Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 763838
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es modifica i es corregeix una errada detectada en la Resolució de data 29 de setembre referida a la convocatòria, les bases, els temaris, els exercicis i designació del tribunal qualificador de les proves selectives del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia
1. Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de setembre de 2022 (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre) es va publicar la convocatòria, les bases, els temaris, els exercicis i es va designar el tribunal qualificador de les proves selectives del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels municipis d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Binissalem, Bunyola, Calvià, Campanet, Campos, Ciutadella, Consell, Deià, es Mercadal, Estellencs, Formentera, Inca, Llucmajor, Manacor, Mancor de la Vall, Muro, Palma, Pollença, Sant Antoni de Portmany, Sant Josep de sa Talaia, Sant Llorenç des Cardassar, Santanyí i Son Servera, modificada per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 132 d'11 d'octubre) i per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat (BOIB núm. 144, de 8 de novembre).
2. La Disposició addicional tercera «Mesures de foment de la igualtat en l'ocupació pública» de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estableix que:
“En les convocatòries per accedir a les diferents categories de la policia local i a les policies locals dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, es determinarà el nombre de places que haurien de cobrir-se amb dones per complir amb l'objectiu d'equilibrar la presència de dones i homes en la plantilla de la policia local, d'acord amb el que preveu el pla d'igualtat de cada ajuntament. Aquest nombre de places serà proporcional als objectius perseguits, i no pot ser superior al 40 % de les places convocades, ni inferior al percentatge que s'estableixi raonablement atenent el pla d'igualtat de cada ajuntament i a les dades estadístiques històriques sobre el percentatge de dones que concorren i superen els processos selectius.
Com a regla general, fins que els ajuntaments no elaborin aquests plans d'igualtat, el percentatge mínim no pot ser inferior al 25 % sempre que es convoquin més de 3 places.”
El punt 11 de la convocatòria estableix que “De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, es reserva un percentatge del 40 % de places per ser cobertes amb dones (...) per aquells ajuntaments que no disposin de pla d'igualtat i convoquin tres o més places.”. Per tant, es fa necessari modificar la Resolució de 29 de setembre de 2022 a l'efecte de rectificar l'error material advertit en aquest punt 11, doncs on diu «tres o més places» ha de dir «més de 3 places».
3. Per altra banda, la base 7.8 de l'annex 2 relatiu a la composició de la llista provisional d'aprovats i pel que fa al percentatge de reserva de dones, disposa que es realitzarà de conformitat amb l'establert a l'apartat 11 de la convocatòria, el que suposa aplicar una reserva del 40 % per aquells ajuntaments que convoquin més de tres places i no disposin de pla d'igualtat.
Quan el quadre de l'Annex 1 de la convocatòria fixa un 40 % de places reservades pel que fa als ajuntaments de Palma i Calvià es refereix al percentatge reservat en els ens locals que disposen de pla d'igualtat aprovat; per a la resta d'ajuntaments és d'aplicació l'establert a la base 7.8 i al punt 11 ja esmentats (és a dir, un 40 % si convoquen més de tres places i no disposen de pla d'igualtat). Això no obstant, la redacció del quadre ha provocat confusió per la qual cosa, a efectes aclaridors i per garantir una major seguretat jurídica als aspirants, es considera convenient refondre en el quadre de l'annex 1 el percentatge de reserva que resulta d'aplicar tant els plans d'igualtat aprovats com el que disposa la base 7.8 i el punt 11 dels antecedents.
4. Així mateix, mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 30 de novembre de 2022 es resol estimar el recurs de reposició interposat contra la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de setembre de 2022 i es declara la nul·litat de la base 7.4 de l'annex 2 de la convocatòria per infringir l'establert a l'article 168.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, el qual disposa que:
«Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.
Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.”
En conseqüència, la resolució que estima el recurs ordena modificar la base 7.4 anul·lada de conformitat amb l'establert a l'article 168.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig.
