Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
EMPRESA MUNICIPAL D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, S.A EMAYA
Núm. 728663
Bases específiques de la convocatòria oberta del concurs de mèrits per a la cobertura d'1 plaça fixa de tècnic/a d'enginyeria de projectes i obres a EMAYA–Aigües
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Les presents bases reguladores tenen per objecte regular el procediment de selecció per a la provisió d'una plaça fixa de Tècnic/a d'enginyeria de projectes i obres a EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram S.A.
En tot el no previst en aquestes bases específiques de convocatòria, s'aplicaran les Bases Generals de Processos Selectius per a les Convocatòries d'Estabilització d'Ocupació negociades i acordades a la taula negociadora del Cicle de l'Aigua (en endavant, "les Bases Generals") i publicades a la web d'EMAYA.
EMAYA declara el seu compromís en l'establiment i desenvolupament de polítiques que integrin la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes, sense discriminar directament o indirectament per raó de gènere, així com en l'impuls i foment de mesures per aconseguir la igualtat real en el si de l'organització, establint la igualtat d'oportunitats entre dones i homes com un principi estratègic de la nostra Política Corporativa, d'acord amb la definició d'aquest principi que estableix la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.
Característiques del lloc de treball:
Categoria professional: Tècnic/a d'enginyeria.
Grup professional: G.P. 6 – Conveni Col·lectiu Secció Aigües .
Tipologia de plaça: Codi DPT ED-D5-03.
Àrea de la qual depèn: Àrea d'Estratègia, Desenvolupament i Serveis Centralitzats .
Nombre de places vacants: 1 plaça per concurs de mèrits.
Tipus de contracte: Laboral FIX.
Jornada i horari laboral: segons Conveni Col·lectiu d'EMAYA - Secció Aigües- i regulació establerta per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat vigent en cada moment.
2. CARACTERÍSTIQUES DE L'OCUPACIÓ
Missió
Dirigir la redacció, execució i lliurament de les diferents obres i projectes d'instal·lacions d'EMAYA que se li assignin d'acord amb el TRLCSP, R.D.L. 3/2011 (normativa legal i de bona execució), per tal d'aconseguir l'objecte del projecte, amb la qualitat contractada, en el termini previst, dins del pressupost adjudicat, i complint la normativa aplicable.
Funcions
Elaborar, redactar i signar els projectes assignats incloent la memòria descriptiva i la documentació tècnica, mitjançant GIS, AUTOCAD, CIVIL 3D, BIM i/o PREST indicant els costos, terminis d'execució i especificacions dels materials a emprar-se en l'obra, etc.
Elaborar, signar i presentar informes tècnics necessaris per a la tramitació interna o per a l'obtenció de permisos, llicències, autoritzacions, tràmits de contractació i registres necessaris davant les diferents administracions dels projectes o actuacions que EMAYA executa.
Exercir les tasques de Director/a d'obra vetllant pel seu bon desenvolupament d'acord amb les normes tècniques de treball segons els plànols, especificacions i altres documents que constitueixen el projecte corresponent, per garantir la seva correcta execució.
Fer seguiment als recursos i mitjans designats al projecte durant la seva execució assegurant no superar el pressupost assignat a cada projecte, i en cas que es produeixi, justificar i demanar aprovació al seu responsable.
Controlar la qualitat dels materials, verificant equips, mà d'obra, etc., assegurant que es compleix amb les especificacions tècniques pertinents i les normes de seguretat industrial.
Planificar i fixar els temps de gestió i les fases de la construcció i fer seguiment dels avanços, per determinar que hagin estat realitzats segons el cronograma establert.
Elaborar i signar l'Acta d'Inici dels Treballs, les certificacions d'obra, les Actes de paralització i reinici, en cas necessari, i les Actes de finalització d'obra. Quan sigui necessari, realitzar la tramitació i elaboració de la documentació necessària per a les modificacions del contracte de l'obra (preus contradictoris, projectes modificats, etc.) d'acord amb la normativa d'aplicació.
