Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 764539
Aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'entitat sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, i en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es fa públic l'articulat de la nova ordenança fiscal:

“ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1 Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març de 2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que preveu l'article 57 de l'esmentat Reial decret legislatiu 2/2004, així com pel que estableix la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de reordenació de les prestacions patrimonials de caràcter públic.

Article 2 Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients de què entenguin l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi set provocada pel particular o redundi en benefici seu encara que no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.

Article 3 Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4 Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5 Bases

Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedientes a tramitar i documents a expedir.

Article 6 Tarifes

La tarifa a aplicar per tramitació completa serà la següent: 

 

Epígraf 1. Còpia de documents o dades:

1.1

Còpies impreses o fotocòpies d'ordenança municipals i documents que es facilitin a particulars, per full

0,20 €

1.2

Còpies de plànols que es facilitin a particulars, per unitat

6,50 €

1.3

Per compulsa de documents

5,00 €

1.4

Per cada expedició de llicència d'obra menor

68,00 €

 

Epígraf 2. Certificacions:

2.1

Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o Intervenció de l'Ajuntament o Alcaldia o els serveis econòmics sobre els documents o dades en possessió de l'Ajuntament

4,00 €

2.2

Certificats de residència, per cada certificat (gratis per internet)

1,00 €

2.3

Per cada certificat que emetin els departaments o serveis municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instància de part i en interès particular sens perjudici de la resta de documents que siguin procedents serà de

50,00 €

2.4

Per cada certificació d'antiguitat d'habitatges que emetin els Serveis Tècnics Municipals en expedients administratius a instància de part i en interès particular, sens perjudici dels altres documents que corresponguin, i sempre que per a l'emissió del certificat sigui necessària visita de comprovació pels serveis municipals, per cada certificat

300,00 €

2.5

Certificació de qualificació urbanística i llicències de segregació en sòl rústic

75,00 €

2.6

Certificació d'ús

75,00 €

2.7

Certificació d'infraestructures

75,00 €

2.8

Certificació de final d'obra 0,5% mensual des de la data d'expedició de la llicència d'obres fins a la data de sol·licitud del final d'obra davant l'Ajuntament, amb un import mínim de (63,00 €).

En cas d'existir modificats de la llicència, aquest percentatge s'aplicarà des de la data de l'expedició de la primera llicència fins a la data de la sol·licitud del final d'obra, i es sumarà l'import resultant d'aplicar aquest percentatge a l'increment de l'import satisfet de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres resultant de l'increment del pressupost de l'obra que consti en cadascun dels modificats aplicant-se d'igual forma, és a dir, des de la data d'expedició de la llicència dels modificats fins a la data de la sol·licitud del final d'obra davant l'Ajuntament.

Si durant el tràmit de l'expedient s'aporten actualitzacions de pressupost el percentatge s'aplicarà mensualment sobre cada tram en funció de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres resultant de l'actualització del pressupost.

63,00 €

2.9

Llicències de segregació en sòl urbà

75,00 €

2.10

Llicència de primera ocupació per habitatge (amb un màxim de 400 € per expedient)

100,00 €

2.11

Llicència d'aparcaments temporals

300,00 €

2.12

Llicència temporal autorització venda productes agrícoles

300,00 €

  

Epígraf 3. Informes:

3.1

Informe de qualificació urbanística

75,00 €

3.2

Informe de viabilitat de projectes

75,00 €

3.3

Estudi de detall i altres instruments de planejament urbanístic.

1.500,00 €

3.4

Informes relatius a la Policia Local

1.- per informació sobre dades relatives a un fet en què hagi intervingut la Policia Local, quan no impliqui desplaçament

12,00 €

2.- per informació sobre dades relatives a un fet en què hagi intervingut la Policia Local, quan sigui necessari el desplaçament del personal de la Policia Local

35,00 €

3.- per confecció d'extractes informatius per a accidents de trànsit

75,00 €

4.- per confecció d'informe per accident de trànsit

185,00 €

3.5

Visita comprovació per a tràmits urbanístics, inspecció i altres tràmits administratius.

