Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTS URBANS DE PALMA, SA

Núm. 2550
Procés de concurs oposició al grup professional 2: Tècnic especialista de contractació pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma SA, en la sessió de dia 27 de desembre de 2022 va aprovar les bases que s'adjunten, que regiran el procés de concurs oposició al grup professional 2: Tècnic especialista de contractació pública.

1. Objecte

Aquest document té per objecte establir una convocatòria mitjançant concurs-oposició, per la cobertura d'una plaça de personal fix del grup professional 2.1: Tècnic/a especialista de Contractació Pública.

A conseqüència del present procés de selecció, l'aspirant que encapçali la llista, una vegada finalitzat el procés, cobrirà la plaça oferta.

Tot això en compliment de la normativa vigent següent:

  • Estatut dels treballadors (RDL 1/1995 i actualitzacions posteriors, especialment els art. 8, 12 i 15).
  • Llei 7/1985, de 14 d'abril, reguladora de les bases del règim local, especialment els art. 91 i 103.
  • Llei 6/1997, de 14 d'abril, d'organització i funcionament de l'Administració general de l'Estat, especialment els art. 6, 53 i 55.
  • Llei 7/2007, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, art. 1.3., 2, 7, 11, 13 i del 55 al 61.
  • Reglament orgànic del govern i l'administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 120, d'11 de setembre de 2004).
  • Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local, amb les actualitzacions vigents.
  • Llei 2/1991, de 7 de gener, sobre els drets d'informació dels representants dels treballadors en matèria de contractació, especialment els art. 1.1 i 1.3.
  • Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent actualment.
  • Codi de bon govern de l'Ajuntament de Palma, de 28 de febrer 2013.

Aquest document inclou tot el procés de contractació de personal de l'EMT-Palma i, en concret, els següents apartats:

  • 1.1. Memòria justificativa de la necessitat de contractació.
  • 1.2. Justificació d'existència de fons (anual i pluriennal).
  • 1.3. Procediment de selecció.
  • 1.4. Autorització de l'inici del procediment.
  • 1.5. Bases i aprovació de la convocatòria.

1.1.- Memòria justificativa de la necessitat

  • Categoria professional: Tècnic/a especialista en Contractació Pública.
  • Grup professional: Grup 2.1, Tècnic/a especialista en Contractació Pública i amb les funcions pròpies del seu grup professional en funció de les necessitat organitzatives de l'empresa i la mobilitat funcional establerta en la normativa laboral.
  • Nombre de vacants a cobrir: 1 plaça.
  • Condicions econòmiques: les recollides per al nivell salarial del grup 2.1, del Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent a cada moment.
  • Horari de treball: l'horari de treball és l'establert en el Conveni Col·lectiu de l'Empresa vigent a cada moment.
  • Centre de treball: actualment situat al carrer Josep Anselm Clavé, núm.5, 07002 Palma, o a qualsevol altra que es pugui establir.
  • Descripció de la necessitat: La necessitat de contractar un Tècnic/a especialista en Contractació Pública està motivada per l'augment de treball en el departament jurídic.

1.2.- Justificació de l'existència de fons

No es produeix variació substancial en la massa salarial pressupostada i aprovada per l'EMT-Palma per a l'exercici 2022.

1.3.- Procediment de selecció

El sistema selectiu del procés serà el de concurs oposició, sent la fase d'oposició d'un 50% i la fase de concurs d'un 50%.

El procediment de selecció s'efectuarà d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com els de publicitat, transparència, imparcialitat, professionalitat, independència, discrecionalitat tècnica, adequació i agilitat.

Els factors a valorar seran l'aptitud, actitud i coneixements pràctics del lloc a cobrir. Les proves o exàmens a realitzar s'efectuaran per sorteig, entre aquells temes que presenti l'Empresa, que no podran ser inferior a tres per a cada convocatòria.

Es desenvoluparan procediments específics per a detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i s'assegurarà la transparència.

1.4.- Autorització de l'inici del procediment

L'aprovació del present document per part del Consell d'Administració, previ compliment del Codi de bon Govern de l'Ajuntament de Palma de data 28/02/2013, i aprovat pel Consell d'Administració en data 27/12/2022, suposa l'autorització de tot el contingut d'aquest.

1.5.- Bases de la convocatòria

1.5.1.- Requisits

Els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'Empresa.

b) Tenir 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No sofrir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions del treball a desenvolupar. Així mateix, una vegada finalitzat el procés de selecció i abans de la incorporació al lloc de treball, s'haurà de passar satisfactòriament un reconeixement mèdic a càrrec del Servei de Prevenció de l'Empresa, amb la qualificació d'APTE. La no superació del mateix suposarà la impossibilitat d'incorporació i l'exclusió de la llista, donat el caràcter eliminatori d'aquest requisit.

d) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e) Acreditar el coneixement B1 de la llengua catalana.

f) Estar en possessió del títol de Graduat/Llicenciat en Dret. Homologat a l'Estat Espanyol.

g) Per als aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, i d'origen no es desprengui el coneixement de l'idioma espanyol, s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes, o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

Les persones aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins del termini de presentació de sol·licituds, i no haver perdut cap dels requisits en el moment de la contractació.

En qualsevol moment que l'EMT-Palma esbrini o constati de manera fefaent la falta dels requisits o la falsedat de la documentació o declaració presentada, l'aspirant serà exclòs immediatament del procés, i en cas d'estar contractat serà acomiadat disciplinàriament sense perjudici de la responsabilitat que hagi incorregut per falsedat, reservant-se l'EMT-Palma, les accions legals pertinents.

1.5.2.- Presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds i els documents és de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En el termini màxim de dos mesos, comptats des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió que es publicarà en la web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es).

Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de 3 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, per a al·legar el que correspongui.

Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el tribunal qualificador publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses en la web EMT-Palma.

L'imprès de sol·licitud es podrà descarregar de la pàgina web de l'EMT-Palma.

El lliurament de la sol·licitud i els documents es realitzarà a les oficines situades a la carretera del Coll d'en Rabassa, a Son Ferriol, polígon de Sant Mateu (CP-07007) de Palma, de 08.30 a 14.00 hores, de dilluns a divendres.

L'admissió de la sol·licitud, comporta la plena acceptació per les persones sol·licitants de les presents bases, amb expressa autorització per al tractament automatitzat de les seves dades en els arxius de l'empresa i la publicació de resultats en els mitjans que l'empresa consideri, segons l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.

1.5.3.- Documentació a presentar

Documents que han de presentar necessàriament amb la sol·licitud

  • Fotocòpia del DNI o NIE en vigor.
  • Fotocòpia del Títol de Grau/Llicenciat en Dret.
  • Certificat acreditatiu d'un nivell B1 de català.
  • Curriculum vitae actualitzat a la data de la convocatòria de l'aspirant.
  • Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social actualitzat a la data de la convocatòria de l'aspirant.

Altres documents que es podran presentar amb la sol·licitud

  • Contracte laboral o certificat específic de l'empresa o administració pública que acrediti l'experiència en la categoria de Tècnic de Contractació Pública.
  • Contracte laboral o certificat específic de l'empresa a l'àmbit privat que acrediti l'experiència en la categoria de Tècnic de Contractació Pública.
  • Contracte laboral o certificat específic de l'empresa o administració pública que acrediti l'experiència en un lloc de treball amb funcions similars a les de la plaça oferta.
  • Certificat acreditatiu d'un nivell superior de català al requerit (només es puntuarà la titulació superior).
  • Certificat acreditatiu de llengua anglesa.
  • Document acreditatiu de la realització dels cursos relacionats amb la Contractació Pública.
  • Fotocòpia de Titulació superior relacionada amb la Contractació Pública.

Tota la documentació que es presenti s'acararà amb l'original en el moment del seu lliurament. En cas de falsedat coneguda amb posterioritat a l'aportació de la documentació, aquesta serà causa d'exclusió de les proves o d'acomiadament si s'hagués produït la contractació, a més de les possibles mesures legals que pugui emprendre l'Empresa.

1.5.4.- Barem de punts

La fase d'oposició (50 punts sobre 100)

Consta d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test del temari referit a l'Annex II.

La prova serà tipus test, estarà composta per 30 preguntes més 3 de reserva, amb un temps per a desenvolupar aquest exercici de 90 minuts.

Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Cada pregunta tindrà tres possibles respostes, i només una serà correcta. Les respostes correctes es puntuaran amb 0,166, les respostes errònies restaran 0,055 (una tercera part) i les preguntes no contestades no seran valorades. La puntuació màxima d'aquesta prova és de 5 punts i per a superar-la caldrà obtenir com a mínim 2,5 punts en total.

Es publicarà en la web de l'EMT-Palma la llista provisional de la valoració d'aquest apartat. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes i diumenges exclosos) per a presentar al·legacions.

Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les al·legacions, el tribunal qualificador publicarà la llista definitiva dels resultats de la prova en la web de l'EMT-Palma.

La fase de concurs (50 punts sobre 100)

S'estableix un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a continuació, amb un màxim de 50 punts:

  • Mèrits acadèmics (màxim de 15 punts)

- Titulació superior relacionada amb la Contractació Pública: 8 punts.

- Cursos acreditatius de contractació pública, amb una duració mínima de 25 hores: fins a 6 punts a raó de 2 per curs realitzat.

- Curs en Pla de Igualtat, amb una duració mínima de 20 hores: 1 punt.

- Certificació superior de català: fins a 3 punts (només es puntuarà el nivell superior).

- C1: 2 punts

- C2: 3 punts

- Certificat oficial en Anglès: fins a 1 punt (només es puntuarà el nivell superior).

- B1: 0.25 punt

- B2:1 punt.

  • Mèrits de perfil (màxim 35 punts)

- Es valorarà l'experiència professional de Tècnic de Contractació Pública, dins l'administració púbica, empreses públiques u organismes dependents, acreditada mitjançant certificat d'empresa, còpia de contracte laboral o qualsevol altre document que el constati, a raó de 0,6 punts per mes.

- Es valorarà l'experiència professional de Tècnic de Contractació Pública,  dins l'àmbit privat,  acreditada mitjançant certificat d'empresa, còpia de contracte laboral o qualsevol altre document que el constati, a raó de 0,2 punts per mes.

- Es valorarà l'experiència professional en un lloc de treball amb funcions similars a la plaça oferta, acreditada mitjançant certificat d'empresa, còpia de contracte laboral o qualsevol altre document que el constati, a raó de 0,3 punts per mes.

Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per a participar en el procés selectiu.

Es publicarà en la web de l'EMT-Palma la llista provisional de la valoració d'aquest apartat. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes i diumenges exclosos) per a presentar al·legacions.

Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les al·legacions, el tribunal qualificador publicarà la llista definitiva dels resultats de la valoració dels mèrits en la web de l'EMT-Palma.

En cas que el Tribunal qualificador comprovi l'existència de frau una vegada publicades les llistes definitives, aquest frau determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver participat, a més de les actuacions legals que derivin.

Criteris de desempat

En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:

1. Ser dona, en cas de infrarepresentació del sexe femení en la categoria oferta.

2. La major puntuació obtinguda a l'exercici de la fase d'oposició.

3. La major puntuació obtinguda en els mèrits.

4. La major experiència laboral com a Tècnic de Contractació Pública.

5. Les persones víctimes de violència de gènere.

6. La persona de més edat.

7. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

1.5.5.- Ordre d'incorporació i crida

Una vegada finalitzat el procés de selecció, la persona amb el lloc més alt a les llistes definitives serà anomenada per a l'adjudicació de la plaça.

La crida a la persona que encapçali la llista definitiva es realitzarà per qualsevol mitjà que consideri l'EMT-Palma, podent fer-se telefònicament o en defecte d'això mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret.

Les persones integrants de la llista hauran de tenir a la disposició de l'EMT-Palma com a dades de contacte:

  • un telèfon fix o mòbil
  • una adreça de correu electrònic
  • una adreça postal

Les persones integrants de la llista hauran de mantenir permanentment actualitzades aquestes dades davant l'EMT-Palma, comunicant tots els canvis que es produeixin en aquestes.

En haver-se produït la crida dues vegades consecutives sense resposta per part seva, o una resposta negativa no justificada, serà exclosa de la llista de manera definitiva. El termini de resposta per part de la persona que s'hagi anomenat, serà de 3 dies hàbils des de l'endemà de la data de comunicació.

S'entendrà que s'ha produït la renúncia injustificada a la contractació quan hi hagi incompareixença de la persona aspirant dins del termini comunicat per l'empresa per a la formalització del contracte, o la renúncia expressa a la contractació.

Es consideren causes justificades de rebuig del contracte per part de la persona aspirant, les següents:

  • Malaltia acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.
  • Període d'embaràs, maternitat o situacions assimilades.
  • A petició de l'interessat, qualsevol altra que de manera excepcional l'EMT-Palma estimi oportuna, de forma motivada.

En aquests casos, els i les aspirants conservaran el seu lloc en les llistes i podran ser citats novament quan deixin de concórrer les causes de rebuig, sempre que hagin comunicat a l'EMT-Palma la seva disponibilitat.

 

ANNEX I Composició del Tribunal i terminis del procés

Composició del Tribunal:

  • Dos membres designats per l'EMT-Palma.
  • Dos membres designats pel Comitè d'Empresa de l'EMT-Palma.
  • Un professional amb coneixements sobre el temari, designat per l'EMT-Palma.

Per a la valoració dels mèrits en què resulti necessari, el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o assessores especialistes, els quals es limitaran a prestar aquesta col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu però no vot.

Aquest procés de selecció finalitzarà abans del 31 de desembre de 2023.

Amb la finalitat de complir el requisit de publicitat, les bases del procés de selecció es publicaran en el BOIB. Els diferents terminis, els resultats provisionals i definitius i les notícies o incidències relacionades amb el procés selectiu es publicaran en la web de l'EMT-Palma (www.emtpalma.es).

 

ANNEX II Temari

1. Reglament del servei de Transports Col·lectius Urbans de Palma.

2. Protocol del conductor de l'EMT-Palma.

3. Codi de conducta de l'EMT-Palma.

4. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

5. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Llibres preliminar i primer.

6. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Llibre segon.

7. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Llibre tercer.

8. Reglament a la llei Orgànica Sistema Nacional Contractació Pública: art 1 al art 80.

9. Reglament a la llei Orgànica Sistema Nacional Contractació Pública: art 81 al art. 163.

10. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

 

Palma, 2 de gener de 2023

El director gerent Mateu Marcús Fiol