Ajuntament pot demanar la informació complementària necessària per al desenvolupament de l'activitat per a la qual se sol·licita l'ús de l'equipament.

18.3 Amb la sol·licitud s'haurà d'aportar Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual. D'acord amb la Llei Orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 45/2015, de voluntariat s'estableix l'obligació de presentar certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.

18.4 El model de sol·licitud per a aquest efecte estarà a disposició a les Oficines d'Atenció al Ciutadà (OACs), a la pàgina web de l'Ajuntament i a altres espais d'informació a la ciutadania.

18.5 L'Ajuntament autoritzarà per escrit la utilització de les sales o denegarà motivadament la petició tenint en compte els antecedents d'utilització de l'entitat o persona física sol.licitant.

18.6 L'autorització municipal contendrà literalment les condicions, la temporalitat i la finalitat de la cessió.

Article 19. – Criteris per a la cessió d'ús

19.1 L'Ajuntament, mitjançant resolució de l'òrgan competent, autoritzarà la cessió de sales a entitats per a la realització d'activitats dirigides a la població jove que promoguin valors i actituds d'acord amb els objectius definits a l'article 4.

19.2 Són considerades activitats No Aptes aquelles activitats de caire polític, d'ordre comercial que no aportin continguts culturals en dimensió suficient, activitats de caire lúdic d'iniciativa individual o col·lectiva que persegueixen l'estricta satisfacció en un context festiu de necessitats familiars, de grups d'amics, etc, i activitats amb contingut antidemocràtic, incívic, discriminatori, sectari, xenòfob, homòfob o religiós.

19.3 L'Ajuntament, per raons d'interès públic, podrà denegar, modificar o deixar sense efecte, mitjançant resolució expressa i motivada, l'autorització d'ús de les sales. En cas de modificació o anul·lació d'autoritzacions d'ús, serà preceptiva l'audiència prèvia dels interessats. La denegació, modificació o anul·lació de l'autorització no suposarà, en cap cas, el dret dels interessats a ésser indemnitzats, sense perjudici de l'eventual recurs que estimin convenient.

19.4 En el cas de que hi hagi més d'una petició pera una sala determinada en una mateixa data/hora, la tramitació d'aquestes sol·licituds es farà per estricte ordre cronològic. Si bé es prioritzen les activitats que tenguin una major repercussió en el municipi. També es tendrà en compte aquelles activitats que tenguin continuïtat i les activitats d'interès general obertes a la població jove en general. 

19.5 Les autoritzacions s'atorgaran per a activitats puntuals i també per a activitats permanents (per a un màxim d'un any de durada). Passat aquest termini, s'haurà de renovar la sol·licitud. Les autoritzacions d'una sala o sales no crearà cap dret, precedent, avantatge o reserva per a anys o usos posteriors a la seva finalització, si es dóna el cas de presentar-se més peticions.  

19.6 En les sol·licituds per a actuacions puntuals cal fer constar una breu descripció de l'activitat. En aquelles que comportin una utilització anual s'ha de presentar un programa d'activitats amb l'especificació dels objectius, l'horari, les sales que se sol·liciten, el públic destinatari i, en el seu cas, si és gratuïta o la quota d'inscripció.

19.7 Les associacions juvenils que no estiguin inscrites al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Marratxí però sí a altres registres oficials,

que vulguin fer ús d'una sala hauran d'ajustar-se a aquest marc normatiu i serà l'Àrea de Joventut la que cedirà un espai, sempre i quan no hi hagi una associació inscrita en el Registre Municipal de Marratxí que en faci ús permanent o hagi sol·licitat el mateix espai en el mateix dia i hora.

19.8 L'autorització s'extingeix quan s'acabi la durada per la qual estava autoritzada.

Article 20. – Deures dels sol·licitants i condicions d'ús

20.1 Les entitats autoritzades per fer ús de les sales són responsables de qualsevol desperfecte o perjudici que el desenvolupament de l'activitat autoritzada pugui ocasionar en el bens i interessos municipals i/o col·lectius, a banda de respondre, en els termes legalment establert, dels danys a tercers i béns aliens. 

20.2 L'Ajuntament disposarà de totes les claus de les instal.lacions juvenils sota la custòdia i responsabilitat de l'Àrea de Joventut.