50,00 €

 

Epígraf 4. Permisos, llicències i autoritzacions:

4.1

Carnet municipal per a conductor d'autotaxi i altres vehicles de lloguer:

· Expedició

50,00 €

· Renovació

50,00 €

4.2

Autorització per a celebració de balls de saló, música en viu i tocadiscos per a un dia determinat que sol·liciti el particular.

50,00 €

4.3

Obtenció i renovació de llicència de tinença d'animals potencialment perillosos.

1.- Primera concessió i renovació (inclou expedició de targeta acreditativa)

60,00 €

2.- Expedició de duplicat de targeta acreditativa de llicència d'inscripció en el registre d'animals potencialment perillosos

20,00 €

4.4

Autorització per a la col·locació de senyal vertical en la via pública.

300,00 €

 

Epígraf 5. Altres expedients o documents:

5.1

Taxa per prestació del servei de celebració de bodes civils:

a)

Residents al municipi, almenys un dels contraents:

- De dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 h.

50,00 €

- Tardes de dilluns a divendres, dissabtes, diumenges i festius.

100,00 €

b)

No residents

- De dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 h.

150,00 €

- Tardes de dilluns a divendres, dissabtes, diumenges i festius.

300,00 €

c)

Si els contraents sol·liciten el desplaçament dels membres de la corporació municipal per a tal fi, dins del municipi de Santa Eulària des Riu.

- Residents al municipi, almenys un dels contraents.

200,00 €

- No residents.

400,00 €

 

5.2

Taxa per prestació del servei de confecció de documentació per a la revisió de l'impost sobre béns immobles:

 

a. Parcel·les urbanes:

177,20€

b. Parcel·les rústiques:

197,20 €

Article 7 Exempcions

Estaran exempts de la taxa reguladora d'aquesta ordenança:

a) les persones acollides a la Beneficència Municipal;

b) els documents expedits a instància d'institucions i autoritats civils, militars o judicials, perquè tenguin efectes en actuacions d'ofici;

c) les autoritzacions a menors per concertar contractes laborals.

d) No s'inclouen en els supòsits d'exempcions les certificacions o documents que expedeixi l'administració municipal en virtut de sol·licitud mitjançant ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, les quals no s'entregaran ni remetran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 8 Administració i cobrança

1. Els documents que han d'iniciar un expedient es presentaran a les oficines municipals o en les assenyalades en l'article 66 de la Llei de procediment administratiu.

2. Las quotes es satisfaran mitjançant l'estampació del segell municipal corresponent, a les oficines municipals en el moment de la presentació dels documents que iniciïn l'expedient.

3. Els documents rebuts a través de les oficines assenyalades en l'article 66 de la Llei de procediment administratiu seran admesos provisionalment, però no se'ls podrà donar curs sense el pagament previ dels drets; a tal fi es requerirà la persona interessada que en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents mitjançant l'aportació dels segells municipals necessaris, amb l'apercebiment que, si transcorre dit termini sense efectuar-lo, es tendran els escrits per no presentats i s'arxivaran.

Article 9

Els drets per cada petició de cerca d'antecedents es meritaran encara que sigui negatiu el seu resultat.

Article 10 Bonificacions de la quota

No es concedirà cap bonificació dels importes de les quotes tributàries assenyalades en la tarifa d'aquesta taxa.

Article 11 Meritació

1. Es meritarà la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però redundi en benefici seu.

Article 12 Infraccions i sancions

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sanciones que a aquestes corresponguin en cada cas, regirà el que disposen els articles 181 i següents de la Llei general tributària.

DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA

La present ordenança fiscal fou aprovada pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió ordinària celebrada el 27 d'octubre de 2022, i publicada en el BOIB número XXXX de data XXX de XXXXXXXX de XXXXXX, i romandrà en vigor fins a la seua modificació o derogació expressa.

Contra el present Acordo, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

 

Santa Eulària des Riu, signat digitalment (19 de desembre de 2022)

La alcaldessa (Maria del Carmen Ferrer Torres)