Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 761788
Bases reguladores per a la concessió de subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges del terme municipal de Calvià
La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 1 de desembre del 2022, aprova les Bases reguladores i la Convocatòria per a CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER A OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS EN EDIFICIS D'HABITATGES DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2022, i es procedeix a publicar al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'acord adoptat, les bases la convocatòria de les subvencions, per a la difusió i el coneixement públic.
ACORD
PRIMER.- APROVAR les Bases reguladores per la concessió de subvencions de rehabilitació per obres de nova instal·lació d'ascensors a edificis d'habitatges del terme municipal de Calvià 2022, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
SEGON.- APROVAR la Convocatòria reguladores per la concessió de subvencions de rehabilitació per obres de nova instal·lació d'ascensors a edificis d'habitatges del terme municipal de Calvià 2022, d'acord amb el text que s'adjunta i que forma part integrant de la present proposta.
TERCER.- DESTINAR un total de d'un milió d'euros (1.000.000,00 €) de l'aplicació pressupostària 105-15200-7800002 amb càrrec a l'any 2022.
QUART.- INSERIR el present acord, així com el text de les Bases i el text de la Convocatòria al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, així com a la Base de dades Nacional de Subvencions a l'efecte de la seva difusió i públic coneixement.
CINQUÈ.- DELEGAR en la tinent de batle de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local la facultat per aprovar els models normalitzats de les sol·licituds, així com qualsevol altra actuació que calgui .
BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER A OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS EN EDIFICIS D'HABITATGES DEL TERME MUNICIPAL DE CALVIÀ 2022. |
1.- Objectiu i finalitat
Gairebé una quarta part dels edificis de tres o més plantes no disposen d'ascensor. La majoria es concentra entre els edificis de tres a cinc plantes. A més, la piràmide de població reflecteix una societat en fase d'envelliment, i els grups d'edat més nombrosos són els que tenen al voltant de 50 anys i van néixer a mitjans dels anys setanta.
La combinació, entre una societat cada cop més dependent i les mancances en matèria d'accessibilitat, tenint en compte la baixa mobilitat entre habitatges de les llars al Municipi de Calvià, té unes implicacions de caràcter social profund.
Es pretén, doncs, col·laborar en la transició cap a la plena accessibilitat als edificis d'habitatges del municipi de Calvià, tenint en compte la limitació de recursos davant la magnitud de les necessitats.
Així, per a aquesta convocatòria, només s'entén com a actuació subvencionable les obres de nova instal·lació d'ascensors als espais comuns dels edificis d'habitatges. Les obres, actuacions i elements objecte de subvenció s'han d'adequar als paràmetres, els requisits i les condicions establerts per la normativa vigent en matèria d'accessibilitat i eliminació de barreres arquitectòniques que els sigui aplicable.
Considerant que hi ha raons d'interès públic, social i econòmic, i que un dels objectius prioritaris és contribuir a realitzar inversions destinades a assegurar l'accessibilitat com a pressupost previ per a l'ús i el gaudi de l'habitatge per a la gent gran, amb discapacitat o en situació de dependència.
2.- Objecte
Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per a les obres de NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSOR EN EDIFICIS D'HABITATGES QUE NO DISPOSIN D'ELL, per a la millora de l'accessibilitat dels elements comuns d'edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva situats al terme municipal de Calvià, dins el marc de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià (BOIB núm. 131, de 15 d'octubre de 2016).
3.- Procediment de la concessió
El procediment de concessió de subvencions serà el de concurrència competitiva.
4.- Òrgan competent per a la instrucció i la resolució del procediment.
El departament d'Habitatge de l'Ajuntament de Calvià és l'encarregat de tramitar els expedients i realitzar les propostes de subvenció, que hauran de ser aprovades per la Junta de Govern Local.
Una vegada rebudes les sol·licituds, es procedeix a examinar si reuneixen els requisits exigits i si s'adjunta la documentació corresponent a aquest efecte.
En cas contrari, s'ha de requerir a la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils, esmeni i/o completi els documents i/o les dades que s'han de presentar, advertint que si no ho fes, s'entendrà que cessa al seu petició, procedint-se a l'arxiu de l'expedient, amb la resolució prèvia a aquest efecte.
