Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 13222
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de modificació dels requisits per a participar a les proves selectives de promoció interna vertical al cos facultatiu superior, escala de prevenció de riscos laborals, convocades per resolució de 19 de desembre de 2022 (BOIB núm. 165, de 20 de desembre de 2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 20 de desembre de 2022 s'ha publicat en el BOIB núm. 165 la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

2. En el punt 2.2.1 de l'annex 1 de la resolució esmentada, s'estableix com a requisit d'accés a la promoció interna vertical al cos facultatiu superior, escala de prevenció de riscos laborals, en les diferents especialitats, el de pertànyer al cos facultatiu tècnic, escala prevenció de riscos laborals de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No obstant això, el punt 5 de la disposició transitòria tercera de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball de les Illes Balears preveu l'habilitació de processos d'adaptació per al personal tècnic de la Direcció de Treball, Economia Social i Salut Laboral, els requisits de les places dels quals incloguin la titulació de tècnic superior de prevenció i que es trobin enquadrats en el cos facultatiu tècnic, en el termini de dos anys de de la seva creació.

3. Aquesta modificació implica la necessitat de donar un nou termini de 20 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Butlletí Oficial de la CAIB, per a la presentació de sol·licituds per participar en els proves selectives per a l'ingrés, pel torn de promoció interna vertical, en el cos facultatiu superior, escala de prevenció de riscos laborals.

No obstant aquest nou termini, les sol·licituds de participació ja presentades són vàlides i no cal tornar-les a presentar.

Fonaments de dret

1. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març i pel Decret 1/2022, de 27 de juliol de la presidenta de las Illes Balears).

2. El punt 5 de la disposició transitòria tercera de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball de les Illes Balears disposa que l'Institut de Seguretat i Salut Laboral ha d'habilitar processos d'adaptació per al personal tècnic de la Direcció de Treball, Economia Social i Salut Laboral, els requisits de les places dels quals incloguin la titulació de tècnic superior de prevenció i que es trobin enquadrats en el cos facultatiu tècnic, en el termini de dos anys de de la seva creació.

3. L'apartat 20.7 de la disposició final quarta del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears determina que en el processos d'adaptació, regulats en la disposició transitòria tercera de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball de les Illes Balears, es donarà l'opció, als funcionaris que accedeixin al grup immediatament superior mitjançant promoció interna, de mantenir-se en el mateix lloc de treball. Els aspirants aprovats que exerceixin aquesta opció seran exclosos del sistema d'adjudicació de destinacions per l'ordre de puntuació obtingut en el procés selectiu de la promoció interna i els llocs s'adjudicaran als següents aspirants que hagin superat el procés de promoció interna. Les vacants inicialment convocades per cobrir per promoció interna que restin desertes, com a conseqüència del que disposa aquest apartat, s'acumularan al següent procés de promoció interna o bé es negociarà que s'acumulin a les ofertes del torn lliure.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Modificar en els termes que estableix l'annex de la present Resolució, el punt 2.2.1 de l'Annex 1 de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna vertical i pel torn de promoció interna creuada, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, per cobrir places de personal funcionari a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Donar un nou termini de 20 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a la presentació de sol·licituds per participar en els proves selectives per a l'ingrés, pel torn de promoció interna vertical, en el cos facultatiu superior, escala de prevenció de riscos laborals.

3. No obstant aquest nou termini, les sol·licituds de participació ja presentades són vàlides i no cal tornar-les a presentar.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de Recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma , en la data de la signatura electrònica (4 de gener de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX

En el punt 2.2.1 de l'annex 1, referent als requisits d'accés per a la promoció interna vertical al cos facultatiu superior, escala de prevenció de riscos laborals, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,

On hi diu:

«Escala de prevenció de risc laborals, especialitat higiene industrial:

a) Aspirants del torn de promoció interna vertical.

- Tenir el títol de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent i títol que habiliti per a l'exercici de funcions de nivell superior de prevenció de riscos laborals en l'especialitat higiene industrial.

- Pertànyer al cos facultatiu tècnic, escala prevenció de riscos laborals de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.

Escala de prevenció de risc laborals, especialitat seguretat:

a) Aspirants del torn de promoció interna vertical.

- Tenir el títol de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent i títol que habiliti per a l'exercici de funcions de nivell superior de prevenció de riscos laborals en l'especialitat seguretat.

- Pertànyer al cos facultatiu tècnic, escala prevenció de riscos laborals, especialitat seguretat i titulació d'enginyeria tècnica o especialitat seguretat i titulació d'arquitectura tècnica de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.

 

Escala de prevenció de risc laborals:

a) Aspirants del torn de promoció interna vertical.

- Tenir el títol de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent i títol que habiliti per a l'exercici de funcions de nivell superior de prevenció de riscos laborals en les especialitats d'higiene industrial, seguretat en el treball i ergonomia i psicosociologia aplicada.

- Pertànyer al cos facultatiu tècnic, escala prevenció de riscos laborals de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat dels del qual es promocionen durant un període mínim de dos anys.»

Ha de dir

«Escala de prevenció de risc laborals, especialitat higiene industrial:

a) Aspirants del torn de promoció interna vertical.

- Tenir el títol de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent i títol que habiliti per a l'exercici de funcions de nivell superior de prevenció de riscos laborals en l'especialitat higiene industrial.

- Pertànyer al cos facultatiu tècnic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.

Escala de prevenció de risc laborals, especialitat seguretat:

a) Aspirants del torn de promoció interna vertical.

- Tenir el títol de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent i títol que habiliti per a l'exercici de funcions de nivell superior de prevenció de riscos laborals en l'especialitat seguretat.

- Pertànyer al cos facultatiu tècnic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen du- ant un període mínim de dos anys.

Escala de prevenció de risc laborals:

a) Aspirants del torn de promoció interna vertical.

- Tenir el títol de grau, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent i títol que habiliti per a l'exercici de funcions de nivell superior de prevenció de riscos laborals.

- Pertànyer al cos facultatiu tècnic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos, escala o especialitat des del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.»