Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 730660
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de dia 5 de desembre de 2022 de modificació de l’Acord del Consell Executiu de data 14 de novembre de 2022 relatiu a l’aprovació de la convocatòria de les places de l’Oferta Pública d’Ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents (exp. 0605-2022-000025)
Amb data de 24 de maig de 2022 es publicà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 67 l'Acord del Consell Executiu, adoptat en sessió de caràcter ordinari de 23 de maig de 2022, relatiu a l'aprovació de l'Oferta Pública per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca.
L'esmentat acord ha estat posteriorment modificat mitjançant els acords de Consell Executiu de dates 11 de juliol, 1 d'agost i 7 de novembre de 2022 (BOIB núm. 92, 103 i 147, de 16 de juliol, 6 d'agost i 15 de novembre, respectivament).
Amb data de 17 de novembre de 2022, es va publicar al BOIB núm. 148 l'acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 14 de novembre de 2022, relatiu a l'aprovació de la modificació del catàleg de llocs de feina del Consell Insular de Menorca.
Amb data de 18 de novembre de 2022 es va publicar al BOIB núm. 149 l'acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 14 de novembre de 2022, relatiu a l'aprovació de les bases específiques dels processos selectius per concurs i concurs oposició de les ofertes públiques d'ocupació extraordinàries per a l'estabilització de l'Administració local de Menorca i dels seus organismes dependents.
En l'esmentat BOIB de 18 de novembre de 2022 també es publica l'acord del Consell Executiu de 14 de novembre de 2022 mitjançant el qual s'aprova la convocatòria de les places de l'oferta pública per a l'estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents, la qual inclou places de l'Administració insular, del Consorci Sociosanitari de Menorca, del Consorci de Residus i Energia, i del Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística en Sòl Rústic de l'Illa de Menorca.
En data 24 de novembre de 2022, la cap del Servei de Gestió de Persones va emetre l'informe SGP 2022-220, modificat pel 220 bis, d'1 de desembre, en què s'assenyala que s'han detectat algunes discrepàncies entre l'oferta pública d'ocupació extraordinària, la modificació del catàleg de llocs de feina i la convocatòria de l'oferta pública, relatius a la pertinença al grup i subgrup d'algunes places. En relació amb la modificació de la convocatòria de les places de l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents, en síntesi diu:
«1. Canvis d'escala i subescala
En les següents places
Plaça |
Oferta pública |
Catàleg |
Convocatòria |
Auxiliar de cuina |
AESE |
AET |
AET |
Auxiliar educador |
AET |
AET |
AESE |
Delineant |
AESE |
AET |
AET |
Auxiliar d'inspecció de territori |
AESE |
|
AGAX |
Els articles 170 a 172 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, formen part de l'administració especial tècnica les places que són pròpies dels funcionaris que desenvolupen funcions que són objecte d'una carrera per a l'exercici de la qual s'exigeix estar en possessió de determinats títols acadèmics o professionals, mentre que formen part de l'administració especial de serveis especials les places que són pròpies dels funcionaris que desenvolupen tasques que requereixen una aptitud específica, i per a l'exercici de la qual no s'exigeix, amb caràcter general, la possessió de títols acadèmics o professionals determinats.
En aplicació d'aquesta normativa
(...)
En el seu cas, exerceixen una professió reglada, amb un col·legi professional que estableix uns estudis determinats per a l'exercici de la professió, raó per la qual, clarament pertanyen a la subescala tècnica, per aquest motiu cal:
Plaça |
Oferta pública |
Catàleg |
Convocatòria | |||
On diu | Ha de dir | On diu | Ha de dir |
On diu |
Ha de dir |
|
Auxiliar de cocina |
AET |
AESE |
AET |
AESE |
||
Auxiliar educador |
AET |
AESE |
AET |
AESE |
||
Delineant |
AESE |
AET |
||||
Auxiliar de d'inspecció de territori |
AESE |
AET |
AGAX |
AET |
2. Esmena d'errors
S'ha produït dos errors en la convocatòria:
L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix que les administracions públiques podran rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.