El departament d'Habitatge realitzarà un seguiment constant i permanent del compliment de les obligacions que incumbeixen a les persones beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta norma. Aquest seguiment ha de ser el que determini l'aplicació dels pertinents controls.
Les persones beneficiàries de les subvencions han de col·laborar i facilitar les dades i els documents que requereix el departament d'Habitatge, en l'exercici de l'activitat administrativa de seguiment, inspecció i control d'actuacions protegides del què és titular, sense perjudici de la competència de comprovació i control financer que puguin tenir altres òrgans, organismes públics i institucions.
La Tinent Batle delegada de Cohesió Social, Igualtat, Comunicació i Policia Local en virtut de delegació de competències segons el Decret de 17 de juny de 2019, és l'òrgan competent per atorgar la Qualificació Provisional.
Finalment, la Junta de Govern Local, mitjançant l'adopció de l'acord corresponent, és l'òrgan competent per atorgar la Qualificació Definitiva i aprovar la subvenció.
5.- Persones beneficiàries
Té la consideració de persones beneficiàries les comunitats de propietaris dels edificis d'habitatges que pretenguin realitzar les obres de NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSOR EN EDIFICIS D'HABITATGES QUE NO DISPOSIN D'ELL, situades al terme municipal de Calvià.
Per tant, podran accedir a la consideració de persones beneficiàries d'aquestes ajudes les persones jurídiques que assumeixin la responsabilitat de l'actuació, és a dir: les comunitats de propietaris d'edificis d'habitatges.
Les persones beneficiàries han de destinar l'import íntegre de la subvenció al pagament de les actuacions corresponents.
No podran obtenir la condició de persones beneficiàries els qui incorrin en alguna de les circumstàncies previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, General de Subvencions, o els qui hagin estat subjectes a una revocació, fets per l'òrgan competent , de la tramitació d'alguna de les subvencions previstes a plans estatals o autonòmics d'habitatge.
La justificació de les persones o entitats de no estar sotmeses a les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari/ària o entitat col·laboradora, podrà realitzar-se mitjançant una declaració responsable atorgada davant d'una autoritat administrativa o notari públic, i en tot cas pels mitjans previstos a l'article 13.7 de la Llei General de Subvencions.
6. - Activitat subvencionable
Són objecte d'aquesta subvenció, tenint per tant la consideració d'inversió protegible, les obres de nova instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges, dins del marc de la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears i del CTE (Codi tècnic de l'edificació) aprovat pel Reial decret 314/2006, de 17 de març (BOE 28/03/2006) i modificacions posteriors. Document bàsic DB SUA-9 Accessibilitat, amb les modificacions del RD 450/2022. Document de suport DA DB-SUA/2 Adequació efectiva de les condicions d'accessibilitat a edificis existents.
L' actuació protegible es pot estendre als annexos de l'edifici d'habitatges, incloent-hi patis, claustres i altres elements, com ara tancaments que respectin els tradicionals de la zona.
En tot cas, quan es requereix ajustos raonables en matèria d'accessibilitat, serà requisit indispensable incloure el cost en l'actuació.
En queden excloses i, per tant, no podran tenir la consideració d'actuacions protegibles les següents:
7. - Requisits
Per obtenir els ajuts previstos en aquestes bases reguladores, caldrà complir, sempre que siguin aplicables, els requisits regulats a l' article 9 de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià ( BOIB núm. 131, 15 d'octubre de 2016).
Així, per obtenir la qualificació provisional de l'actuació d'obres de nova instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges caldrà que compleixi els requisits següents:
- Les obres per a les quals se sol·liciten els ajuts han d'estar sense començar en el moment de fer la visita inicial d'inspecció prèvia a l'atorgament de la qualificació provisional. Si les obres estiguessin iniciades, només seran objecte de subvenció, si escau, els pendents de realitzar, sempre que la totalitat de l'actuació fos protegible d'acord amb els requisits establerts en aquesta Ordenança.
S'exoneraran del que disposa l'apartat anterior aquelles obres que per motius d'urgència i seguretat s'hagin de fer de manera immediata, sempre que disposin de la corresponent ordre municipal.