Assumir la Coordinació de Seguretat i Salut durant l'Execució de l'obra per a cadascuna de les obres assignades, en l'acompliment de les seves funcions, que seran assumides dins de les tasques de Direcció. Les seves funcions estan recollides al R.D. 1627/1997, R.D. 1109/2007 i R.D. 171/2004.
Dirigir el personal intern i supervisar l'extern d'empreses contractades per coordinar les activitats que realitza el personal del servei en suport a la direcció d'obra per tal de garantir la bona marxa dels projectes.
Supervisar i dirigir treballs de redacció de projectes i direcció d'obra que realitzin tercers per a Emaya.
Realitzar els estudis, càlculs i gestions necessàries per a la redacció de plans directors d'Emaya.
Revisar l'encaix d'Emaya en els diversos plans estratègics (PGOU, PTM, PHIB...) i realitzar-ne al·legacions o aportacions.
Aquestes funcions procuren descriure la naturalesa i el nivell de treball general exercit pel personal assignat a aquest lloc de treball. No obstant això, no és una llista exhaustiva ni excloent de totes les responsabilitats, funcions i destreses requerides per al treball.
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per ser admeses a la realització de les proves selectives les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, durant el procés selectiu i mantenir-se fins al moment de la incorporació a la plaça:
Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors i treballadores, amb excepció d'aquells llocs de treball que directament o indirectament impliquin una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les Administracions Públiques.
Tenir complerts 18 anys d'edat i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació ordinària.
Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a discapacitats hauran de tenir acreditat el grau igual o superior al 33% i ho hauran d'acreditar en el moment de la presentació d'instàncies, també hauran de demanar en la mateixa instància les adaptacions que considerin adequades per dur a terme les proves selectives.
No haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei o haver estat acomiadada disciplinàriament declarada procedent de qualsevol empresa del sector públic, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'altres Estats, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació en el sector públic (declaració responsable).
Abans d'accedir a la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'Art.1 de la llei 53/1984, i que no percep pensió o prestació incompatible. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies comptats a partir del dia de l'inici de la relació laboral, perquè l'òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.
Superar les proves mèdiques que determini el Metge de Vigilància de la Salut, i que certifiquin que s'és apte i sense cap tipus de restricció per al correcte desenvolupament de totes les funcions de la plaça a ocupar (excepte personal amb discapacitat que podrà ser apte amb restriccions).
Estar en possessió de la titulació de grau universitari en enginyeria tècnica industrial, civil, agrònom, Mines o Camins, Canals i Ports o equivalents, o estar en condició d' obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol.licituds de participació.
Experiència mínima exigida de 3 anys realitzant funcions de tècnic d'enginyeria – redacció, execució i lliurament d'obres de projectes d'obra civil i/o industrial del cicle de l'aigua.
No tenir la condició de personal laboral fix/fix d'empresa en la mateixa categoria professional de la convocatòria.
Acreditar el coneixement de la llengua catalana: estar en possessió del nivell de català B2, haver-lo superat en altres convocatòries d'Emaya, o haver realitzat un curs de nivell de català igual o superior al requerit.
Haver presentat la sol·licitud de participació en el procés selectiu en temps i forma, així com emplenar la declaració responsable juntament amb el full d'autobaremació de mèrits, d'acord amb el model que s'incorpora en aquesta convocatòria.
Carnet de conduir B.
Les persones aspirants han de complir amb els requisits en els termes indicats en aquesta convocatòria el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació, i l'han de mantenir fins al moment de l'adquisició de la plaça.
4. EL TRIBUNAL QUALIFICADOR
El nomenament dels membres del tribunal es publicarà a la pàgina web d'EMAYA (https://emaya.convoca.online/) un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds.