3. Modificació o precisió del requisit de titulació o altra titulació
Per a l'exercici d'aquestes funcions s'ha establert com a altres requeriments, el títol de patró (PER). Aquest títol PER respon a les sigles en castellà de Patró Embarcació Esbarjo.
L'activitat que es d'aquests dos llocs de feina és professional per la qual cosa el PER no seria una titulació vàlida. Per aquesta raó cal modificar aquest requeriment per passar a demanar qualsevol títol de patronatge professional. Per aquest motiu s'ha de modificar:
Lloc |
Plaça |
Altre titulació |
||
Codi |
|
|
On diu |
Ha de dir |
40003 |
Inspector de pesca |
Guarda de Pesca (SIC) * |
Titulació de patró (PER) |
Titulació de patronatge professional |
70002 |
Guarda de pesca |
Guarda de Pesca |
Titulació de patró (PER) |
Titulació de patronatge professional |
* Error en l'informe, ha de dir Tècnic de pesca
Per als economistes es requereix la titulació de grau en Economia o titulació equivalent. L'equivalència fa referència a les titulacions obtingudes en plans d'estudis anteriors al vigent, però no per interpretar si dos especialitats diferents són equivalents.
La normativa actual permet diversificar les titulacions de plans d'estudi anteriors i adaptar el nom de les titulacions per cada universitat, això fa que sigui difícil establir una única titulació per a l'exercici d'una professió, optant per establir un àmbit professional que podria abraçar diferents titulacions com ho podria ser el Grau en administració i direcció d'empreses, Grau en gestió d'empreses, Grau en economia i finances, etc., per aquest motiu cal modificar la titulació per admetre qualsevol grau de l'àmbit de les Ciències econòmiques i requereix modificar:
Còdi |
Plaça |
Titulació |
|
|
|
On diu |
Ha de dir |
40012 |
Economista |
Grau en Economia o titulació equivalent |
Grau en l'àmbit de les Ciències econòmiques o titulació equivalent. |
Aquesta és una funció reglada que requereix una titulació Graduat + Màster en Prevenció de riscos laborals o titulació equivalent.
La prevenció dels riscos laborals es desenvolupa en tres especialitats: Higiene Industrial, Seguretat Laboral i Ergonomia. Fins fa un temps, aquestes especialitats es podien cursar de forma independent no sent obligatori per a l'exercici de la professió, disposar de les tres especialitats, sempre que les funcions es desenvolupessin únicament en l'especialitat de cadascú.
Actualment els màsters inclouen les tres especialitats, però atès que no ha estat sempre així i atès que el Consell precisa de les tres especialitats, per aquest motiu sembla convenient especificar que el màster ha de contenir les tres especialitats. Per aquest motiu es proposa modificar:
Còdi |
Plaça |
Titulació |
|
|
|
On diu |
Ha de dir |
40025 |
Tècnic de riscos laborals |
Graduat + Màster en Prevenció de riscos laborals o titulació equivalent |
Graduat + Màster en Prevenció de riscos laborals de les tres especialitats o titulació equivalent |
El Consell Insular te necessitat de disposar de personal preparat per a la direcció i gestió dels centres socials que deté, aquest ha estat el motiu per introduir una plaça de Tècnic de gestió sociosanitari allunyant aquesta funció de les professions socials determinades, que sense excloure-les, pugui professionalitzar la gestió d'aquests centres.
El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, estableix a l'article 25 la formació complementària per a la direcció d'aquests centres «Formació complementària d'especialista universitari en dependència, discapacitat, geriatria, gerontologia, direcció de centres residencials o altres àrees de coneixement relacionades amb l'àmbit d'atenció a la dependència.», per aquest motiu es proposa la modificació:
Plaça |
On diu (SIC) * |
Tècnic de gestió sociosanitària |
Formació complementària d'especialista universitari en dependència, discapacitat, geriatria, gerontologia, direcció de centres residencials o altres àrees de coneixement relacionades amb l'àmbit d'atenció a la dependència. |
* Error en l'informe, hauria de dir «Ha de dir»
4. Efectes de les modificacions o esmena d'errors
El Butlletí Oficial de les Illes Balears publicà la convocatòria de les places de l'Oferta Pública d'Ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents. D'acord amb l'article 80 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 16 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, el termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació al BOIB.
Quan la modificació posterior de la convocatòria suposi un canvi substancial respecte de les condicions establertes en la publicació inicial, de tal manera que hagi impedit la participació de part de la ciutadania en la convocatòria, el termini dels vint dies s'ha de considerar des de la publicació de la modificació.
En el cas actual, no es considera substancial el canvi d'escala o subescala per a la participació en el procés, sí es considerarà substancial el canvi de titulació, però afecta la participació quan es delimita de forma restrictiva les condicions atès que aquell candidat que pretengués formar part del procés, ho hauria pogut fer, únicament tindria com a conseqüència que algú que s'hagués presentat ara no compleixi les condicions.
És substancial i afecta la participació dels candidats la incorporació d'una nova plaça, com és la d'auxiliar de gestió sociosanitària.
També és substancial i afecta la participació dels candidats el canvi de titulació, com seria el cas del tècnic de pesca o el guarda de pesca, a qui s'exigeix ara un títol diferent, abans era el PER i ara un títol de patronatge professional.
L'eixamplament del perfil que pot participar en el procés d'accés a la plaça d'economista és també substancial, atès que ara permetrà l'accés a més candidats.
Per tot això, cal proposar que l'inici de les sol·licituds de participació en el procés s'iniciï a partir de l'endemà de la publicació de la modificació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears de les següents places:
D'acord amb l'establert a l'art. 28.1 e) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, correspon al Consell Executiu l'aprovació de la relació de llocs de feina i qualsevol altra actuació en matèria de personal que no estigui expressament atribuïda a un altre òrgan.
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals,
El Consell Executiu, per unanimitat dels set membres presents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyora Gomila Carretero, senyora Morlà Subirats i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:
Primer. Modificar l'acord de Consell Executiu de dia 14 de novembre de 2022 relatiu a l'aprovació de la convocatòria de les places de l'Oferta Pública d'Ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents en relació amb la pertinença a l'escala d'administració general (AG) o especial (AE) i a les subescales tècnica (AET) i de serveis especials (AESE) de l'esmentada escala administració especial d'acord amb l'annex d'aquest acord a l'annex I d'aquest acord.
Segon. Esmenar l'error material detectat en la publicació en castellà de l'acord de Consell Executiu de dia 14 de novembre de 2022 relatiu a l'aprovació de la convocatòria de les places de l'Oferta Pública d'Ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents que es detalla a l'annex II d'aquest acord.
Tercer: Modificar l'acord de Consell Executiu de dia 14 de novembre de 2022 relatiu a l'aprovació de la convocatòria de les places de l'Oferta Pública d'Ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents per a corregir l'errada detectada en el nombre de places de tècnic de gestió sociosanitària i d'auxiliar de gestió sociosanitària, així com per a modificar la titulació requerida en la de tècnic de gestió sociosanitària en el sentit del que consta a l'annex III d'aquest acord.
Quart: Modificar l'acord de Consell Executiu de dia 14 de novembre de 2022 relatiu a l'aprovació de la convocatòria de les places de l'oferta pública d'ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents en relació amb els requisits de titulació o altres titulacions que consten a l'annex IV d'aquest acord.
Cinquè: Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per a general coneixement.
Sisè: Iniciar el termini de presentació de sol·licituds per a les places de tècnic de pesca, guarda de pesca, auxiliar de gestió sociosanitària, economista i tècnic de gestió sociosanitària l'endemà de la publicació de la modificació o rectificació d'errors al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB. El recurs es pot interposar formalment davant el Ple del Consell Insular, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Maó, 9 de desembre de 2022
Per delegació de la presidenta,
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)