20.3 Les associacions que estan autoritzades per fer activitats permanents també disposen de les claus dels espais que han estat autoritzades a fer-ne ús, així com de les portes d'entrada i barreres exteriors.

20.4 Les entitats rebran una còpia de les claus, la qual s'entregarà a una persona responsable. Qualsevol necessitat de fer més còpies s'ha de comunicar a l'àrea de Joventut, que ha de registrar les dades de les persones que en faran ús i la finalitat d'aquestes còpies.

20.5 La no observació del requisit anterior pot ser objecte de denegació de futures sol·licituds de l'entitat.

20.6 En les sales amb autorització d'ús permanent no s'hi poden emmagatzemar objectes molestos, nocius, perillosos o insalubres o matèries susceptibles de produir qualsevol tipus de combustió o explosió.

20.7 Cap entitat usuària no pot fer en els espais d'ús exclusiu o en els d'ús comú, ni en els serveis mobles afectats, i en general en tot l'immoble, cap tipus d'obra o actuació que impliqui modificacions de la seva configuració, estructura o instal·lacions, llevat que tengui l'autorització expressa de l'Ajuntament.

20.8 L'Ajuntament es compromet a mantenir les instal·lacions, els materials i les infraestructures necessàries en bones condicions d'ús. A tal efecte es dota d'un programa per mantenir-los i conservar-los, i es destinen els recursos econòmics necessaris per garantir el desenvolupament de les activitats i el funcionament de les entitats en bones condicions.

20.9 Qualsevol associació que faci ús d'aquestes instal·lacions ha de respectar unes normes de convivència mínimes vers la resta d'usuaris i usuàries de la instal·lació.  L'Ajuntament, a través del seu personal municipal, ha de vetllar pel seu compliment.

20.10 El/la responsable tècnic/a municipal de l'equipament ha de vetllar perquè es respectin o es mantinguin en perfecte estat totes les instal·lacions i se segueixin totes les indicacions. En el cas que es produeixi algun desperfecte en les instal·lacions o que es deteriori algun recurs per mal ús o negligència, les despeses de reparació o de reposició van a càrrec de l'associació o entitat usuària.

20.11 L'Ajuntament se reserva el dret d'interrompre la cessió d'espais de manera puntual en els següents casos: per activitats especials de l'Àrea de Joventut, per obres i tasques de reparació o per causes de força major.

20.12 L'Ajuntament podrà decretar el cessament definitiu de la cessió d'espais en els següents supòsits: per incompliment reiterat de les normes d'ús contemplades en aquest reglament; per utilització inadequada amb finalitats il·lícites, i si l'activitat desenvolupada no se correspon amb la sol·licitada.

Normes de cessió d'ús a entitats o associacions no juvenils

Article 21- Sol·licitants i procediment de sol·licitud

Les entitats o associacions no juvenils (associacions de veïns, culturals, etc) que vulguin fer ús de les instal.lacions de l'àrea de Joventut hauran de fer la petició a través de l'àrea municipal de la qual depenen.

L'àrea corresponent farà arribar a l'Àrea de Joventut la petició de cessió d'ús indicant quina activitat se vol fer, l'horari previst i la durada en el temps. L'Àrea de Joventut respondrà a la petició en funció de la disponibilitat de les sales sol·licitades.

Article 22- Deures dels sol·licitants i condicions d'ús

La cessió d'ús a les entitats o associacions no juvenils estarà subjecta al compliment de  les normes i els deures establerts a l'article 20.

 

CAPÍTOL VI Locals d'assaig

Article 23.- Finalitat

L'Ajuntament de Marratxí reconeix la presència d'un capital musical local com a font d'enriquiment cultural i element dinamitzador del municipi.

En aquest sentit, és voluntat de l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí fomentar la promoció i la difusió dels músics joves del municipi. Un dels aspectes fonamentals d'aquesta política de suport als grups és oferir-los un espai per assajar, per tal de facilitar la creativitat i la producció dels músics joves locals. D'aquesta manera es pretén consolidar la música local com una manifestació cultural més del territori.

Article 24.- Condicions de funcionament

Els locals d'assaig estaran adequats per a la pràctica dels assajos i podran disposar d'instruments musicals, micròfons, amplificadors i semblants.

La definició dels locals a destinar i les seves característiques concretes es faran per l'Àrea de Joventut, la qual disposarà de llistat actualitzat a tal efecte.

Article 25.- Destinataris

En el cas de músics individuals han de tenir entre 14 i 35 anys i estar empadronats en el municipi de Marratxí. En el cas de menors d'edat la sol·licitud d'ús de local d'assaig haurà d'anar acompanyada per l'autorització del pare/mare o tutor legal.

En el cas de grups musicals, al manco la meitat dels components hauran d'estar empadronats al municipi de Marratxí i tenir entre 14 i 35 anys.

Els grups musicals o els músics individuals no seran professionals de la música.

Article 26.- Horaris

Les sales d'assaig resten obertes tots els dies de l'any, excepte que per algun motiu extraordinari l'equipament s'hagi de tancar o destinar a un altre ús.

Cada grup disposa d'un dia a la setmana durant un màxim de 3 hores setmanals. Només es podran utilitzar les sales en els horaris adjudicats.

L'horari i quadrant de funcionament serà fixat per l'Àrea de Joventut. Els grups podran sol·licitar els horaris en funció d'aquest quadrant (un quadrant per setmana, que correspon a les 3 hores possibles d‘utilització del local).

L'horari establert s'haurà de respectar, ajustant-lo a les franges horàries reservades per a cada usuari, i tot extremant la puntualitat a l'hora de finalitzar l'assaig. L'horari establert per l'assaig inclou el temps de muntatge i desmuntatge dels instruments.

Article 27.- Procediment de sol·licitud

El model de sol·licitud estarà disponible a l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí (ANNEX 3). El model de sol·licitud ha d'estar signat per tots els membres del grup i s'ha d'adjuntar la fotocòpia del DNI de cadascun dels components. En els cas de menors d'edat han de presentar autorització paterna de cada un dels menors.

El fet de presentar la sol·licitud suposa el coneixement i l'acceptació de la normativa d'ús i funcionament.

Qualsevol alta o baixa dels components del grup haurà de ser comunicada a l'Àrea de Joventut.

Les sol·licituds es presentaran dins els terminis que fixi l'Àrea de Joventut per a cada convocatòria.

Una vegada rebuda la sol·licitud, l'Àrea de Joventut estudia la disponibilitat d'espai, i s'indicarà horari disponible adjudicat.

En cas que hagi diferents sol·licituds per al mateix espai es donarà preferència als grups amb més membres del municipi, en segon lloc al grup de mitjana d'edat més jove, en tercer lloc per antiguitat en l'adjudicació del local i en cas d'empat es farà per sorteig.

L'Àrea de Joventut, podrà concretar aquests criteris, atorgant puntuació als mateixos i elevant a Decret de Batlia el desenvolupament d'aquest apartat.

Article 28.- Preus públics

Els preus públics per a la utilització dels locals són els establerts a l'Ordenança fiscal reguladora (aquestes quotes es destinaran al manteniment i millora dels locals). Aquestes quotes es calcularan en funció de la mitjana d'edat dels membre del grup.

  • Mitjana d'edat menors de 20 anys - 30 euros
  • Mitjana d'edat entre 20 i 25 anys - 45 euros
  • Mitjana d'edat majors de 25 anys - 60 euros

El grup musical que el dia 5 de cada mes no hagi satisfet l'import municipal mitjançant el corresponent ingrés bancari, serà donat de baixa en el mes en curs, perdrà els seus drets d'utilització i aquests passaran al grup de reserva.

Els grups hauran de presentar el resguard de l'ingrés bancari en la forma que l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí determini.

Article 29.- Normes d'utilització del servei

El període temporal d'utilització al qual es poden inscriure com a màxim els grups és de sis mesos. En cas que un grup tengui la voluntat de deixar d'utilitzar l'espai abans del temps indicat ho comunicarà a l'Àrea de Joventut amb una antelació mínima d'una setmana.

Els mesos de juny i novembre el personal de l'Ajuntament farà una revisió dels locals adjudicats als grups, juntament amb els grups que han quedat en reserva, per determinar la continuació o la baixa d'algun grup, sempre que de les reserves hagi grups que tinguin preferència perquè contin amb més punts (més membres de Marratxí, edat més jove...).

