Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 63472
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb el Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s’adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha adoptat l'Acord següent:

I. De conformitat amb les negociacions prèvies duites a terme pel grup de treball constituït per l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'estudi i la proposta de solució de les discrepàncies manifestades en relació amb l'article 8 i el capítol V (articles 15 a 19), la disposició addicional primera i les disposicions finals tercera, quarta i novena del Decret llei 4/2022, de 30 de març, pel qual s'adopten mesures extraordinàries i urgents per pal·liar la crisi econòmica i social produïda pels efectes de la guerra a Ucraïna, ambdues parts consideren solucionades les controvèrsies, de conformitat amb els compromisos i les consideracions següents:

1. En relació amb l'article 8, ambdues parts consideren solucionades les discrepàncies per raó del compromís que assumeix la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de promoure la modificació legislativa corresponent, i es dóna a aquest precepte la redacció literal següent:

Article 8. Revisió del preu i modificació del contracte de concessió de serveis de transport públic regular de viatgers d'ús general de Mallorca

1. Es reconeix als concessionaris dels serveis de transport interurbà regular de viatgers amb autobús de Mallorca la possibilitat d'una revisió del preu del contracte de concessió en els termes i amb les condicions previstes en l'article 103 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

2. Així mateix, el contracte al qual es refereix l'apartat anterior es pot modificar si s'han produït circumstàncies sobrevingudes imprevisibles en el moment de la licitació, sempre que es compleixin les condicions previstes en els articles 203 i 205 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i d'acord amb el procediment previst en els articles 191 i 207.”

2. Respecte al capítol V (article 15 a 19), ambdues parts consideren solucionades les discrepàncies per raó del compromís que ha assumit la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de promoure la modificació legislativa corresponent, i queden redactats aquests preceptes amb el tenor literal següent:

Article 15. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Els òrgans de contractació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic instrumental queden habilitats per adoptar les mesures que preveu aquest capítol en els supòsits en què s'hagi produït una alteració extraordinària i imprevisible dels preus dels materials tinguts en compte en la formalització del contracte o, si escau, en les modificacions posteriors.

2. Les mesures que estableix aquest capítol són incompatibles entre si.

Article 16. Alteració extraordinària i imprevisible

1. A l'efecte de la lletra a) de l'apartat primer de l'article 17 d'aquest Decret llei, s'entén per alteració extraordinària i imprevisible una variació dels preus dels materials emprats en els termes establerts en l'article 7 del Reial decret llei 3/2022, d'1 de març, de mesures per a la millora de la sostenibilitat del transport de mercaderies per carretera i del funcionament de la cadena logística, i pel qual es transposa la Directiva (UE) 2020/1057, de 15 de juliol de 2020, per la qual es fixen normes específiques pel que fa a la Directiva 96/71/CE i la Directiva 2014/67/UE per al desplaçament dels conductors en el sector del transport per carretera, i de mesures excepcionals en matèria de revisió de preus en els contractes públics d'obres.

2. Pel que fa al restabliment de l'equilibri econòmic dels contractes que preveu la lletra b) de l'apartat primer del mateix article 17, el Consell de Govern pot acordar, amb caràcter orientatiu, els supòsits en els quals es pugui considerar que concorren circumstàncies sobrevingudes determinants d'un desequilibri econòmic imprevisible, sens perjudici del compliment dels requisits i dels límits referits en aquesta lletra b).

Article 17. Mesures que es poden adoptar

1. Les mesures que es poden adoptar en els casos prevists en aquest capítol consisteixen en alguna d'aquestes opcions:

a) En el cas de contractes d'obres, una compensació econòmica al contractista en els termes prevists en el títol II del Reial decret llei 3/2022, d'1 de març.

Aquesta mesura s'ha d'aplicar exclusivament als contractes administratius i privats que, en data 2 de març de 2022, es trobin en execució, licitació, adjudicació o formalització, o l'anunci de l'adjudicació o la formalització dels quals es publiqui en la Plataforma de Contractació del Sector Públic en el període d'un any des d'aquesta data, o bé a aquells l'anunci de licitació dels quals es publiqui en la Plataforma de Contractació del Sector Públic en el termini d'un any des del 2 de març de 2022 i el plec de clàusules administratives particulars dels quals estableixi una fórmula de revisió de preus, i únicament respecte de les variacions en el cost dels materials que s'hagin produït en el període comprès entre l'1 de gener de 2021 i la data de la sol·licitud del restabliment de l'equilibri econòmic per part del contractista.

b) En el cas de qualsevol tipus de contracte, una modificació del contracte per restablir l'equilibri econòmic, sempre que es compleixin els requisits i es respectin els límits prevists en els articles 203 i 205 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i es tramiti de conformitat amb el que disposen els articles 191 i 207.

Aquesta mesura es pot aplicar als contractes administratius i privats que, en data 1 de gener de 2021, es trobin en execució, o bé l'execució dels quals s'hagi iniciat amb posterioritat a l'1 de gener de 2021 sempre que l'anunci de licitació s'hagi publicat en la Plataforma de Contractació del Sector Públic abans del 30 de setembre de 2022.

2. Qualsevol d'aquestes mesures s'ha d'acordar necessàriament dins els límits de les dotacions consignades cada any en el pressupost de cada òrgan de contractació.

Article 18. Compensació extraordinària

1. El procediment per aplicar la compensació extraordinària a què fa referència la lletra a) de l'apartat 1 de l'article anterior s'ha d'iniciar mitjançant una sol·licitud del contractista adreçada a l'òrgan de contractació.

2. El termini de presentació de les sol·licituds començarà l'endemà de l'entrada en vigor d'aquest Decret llei i, en tot cas, abans de la liquidació del contracte.

3. El contractista ha d'adjuntar a la sol·licitud esmentada la documentació justificativa que acrediti, de manera fidedigna, l'existència d'una alteració extraordinària i imprevisible dels preus dels materials en els termes prevists en l'article 16.

4. En tot cas, per al càlcul de la compensació, s'han de tenir en compte els criteris establerts en l'article 8 del Reial decret llei 3/2022, d'1 de març.

5. Una vegada rebuda la sol·licitud, l'òrgan de contractació l'ha d'analitzar tenint en compte els certificats d'obra emesos des de l'1 de gener de 2021, i pot dur a terme qualsevol altre acte d'instrucció que consideri necessari.

Una vegada examinada la sol·licitud i fets, si escau, els tràmits a què es refereix el paràgraf anterior, l'òrgan de contractació ha d'elaborar una proposta de resolució de la qual ha de donar audiència al contractista per un termini de deu dies hàbils.

6. Una vegada finalitzat el tràmit d'audiència, l'òrgan de contractació, amb l'informe previ dels serveis jurídics competents i de la Intervenció General, si escau, ha de dictar una resolució.

7. El termini màxim per resoldre el procediment és de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud.

El transcurs del termini màxim per resoldre el procediment sense que s'hagi notificat cap resolució expressa legitima el contractista per entendre desestimada per silenci la sol·licitud presentada.

8. La quantia de les compensacions que es puguin aprovar, d'acord amb el que disposa aquest Decret llei, no pot superar aïlladament o conjuntament el 20% del preu primitiu del contracte, exclòs l'impost sobre el valor afegit.

Article 19. Pagament de la compensació extraordinària dels contractes d'obra

1. La compensació extraordinària prevista en la lletra a) de l'article 17.1 s'aplica conformement a la regulació que estableixi la legislació bàsica per a aquests supòsits i d'acord amb la regla d'incompatibilitat a què es refereix l'article 15.2 d'aquest Decret llei.

En tot cas, les quantitats percebudes a l'empara d'aquest capítol s'han de computar i tenir en consideració en qualsevol altra resolució o mesura que es pugui acordar orientada a garantir la viabilitat econòmica del contracte, de manera que no es pugui obtenir una doble compensació per la mateixa causa.

2. El pagament de la compensació extraordinària a la qual fa referència la lletra a) de l'article 17 està supeditat al fet que el contractista renunciï a qualsevol reclamació administrativa o judicial derivada de l'increment del cost dels materials i queda sotmès a la resta de condicions i requisits establerts en l'article 10 del Reial decret llei 3/2022, d'1 de març.”

3. Així mateix, en relació amb l'apartat 1 de la disposició final quarta del Decret llei 4/2022, de 30 de març, que modifica l'article 37.1 de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, ambdues parts coincideixen a considerar que s'ha d'interpretar i aplicar, exclusivament, als ports de la competència de la Comunitat Autònoma balear, conformement a l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb la Llei 10/2019, de 22 de febrer, publicat per la Resolució de 4 de desembre de 2019 de la Secretaria General de Coordinació Territorial. En aquest sentit, atès que el precepte ha eliminat la referència concreta a la competència autonòmica dels ports als quals s'apliqui aquesta disposició, el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís d'incloure en una norma, almenys amb rang reglamentari, una disposició que així ho indiqui.

4. Quant a l'apartat 6 de la disposició final quarta del Decret llei 4/2022, de 30 de març, que modifica l'apartat 8 de la disposició addicional sisena de la Llei 10/2019 de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, ambdues parts consideren que el precepte esmentat s'ha d'interpretar i aplicar tenint en consideració que les mesures enunciades en les lletres a) a d) corresponen a matèries atribuïdes a la competència exclusiva de l'Estat, en virtut del que estableix l'article 149.1.20a CE. En aquest sentit, atès que el precepte no limita la possibilitat, en l'impuls de la col·laboració amb les autoritats estatals, que la Comunitat Autònoma pugui adoptar unilateralment les mesures enunciades en els apartats a) a d) de l'apartat 8 de la disposició addicional sisena de la Llei 10/2019, ni que pugui condicionar els objectius i l'abast de les mesures que correspon adoptar a l'Estat, el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís d'incloure en una norma, almenys amb rang reglamentari, una disposició que aclareixi aquest precepte per salvaguardar-ne la constitucionalitat.

5. En relació amb l'apartat 1 de la disposició final tercera, que modifica l'apartat 2 de l'article 3 de la Llei 13/2012, de 20 de setembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, ambdues parts acorden que el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de promoure una modificació legislativa d'aquest apartat que resulti conforme amb la legislació bàsica de l'Estat, especialment, amb el que disposa la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, en concret, l'article 54; així com amb la Llei 34/1998, de 7 d'octubre, del sector d'hidrocarburs, en particular, l'article 103, i que té el tenor literal següent:

Disposició final tercera del Decret llei 4/2022. Modificacions de la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries

L'article 2 de la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, queda modificat de la manera següent:

Article 2. Utilitat pública

1. Les instal·lacions de generació, transport i distribució d'energia elèctrica i les infraestructures elèctriques de les estacions de recàrrega de vehicles elèctrics de potència superior a 250 kW són declarades d'utilitat pública d'acord amb el que estableix l'article 54 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, a l'efecte de l'expropiació forçosa dels béns i drets necessaris per al seu establiment i de la imposició i l'exercici de la servitud.

2. Sens perjudici de la legislació bàsica sectorial, poden ser declarades d'utilitat pública, segons el seu interès públic i energètic, les instal·lacions d'aprofitament tèrmic de l'energia solar i/o de la biomassa, les xarxes de distribució de fred i/o calor, l'aprofitament de l'energia geotèrmica i les d'emmagatzematge no elèctric per l'òrgan competent en matèria d'energia, a l'efecte de la declaració d'interès general en els termes que preveu l'apartat 2 de l'article 24 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, sense que, en cas d'inversions en matèria d'energies renovables, sigui aplicable la prestació compensatòria per usos i aprofitaments excepcionals, que recull l'article 17 de la Llei esmentada.

3. Les instal·lacions de producció d'energia elèctrica a partir de fonts d'energia renovables (energia eòlica, solar o hidràulica, biomassa, energia procedent del mar o d'altres de semblants), segons el seu interès energètic o d'aprofitament d'espais degradats, poden sol·licitar a la direcció general competent en matèria d'energia el reconeixement de la utilitat pública a l'efecte de la declaració d'interès general en els termes que preveu l'apartat 2 de l'article 24 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, sense que, en cas d'inversions en matèria d'energies renovables, sigui aplicable la prestació compensatòria per usos i aprofitaments excepcionals, que recull l'article 17 de la Llei esmentada.

4. Les instal·lacions de transport i distribució d'energia elèctrica poden sol·licitar a la direcció general competent en matèria d'energia el reconeixement de la utilitat pública a l'efecte de la declaració d'interès general en els termes que preveu l'apartat 2 de l'article 24 de la Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears, sense que, en cas d'inversions en matèria d'energies renovables, sigui aplicable la prestació compensatòria per usos i aprofitaments excepcionals, que recull l'article 17 de la Llei esmentada.

5. La declaració d'utilitat pública o el seu reconeixement té els mateixos efectes que els que regulen els articles 25, 26.5 i 26.6 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, pel qual s'aprova definitivament la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.”

6. En relació amb l'apartat 3 de la disposició final quarta, per la qual es modifiquen els apartats 5 i 6 de l'article 48 de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, ambdues parts acorden interpretar aquest article sens perjudici del que preveuen els articles 54 i 21.5 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric (BOE de 27 de desembre), quant a la declaració d'utilitat pública de les instal·lacions elèctriques de generació, transport i distribució d'energia elèctrica.

7. En relació amb l'apartat 4 de la disposició final quarta, per la qual s'afegeix l'article 48 bis a l'esmentada Llei 10/2019, de 22 de febrer, ambdues parts acorden que el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de promoure una modificació legislativa de l'apartat 3 d'aquest article 48 bis que resulti conforme amb la legislació bàsica de l'Estat, especialment, en relació amb el que disposa la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, en particular, l'article 53, i que té el tenor literal següent:

Disposició final quarta del Decret llei 4/2022. Modificacions de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica

Apartat 4. L'article 48 bis de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, queda redactat de la manera següent:

Article 48 bis. Control municipal de les instal·lacions de transport i distribució d'energia elèctrica en baixa, mitjana i alta tensió

Sens perjudici de les autoritzacions exigides per la legislació bàsica del sector elèctric, el control municipal que estableix l'article 84.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, per a les instal·lacions de transport i distribució d'energia elèctrica en baixa, mitjana i alta tensió ha de ser el següent:

1. Connexions de servei de baixa tensió

a) Les connexions de servei de baixa tensió, tal com es troben definides en la ITC-BT-11 del Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió (en endavant, Reial decret 842/2002), tret que requereixin un tràmit ambiental, queden subjectes al règim de comunicació prèvia, a l'efecte de l'obtenció de la llicència municipal d'obres, i d'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sempre que es compleixin les particularitats següents:

1a. El traçat de la connexió de servei ha de ser el més curt possible.

2a. L'execució de les connexions de servei s'ha de fer segons la ITC-BT-07 del Reial decret 842/2002, sobre xarxes subterrànies per a distribució en baixa tensió. S'hi inclouran els traçats verticals per façanes sempre que es disposi dels permisos d'energia corresponents, quan aquesta solució sigui inevitable.

3a. Les connexions de servei han de transcórrer per voreres, camins o vials.

4a. El projecte o la documentació tècnica que s'adjunti a la comunicació prèvia ha de constar d'una declaració responsable per part d'un tècnic competent en la qual es declari que s'han consultat els serveis municipals existents, de manera que el traçat proposat evita qualsevol interferència amb aquests, i que el pla d'obres ha estat coordinat amb els serveis tècnics municipals. L'òrgan competent en matèria d'energia ha de publicar un model tipus de declaració responsable.

b) Les connexions de servei que no es facin sota les premisses indicades en la lletra a) anterior queden sotmeses al tràmit de llicència municipal d'obres. Així mateix, quan de manera excepcional, s'hagin de dur a terme mitjançant traçat aeri, totalment o parcialment, o mitjançant execució posada per façana, quan tècnicament quedi justificada, queden sotmeses al tràmit de llicència municipal d'obres. Tot això, sens perjudici del que estableix el Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.

c) Les connexions de servei que es facin sota les premisses indicades en la lletra a) de l'apartat 1 d'aquest article, en sòl rústic comú o en àrees de transició, han de tenir la consideració d'ús permès des d'un punt de vista territorial i urbanístic.

2. Xarxes de distribució d'energia elèctrica en baixa tensió

a) Les xarxes de distribució d'energia elèctrica en baixa tensió, tal com estan definides en l'article 8 del Reial decret 842/2002, queden subjectes al règim de comunicació prèvia, tret que requereixin un tràmit ambiental, a l'efecte de l'obtenció de la llicència municipal d'obres, i d'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sempre que es compleixin les particularitats següents:

1a. El traçat de la xarxa de distribució en baixa tensió no ha de superar els 700 metres de longitud entre el quadre distribució de baixa tensió i el darrer armari de distribució.

2a. L'execució de les xarxes de distribució d'energia elèctrica s'ha de fer segons la ITC-BT-07 del Reial decret 842/2002, sobre xarxes subterrànies per a distribució en baixa tensió. S'hi inclouran els traçats verticals per façanes sempre que es disposi dels permisos d'energia corresponents, quan aquesta solució sigui inevitable.

3a. El traçat de la xarxa de distribució en baixa tensió ha de transcórrer per voreres, camins o vials.

4a. El projecte o la documentació tècnica que s'adjunti a la comunicació prèvia ha de constar d'una declaració responsable per part d'un tècnic competent en la qual es declari que s'han consultat els serveis municipals existents, de manera que el traçat proposat eviti qualsevol interferència amb aquests, i que el pla d'obres ha estat coordinat amb els serveis tècnics municipals. L'òrgan competent en matèria d'energia ha de publicar un model tipus de declaració responsable.

b) Les xarxes de distribució en baixa tensió que no es facin sota les premisses indicades en la lletra a) anterior queden sotmeses al tràmit de llicència municipal d'obres. Així mateix, quan de manera excepcional, s'hagin de dur a terme mitjançant traçat aeri, totalment o parcialment, o mitjançant execució posada per façana, per la impossibilitat material d'execució soterrada d'aquesta, queden sotmeses al tràmit de llicència municipal d'obres. Tot això, sens perjudici del que estableix el Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.

c) Les xarxes de distribució en baixa tensió que es facin sota les premisses indicades en la lletra a) de l'apartat 2 d'aquest article, en sòl rústic comú o en àrees de transició, han de tenir la consideració d'ús permès des d'un punt de vista territorial i urbanístic.

3. Xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica en mitjana o alta tensió

a) Les xarxes de transport i distribució d'energia elèctrica en mitjana o alta tensió, tal com estan definides en l'article 2 del Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, queden subjectes al règim de comunicació prèvia, tret que requereixin un tràmit ambiental, a l'efecte de l'obtenció de la llicència municipal d'obres, i d'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sempre que es compleixin les particularitats següents:

1a. El traçat de la xarxa en mitjana o alta tensió no ha de superar els 10 quilòmetres de longitud entre la capçalera de subestació i el darrer centre de transformació.

2a. L'execució de les xarxes d'energia elèctrica en mitjana o alta tensió s'ha de dur a terme segons la ITC-LAT 06 del Reial decret 223/2008, de 15 de febrer, de línies subterrànies amb cables aïllats.

3a. Les xarxes d'energia elèctrica en mitjana o alta tensió han de transcórrer per voreres, camins o vials.

4a. S'hi inclouen els centres de transformació, els sistemes d'acumulació associats al sistema, els actius de compensació d'energia reactiva i de regulació de tensió, així com les conversions aèries subterrànies quan aquestes siguin necessàries.

5a. El projecte o la documentació tècnica que s'adjunti a la comunicació prèvia ha de constar d'una declaració responsable per part d'un tècnic competent en la qual es declari que s'han consultat els serveis municipals existents, de manera que el traçat proposat evita qualsevol interferència amb aquests, i que el pla d'obres ha estat coordinat amb els serveis tècnics municipals. L'òrgan competent en matèria d'energia ha de publicar un model tipus de declaració responsable.

b) Les xarxes de transport i distribució en mitjana o alta tensió que es facin sota les premisses indicades en la lletra a) de l'apartat 3 d'aquest article, en sòl rústic comú o en àrees de transició, han de tenir la consideració d'ús permès des d'un punt de vista territorial i urbanístic. No obstant això, en el cas de Formentera, ateses les seves característiques territorials, aquesta consideració d'ús permès queda condicionada a una resolució favorable emesa pel Ple del Consell Insular quant a la seva tramitació.

c) Les xarxes de transport i distribució en mitjana o alta tensió que no es facin sota les premisses indicades en la lletra a) anterior queden sotmeses al tràmit de llicència municipal d'obres. Així mateix, quan de manera excepcional, s'hagin de dur a terme mitjançant traçat aeri, totalment o parcialment, per la impossibilitat material d'execució soterrada d'aquesta, queden sotmeses al tràmit de llicència municipal d'obres. Tot això, sens perjudici del que estableix el Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears.”

8. En relació amb l'apartat 5 de la disposició final quarta, per la qual es modifiquen els apartats 6 i 7 de l'article 52 de l'esmentada Llei 10/2019, de 22 de febrer, ambdues parts acorden que el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha de promoure una modificació legislativa que impliqui la supressió de tots dos apartats.

II. Atès l'acord assolit, ambdues parts consideren resoltes les discrepàncies manifestades i conclosa la controvèrsia plantejada.

III. Comunicar aquest Acord al Tribunal Constitucional als efectes prevists en l'article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d'octubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir aquest Acord en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

(Signat electrònicament: 28 de desembre de 2022)

                            La ministra de Política Territorial                    La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat

                                   Isabel Rodríguez García                                                    Mercedes Garrido Rodríguez