Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 61261
Aprovació definitiva del reglament municipal de participació ciutadana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En sessió ordinària de data 17 de novembre de 2022 el Ple de l´Ajuntament va aprovar inicialment el Reglament municipal de participació ciutadana.

Dit acord fou sotmès al tràmit d´informació pública (BOIB núm. 153 de data 24 de novembre de 2022) i atès que no es varen presentar reclamacions, objeccions i observacions en termini esdevingué aprovat definitivament i se´n publica íntegrament el seu text a continuació:

 

REGLAMENT MUNICIPAL DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Preàmbul

La participació ciutadana és un element essencial de les democràcies contemporànies i una qüestió central en el debat polític. La participació ciutadana és “el cor de la democràcia”. Jurídicament, la Carta Europea de l'Autonomia Local, els articles 9.2 i 23.1 de la Constitució Espanyola, i l'article 15 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears li confereixen un caràcter central en reconèixer la participació ciutadana com un principi i un dret, com també l'obligació de les administracions públiques de fomentar-la.

Tanmateix, el model de democràcia representativa contemporani dificulta la participació de la ciutadania a causa de la seva rigidesa i la seva tecnificació, i s'imposa una versió minimalista i procedimental de la democràcia que només es reactiva durant els períodes electorals. D'aquesta manera, s'han estès en les societats democràtiques avançades fenòmens com el desencant, la desafectació, l'abstenció i l'aparició de formes de participació no convencionals.

Actualment hi ha comú acord a definir la participació ciutadana com la integració de la ciutadania en el procés de presa de decisions en el govern de les diferents administracions. No obstant això, en l'àmbit local la participació ciutadana adquireix un caràcter essencial, ja que és el nivell de govern al qual la ciutadania associa amb major intensitat el valor de la participació i la proximitat. A més, en la societat actual s'ha imposat un nou model de l'organització dels serveis públics basat en la planificació, la qualitat i l'avaluació.

Davant aquesta realitat, s'han produït canvis en el marc normatiu estatal i autonòmic que intenten superar un model participatiu excessivament burocratitzat. A nivell estatal, aquests canvis foren introduïts per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, per la qual es modifica la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. A nivell autonòmic, aquests foren recollits en la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

És per tot l´exposat que s´aprova el present reglament amb el qual es dona així mateix compliment als anomenats principis de bona regulació com són els de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

 

TÍTOL I OBJECTE I ÀMBIT D'APLICACIÓ

Article 1. Objecte

Aquest reglament té per objecte fomentar la participació ciutadana en el govern i l'administració municipals com a element essencial per al desenvolupament de polítiques de proximitat, a través dels mitjans, les formes i els procediments que s'hi estableixen, conforme a la normativa d'aplicació vigent.

Àmbit d'aplicació:

1. L'àmbit d'aplicació inclou, en els termes establerts en cada cas, als veïns i veïnes i les associacions municipals de tot el terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar.

2. S'adquireix la condició de veí o veïna mitjançant la inscripció en el Padró d'Habitants.

3. Es consideren associacions veïnals les associacions constituïdes per defensar els interessos generals o sectorials dels veïns i veïnes que, estant prèviament inscrites en el Registre General d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ho estiguin també en el Registre d'Associacions d'aquest Ajuntament.

4. Tots els veïns i veïnes tenen dret a participar, directament a través de les associacions veïnals, en la gestió dels assumptes públics de competència municipal mitjançant instàncies o els diferents mecanismes de participació establerts en aquest reglament això com a poder aportar suggeriments i propostes.

 

TÍTOL II FORMES DE PARTICIPACIÓ

Capítol I  Dret d'informació

Article 2. Dret d'informació general

1. Sens perjudici del dret general que te tota la ciutadania a ser informada de les activitats i a tenir accés als arxius públics, l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar informarà la població de la seva gestió a través dels mitjans de comunicació social, l'edició de publicacions i fulletons i la col·locació de cartells, tanques publicitàries, plafons informatius, taulers d'anuncis, pàgines web, xarxes socials i altres mitjans que consideri necessaris. Alhora, recollirà l'opinió de tots els veïns i veïnes així com de les associacions veïnals interessats a través de debats, assemblees, reunions, consultes, enquestes i sondejos.

2. L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar fomentarà i potenciarà l'ús de les noves tecnologies de la informació i comunicació mitjançant la publicació a la seva pàgina web.

3. La ciutadania serà informada dels resultats de la gestió municipal. L´Ajuntament es compromet a donar transparència mitjançant la recopilació i la publicació en la pàgina web així com a les diferents xarxes socials de les informacions següents:

- Les actes públiques de les sessions del Ple, on mantenint el dret a la intimitat, s´hi reflecteixin els acords, debats i resultats de les votacions.

- Salari, assignacions i altres despeses de tots els membres de la corporació municipal així com qualsevol tipus d'assignació als grups municipals.

- Declaració patrimonial a la entrada i sortida de legislatura de tots els membres de la corporació municipal.

- Processos de contractació pública (plecs de condicions, adjudicació, etc.)

- Plans d'ordenació urbanística i altres actuacions urbanístiques.

- Condicions ambientals del municipi, índexs de radiació, índex de pol·len, qualitat de l'aigua a les zones de bany i més informacions ambientals d´interès.

- En general, la màxima informació possible referent a la gestió municipal o que pugui ser d'interès.

4. L´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar posarà en valor i articularà les unitats d'atenció a la ciutadania perquè pugui informar de tota la gestió administrativa i l'organització municipal.

5. L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar garantirà a la ciutadania del municipi el seu dret a la informació sobre la gestió de les competències i els serveis municipals, d'acord amb les disposicions legals vigents i aquesta normativa, amb els únics límits prevists a l'article 105, paràgraf b) de la Constitució i a la normativa que sigui d´aplicació.

Es pot exercir aquest dret a través de qualsevol dels mitjans d'informació general que l'Ajuntament estableixi, inclosos els mitjans propis de les noves tecnologies al servei de la comunicació i la informació.

Així mateix, la ciutadania pot sol·licitar per escrit aquesta informació, a través del canal únic de participació que defineixi l'Ajuntament, de manera que es pugui acreditar l'autenticitat de la sol·licitud. La persona que la presenta s'ha d'identificar i ha de delimitar de forma clara i precisa les dades i les informacions que es vulguin consultar o obtenir.

Les sol·licituds i/o instàncies es cursaran a través dels mitjans disposats, per a aquest fi, per l'Ajuntament, en el marc legal vigent.

Article 3. Dret de la ciutadania a l'accés als arxius i els registres municipals

1. La ciutadania te accés a la documentació dels arxius i els registres municipals en la qual tingui la condició d'interessat, per informar-se de les activitats i els assumptes relatius a les competències municipals, conforme al que disposa la legislació de desenvolupament de l'article 105 de la Constitució.

Article 4. Dret de la ciutadania a conèixer l'estat de tramitació dels seus expedients

1. La ciutadania te dret a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què tinguin la condició d'interessat i d'obtenir còpies dels documents que contenen, com també a rebre informació i orientació sobre els requisits exigits per a les actuacions que es proposin realitzar.

2. La ciutadania té dret a obtenir informació pel que fa als procediments en què s'estableixi un període d'informació pública per tal de poder-hi presentar al·legacions.

Capítol II Del dret d'iniciativa popular

Article 5. Iniciativa popular

1. Els veïns i veïnes que gaudeixin del dret a sufragi actiu en les eleccions municipals poden exercir la iniciativa popular, en els termes prevists en els articles 70 bis de la Llei 7/1985, de 2 d´abril,  reguladora de les bases del règim local i 122 bis de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, presentant propostes d'acords o actuacions o projectes del reglament en matèries de competència municipal.

2. La iniciativa ha de ser subscrita, com a mínim, per 500 habitants més el 2% dels habitants que excedeixin dels 5.000 habitants, segons les xifres de l'últim padró aprovat per l'Ajuntament.

3. La iniciativa ha de ser sotmesa a debat i votació en el Ple, sense perjudici que sigui resolta per l'òrgan competent per raó de la matèria. En tot cas, es requereix un informe previ de la legalitat de la Secretaria municipal, com també l'informe de l'Intervenció municipal quan la iniciativa afecti els drets i les obligacions de contingut econòmic de l'Ajuntament.

La Batlia haurà d´incloure les iniciatives degudament presentades en l'ordre del dia del primer ple ordinari que celebri l'ajuntament, sempre que s'hagin presentat com a mínim 10 dies naturals abans de la celebració d'aquest. El Ple haurà de debatre i votar la iniciativa, sense perjudici que l'acord efectiu hagi d'adoptar-lo l'òrgan competent d'acord amb el procediment establert.

4. La iniciativa pot dur incorporada una proposta de consulta popular local la qual serà tramitada pel procediment i amb els requisits prevists en l'article 71 de la Llei 7/1985, de 2 d´abril,  reguladora de les bases del règim local.

Capítol III Dret d'iniciativa ciutadana

Article 6. Iniciativa ciutadana per promoure activitats d'interès públic

1. La iniciativa ciutadana és aquella forma de participació per la qual la ciutadania del municipi, individualment o a través de les associacions veïnals, sol·licita a l'Ajuntament que dugui a terme una determinada activitat de competència o interès públic municipal, per a la qual aporta mitjans econòmics, béns, drets o treball personal.

2. La forma i els procediments per materialitzar aquesta col·laboració s'han d'ajustar a la normativa de règim local d'aplicació.

3. No s'admetran les iniciatives alienes a l'interès general de la ciutadania o de contingut impossible, inconstitucional, il·legal, constitutiu de delicte o que defensin interessos corporatius o de grups.

Article 7. Tramitació d'iniciatives ciutadanes

1. Qualsevol persona o grup de persones físiques o jurídiques pot plantejar una iniciativa ciutadana.

2. Un cop rebuda la iniciativa ciutadana, l'Ajuntament la sotmetrà a informació pública pel termini de trenta dies hàbils, llevat que per raons d'urgència, valorada per l'òrgan competent, sigui aconsellable establir un termini menor.

3. Correspon a la Batlia o, en el seu cas, a la Junta de Govern Local per delegació de la Batlia, en l'àmbit de les seves competències, adoptar resolució sobre les iniciatives ciutadanes que es plantegin. En cap cas es realitzaran per iniciativa ciutadana actuacions incloses en el pressupost municipal vigent.

4. L'òrgan competent ha de resoldre en el termini de trenta dies hàbils, comptats des de l'endemà de la finalització del període d'exposició pública.

5. La decisió serà discrecional i motivada, i atendrà principalment l'interès públic al qual es dirigeixin així com a les aportacions que realitzin les persones promotores.

Capítol IV Dret a presentar queixes i suggeriments

Article 8. Queixes i suggeriments

1. La ciutadania del municipi de Sant Llorenç des Cardassar té dret a presentar queixes i formular suggeriments respecte al funcionament dels serveis públics.

2. Aquest dret s'exerceix a través dels mitjans i en el marc establerts per la legalitat vigent així com dels canals digitals de comunicació que a tals efectes pugui establir l´Ajuntament..

3. La ciutadania que exerceixi aquest dret ha de rebre resposta raonada i escrita del servei competent, dins el termini legalment establert.

4. L'oficina d´assistència en matèria de registres registrarà i canalitzarà al servei municipal corresponent les queixes i suggeriments.

Capítol V Del dret a consulta popular

Article 9. Consulta popular

1. La Batlia, de conformitat amb la legislació de l'Estat i de la Comunitat Autònoma, quan aquesta tingui competència estatutàriament atribuïda, previ acord per majoria absoluta del Ple i autorització del Govern de la nació, podran sotmetre a consulta popular aquells assumptes de la competència pròpia municipal i de caràcter local que siguin d'especial rellevància per als interessos dels veïns i veïnes, amb excepció dels relatius a la hisenda local, de conformitat amb el que disposa l'article 71 de la Llei /1985, de 2 d'abril, de bases de règim local.

Article 10. Altres consultes

Quan l'interès de la ciutadania així ho aconselli, d'ofici i en el marc legal vigent, l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar podrà demanar opinió a la ciutadania d'un nucli de població o a tota la població, mitjançant enquestes, sondeigs d'opinió o qualsevol altra forma que serveixi per conèixer l'opinió de la ciutadania. A tals efectes, podrà utilitzar-se, entre altres mitjans, qualsevol mitjà de comunicació interactiu.

Capítol VI Dret d'audiència pública

Article 11. Audiència pública

1. La ciutadania tenen dret a ser escoltada en la tramitació dels procediments o en la realització d'actuacions municipals en què manifesti un interès legítim, conforme al que preveu la normativa de procediment administratiu comú.

2. Amb independència del que estableix el paràgraf primer d'aquest article, el dret d'audiència pública suposa la trobada, en una data determinada i pública, de les corresponents persones responsables municipals per informar sobre activitats i programes d'actuació per recollir propostes de la ciutadania.

3. La Batlia pot convocar audiències públiques amb caràcter propi, per decisió pròpia o a petició de la ciutadania o de les associacions inscrites al Registre municipal d´associacions.

4. Es convocaran audiències públiques, per tal que l'Ajuntament informi sobre les actuacions municipals o demandes ciutadanes. Aquestes reunions seran un instrument habitual de comunicació política.

Article 12. Convocatòria

1. La convocatòria s'ha de fer amb quinze dies hàbils d'antelació com a mínim per garantir la difusió, la publicitat i l'antelació adequada perquè totes les persones interessades hi puguin participar.

2. La convocatòria ha d'estar accessible a la pàgina web corporativa de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i a qualsevol altre mitjà de difusió públic.

 

Article 13. Tramitació i formalització de l'acte

1. La ciutadania o les  associacions inscrites al Registre municipal d´associacions que vulguin sol·licitar audiència pública han de presentar una sol·licitud en els termes i llocs previstos per la normativa vigent, que han d'acompanyar amb una memòria sobre l'assumpte que s'hagi de debatre o una proposta de l'acord que s'hagi d'adoptar. Han d'acreditar prèviament la seva representativitat en l'àmbit territorial de referència.

2. També pot sol·licitar-la la ciutadania del municipi que presenti un 10 % de signatures acreditades per a l'àmbit municipal o un 10 % de signatures per a un nucli de població urbà.

3. L'acte d'audiència pública estarà presidit pel batle o batlessa o per un regidor o regidora delegat/da. Actuarà de secretari/secretària el de la Corporació o la persona en qui delegui, amb veu però sense vot, per estendre acta de la sessió.

4. El desenvolupament de la sessió serà el següent:

a) Intervenció de la ponència sobre el tema que es vol tractar.

b) Intervenció i posicionament de l´equip de govern.

c) Intervenció i posicionament dels grups de l'oposició.

d) Intervenció de la ciutadania.

e) Rèplica del govern quan escaigui.

f) Conclusions de la ponència.

5. El/la president/a de l'acte establirà raonablement la gestió dels temps dels torns de paraula.

Capítol VII Dret de petició

Article 14. Dret de petició

1. Poden exercir el dret de petició tant les persones físiques com jurídiques, a títol individual o col·lectiu, en els termes prevists en l'article 29 de la Constitució Espanyola i la seva normativa de desenvolupament, sobre qualsevol assumpte de competència municipal.

2. No són objecte del dret de petició, suggeriments, queixes o reclamacions sobre matèries per a les quals l'ordenament jurídic prevegi un procediment específic.

Article 15. Tramitació

1. L'exercici d'aquest dret comporta la presentació per escrit de la petició, amb expressió de la identitat de la persona peticionària, l'adreça per practicar notificacions, l'objecte i la persona destinatària.

2. Les peticions col·lectives, a més de complir els requisits anteriors, han d'anar signades per totes les persones peticionàries, amb expressió de la identitat de cada una.

3. La presentació d'escrits, l'admissió, la tramitació i la resolució s'han d'ajustar a la normativa reguladora del dret fonamental de petició.

 

TÍTOL III LES ASSOCIACIONS

Article 16. Registre Municipal d'Associacions

1. El Registre Municipal d'Associacions té per objecte permetre a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar conèixer les associacions existents en el terme municipal, com també els seus objectius, la seva representativitat i el nombre de persones associades, als efectes prevists en l'article 72 de la Llei 7/1985, de 2 d´abril, reguladora de les bases del règim local, que estableix que les associacions podran ser declarades d'utilitat pública.

2. El Registre Municipal d'Associacions serà públic, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament, i s'actualitzarà en el moment que hi hagi alguna modificació significativa.

3. Les persones interessades poden consultar les dades que consten en el Registre, amb la petició prèvia degudament presentada, acreditant aquesta circumstància, segons el que estableix la normativa de procediment administratiu comú. En tot cas, es respectaran els requisits que resultin d'aplicació de la normativa vigent en matèria de protecció da dades de caràcter personal.

Article 17. Inscripció

1. Podran obtenir la inscripció en el Registre Municipal d'Associacions totes aquelles l'objecte de les quals sigui la defensa, foment o millora dels interessos generals o sectorials dels veïns i veïnes del municipi i, en particular, les associacions de veïns i veïnes d'un barri o districte, les de pares i mares d'alumnes, les entitats i associacions culturals, esportives, recreatives, juvenils, sindicals, empresarials, professionals i qualsevol altres similars.

2. El Registre serà portat per la Secretaria de l´Ajuntament i les seves dades seran públiques. Les inscripcions es realitzaran a sol·licitud de les associacions interessades, que hauran d'aportar les següents dades:

a) Estatuts de l'associació.

b) Número d'inscripció en el Registre General d'Associacions i en altres Registres públics.

c) Nom de les persones que ocupin els càrrecs directius.

d) Domicili social.

e) Pressupost de l'any en curs.

f) Programa d'activitats de l'any en curs.

g) Certificació del nombre de socis/sòcies.

h) Dades de contacte.

i) CIF de l´associació.

3.En el termini de quinze dies hàbils des de la sol·licitud d'inscripció, i tret que aquest hagués d'interrompre's per la necessitat d'aportar documentació no inclosa inicialment, l'Ajuntament notificarà a l'associació el seu número d'inscripció i a partir d'aquest moment es considerarà d'alta amb caràcter general.

Les associacions inscrites estan obligades a notificar al Registre tota modificació de les dades dins del mes següent al qual es produeixi. El pressupost i el programa anual d'activitats es comunicaran el mes de gener de cada any.

L'incompliment d'aquestes obligacions donarà lloc al fet que l'Ajuntament pugui donar de baixa a l'associació en el Registre.

Article 18. Obligacions de les associacions

1. Les associacions inscrites estan obligades a notificar a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar qualsevol canvi de les dades incloses en la documentació que hagi servit de base per a la inscripció, dins els trenta dies hàbils següents al de la modificació.

Article 19. Drets de les associacions

Les associacions inscrites al Registre Municipal d´Associacions tenen dret a:

- Sol·licitar informació directa dels assumptes que afectin a l´interès de l´associació respectiva.

- Elevar propostes d´actuació en l´àmbit de les matèries de competència municipal.

- Formar part dels òrgans de participació i intervenir en les sessions del Ple i de les comissions d'estudi, informe o consulta, d'acord amb el que es disposi, en el seu cas, mitjançant reglament orgànic municipal.

- Rebre en el seu domicili social les convocatòries dels òrgans col·legiats municipals que celebrin sessions públiques quan en l'ordre del dia figurin qüestions relacionades amb l'objecte de l´associació. En els mateixos supòsits rebran les resolucions i acords adoptats pels òrgans municipals.

- Rebre les publicacions, periòdiques o no, que editi l'Ajuntament, sempre que resultin d'interès per a l´associació, atès el seu objecte.

- Accedir a l´ús de locals municipals, en el marc de la normativa vigent, amb les limitacions provinents de la coincidència de l´ús d´un mateix espai per part de vàries associacions o pel propi Ajuntament, sent responsables del tracte donat a la instal·lació objecte d´ús per part de l´associació.

- Percepció de subvencions en els termes i límits establerts per la normativa i les ordenances vigents.

Article 20. Vigència de la inscripció

1. Perquè la inscripció continuï en vigor, totes les associacions inscrites en el Registre Municipal d'Associacions han de presentar anualment a l'Ajuntament, abans del darrer dia del mes de febrer, una memòria de les activitats i els esdeveniments realitzats en el transcurs de l'any anterior, el nombre d'associats a dia 31 de desembre i qualsevol altra modificació que s'hagi pogut produir per motiu de la realització de la seva assemblea general anual de socis o per altres motius prevists en els resultats.

2. La falta d'aquesta documentació, un cop esgotat el termini de quinze dies hàbils per esmenar deficiències, determinarà la cancel·lació de la inscripció en el Registre Municipal d'Associacions, amb l'audiència prèvia a l'associació afectada, de conformitat amb la corresponent normativa de procediment administratiu comú.