29.1 Seguretat, conservació i higiene

29.1.1 Accés

  • És responsabilitat dels usuaris el control en l'accés a l'espai.
  • La utilització de les sales queda restringida als components dels grups. No obstant això, els grups poden convidar a assistir als assajos a un màxim de 3 persones convidades, sempre que puguin cabre dins el local.
  • La finalitat del local és l'assaig musical, per la qual cosa no es podrà utilitzar per altres activitats.

29.1.2 Claus

Cada grup disposarà d'una clau per entrar en el local. Aquesta clau només els permetrà l'entrada en l'horari adjudicat.  Aquesta clau se donarà a la persona responsable del grup, que se comprometrà a no fer-ne còpies sense l'autorització de l'àrea de joventut.

29.1.3 Utilització i conservació dels locals

  • Els grups són responsables de mantenir el local i el material en perfecte estat, respectant tots els béns, instal·lacions i materials.
  • No està permès intercanviar material d'un local a l'altre.
  • En cas que la bateria es desmunti per l'assaig, s'haurà de deixar muntada per al següent grup.
  • No està permès guardar cap tipus de material dins els locals. Cada grup es responsabilitza del seu material. En cas de pèrdua o sostracció del material d'assaig, l'Ajuntament no es compromet a pagar cap tipus d'indemnització.
  • En cas de detectar algun desperfecte de material dels locals, o que un grup s'adoni de la pèrdua o robatori d'un material haurà d'avisar immediatament a l'Ajuntament. En cas contrari, serà facturat al grup que hagi utilitzat el servei abans de detectar el desperfecte.
  • Es respectarà l'horari establert i es tindrà cura especialment de la puntualitat a l'hora d'iniciar i finalitzar l'assaig.

29.1.4 Neteja

  • Els grups seran responsables de mantenir el local en perfecte estat de conservació i neteja, no es podrà introduir mobiliari ni cap element decoratiu.
  • Els desperfectes causats en l'espai, mobiliari o altres elements seran reparats pels sol·licitants.

 29.1.5 Prohibició de fumar, beure i/o menjar

  • Queda prohibit el consum de qualsevol tipus d'estupefaents, fumar i introduir begudes alcohòliques i aliments dins dels locals d'assaig.
  • Es prohibirà l'entrada de les persones que presentin signes d'estar sota els efectes de l'alcohol o altres drogues.
  • Qualsevol incident s'ha de comunicar via telèfon o email a l'equip tècnic de l'Àrea de Joventut.

Article 30.- Control i seguiment

Tots els grups musicals estan obligats a reunir-se trimestralment amb la comissió de seguiment de l'Ajuntament.

Comissió d'usuaris. Aquesta comissió estarà formada pels usuaris dels grups que així ho desitgin. Les seves funcions són de control i gestió dels locals d'assaig amb l'acompanyament i supervisió de l'equip gestor de l'Àrea de Joventut.

El present reglament és d'obligat compliment per tots els usuaris dels locals d'assaig. En cas d'incompliment o infracció dels preceptes establerts en aquest reglament, a reserva d'altres mesures pertinents, es podrà prohibir la utilització de l'equipament.

Article 31.- Suspensió de la cessió

L'incompliment d'alguna de les normes suposarà la suspensió de la cessió. En cas de desperfectes abonaran els danys causats.

La durada de la suspensió dependrà de la gravetat de la norma incomplida o de la reiteració en l'incompliment de normes.

La no utilització continuada per períodes superiors a un mes de l'espai sol·licitat en els horaris establerts sense causa justificada comporta la pèrdua de la cessió.

Els casos no previstos en aquesta normativa seran estudiats de manera particular per l'equip tècnic de l'Àrea de Joventut, que es reserva el dret d'establir normes complementàries addicionals si fos oportú i sempre que sigui per la consecució dels objectius municipals.

L'òrgan competent per a adoptar la suspensió de la cessió serà el/la Batle/essa a proposta raonada del Regidor/a de Joventut i prèvia audiència a l'interessat.

 

CAPÍTOL VII NORMATIVA D'ÚS I UTILITZACIÓ DELS SKATE-PARCS

Article 31.- Normativa general

Prohibida l'entrada d'objectes de vidre o menjar a l'skate-parc.