5. Per últim, per necessitats del servei es fa necessari modificar la designació del secretari/secretària suplent del tribunal qualificador del procés selectiu i designar un nou membre suplent.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar el punt 11 dels antecedents de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de setembre de 2022, per la qual s'aproven la convocatòria, les bases, els temaris, els exercicis i es designa el tribunal qualificador de les proves selectives del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels municipis d'Alcúdia, Algaida, Andratx, Binissalem, Bunyola, Calvià, Campanet, Campos, Ciutadella, Consell, Deià, es Mercadal, Estellencs, Formentera, Inca, Llucmajor, Manacor, Mancor de la Vall, Muro, Palma, Pollença, Sant Antoni de Portmany, Sant Josep de sa Talaia, Sant Llorenç des Cardassar, Santanyí i Son Servera (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) per tal de rectificar l'error material advertit, en el sentit següent:
On diu:
11. De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, en aquesta convocatòria es reserva un percentatge del 40 % de places per ser cobertes amb dones per complir amb l'objectiu d'equilibrar la presència de dones i homes en la plantilla de la policia local per aquells ajuntaments que no disposin de pla d'igualtat i convoquin tres o més places.
Ha de dir:
11. De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, en aquesta convocatòria es reserva un percentatge del 40 % de places per ser cobertes amb dones per complir amb l'objectiu d'equilibrar la presència de dones i homes en la plantilla de la policia local per aquells ajuntaments que no disposin de pla d'igualtat i convoquin més de tres places.
2. Modificar l'annex 1, “Places convocades”, de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de setembre de 2022, en el sentit de refondre en un sol quadre el percentatge de reserva que resulta d'aplicar tant el que disposa la base 7.8 de l'annex 2 com el que estableixen els plans d'igualtat aprovats pels ajuntaments de Palma i Calvià, en el sentit següent:
Les 133 places estan incloses dins les ofertes públiques d'ocupació per reposició i/o ofertes públiques d'estabilització i estan distribuïdes de la manera següent:
Illa |
Municipi |
Nombre per oferta/es pública reposició
|
Nombre per oferta pública estabilització
|
Del total de places, % de reserva dones (aplicació base 7.8 i pla d'igualtat) |
Delegació |
---|---|---|---|---|---|
Mallorca |
|
|
|
|
|
|
Alcúdia |
5 |
|
40% |
Núm. 124, 22/09/22 |
|
Algaida |
1 |
|
- |
Núm. 118, 08/09/22 |
|
Andratx |
5 |
|
40% |
Núm. 125, 24/09/22 |
|
Binissalem |
1 |
|
- |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Bunyola |
3 |
|
- |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Calvià |
19 |
1 |
40% |
Núm.119, 10/09/22 |
|
Campanet |
1 |
|
- |
Núm. 120, 13/09/22 |
|
Campos |
1 |
|
- |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Consell |
1 |
1 |
- |
Núm.119, 10/09/22 |
|
Deià |
2 |
|
- |
Núm. 128, 01/10/2022 |
|
Estellencs |
1 |
|
- |
Núm. 119, 10/09/22 |
|
Inca |
|
1 |
- |
Núm. 120, 13/12/22 |
|
Llucmajor |
8 |
1 |
40% |
Núm.119, 10/09/22 |
|
Manacor |
3 |
|
- |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Mancor de la Vall |
1 |
|
- |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Muro |
4 |
|
40% |
Núm. 120, 17/09/22 |
|
Palma |
41 |
9 |
40% |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Pollença |
3 |
1 |
40% |
Núm. 116, 03/09/22 |
|
Sant Llorenç des Cardassar |
|
4 |
40% |
Núm. 122, 17/09/22 |
|
Santanyí |
1 |
|
- |
Núm. 119, 10/09/22 |
|
Son Servera |
1 |
|
- |
Núm. 118, 08/09/22 |
Menorca |
|
|
|
|
|
|
Ciutadella |
6 |
|
40% |
Núm. 122, 17/09/22 |
|
Es Mercadal |
1 |
|
- |
Núm.118, 08/09/22 |
Eivissa-Formentera |
|
|
|
|
|
|
Formentera |
3 |
|
- |
Núm. 119, 10/09/22 |
|
Sant Antoni de Portmany |
1 |
|
- |
Núm. 121, 15/09/22 |
|
Sant Josep de sa Talaia |
|
2 |
- |
Núm. 120, 13/09/22 |
TOTAL PLACES |
|
113 |
20 |
|
|
3. Modificar l'apartat 7.4 de l'annex 2 de les bases de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de setembre de 2022, que queda redactat en els termes següents:
Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.
Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.
4. Designar al senyor Hugo Moradas Mercadé com a secretari suplent del tribunal qualificador del procediment selectiu unificat de la categoria de policia en substitució de la senyora Paloma Salas Garijo.
5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web del Govern de les Illes Balears i en les pàgines web dels ajuntaments respectius.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, en el registre de l'EBAP en un termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 15 de desembre de 2022)
Per delegació de competències dels batles dels ajuntaments La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez