Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 767071
Resolució del conseller executiu d’Hisenda i Funció Pública mitjançant la qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l’any 2022, derivada de la taxa de reposició d’efectius ordinària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 15 de desembre de 2022, aquest conseller executiu va resoldre:

«Atès:

1. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d'ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.

D'altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l'oferta d'ocupació pública ha d'indicar l'escala, la subescala, la classe o l'especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l'oferta d'ocupació s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. L'article 20.Un.1 de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, determina, amb caràcter bàsic, que la incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic es regularà pels criteris assenyalats en aquest article i se subjectarà a una taxa de reposició d'efectius del 120 per cent en els sectors prioritaris, que la mateixa llei especifica, i del 110 per cent en la resta dels sectors. Afegeix que les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior tindran un 120 per cent de taxa en tots els sectors.

En el punt 7 de l'apartat Un del mateix article, s'estableix la forma de calcular la taxa de reposició d'efectius, assenyalant que el percentatge de taxa màxim fixat s'aplicarà sobre la diferència resultant entre el número de personal fix que, durant l'exercici pressupostari anterior, va deixar de prestar serveis i el número de personal fix que s'hagués incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa. Igualment es tindran en compte les altes i les baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions públiques.

El punt 6 del mateix apartat determina que no computaran per a la taxa de reposició, entre d'altres, les places que es cobreixin com a conseqüència de la incorporació de personal en execució d'ofertes d'ocupació publica d'exercicis anteriors, les places que es convoquin per promoció interna, ni els cessaments derivats d'aquests processos, les places corresponents al personal declarat indefinit no fix per sentència judicial, les places necessàries per a la posada en marxa i funcionament de nous serveis l'establiment dels quals vengui imposat  en virtut d'una norma estatal, autonòmica o local i, tampoc, en els serveis públics que passin a ser prestats mitjançant gestió directa, el nombre de places que les empreses externes destinaven a la prestació d'aquest servei concret.

D'altra banda, l'apartat Tres.1 de l'esmentat article preveu que la taxa de reposició d'un o varis sectors o col·lectius prioritaris es podrà acumular en altres sectors o col·lectius prioritaris. Igualment, la taxa de reposició dels sectors no prioritaris es podrà acumular en els sectors prioritaris. Les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior podran acumular la seva taxa de reposició indistintament en qualsevol sector.

3. El tresorer del Consell Insular de Mallorca, en relació amb l'amortització del deute financer a 31 de desembre, en data 07/06/2022, va informar que el capital viu del deute bancari a 31 de desembre de 2021 en el Consell de Mallorca, sense tenir en compte els ens que en depenen, és de 0,00€. La inexistència de deute bancari en l'àmbit a què afecta aquesta oferta d'ocupació pública permet aplicar un 120 per cent de taxa en tots els seus sectors, tinguin o no caràcter de prioritaris. 

4. Un cop finalitzat l'exercici pressupostari de l'any 2021, en el Consell de Mallorca, la taxa de reposició d'efectius, calculada en la forma assenyalada anteriorment, es concreta en trenta-sis places, que resulten de l'aplicació del percentatge del 120 per cent sobre la diferència entre les baixes (32) i les incorporacions (2).

D'acord amb la previsió continguda a l'article 20.Tres.1 de la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, que permet  acumular la taxa de reposició d'un o varis sectors o col·lectius prioritaris en altres sectors o col·lectius prioritaris, a més de la dels sectors no prioritaris, i que les entitats locals que tinguessin amortitzat el seu deute financer a 31 de desembre de l'exercici anterior puguin acumular la seva taxa de reposició indistintament en qualsevol sector. les places corresponents a la taxa de reposició d'efectius ordinària de l'oferta d'ocupació pública d'aquest any s'acumula en les places de tècnic –a, administratiu –iva i auxiliar d'administració general per ser les que requereixen major reforç d'efectius, a les quals s'afegeixen les places que s'han de convocar per promoció interna, que no computen per a la taxa de reposició.

5. La Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell Insular de Mallorca i de l'IMAS, en sessió realitzada dia 24 de novembre de 2022, ha tractat com a punt de l'ordre del dia la proposta d'oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2022 derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària, la qual ha resultat aprovada per la majoria de la part social.

6. En data 2 de desembre de 2022, l'Institut Balear de la Dona ha emès l'informe sobre l'impacte de gènere de l'esmentada proposta de resolució, sol·licitat en compliment del previst  en l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, en el qual s'assenyala que en la proposta no s'ha detectat l'existència de cap desigualtat per qüestió de gènere i es considera neutre atès que la seva aplicació no produirà efectes diferenciadors sobre les dones i els homes i no incidirà en la possible situació de desigualtat que es trobin, al mateix temps que recomana que, aplicant la perspectiva de gènere i com a mesura d'acció positiva, sense perjudici d'altres mesures que es considerin oportunes, en la futura redacció de les bases del procés de la convocatòria s'hi incloguin com a criteri de desempat, en cas que persisteixi empat després d'haver valorat les puntuacions atorgades als exercicis, la consideració de seleccionar dones, si hi ha una infrarepresentació d'aquestes en la categoria i l'especialitat de què es tracti i també es consideri la condició de les persones víctimes de violència de gènere.  

7. En data 14 de desembre de 2022, la interventora general ha emès un informe en el qual posa de manifest que no és necessari l'informe de fiscalització prèvia ni la realització d'un informe de control permanent.

8. Correspon al conseller executiu o consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública, per delegació del Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, segons acord d'aquest òrgan adoptat en sessió ordinària de 28 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022).

Per tot l'exposat, 

RESOLC

Primer. APROVAR la següent oferta d'ocupació pública del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2022, derivada de la taxa de reposició d'efectius ordinària:

TAXA DE REPOSICIÓ D'EFECTIUS ORDINÀRIA

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d'administració general, subescala tècnica. Nombre de vacants: Nou (cinc pel torn lliure i quatre pel de promoció interna). Denominació: Tècnic -a d'administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d'administració general, subescala administrativa. Nombre de vacants: Quinze (deu pel torn lliure i cinc pel de promoció interna). Denominació: Administratiu –va d'administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d'administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Vint-i-sis (vint-i-una pel torn lliure i cinc pel de promoció interna). Denominació: Auxiliar d'administració general.

Segon. Reservar una quota mínima d'un 7 per cent del total de les vacants objecte de l'oferta perquè siguin cobertes per persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, d'acord amb el que preveu l'article 59.1 de Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Tercer. El present acord es trametrà a l'Administració General de l'Estat, a l'efecte de l'establert a l'article 56,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'anunci de la seva aprovació es publicarà al “Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

Quart. Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau,  es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»   

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (15 de desembre de 2022)

El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública (Decret de 26-01-2021, BOIB núm. 12, de 28-01-2021) Josep Lluís Colom Martínez