Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 5091
Acord de Ple del Consell de Mallorca de concessió directa de subvenció nominativa a l’Ajuntament de Manacor per a la rehabilitació de l’Escorxador de Manacor com a Escorxador de Referència Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS 666439 - http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 21 de desembre de 2022, ha adoptat el següent acord:

1.- Aprovar el Conveni entre el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), el Consell Insular de Mallorca (CIM) i l'Ajuntament de Manacor, pel qual s'estableixen les condicions per a la concessió de subvenció a l'Ajuntament de Manacor per a les obres de condicionament de l'escorxador de Manacor com a Escorxador de Referència Insular de Mallorca. El text d'aquest Conveni està reproduït en document adjunt anomenat Annex I.

2.- Concedir una subvenció de sis-cents mil euros (600.000,00 €) per a la reforma de l'Escorxador Municipal a l'Ajuntament de Manacor, amb CIF: P0703300D, amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76201, per dur a terme les següents actuacions i pels imports màxims que a continuació es fan constar:

ACTUACIÓ A SUBVENCIONAR

IMPORT MÀXIM SUBVENCIÓ

REHABILITACIÓ ESCORXADOR MUNICIPAL

600.000,00 €

TOTAL

600.000,00 €

3.- Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'Ajuntament de Manacor, CIF: P0703300D, per import de sis-cents mil euros (600.000,00 €) amb càrrec a la partida 65.94310.76201 per dur a terme les actuacions esmentades en el punt anterior.

4.- Aprovar els models normalitzats següents:

  • Conveni a subscriure entre el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), el Consell Insular de Mallorca (CIM) i l'Ajuntament de Manacor (Annex I).
  • Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex II).
  • Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex III).

5.- L'Ajuntament de Manacor, com a beneficiari de la subvenció, estarà obligat a:

5.1.- Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de 5 dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la data de la recepció de la notificació de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'Ajuntament de Manacor del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex I d'aquest acord.

5.2.- Acabar les actuacions i justificar les despeses al Consell fins el dia 30 de desembre de 2027. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'Ajuntament de Manacor de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'Ajuntament de Manacor amb el vistiplau del batle que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix aquest acord, segons el model que figura com Annex II d'aquest acord.

b) Un informe, segons el model que figura com Annex III d'aquest acord, emès per l'interventor/interventora de l'Ajuntament de Manacor en virtut del qual es faci constar:

  • La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'Ajuntament de Manacor en els termes establerts en aquest acord.
  • Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.
  • Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

  • Que l'Ajuntament de Manacor no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
  • Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 
  • Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
  • Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.
  • Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
  • Que l'Ajuntament ha recepcionat de conformitat les obres.

5.3.- La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de la subvenció concedida, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat, l'Ajuntament de Manacor haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l'Ajuntament de Manacor fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació.

No es faran pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d'obra. Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida.

5.4.- Fer constar el patrocini del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'obra a l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l'execució de les obres, l'Ajuntament de Manacor tendrà l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment.

5.5.- Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar els béns al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és el previst com a mínim a l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, excepte autorització del Consell de Mallorca. L'incompliment d'aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent.

5.6.- Les previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de dia 4 d'agost de 2018).

6.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest acord es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial en el Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis previstes en el punt anterior no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques. S'autoritza el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució d'aquestes situacions: fixar noves dates per acabar les actuacions.

7.- L'Ajuntament de Manacor, com a beneficiari de la subvenció, pot sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (28 de desembre de 2022)

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Per delegació del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. Resolució de 22/07/2019 - BOIB núm. 103, de 27/07/2019-) Rosa Mª Cañameras Bernaldo

 

ANNEX I

Conveni entre el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), el Consell Insular de Mallorca (CIM) i l'Ajuntament de Manacor, pel qual s'estableixen les condicions per a la concessió de compensació a l'Ajuntament de Manacor per a les obres de condicionament de l'escorxador de Manacor com a Escorxador de Referència Insular de Mallorca

Parts

María Asunción Jacoba Pía de la Concha García Mauriño, presidenta del FOGAIBA, en l'exercici de les facultats atribuïdes per l'article 6.1.a) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

Catalina Cladera Crespí, presidenta del Consell Insular de Mallorca, amb competència per signar aquest Conveni en virtut del que preveu l'article 21, lletra k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de Consells Insulars.

Miquel Oliver Gomila, Batle de l'Ajuntament de Manacor en virtut de nomenament de 15 de juny de 2019, en exercici de les facultats que li confereixen l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de novembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local.

Antecedents

1. La disposició final segona del Decret llei 1/2018, de 19 de gener, de mesures urgents per a la millora i/o ampliació de la xarxa d'equipaments públics d'usos educatius, sanitaris o socials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, declara l'activitat o servei essencial d'escorxador a favor de determinades entitats locals, entre les quals es troba la ciutat de Manacor. A més, per donar continuïtat al sector ramader balear i per a l‘aplicació correcta de la normativa higiènica-sanitària en la matèria, declara en l'àmbit territorial de les Illes Balears, el servei d'escorxador com a servei d'interès econòmic general.

2. La citada disposició final permet aplicar la decisió de la Comissió de 20 de desembre de 2011 relativa a l'aplicació de les disposicions de l'article 106, apartat 2, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes estatals en forma de compensació per servei públic concedides a algunes empreses encarregades de la gestió de serveis d'interès econòmic general.

3. L'article 2.a del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'instrument financer d'orientació de la pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

4. L'Ajuntament de Manacor és el titular del terreny i les instal·lacions ubicades al camí de Brandis s/n de Manacor, que han estat destinades a prestar el servei d'escorxador, durant trenta anys, fins a l'any 2019 en què es va interrompre la seva activitat davant la necessitat d'escometre inversions per a la seva adaptació en termes d'eficiència i compliment de normatives ambientals i de benestar animal.

5. El Consell de Mallorca està interessat en l'exercici de les seves competències de promoció econòmica,  col·laborar amb el finançament de les inversions necessàries per al condicionament i millora de les instal·lacions de l'escorxador de Manacor i que es converteixi en escorxador de referència insular.

6. En data 3 de maig de 2022 es va formalitzar un protocol de intencions entre el FOGAIBA, el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament de Manacor, en virtut del qual les parts signants varen establir el marc d'intencions per desenvolupar i executar les inversions necessàries per al condicionament i millora de les instal·lacions de l'escorxador de Manacor, declarat servei d'interès econòmic general en virtut del que disposa la disposició final segona del Decret Llei 1/2018, esmentada.  

En aquest protocol l'Ajuntament de Manacor es comprometia a aportar el Projecte Tècnic d'Execució, que hauria d'incloure una memòria econòmica, i les parts signants expressaven la voluntat de finançar les despeses, sobre la base de la Memòria econòmica del projecte tècnic d'execució, fins a un màxim d'1.500.000,00 €, sempre que l'import no superi l'import l'adjudicació de les inversions fetes a l'escorxador, que es repartirien de la manera següent: 60% Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació a través del FOGAIBA i 40% a través del Consell Insular de Mallorca.

7. En data 27 de setembre de 2022 l'Ajuntament de Manacor va remetre al FOGAIBA el Projecte de reforma de l'escorxador de Manacor, subscrit per l'enginyer agrònom Juan J. Artigues Mesquida. Aquest projecte, que inclou una memòria descriptiva, una memòria constructiva i el pressupost de les obres, fixa el pressupost d'execució material de les obres en un dos milions cent vint-i-quatre mil dos-cents quaranta-cinc euros i quinze cèntims (2.124.245,15 €).

8. En data 15 de desembre, prèvia proposta del vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, el Consell de Direcció del FOGAIBA va aprovar la formalització del Conveni de col·laboració per a finançar les inversions necessàries per al condicionament i millora de les instal·lacions de l'escorxador de Manacor, per un import de 2.124.245,15 euros.

9. En data 19 de desembre de 2022 l'Ajuntament de Manacor va remetre al FOGAIBA la darrera versió del Projecte de reforma de l'escorxador de Manacor, subscrit per l'enginyer agrònom Juan J. Artigues Mesquida. Aquest projecte, que inclou una memòria descriptiva, una memòria constructiva i el pressupost de les obres, fixa el pressupost d'execució material de les obres en un dos milions tres-cents tretze mil sis-cents vint-i-un euros i vint-i-vuit cèntims  (2.313.621,28 €).

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

Primera.- Objecte del conveni

És objecte del conveni establir les condicions i compromisos relatius al finançament per a la realització de les inversions necessàries per al condicionament i millora de les instal·lacions de l'escorxador de Manacor per que es converteixi en escorxador de referència insular de Mallorca.