- En atenció a l'import de la despesa subvencionable: L'entitat sol·licitant haurà de presentar com a mínim tres ofertes de diferents entitats proveïdores quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes a la legislació sobre Contractes del Sector Públic per al contracte menor ( Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic) segons s'estableix a l'article 31.3 de la Llei General de Subvencions. Les ofertes presentades s'han d'aportar en el moment de la sol·licitud de subvenció, realitzada conforme a criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
8. - Termini per realitzar l'activitat
El termini màxim de realització de les obres és el que determini la llicència d'obres corresponent, amb un màxim de 12 mesos.
Excepcionalment, i mitjançant sol·licitud prèvia es podrà concedir una ampliació d'aquest termini, sempre que no excedeixi de la meitat del temps inicialment previst.
El promotor que no hagi acabat les obres en el termini fixat en aquestes Bases, segons la data de la qualificació provisional, perdrà els drets i s'arxivarà l'expedient mitjançant una resolució de l'òrgan competent.
9. - Característiques dels ajuts econòmics.
Els ajuts econòmics previstos tenen el caràcter de subvenció a fons perdut.
Aquests ajuts s'han de concedir en funció dels informes tècnics i jurídics emesos pel servei municipal de l'Ajuntament de Calvià.
10. - Pressupost protegible. Tipus d'ajuda i límit de la subvenció.
S'entén per pressupost protegible el cost real de les obres objecte de les ajudes, determinat pel preu total de l'execució d'aquestes, inclosos l'IVA corresponent i els honoraris dels tècnics/tècniques més l'IVA generat per aquests honoraris.
El departament d'Habitatge ha de determinar el pressupost protegible en funció d'aquells que aportin les persones interessades, recollits entre empreses homologades. Aquest pressupost ha de servir de base per aplicar el percentatge corresponent per al càlcul final de la subvenció.
L'import de la subvenció ha de ser com a màxim d'un 40% del pressupost protegible de les obres que es destinin a aquest fi, amb un màxim de 52.000€ per promotor, més l'import abonat en concepte d'impost de construcció i la taxa per llicència d'obres o comunicació prèvia, de les obres que s'hagin de subvencionar.
S'han de subvencionar la totalitat de les taxes, llevat de la taxa d'expedició de documents administratius, i els impostos abonats pel promotor i, en cas que sigui aplicable el prorrateig de la subvenció, de la part proporcional corresponent.
La subvenció prevista en aquestes bases tenen les limitacions que la normativa aplicable prevegi i les que estiguin establertes al procés de rehabilitació.
11. - Finançament de les actuacions.
L'ajut regulat en aquestes bases s'ha d'abonar amb càrrec a la partida pressupostària 105-15200-7800002 per un total d'un milió d'euros ( 1.000.000,00 €) desglossat tal com s'indica a continuació:
PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA |
QUANTITAT |
ANY |
---|---|---|
105- 15200-7800002 |
1,000,000.00 € |
2022 |
La concessió dels ajuts regulats en aquestes bases queda condicionada a la disponibilitat pressupostària, i està limitada al crèdit pressupostari esmentat.
No obstant això, les quanties màximes es poden incrementar, si hi ha prou disponibilitat pressupostària, mitjançant acord de la Junta de Govern Local.
12. - Determinació de l'import de la subvenció.
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds per a aquesta convocatòria i en atenció al que disposen aquestes bases es procedirà a analitzar ia estimar la inversió protegible per a cadascuna de les sol·licituds.
La concessió de la subvenció s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, s'atendrà a l'ordre d'arribada (data de registre) de les sol·licituds, sempre que es compleixin els requisits i les condicions exigides per ser persona beneficiària de l'actuació subvencionable, per així establir un ordre de prelació, en tot cas.
La subvenció per a cada sol·licitud s'ha de calcular d'acord amb els límits establerts, és a dir, per un màxim d'un 40% del pressupost protegible i fins a la disponibilitat del crèdit pressupostari habilitat per a aquesta actuació.
13. - Obtenció de qualificació provisional.
La qualificació provisional reconeix els beneficis que corresponen a cada actuació i s'obté una vegada completada tota la documentació exigida a la convocatòria de la subvenció, prèvia a una inspecció física a l'edifici d'habitatges i a un dictamen favorable del Servei Tècnic d'Habitatge.
No es podran iniciar les obres fins que el tècnic municipal no hagi realitzat la visita prèvia de comprovació de l'estat inicial.
L'obtenció de la qualificació provisional no eximeix el promotor d'obtenir els permisos i les llicències urbanístiques pertinents d'acord amb la legislació vigent.
Atenent la seva incidència pressupostària, en cap cas no es pot entendre atorgada la qualificació provisional per silenci administratiu
14. - Justificació de la inversió realitzada.
Finalitzada l'obra, la persona sol·licitant de la subvenció ha de presentar els documents justificatius de les actuacions realment executades (factures, certificació d'obra, informes i certificats emesos per la direcció d'obres, justificants bancaris del pagament de factures i/o certificacions d'obra, etc...) tots degudament conformats pel promotor de les obres, el contractista i la direcció tècnica d'aquestes, si és el cas.
15. - Obtenció de la qualificació definitiva.
Un cop finalitzades les obres de rehabilitació, el promotor ha de sol·licitar a l'òrgan competent la qualificació definitiva de les obres de rehabilitació. A aquest efecte, el Servei Tècnic d'Habitatge haurà de revisar la documentació presentada i, mitjançant inspecció física, haurà de verificar l'adequació de les obres executades, quant a capítols d'obra i imports executats, a la qualificació provisional prèviament obtinguda, així com el compliment dels requisits exigits a l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, pisos i locals comercials al terme municipal de Calvià ( BOIB núm. 131, de 15 d'octubre de 2016).
Amb tota aquesta informació, el Servei Tècnic d'Habitatge emetrà un informe tècnic de qualificació definitiva, amb especificació de la inversió protegible executada i l'import de la subvenció que s'ha d'atorgar.
A partir del que indiqui l'informe tècnic de qualificació definitiva, i després que la persona interessada incorpori a l'expedient administratiu la documentació requerida en finalitzar les obres; que acrediti que es troba al corrent de pagament dels tributs municipals, així com la no existència de qualsevol altra càrrega municipal, com ara multes o sancions, constatant que finalment es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social, cal elevar una proposta de resolució a la Junta de Govern Local per atorgar la qualificació definitiva a les obres de rehabilitació, aprovar l'import de la subvenció i ordenar el pagament.
16. - Compatibilitat de subvencions.
La subvenció concedida és compatible amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
L'import d'aquesta subvenció en cap cas pot, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superar el cost de l'activitat que desenvolupa la persona beneficiària.
En tot cas, la persona sol·licitant haurà de declarar els ajuts que hagi obtingut o sol·licitat per a la mateixa actuació, tant en iniciar-se l'expedient com en qualsevol moment en què es produeixi.
17. - Pagament de la subvenció.
Un cop reconegut el dret a la subvenció i comprovat que la persona sol·licitant compleix tots els requisits exigits, la Junta de Govern Local ha de procedir a la concessió ia aprovar-ne el pagament.
En cap cas no es poden realitzar bestretes i/o pagaments per anticipat de la subvenció autoritzada.
18. - Obligacions del beneficiari
Les persones beneficiàries de la subvenció estan subjectes a les obligacions següents:
- Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
- Estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
Comunicar immediatament, fins i tot durant la tramitació de la sol·licitud, a l'òrgan competent de la tramitació que li hagi reconegut la subvenció, qualsevol modificació de les condicions que van motivar aquest reconeixement, que poguessin determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a la subvenció. La no comunicació d'aquestes modificacions serà causa suficient per iniciar un expedient de reintegrament de les quantitats que es puguin haver cobrat indegudament.
- Comunicar a l'òrgan concedent les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i els requisits subjectius tinguts en compte per concedir la subvenció.
- Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o gaudi de la subvenció.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que el departament d'Habitatge consideri pertinents durant l'execució de l'actuació.
- Comunicar a l'òrgan concedent, en el moment que se'n tingui coneixement, l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les mateixes activitats subvencionades, procedents d'entitats públiques o privades.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, atès que poden ser objecte de l'actuació de comprovació i control.
- Procedir al reintegrament dels fons percebuts, més l'interès de demora reportat, des del moment de l'abonament de la subvenció i fins al moment en què s'acorda la procedència de reintegrament en els supòsits previstos a la Llei 38/2003, de 17 de novembre , General de Subvencions, i la seva normativa de desenvolupament.
19. - Incompliments.
L'incompliment d'algun dels requisits necessaris per obtenir la qualificació definitiva de rehabilitació per part del promotor, determina la paralització i l'arxiu de l'expedient, a més de la impossibilitat de sol·licitar una altra qualificació per realitzar obres de rehabilitació a la mateixa edificació durant un període de cinc anys.
Quan es procedeixi a arxivar l'expedient, per no haver aportat el promotor la documentació exigida o no haver esmenat les deficiències en els terminis establerts, aquest no podrà sol·licitar una altra qualificació per fer obres de rehabilitació a la mateixa edificació durant un període de cinc anys des de la notificació de la resolució de l'arxiu.
En cas de verificar que la persona beneficiària ha incomplert les condicions establertes a les bases reguladores, a la convocatòria de la subvenció o a la mateixa ordenança reguladora, l'òrgan competent ha d'acordar la revocació total de la subvenció, amb reintegrament de les quantitats percebudes més els interessos legals des que es van percebre.
20. - Infraccions i sancions.
Són aplicables, quant a les infraccions i sancions, els articles bàsics 59, 67, 68 i 69 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
21. - Prescripció.
És aplicable, quant al règim de prescripció, allò que estableix l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
22. - Disposició final
L'aprovació d'aquesta convocatòria de concessió de Subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal·lació d'ascensors a edificis d'habitatges del terme municipal de Calvià 2022 queda condicionada a l'aprovació per part del Ple de la corporació de la modificació no substancial de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià (BOIB Número 131, 15 d'octubre de 2016).
CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DE REHABILITACIÓ PER A OBRES DE NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSORS EN EDIFICIS D'HABITATGES 2022. |
1. Marc normatiu
Els ajuts previstos en aquesta convocatòria s'han de regir pel que disposen bases reguladores per a la concessió de subvencions de rehabilitació per a obres de nova instal·lació d'ascensor en edificis d'habitatges, aprovades per la Junta de Govern Local.
2. Crèdit pressupostari
L'assignació pressupostària per a aquesta convocatòria és d'un milió d'euros (1.000.000 €) de la partida pressupostària 105-15200-7800002.
PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA |
QUANTITAT |
ANY |
---|---|---|
105-15200-7800002 |
1.000.000 € |
2022 |
3. Objecte, condicions i finalitat de la subvenció
L'objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions per a les obres de NOVA INSTAL·LACIÓ D'ASCENSOR A EDIFICIS D'ELL, per a la millora de l'accessibilitat dels elements comuns d'edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva, com a pressupost previ per a l'ús i el gaudi de l'habitatge per a la gent gran, amb discapacitat o en situació de dependència, situades al terme municipal de Calvià , dins el marc de l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià. (BOIB número 131, de 15 d'octubre de 2016).
4. Requisits per sol·licitar la subvenció.
Per obtenir les ajudes previstes en aquestes bases reguladores, caldrà complir els requisits que apareixen regulats a l'Ordenança municipal per al foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i locals comercials al terme municipal de Calvià, exigibles per a la línia d'actuació que se subvenciona, això és per a les obres de rehabilitació per a nova instal·lació d'ascensor en edificis d'habitatge que no en disposin en el moment de la sol·licitud de la subvenció.
5. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds s'han de presentar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat. O en qualsevol dels llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
L'Ajuntament de Calvià disposa del servei d'Oficina digital d'atenció a la ciutadania Digi Calvià- que ofereix assistència telefònica i telemàtica per facilitar l'accés als tràmits municipals que es poden fer telemàticament.
L' article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, determina l'obligatorietat de les persones jurídiques de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
I tal com estableix l' article 45 de la mateixa llei, en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva els actes administratius que es generin en la tramitació del mateix seran objecte de publicació, i aquesta es publicarà a la pàgina web municipal i a la Base de dades Nacional de Subvencions.
En tot cas, l'Ajuntament ha de difondre la convocatòria, així com els altres acords i resolucions a què es fa referència, pels mitjans que consideri adequats.
6. Termini de resolució i notificació.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució no pot excedir sis mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de subvenció.
Les resolucions adoptades per l'òrgan concedent s'han de publicar segons el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les disposicions concordants.
La resolució posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació, o bé directament mitjançant la interposició del pertinent recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació.
En cas de presentar-se recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins a la resolució expressa del primer recurs o la seva presumpta desestimació.
7. Documents i informació a aportar:
a) En el moment de presentar la sol·licitud s'han d'aportar els documents següents:
En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament també haurà d'aportar:
En el cas de no disposar del projecte en el moment de la sol·licitud, s'aportarà una memòria redactada per tècnic o tècnica competent justificant les actuacions a realitzar, amb el contingut següent:
a) Identificació de l'edifici, dels agents intervinents i objecte de la memòria
b) Memòria descriptiva.
c)Memòria Constructiva: Resum d'actuacions.
d) Pressupost detallat per partides d'obra amb desglossament de preus unitaris i mesurament, que inclogui l'IVA.
d) Normativa aplicable.
e) Justificació d'intervenció d'accessibilitat i proposta d'intervenció.
Cal justificar la coherència de l'actuació proposada i l'adequació de l'actuació a la normativa aplicable fins on sigui viable, urbanística, tècnicament o econòmicament.
Quan l'actuació proposada inclogui inicialment només la memòria (que haurà d'incloure els apartats assenyalats anteriorment) l'òrgan competent podrà dictar resolució de concessió d'ajut subjecta expressament a la condició que, en un termini màxim de dos mesos des de la notificació de la qualificació provisional s'aporti el projecte de l'actuació a realitzar corresponent a l'ajuda concedida.
b) Un cop finalitzades les obres totes les sol·licituds han d'aportar els documents justificatius de les actuacions realment executades:
En cas de NO autoritzar la consulta de dades a l'Ajuntament tendrà que aportar, també:
- Certificat d'estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública i de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Certificat d'estar al corrent de pagament de tributs i càrregues municipal.
La presentació de la sol·licitud de subvenció implica acceptar les bases i les obligacions establertes en aquesta norma, com també l'autorització per obtenir dades en poder de qualsevol administració pública que siguin necessàries per tramitar la sol·licitud.
8. Esmena de sol·licituds.
D'acord amb allò previst a l' article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si la sol·licitud presentada de l'ajut, no reuneix els requisits previstos o la documentació aportada fos incompleta, s'haurà de requerir la persona sol·licitant perquè esmeni les deficiències detectades o perquè aporti la documentació necessària en el termini de deu dies hàbils, advertint que, si no compleix aquest requeriment en els termes previstos, s'entendrà que desisteix a la seva sol·licitud, amb una resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos a l'article 21 de la llei esmentada.
Aquest requeriment d'esmena i actes de tràmit del procediment, així com qualsevol altra informació pel que fa al mateix, únicament seran objecte de publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.
9. Resolució.
La resolució de la concessió, d'acord amb el que disposen els articles 42, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.
Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i es pot recórrer mitjançant recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació, o bé directament mitjançant la interposició del pertinent recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació.
En cas de presentar-se recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins a la resolució expressa del primer recurs o la seva presumpta desestimació.
10. Mitjà de publicació.
L'article 45.1.b estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan es tracti d'actes integrants d'un procediment selectiu o de concurrència competitiva de qualsevol tipus, i que en aquest cas, la convocatòria del procediment haurà d'indicar el mitjà en què s'efectuaran les publicacions successives.
Seguint el dictat d'aquest precepte, s'indica que el mitjà on s'efectuaran les successives publicacions relatives a la present convocatòria, inclosa la referent al requeriment d'esmena, actes de tràmit, resolució i qualsevol altra informació pel que fa a aquesta, serà la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià.