Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SES SALINES

Núm. 767652
Resolució de Batlia núm. 1215/2022  de l'Ajuntament de Ses Salines per la qual s'aproven les bases i la convocatòria per cobrir una plaça d'oficial 1a obres i serveis varis, personal laboral per aquest Ajuntament, per promoció interna, mitjançant concurs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada aprovat per Resolució de Batlia núm. 1215/2022 de data 12/12/2022 les bases i la convocatòria per cobrir la plaça d'oficial 1a obres i varis, personal laboral, per l'Ajuntament de Ses Salines, per promoció interna, mitjançant concurs, s'obri un termini de presentació de sol·licituds que serà de vint dies hàbils a contar des del dia següent a la publicació de l'anunci en el BOIB.

S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria: 

BASES PER A LA SELECCIÓ DE PERSONAL LABORAL PER PROMOCIÓ INTERNA MITJANÇANT CONCURS.  

PRIMERA. Normes Generals

És objecte de les presents bases cobrir una plaça, en torn de promoció interna, que s'inclou a l'oferta pública de feina corresponent a l'exercici de l'any 2022, aprovada per Resolució de Batlia de data  03/10/2022, publicada en el BOIB, les característiques de la qual són:

Denominació de la plaça

OFICIAL 1a OBRES I VARIS

Règim

Personal laboral fixe

Unitat/Àrea

Brigada municipal

Categoria professional

Oficial 1a

Titulació exigible

Estudis bàsics

Sistema selectiu

Concurs

Núm. de vacants

1

SEGONA. Modalitat del Contracte

La modalitat del contracte és en qualitat de personal laboral fix, a temps complet, amb jornada labora, horari de feina i retribució prevista a la normativa o amb el conveni específic, i amb la RPT municipal.

TERCERA. Condicions d'Admissió d'Aspirants

Per poder participar en els processos selectius de promoció interna els aspirants ham de complir els requisits exigits per accedir al cos:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra que, de conformitat amb la normativa vigent sobre aquesta matèria, permeti l'accés a l'ocupació pública.

b) Tenir l'edat mínima establerta a la legislació bàsica estatal i no excedir de l'edat que, si procedeix, estableixi la corresponent convocatòria. 

c) Tenir la titulació acadèmica que es requereix a cada cas o estar en condició d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.  

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponent.  

e) No haver estat separat, mitjançant procediment disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per el compliment de funcions públiques.  

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana que es determini reglamentàriament, respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents. 

g) Estar en possessió del carnet de conduir vehicles a motor classe B.

I, a més, conforme a l'article 70.2 de la Llei 30/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

a) Pertànyer a l'escala o a l'especialitat corresponent al lloc al qual opten.  

b) Haver prestat serveis efectius com a personal laboral fix en el cos, l'escala o la categoria professional des dels quals es promociona durant un període mínim de dos anys.

QUARTA. Torn de Reserva

A la plantilla municipal es reserven 3 places per ser cobertes entre persones que acreditin posseir una discapacitat de grau igual o superior al trenta-tres per cent.  

QUINTA. Forma i Termini de Presentació d'Instàncies.

Les sol·licituds (Annex I), requerint prendre part a les corresponents proves de selecció, a les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases generals per la plaça que s'opti, es dirigiran al Sr. Batle-President de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o a algun dels llocs prevists a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de vint dies hàbils a partir del dia següent al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOIB.

Així mateix, les bases de la convocatòria es publicaran en el BOIB i a la web municipal (www.ajsessalines.net).

Les dades personals incloses a la sol·licitud de participació seran tractats únicament per a la gestió del procés selectiu, és a dir, per a la pràctica de les proves de selecció i les comunicacions que s'hagin de dur a terme. Quan sigui necessari publicar un acte administratiu que contengui dades personal es publicarà de la forma que determina la disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personal i garantia dels drets digitals. L'Ajuntament serà el responsable del tractament d'aquestes dades.  

SEXTA. Admissió d'Aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, la Batlia dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. A la citada resolució que es publicarà a la web municipal, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a subsanació.

Las al·legacions presentades seran resoltes en el termini de 30 dies des de la finalització del termini de presentació. Transcorregut el citat termini sense que s'hagués dictat cap resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

Vistes les al·legacions presentades per Resolució de Batlia es procedirà a l'aprovació de la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà a la web municipal (www.ajsessalines.net) Igualment es publicarà la data en la qual es durà a terme la baremació de mèrits.

SÈPTIMA. Tribunal Qualificador

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, també, a la paritat entre dona i home.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran prendre part dels òrgans de selecció.

La pertinència als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es pot ostentar en representació o per compte de cap altre. 

La composició del tribunal qualificador serà establerta per la Batlia i publicada a la web municipal.

El Tribunal podrà disposar la incorporació a la seva labor en el procés selectiu d'assessors especialistes, a les proves que consideren necessari i/o per aquells aspectes concrets del procés selectiu degut a l'especialització tècnica de la feina a realitzar. La seva funció es circumscriu a un simple assessorament, és a dir, actuen amb veu però sense vot, no participen en la presa de decisions del Tribunal. Els assessors hauran de guardar sigil i confidencialitat de les dades i temes sobre els que tinguin coneixement a conseqüència de la seva col·laboració en el Tribunal.   

El Tribunal podrà designar personal col·laborador per el desenvolupament de les proves, que actuarà baix la seva direcció quan la complexitat del procés selectiu així ho aconselli. 

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb els artícles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d' octubre, de Règim Jurídic del Sector Público.

OCTAVA. Sistema de Selecció i Desenvolupament dels Processos 

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció dels aspirants es desenvoluparà per concurs.  

FASE CONCURS:

a) Formació, fins un màxim de 1,5 punts:

Per posseir títol superior a l'exigit a la convocatòria relacionada amb el lloc de feina *

Títol de diplomat o equivalent, o superior: 0,75

Títol de batxillerat, tècnic superior FP o equivalent: 0,60

Títol d'ESO, tècnic mitjà FP, primer grau o equivalent: 0,50

Màster, Estudis de Postgrau, cursos de formació i perfeccionament relacionats amb el lloc de feina o amb la seva relació administrativa.  

De 5 a 20 hores: 0,1 punt.

De 21 a 50 hores: 0,2 punts.

De 51 a 80 hores: 0,3 punts.

De 81 a 150 hores: 0,4 punts.

De 151 a 250 hores: 0,5 punts.

Més de 250 hores: 0,6 punts.

  • S'aplicarà la citada puntuació per una sola titulació i només per la més alta aconseguida.

b) Experiència (1): fins un màxim de 8 punts:

Per haver prestat servis com a oficial 2a obres a l'Administració Pública

0,5 punt per any o fracció superior a 6 mesos.

Por haver prestat serveis a l'Administració Pública a llocs de feina que guardin similitud amb el contingut tècnic i especialització de la plaça convocada.

0,3 punts per any o fracció superior a 6 mesos, fins a un màxim de 2 punts.

Por haver prestat servei com a oficial 2a obres a l'empresa privada

0,1 punt per any o fracció superior a 6 mesos, fins a un màxim d'1 punt.

(1) Téngase en cuenta que reiteradamente la Jurisprudencia no admite la valoración de servicios a la propia Administración a la que se concursa.

En cas d'empat a la fase de concurs, s'estarà al que disposa l'article 44 del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, que estableix que en cas d'empat a la puntuació s'acudirà per a dirimir-lo a l'atorgada als mèrits enunciats a l'apartat primer d'aquest article segons l'ordre establert. De persistir l'empat s'acudirà a la data d'ingrés com a personal municipal d'aquest Ajuntament. 

c) Altres: Fins un màxim de 0,5 punts.

Curs específic d'operador necessari per poder operar la mini retro excavadora municipal.

0.5

NOVENA. Qualificació

La puntuació serà de 0 a 10 punts, resultant eliminats els aspirants que no arribin a 5 punts.  

DÈCIMA. Relació d'Aprovats, Acreditació dels Requisits Exigits i Formalització de Contractes

Conclosa la baremació, els Tribunals faran pública la relació d'aprovats per ordre de puntuació a la web municipal, sent necessari que el nombre d'aprovats no podrà superar el nombre de places vacants convocades.

L'aspirant proposat acreditarà davant l'Administració, dins el termini de vint dies hàbils des que es publiquen les condicions de capacitat i requisits exigits a la convocatòria.

Quedaran anul·lades totes les actuacions, sense prejudici de la responsabilitat en què poguessin haver incorregut per falsedat a la seva instància, de qui, dins el termini indicat i manco causes de força major, no presentaran la documentació exigida. 

L'òrgan competent procedirà a la formalització dels contractes, prèvia justificació de les condicions de capacitat i requisits exigits a la convocatòria.  

ONZENA. Incompatibilitats

Els aspirants proposats quedaran subjectes, en el seu cas, al compliment de les prescripcions contingudes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, i demés normativa aplicable.

DOTZENA. Incidències

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat a l'establert a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Així mateix, la Jurisdicció competent per a resoldre les controvèrsies en relació amb els efectes i resolució del contracte laboral serà la Jurisdicció Social.

Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Batlia, previ al contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat Contenciós-Administratiu, a partir del dia següent al de la publicació del seu anunci en el BOIB.

Amb allò no previst a les bases serà d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local; el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local, aprovat per Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre; i els pactes d'aplicació al Personal Funcionari i Conveni Col·lectiu del Personal de l'Ajuntament, així com les normes aplicables al personal laboral contingudes en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat per Reial Decret Legislatiu  5/2015, de 30 d'octubre.

 

Ses Salines, a la data de la signatura electrònica (16 de desembre de 2022

El batle Juan Rodríguez Ginard)

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD DE L'INTERESSAT

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i llinatges:

NIF:

DOMICILI:

CORREU ELECTRÒNIC:

TELÈFON MÒVIL:

EXPOSA

Que, vista l'Oferta de feina o en relació amb la provisió en torn de promoció interna, mitjançant el sistema de concurs d'una plaça d'oficial 1a Obres i varis conforme a les bases que se publiquen en el BOIB,

DECLARA BAIX LA SEVA RESPONSABILITAT

  • Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra que, de conformitat amb la normativa vigent sobre aquesta matèria, permeti l'accés a la feina. 
  • Tenir l'edat mínima establerta a la legislació bàsica estatal i no excedir de l'edat que, si procedeix, estableixi la corresponent convocatòria. 
  • Tenir la titulació acadèmica que es requereix a cada cas o estar en condició d'obtenir-la a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació, així com el permís de conduir tipus B.
  • Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
  • No haver estat separat, mitjançant procediment disciplinari, de cap administració o feina pública, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per el compliment de funcions públiques.  
  • Acreditar el coneixement de la llengua catalana que es determini reglamentàriament respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents. 
  • Pertànyer a l'escala o especialitat corresponent al lloc al qual opten.
  • Haver prestat serveis efectius com a personal laboral fix en el cos, l'escala o la categoria professional des dels quals es promociona durant un període mínim de dos anys.  
 

RELACIÓ DE MÈRITS AL·LEGATS:

ESTUDIS I CURSOS que considera han de ser valorats, i valoració que considera li correspon d'acord, amb el barem de la convocatòria.

EXPERIÈNCIA que considera  ha de ser valorada, i valoració que considera li correspon d'acord amb el barem de la convocatòria.    

Per tot això, SOL·LICIT que, de conformitat amb el disposat a l'article 68 de la Llei 3/2007, de 27 de març, s'admeti a tràmit la sol·licitud presentada.

Prest el meu consentiment perquè les dades personals aportades a la instància i la documentació que l'acompanya puguin ser utilitzats per a la tramitació de l'expedient i demés usos administratius relacionats amb el mateix.  

El responsable de les dades serà l'Ajuntament de Ses Salines, per a l'ús de gestió de recursos humans i dació de conta si fos necessari. 

Declaro baix la meva responsabilitat que les dades facilitades són certes.»

Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedeixi i de conformitat amb les bases, es publicaran a la web municipal www.ajsessalines.net.

Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a partir del dia següent a la publicació del present anunci, davant la Batlia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat Contenciós-Administratiu Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a partir del dia següent a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació pers silenci. Tot això sense prejudici de que pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.   

 

Ses Salines, a la data de la signatura electrònica (16 de desembre de 2022

El batle Juan Rodríguez Ginard)