El present Conveni té per objecte concret el cofinançament entre el Consell de Mallorca, l'Ajuntament de Manacor i la Conselleria de Agricultura, Pesca i Alimentació a través de  FOGAIBA, per a l'execució del projecte de reforma de l'escorxador de Manacor redactat per l'enginyer agrònom Juan J. Artigues Mesquida que constitueix document tècnic base per a la licitació dels treballs a dur a terme, el promotor dels quals és l'Ajuntament de Manacor i el pressupost és de dos milions  tres-cents tretze mil sis-cents vint-i-un euros i vint-i-vuit cèntims  (2.313.621,28 €).

Segona.- Obligacions de les parts

1. El FOGAIBA concedeix una aportació a l'Ajuntament de Manacor, amb NIF P0703300D, per un import global màxim de 900.000 € per dur a terme el projecte presentat per tornar a posar en marxa l'escorxador municipal.

El pagament de la mateixa es farà de la següent forma:

  • Amb càrrec al Pressupost de 2023: 700.000 €,
  • Amb càrrec al Pressupost de 2024: 200.000 €, s'abonarà una vegada justificat el compliment de les inversions amb el certificat final d'obra per part del director de l'obra, la resolució de l'òrgan de contractació de l'abonament del preu i l'efectiu pagament d'aquest.

2. El Consell Insular de Mallorca es compromet a finançar, sobre la base del pressupost del projecte tècnic assenyalat a la clàusula primera, les inversions que realitzi l'Ajuntament de Manacor amb NIF P0703300D, amb càrrec al pressupost de 2022, fins a un import màxim de sis-cents mil euros (600.000,00 €), i que s'abonarà tan aviat com sigui possible i una vegada firmat aquest conveni, i se justificarà degudament al compliment de les inversions amb el certificat final d'obra pel director de la obra, la resolució de l'òrgan de contractació de l'abonament del preu i l'efectiu pagament d'aquest.

3. Les quantitats compromeses pels organismes públics assenyalats als apartats primer i segon tindrà com límit la quantitat de 1.500.00,00 euros .En cas que l'import d'adjudicació de les inversions fetes a l'escorxador sigui  igual o  inferior a la esmentada quantitat, aquesta s'ajustarà al import adjudicat de la manera següent:60% FOGAIBA i 40% Consell Insular de Mallorca.

4. L'ajuntament de Manacor es compromet a:

  • Habilitar el crèdit necessari per cobrir la diferencia entre allò aportat pel Consell Insular de Mallorca i la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació i el cost total de la inversió prevista al projecte objecte del conveni.
  • Dur a terme les inversions previstes al Projecte de Reforma que es detalla a la clàusula Primera prèvia licitació i contractació de les obres.
  • Justificar la realització de les inversions i el pagament de les despeses suportades en els termes i terminis prevists a la legislació contractual.
  • Sotmetre's als controls que duguin a terme tant les altres parts del Conveni com els auditors corresponents, i que siguin necessaris per comprovar l'execució de les inversions.
  • Conservar durant els vint anys següents al pagament i, si escau, posar a la disposició dels organismes assenyalats en el punt anterior, els llibres de comptabilitat i tots els documents justificatius referits a les despeses realitzades i a l'efectivitat del pagament.
  • Mantenir les inversions objecte de l'ajuda i la seva finalitat durant un període mínim de vint anys des del pagament del cofinançament.
  • Dur a terme les adaptacions urbanístiques que siguin necessàries per a l'execució del projecte i, si escau, la regularització urbanística.

Tercera.- Vigència

El termini per iniciar les obres s'estima en 6 mesos a contar des de l'aprovació de l'expedient de contractació de les obres. El termini d'execució de les obres fixat al projecte és de 12 mesos.

Aquest conveni ha de desplegar els seus efectes des de la data de la signatura fins que s'hagin complit les obligacions de les parts i, en tot cas, sempre abans del termini màxim de tres anys a comptar des de la signatura. 

Els termes del present Conveni de Col·laboració podran ser modificats de mutu acord entre les parts subscriptores. La modificació s'incorporarà com a part inseparable del text del Conveni.

Quarta.- Comissió Mixta de Seguiment del Conveni

La Comissió Mixta de Seguiment del Conveni és la creada pel Protocol de Col·laboració entre el FOGAIBA, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Manacor per al desenvolupament i execució del projecte de millora i adequació de l'Escorxador de Manacor com a Escorxador de referència insular de Mallorca, de data 3 de maig de 2022, per fer el seguiment, controlar, coordinar i executar aquest protocol general d'actuacions i per facilitar l'elaboració dels convenis específics que es puguin signar en el seu desenvolupament.

Aquest organisme té com a finalitats principals:

  • Resoldre els problemes d'interpretació i resoldre tots els dubtes que puguin sorgir durant l'execució dels convenis.
  • Concretar i planificar les diferents línies de col·laboració per preparar i configurar els convenis específics corresponents i el control posterior de la seva execució.
  • Proposar l'adopció d'acords que es considerin adients per a l'execució correcta dels convenis.
  • Proposar i, si escau, acordar les modificacions del conveni que es considerin adequades, inclosa la redistribució de crèdits entre les actuacions o els projectes previstos, sempre que el seu cost total no excedeixi l'import total del conveni.
  • Fer la programació i el seguiment de les actuacions del conveni i conèixer l'estat d'execució dels diversos projectes i actuacions, com també les seves incidències, tècniques o administratives, i adoptar les decisions corresponents.
  • Garantir l'intercanvi d'informació entre les parts signatàries dels convenis.
  • Assegurar-se que la Comissió adopti les decisions per unanimitat i que es reuneixi almenys dues vegades a l'any.

Per a la constitució vàlida de l'òrgan, a l'efecte de celebrar sessions, deliberacions i presa de decisions, es requereix l'assistència, presencial o a distància, de la persona que exerceixi la presidència o, si escau, del suplent i de la meitat, almenys, dels seus membres.

La Comissió mixta està formada per representants de cadascuna de les parts signatàries d'aquest protocol d'actuacions i queda constituïda de la manera següent:

  • Representants del CI Mallorca: 2 vocals.
  • Representants de l'Ajuntament de Manacor: 2 vocals.
  • Representants de la CAIB: 2 vocals que seran el director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural i el cap del Servei de Ramaderia.

En tot el que no preveu expressament aquest Conveni s'apliquen les disposicions de la subsecció 1a, de la secció 3a, del capítol II, del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Cinquena.- Sistema de Gestió i Explotació de l'Escorxador de Manacor objecte del Conveni

La gestió d'aquest servei d'interès econòmic general es farà de manera indirecta de conformitat amb qualsevol de les modalitats del reglament de serveis de les entitats locals d'interès general.

Sisena.- Causes d'extinció

Son causes de resolució del Conveni:

a) El incompliment de les obligacions previstes.

b) Acord per unanimitat.

c) L'impossibilitat de complir les actuacions derivades del Conveni.

d) L'esgotament del termini de vigència, amb la denúncia amb una antelació mínima de tres mesos respecte de la data prevista.

e) L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits.

f) Qualsevol causa diferent prevista a la legislació vigent.

Setena.- Incompliment dels compromisos adquirits.

L 'incompliment de les obligacions i compromisos que assumeixen ambdues parts en virtut del present conveni facultarà a l'Administració que no ho hagi provocat perquè insti la seva resolució. A aquest efecte haurà de notificar a l'altre part, mitjançant comunicació fefaent, la intenció de donar per resolt el conveni amb una antelació mínima de dos mesos a la data prevista perquè surti efecte l'esmentada resolució.

Aquesta facultat s'entén sense perjudici de la reclamació de les possibles indemnitzacions que se'n puguin derivar de l 'incompliment, prèvia instrucció del procediment administratiu que correspongui.

L'eventual incompliment donarà lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats corresponents a les activitats pendents de realitzar, en els termes previstos en la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària.

Vuitena.- Resolució de conflictes

La resolució de conflictes i totes les qüestions litigioses que sorgeixin en relació al Conveni s'han de resoldre al si de la Comissió. Si no es pot arribar a una solució consensuada, correspondrà la competència a la jurisdicció contenciosa-administrativa, en la forma regulada per la llei.

Com a mostra de conformitat, signem aquest conveni en tres exemplars.

Palma,

Pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears

Pel Consell de Mallorca

Per l'Ajuntament de Manacor

 

ANNEX II CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca per projectes d'inversió per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:

.............................................................................................................................................

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix l'acord plenari de concessió de la subvenció.

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ...... d................ de ......

 

Vist-i-Plau

EL BATLE/LA BATLESSA                  

 

ANNEX III INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra ................................................, interventor/a de l'Ajuntament de ..........................

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació per executar projectes d'inversió:

..........................................................................................................................................

Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts a l'acord plenari de concessió de la subvenció, són les següents:

Data factura

Núm. Factura

NIF

Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la

factura

Data pagament de la factura

Data

reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix DECLARA (1):

□ Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

□ Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

Que l'Ajuntament ha recepcionat de conformitat les obres.

També DECLARA:

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat. 

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l'Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... d ................. de...................

(1) Marcar amb una creu l'opció que pertoqui.