Prohibit fumar en tot el recinte.

Prohibida l'entrada d'animals (excepte cans guia).

Música amb un volum moderat.

És d'obligat compliment la normativa general d'accés a Instal.lacions Esportives Municipals de l'Ajuntament de Marratxí.

Article 32.- Sobre l'ús

Serà obligatori l'ús del casc en tot l'skate-parc.

Se recomana l'ús de proteccions en genolls, colzes i munyeques.

Queda totalment prohibida la utilització de cera o qualsevol altre element esllavissant directament sobre el tub metàl·lic (coping).

S'ha d'utilitzar un vestuari esportiu adient.

Les persones que no estiguin patinant hauran de estar fora de la zona delimitada per la valla perimetral.

Se pot compartir la instal·lació per més d'un grup i modalitat, i s'haurà de respectar a totes les persones usuàries que facin ús de la instal·lació.

En cas de condicions atmosfèriques adverses, l'usuari és l'únic responsable de valorar l'estat i dificultat de l'skate-parc.

En cas de pluja no se podrà utilitzar la instal·lació, per evitar riscos i caigudes. Malgrat no plogui, si la pista està banyada tampoc no podrà ser utilitzada.

L'aforament de la pista és de 30 persones usuàries.

Article 33.- Sobre les edats

Els menors de 6 anys no podran fer ús de la instal·lació.

Els menors de 12 anys han d'estar acompanyats per un adult.

Article 34.- Horaris

De dilluns a diumenge, des de les 9:00h fins a les 21.00h

 

CAPÍTOL VIII NORMATIVA ÚS PARCS DE CAL.LISTÈNIA

Article 35.- Normes d'ús

Aquestes instal.lacions només poden ser emprades per majors de 14 anys ( Norma EN 16630-2015).

 S'ha de mantenir neta la instal·lació.

Està prohibit introduir qualsevol objecte que no sigui utilitzat per entrenament.

No se pot emprar si hi ha condicions meteorològiques adverses.

 

Article 36.- Horaris

De dilluns a diumenge, des de les 8'30h fins a les 21.30h.

PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

Article 37.

La Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí, respectarà en tot moment la confidencialitat de les dades personals que sol·liciti mitjançant formularis, de conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, sobre Protecció de Dades de Caràcter Personal.

Les dades mai seran cedides, venudes o traspassades a tercers i seran tractades amb el grau de protecció adequat, prenent-se les mesures de seguretat legalment necessàries.

La Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí podrà utilitzar les dades subministrades pels usuaris per al manteniment de la relació establerta, així com per a l'enviament per mitjans tradicionals o electrònics d'informació actualitzada sobre els serveis prestats.

En tot cas, l'emplenament parcial o total de les dades que sol·licitem és voluntària. Les seves dades de caràcter personal quedaran incorporades a un fitxer informatitzat, sent el responsable del fitxer i del seu tractament la Regidoria de Joventut d'aquest Ajuntament. Queda igualment informat de la possibilitat d'exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició sobre les seves dades personals.

RESPONSABILITAT DE TRANSMISSIÓ D'INFORMACIÓ

Article 38.

La Regidoria de Joventut, no es fa responsable d'un possible error o omissió en les pàgines allotjades a la web de Joventut, Correus, Enllaços... considerant-se disposicions normatives amb validesa oficial únicament aquelles publicades en les edicions impreses dels corresponents diaris i butlletins oficials.

La Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Marratxí no es fa responsable en cap cas de qualsevol mal que es pogués causar a un tercer pels usuaris de les web facilitades des de la Regidoria de Joventut, a conseqüència de l'ús il·legal o inadequat d'aquest, ni a conseqüència dels continguts i informacions accessibles o facilitades a través d'ella, ni dels llocs vinculats a aquesta. Els responsables seran els usuaris o tercers causants dels danys.

PROPIETAT INTEL·LECTUAL

Article 39.

Tots els continguts de la Regidoria de Joventut, ja siguin textos, fotografies, imatges, dibuixos, àudio, vídeo, programari, logotips o disseny, estan protegits per la normativa de Propietat Intel·lectual i Industrial i en particular pel Reial decret legislatiu 1/96 , de 12 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual, i la Llei 19/2006 , de 5 de juny, per la qual s'amplien els mitjans de tutela dels drets de propietat intel·lectual i industrial i s'estableixen normes processals per a facilitar l'aplicació de diversos reglaments comunitaris.

Els drets sobre tals continguts pertanyen als seus respectius autors. Excepte els textos en els quals consti expressament la seva autoria i les fotografies, l'àrea de  Joventut és titular dels drets de propietat intel·lectual sobre els continguts allotjats en el lloc web. L'accés a aquest material no suposarà en forma alguna llicència per a la seva reproducció i/o distribució que, en tot cas, estarà prohibida excepte previ i exprés consentiment de la Regidoria de Joventut.

DISPOSICIÓ FINAL.

El present Reglament entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província i romandrà vigent fins a la seva modificació o derogació expressa.

 

Marratxí, 18 de gener de 2023

La regidora de Serveis Socials Aina Amengual Marí

 

ANNEX I SOL·LICITUD DE CESSIÓ D'ESPAIS PER A ENTITATS JUVENILS

DADES RESPONSABLE ACTIVITAT

Nom i Cognoms: _________________________________________________________________________________________________

Adreça: ________________________________________________________________________________________________________

DNI: ___________________________________________________________________________________________________________

Telèfon de contacte: _______________________________________________________________________________________________

DADES DE L'ENTITAT QUE REPRESENTA

Nom de l'Entitat  _________________________________________________________________________________________________

CIF  ___________________________________________________________________________________________________________

Adreça  ________________________________________________________________________________________________________

Telèfon _____________________________________________________________________

  • Certificat de Delites de Naturalesa Sexual

La Llei Orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat estableixen l'obligació que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.

  • Títol monitor/a temps lliure

- Títol específic __________________________________________________________________________________________________

TIPUS D'UTILITZACIÓ

  • Puntual
  • Permanent

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT/ PROGRAMA ANUAL D'ACTIVITATS

Incloure horaris de realització

Firma

 

 

 

 

 

 

Marratxí _______, de_____________ 20

 

ANNEX II SOL·LICITUD DE CESSIÓ D'ESPAIS PER ENTITATS NO JUVENILS

DADES RESPONSABLE ACTIVITAT

Nom i Cognoms: _________________________________________________________________________________________________

Adreça: ________________________________________________________________________________________________________

DNI: ___________________________________________________________________________________________________________

Telèfon de contacte: _______________________________________________________________________________________________

DADES DE L'ENTITAT QUE REPRESENTA

Nom de l'Entitat  _________________________________________________________________________________________________

CIF  ___________________________________________________________________________________________________________

Adreça  ________________________________________________________________________________________________________

Telèfon _________________________________________________________________________________________________________

DADES DE L'ACTIVITAT

Tipus d'activitat:

Horari :

Necessitat de deixar material

Firma

 

 

 

 

 

 

 

 

Marratxí _______, de_____________ 20

 

ANNEX III FITXA GRUP USUARI LOCALS D'ASSAIG DE MARRATXÍ

NOM DEL GRUP:

RESPONSABLE:

Nom i llinatges:                                                                                                             DNI:

Domicili:                                                                                                                        CP:

Població:                                                                                                                      Telèfon:

Correu electrònic:

Com a responsable davant l'Administració de l'ús dels locals d'assaig de l'Ajuntament de Marratxí accepto el reglament d'ús i funcionament de la sala d'assaig i em comprometo a complir-la.

COMPONENTS DEL GRUP: Els membres del grup han llegit el reglament que regula l'ús d'equipaments juvenils de l'Ajuntament de Marratxí (capítol 6 dedicat a locals d'assaig) i estan d'acord amb les normes d'ús i funcionament de les sales d'assaig i es comprometen a complir-les.

Nom i llinatges

DNI

Data de naixement

Municipi de residència

Signatura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Adjuntar fotocòpia del DNI de tots els membres del grup

HORARI SOL·LICITAT

 

Dl

Dimarts

Dm

Dj

Dv

Dissabte

Dg

10:00-13:00

 

 

 

 

 

 

 

16:30-19:30

 

 

 

 

 

 

 

19:30-22:30

 

 

 

 

 

 

 

DATA SOL·LICITADA D'INICI D'ÚS DEL LOCAL:

Marratxí,                   de                              de 202