El funcionament, responsabilitats i funcions dels membres del Tribunal s'ajustarà al que estableix l'apartat 3 de les Bases Generals. El Tribunal, a més, queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst a les Bases Generals. La persona que ostenti la presidència tindrà vot de qualitat en cas d'empat.
5. SOL·LICITUDS
La sol·licitud d'inscripció es farà a través de l'enllaç disponible a la pàgina web d'Emaya, apartat "treballa a Emaya": (https://emaya.convoca.online/).
Totes les persones interessades i que reuneixin els requisits per optar a les places, hauran de presentar la sol·licitud en els 10 dies hàbils següents a la publicació al BOIB de la present convocatòria, a través de la plataforma a la qual es pot accedir des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/, seguint els passos i instruccions que s'indiquin i adjuntant la documentació sol·licitada amb còpia escanejada llegible en format PDF o JPG (la documentació s'ha de presentar escanejada per les dues cares). Els arxius que s'adjuntin a la sol·licitud de participació s'hauran de nomenar de forma clara segons el seu contingut.
La sol·licitud de participació inclou una declaració responsable i l'autobaremació (al·legació de mèrits) que té igualment la consideració de declaració responsable. A més, suposa el coneixement i l'acceptació inequívoca de les persones aspirants del tractament de dades de caràcter personal.
Les persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% hauran de presentar el corresponent certificat de discapacitat, així com el certificat d'aptitud emès pels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials, o de l'organisme públic equivalent, segons el que preveu el número 3 dels requisits generals d'aquestes bases.
En atenció a la Llei de protecció de dades i per a la identificació de les persones candidates, els llistats constaran, com a mínim amb els 4 dígits del seu DNI o NIE (***DNI1**) en totes les publicacions. En presentar la seva sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment perquè el Tribunal realitzi, si ho considera necessari, les comprovacions oportunes sobre les dades aportades.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, es publicaran les llistes provisionals de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen amb els requisits per participar en aquesta convocatòria.
Per esmenar qualsevol possible defecte o acompanyar documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació de la relació indicada. Durant aquest tràmit no s'admetran les al·legacions de nous mèrits no especificats a la declaració inicial. Si hi hagués esmenes, al·legacions o reclamacions, una vegada revisades les mateixes pel Tribunal Qualificador, es publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses.
Si en qualsevol moment del procés de selecció el Tribunal té coneixement de la no veracitat d'alguna dada aportada per la persona aspirant, suposarà l'exclusió automàtica del procés selectiu
S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions al mateix.
6. DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU PER CONCURS DE MÈRITS.
El sistema selectiu serà de concurs, el qual té caràcter excepcional, i consisteix a qualificar els mèrits acreditats per les persones aspirants. La puntuació màxima d'aquest procés serà de 100 punts, els mèrits s'al·legaran i acreditaran per a la seva valoració fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les persones aspirants han d'emplenar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'autobaremació dels mèrits.
No es valorarà cap mèrit:
Amb data posterior a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Que no hagin estat acreditats en el termini indicat i en la forma establerta en la convocatòria.
Que no estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs
Els adduïts i no justificats en la forma indicada.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en qualsevol dels idiomes oficials de les Illes Balears, altrament, no serà tinguda en compte.
L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determinarà l'exclusió del procés i la consideració de no haver participat en el procés, a més de les actuacions legals que derivin per la falsedat en les dades. Els errors es podran corregir a la fase d'al·legacions, si queden acreditats.
En vista de la documentació aportada, es publicarà el llistat provisional de mèrits al·legats a la declaració responsable (autobarem) i acreditats amb la documentació aportada. Es concedeix un termini de 3 dies hàbils per presentar al·legacions al llistat provisional de mèrits. Finalitzat aquest termini, es resoldran les al·legacions o reclamacions que hi pugui haver i es publicarà el llistat definitiu. S'estableix un termini de 3 dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat definitiu, per a la presentació d'al·legacions i/o impugnacions al mateix.
Els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants en aquesta fase i que el Tribunal valorarà, es regiran pel següent barem:
1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL: Fins a un màxim de 40 punts.
S'atorgaran 0,28 punts per cada mes treballat a EMAYA realitzant funcions objecte de la mateixa categoria professional o especialitat, incloent-hi, el supòsit que no es disposi de la mateixa categoria professional, però s'acrediti que les esmentades funcions són anàlogues a la vacant publicada.
S'atorgaran 0,188 punts per cada mes treballat a EMAYA, realitzant funcions diferents i pròpies d'una altra categoria professional objecte de la convocatòria, però que es troben dins mateix grup; En aquest cas, Tècnic i/o prefectures.
S'atorgaran 0,088 punts per cada mes treballat a una empresa diferent a EMAYA realitzant les mateixes funcions de la plaça objecte de la convocatòria.
La justificació i forma d'acreditació de l'experiència professional són les establertes a l'apartat 6.3) b) de les Bases Generals.
2. ALTRES MÈRITS: Fins a un màxim de 60 punts.
1. Haver superat un procés selectiu en l'ens convocant amb anterioritat o haver subscrit un contracte de treball amb l'ens convocant: fins a un màxim de vint-i-cinc (25) punts.
Haver superat un procés selectiu per a plaça en la mateixa categoria o especialitat en l'ens convocant: 18 punts.
Haver superat un procés selectiu per a plaça en diferent categoria o especialitat en l'ens convocant: 12 punts.
Haver subscrit un contracte de treball amb l'ens convocant de naturalesa indefinida fins a un màxim de 18 punts i de naturalesa temporal fins a un màxim de 7 punts. Tan sols es meritarà el de major puntuació, sense que puguin ser acumulables.
2. Formació Reglada relacionada amb el lloc de treball: Fins a un màxim de disset (17) punts.
Per a una titulació diferent i del mateix nivell al requerit per a la categoria professional de la convocatòria: 10 punts.
Per a una titulació superior al nivell requerit: 17 punts.
Només es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acrediti, la puntuació de la mateixa no s'acumularà a altres titulacions que es posseeixin:
Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4.
Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau i màster, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3.
Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2.
La justificació, forma d'acreditació i valoració de la formació reglada són les establertes a l'apartat 6.3) c). de les Bases Generals.
3. Formació NO Reglada i cursos relacionats amb el lloc de treball: Fins a un màxim de disset (17) punts
Els cursos o accions formatives d'aquest apartat es valoraran:
A raó de 0,05 punts per hora per formacions directament relacionades amb el lloc de treball: Cursos relacionats amb l'enginyeria d'obra civil o pública, PREST, AUTOCAD, BIM, GIS, Civil 3D, eficiència energètica. Màrma17 punts.
A raó de 0,05 punts per hora, per formacions directament relacionades amb les activitats principals de l'empresa (gestió de residus, gestió de l'aigua i energia); màxim 5 punts.
4. Nivell acreditat oficialment d'idioma català: Fins a un màxim de nou (9) punts.
Per un certificat de nivell superior al requerit: 7 punts.
Pel certificat de llenguatge administratiu: 2 punts.
5. Triennis (antiguitat): Fins a un màxim de quinze (15) punts
6. Llicències, acreditacions i/o formacions transversals: Fins a un màxim de disset (17) punts.
Formació transversal: Igualtat, Protecció de dades, Ofimàtica, Qualitat, Ciberseguretat i PRL (0,006 punts/hora). Fins a un màxim d'11 punts.
Estar o haver estat col·legiat/ada al Col·legi oficial en la titulació/s universitària/s requerida per al lloc. 6 punts.
L'ens convocant emetrà d'ofici la certificació de la superació de procés selectiu, dels serveis prestats, així com la determinació de la valoració dels triennis.
3. ADJUDICACIÓ DE LA PLAÇA.
Abans de la incorporació efectiva al lloc de treball com a personal laboral fix, les persones que hagin presentat còpies de la documentació relativa al procés selectiu, seran requerides per aportar la documentació original o còpia compulsada. La no-presentació suposarà l'exclusió del procediment i la impossibilitat de ser nomenat personal laboral fix.
La/Les persona/es candidata/es que pogués/essin aspirar a ocupar la/les plaça/ces vacant/s serà/an citada/es al servei mèdic que, després del reconeixement i proves addicionals necessàries realitzades, n'indicarà la seva aptitud o no; si la/les persona/es candidata/es és/són declarada/es apta/es i sense restriccions (excepte personal amb discapacitat) els resultats finals obtinguts tindran caràcter de definitius.
Una vegada incorporada la persona guanyadora, haurà de superar el període de prova establert per conveni col·lectiu. En cas de renúncia a la plaça, no superació del període de prova, o per qualsevol altra circumstància anàloga, que impliqui que la persona guanyadora no ocupi la plaça, ocuparà el seu lloc la següent persona del llistat definitiu.
7. BORSES DE TREBALL TEMPORAL.
Les persones que, havent obtingut una puntuació mínima de 40 punts en el procés selectiu pel sistema de concurs de mèrits, no hagin obtingut plaça laboral fixa, i que no tinguin possibilitat de participar en el procés d'estabilització pel sistema de concurs oposició, per no haver-hi places de la mateixa categoria professional, convocades pel sistema de concurs oposició, seran integrants d'una llista -anomenada borsa de treball- per ordre de major a menor puntuació obtinguda en el concurs de mèrits a càrrec de la qual es podran efectuar crides segons les necessitats de caràcter temporal de l'empresa.
La borsa de treball tindrà una vigència de tres anys, a comptar des de la data de publicació de l'acta final del concurs, llevat que es dugui a terme un nou procés selectiu en la mateixa categoria i/o plaça que la substitueixi i tindran prevalença sobre les borses de treball preexistents a EMAYA.
8. PUBLICACIÓ, COMUNICACIONS I TERMINIS.
Aquesta convocatòria serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la plataforma a la qual es pot accedir des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/.
Les persones aspirants que participin en els processos de selecció d'estabilització queden obligades a relacionar-se amb EMAYA telemàticament en totes o algunes de les fases del procediment. Totes les comunicacions d'aquest procés selectiu per concurs oposició seran publicades a la plataforma a la qual es pot accedir des de la pàgina web d'Emaya https://emaya.convoca.online/.
Per al còmput dels terminis reflectits com a dies hàbils a la present convocatòria, s'entendran els compresos entre el dilluns i el divendres, per la qual cosa el dissabte es considera dia no hàbil. Els dies naturals s'entendran els compresos entre dilluns i diumenge.
9.TERMINI D'IMPUGNACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA.
Queda establert un termini d'impugnació d'aquesta convocatòria d'un mes a comptar des de la data de la seva publicació al BOIB.
10. INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES
Responsable |
EMAYA, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram, S.A. |
Finalitat |
Gestionar el procés de selecció regulat en aquestes bases i avaluar els perfils de les persones candidates per tal de cobrir les necessitats dels llocs vacants. |
Legitimació |
La participació en aquest procés implica l'acceptació plena per les persones sol·licitants d'aquestes bases, amb autorització expressa per al tractament de les seves dades i la publicació de resultats en els mitjans que l'empresa consideri. La legitimitat del tractament indicat està basada en el consentiment que se li demana. |
Destinataris |
No se cediran dades a tercers, llevat d'obligació legal. |
Drets |
Accedir a les dades, rectificar-les i suprimir-les, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional. |
Informació addicional |
Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web https://www.emaya.es/politica-de-privacitat/ o sol·licitar-la en paper a les oficines centrals al c/Joan Maragall 3, 07006 Palma. |
(Signat electrònicament: 7 de desembre de 2022
La directora de Corporació d'EMAYA Nuria Gallego Cañellas)