Article 21. Publicitat de les dades

1. El Registre Municipal d´Associacions depèn de la Secretaria de l'Ajuntament. Les seves dades generals són públiques i se publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament, amb les restriccions que en cada moment prevegi la normativa vigent i amb la deguda protecció de les dades de caràcter personal.

 

TÍTOL IV ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Capítol I El Ple

Article 22. Publicitat de les sessions plenàries

1. Les convocatòries i ordres del dia del Ple es transmetran als mitjans de comunicació social i es faran públics al tauler electrònic d'anuncis del Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, a les xarxes socials i per qualsevol altre mitjà que es consideri necessari i estigui a l'abast de l'Ajuntament.

2. En el marc de la legalitat vigent, l´Ajuntament farà públic el contingut de les sessions plenàries, i de tots els acords del Ple i, en el seu cas de la Junta de Govern així com les resolucions de Batlia, que siguin d'interès general a través del tauler electrònic d'anuncis, de la pàgina web, de les xarxes socials i de qualsevol altre mitjà que es consideri necessari i estigui a l'abast de l'Ajuntament.

Article 23. Participació en el Ple de l'Ajuntament

1. Les associacions inscrites al Registre Municipal d´Associacions o bé qualsevol persona o col·lectiu ciutadà que presenti 25 signatures acreditades de veïns i veïnes del municipi majors de 16 anys  poden sol·licitar incorporar en l'ordre del dia del Ple de l'Ajuntament una proposició, sempre que sigui competència de l'òrgan esmentat i ho facin amb una antelació mínima de quinze dies hàbils abans de la celebració del Ple.

Capítol II Altres òrgans de participació

Article 24. Naturalesa

1.L'Ajuntament, en la seva voluntat de promoure la participació ciutadana en la vida municipal, podrà crear via reglamentària òrgans de participació ciutadana sectorials i territorials.

2. La naturalesa d'aquests òrgans de participació tindrà caràcter consultiu, d'informe, de formulació de propostes i suggeriments, d'acord i amb l'abast previst en l'article 69 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

Article 25. Consells municipals

1. Per acord de Ple, es poden crear òrgans de participació sectorial o territorial en relació amb els àmbits d'actuació pública municipal que per la seva naturalesa ho permetin, amb la finalitat d'integrar la participació de la ciutadania i de les seves associacions en els assumptes municipals. Presideixen aquests òrgans el batle o la batlessa o bé els regidors o regidores en qui delegui.

2. Així mateix, aquests òrgans comptaran amb un secretari o secretària nomenat pel batle o batlessa o regidor o regidora delegat/ada qui aixecarà acta de les corresponents sessions. De les actes, una vegada aprovades se´n dipositarà còpia a l´Ajuntament.

Article 26. Funcions

Corresponen als òrgans de participació, en relació amb el territori o el sector material corresponent, les funcions següents:

a) Formular propostes per a resoldre problemàtiques que els afectin.

b) Emetre informes a iniciativa pròpia o de l'Ajuntament, sobre matèries de competència municipal.

c) Emetre i formular propostes i suggeriments en relació amb el funcionament dels serveis i els organismes públics municipals.

d) Les altres de naturalesa anàloga que determini l'acord de creació.

Disposició derogatòria única

A partir de la data d´ entrada en vigor del present reglament, quedarà derogat el Reglament de participació ciutadana de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar aprovat pel Ple en data 27 de març de 2008 (BOIB núm. 123 de 4 de setembre de 2008).

Disposició final. Entrada en vigor

El present reglament fou aprovat definitivament en data 17 de novembre de 2022 al no haver-se presentat reclamacions, objeccions o observacions contra el seu acord d'aprovació inicial. Entrarà en vigor una vegada que se'n publiqui el text íntegre al Butlletí Oficial de les Illes Balears i transcorregut el termini de quinze dies hàbils previst als articles 103.1 i 113.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, continuant la seva vigència fins a la seva modificació o derogació expressa.

Contra el present acord es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la data de publicació del present anunci, de conformitat amb l´article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Sant Llorenç des Cardassar, a la data de la signatura electrònica (20 de gener de 2023)

El batle Pep Jaume Umbert