Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 716725
Aprovació definitiva de les bases reguladores del procediment de concessió de subvencions per a l’adquisició d’una bicicleta elèctrica, així com també el kit de conversió de bicicletes elèctriques per a la mobilitat sostenible
D'acord amb l'edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 135 de 18 d'octubre de 2022, en relació amb l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió extraordinària i urgent de 10 d'octubre de 2022, mitjançant el qual es van aprovar inicialment les bases reguladores del procediment de concessió de subvencions per a l'adquisició d'una bicicleta elèctrica, així com també el kit de conversió de bicicletes elèctriques per a la mobilitat sostenible.
De conformitat amb el que preveuen els articles 22.2.d) i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i havent transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagin presentat cap al·legació ni reclamació a l'aprovació de les bases reguladores, que a continuació es transcriuen:
“BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A LA MOBILITAT SOSTENIBLE
1. Motivació, objecte i finalitat
Dins el marc de l'adhesió dia 15 de setembre de 2016 al Pacte dels Batles i Batlesses pel Clima i l' Energia Sostenible, l'Ajuntament de Son Servera es compromet a treballar en la mitigació i adaptació al canvi climàtic. Així, el PAESC preveu entre les seves accions de mitigació la redacció d'un Pla de Mobilitat Urbana.
Entre altres accions, el Pla de Mobilitat Urbana que s'ha d'aprovar, ha de preveure el control i disminució del nivells de contaminació mitjançant l'impuls dels vehicles elèctrics i la potenciació de l' ús de mitjans més sostenibles com la bicicleta i el patinet.
L'objecte de les presents bases és regular les condicions per a l'atorgament de subvencions per a l' adquisició d'una bicicleta elèctrica, així com també el kit de conversió de bicicletes elèctriques.
La finalitat última d'aquest línia d'ajuts és reduir les emissions d'elements contaminants i millorar l' eficiència energètica que genera el trànsit rodat, amb la conseqüent millora de la qualitat de l'aire i la reducció de l'emissió de gasos d'efecte hivernacle.
Aquesta ajuda es concedirà per l'adquisició de:
- Bicicleta de pedal assistit: aquella condicionada per l'esforç muscular mitjançant pedals, podent estar assistit per un motor elèctric de potència nominal contínua màxima inferior o igual als 250W, la potència del qual disminueixi progressivament i que finalment quedi interrompuda abans de que la velocitat del vehicle arribi als 25km/h o si el ciclista deixa de pedalejar. Ha d'estar equipada amb un sistema de llums complet.
- Kit de motorització de bicicleta: elements de motorització elèctrica per a bicicletes que s'haurà d' acreditar que no supera les especificacions tècniques establertes per a bicicletes de pedal assistit.
La subvenció no serà compatible amb altres que financin la mateixa despesa.
Només es subvencionaran les adquisicions dels elements descrits, efectivament pagades, en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 i la data finalització de presentació de les sol·licituds (ambdós inclosos).
2.Aplicació pressupostària i import de l'ajuda
2.1 El pressupost total de les ajudes econòmiques que regulen aquestes bases és de 12.000 euros amb càrrec a la partida 1720/78001 de Subvencions Bicicletes elèctriques del pressupost de l'exercici 2022.
L'import de la subvenció es calcularà segons les següents condicions: L'import de les ajudes serà el següent:
a) Per a l'adquisició de bicicleta de pedal assistit, l'import de l'ajuda és del 40% del preu de la bicicleta, fins a un màxim de 640 euros.
b) Per a l'adquisició del kit de motorització, l'import de l'ajuda és del 40% del preu de kitm fins a un màxim de 240 euros.
3.Persones beneficiàries
Els requisits per poder ser persona beneficiària són:
3.1 Ser persona física empadronada en el municipi de Son Servera com a mínim des del 30 d'agost de 2021. Aquest requisit serà comprovat d'ofici per l'Ajuntament.
3.2 Ser major de 18 anys en el moment de presentació de la sol· licitud.
3.3 Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'Ajuntament de Son Servera i també estar al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.
3.4 La persona sol·licitant només podrà ser beneficiària d'una ajuda en aquesta convocatòria. Per altra banda no ha d'haver estat beneficiària, en els darrers tres anys, de qualsevol altra ajuda per a l' adquisició d'un vehicle de les característiques establertes a la base.
3.5 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones que es trobin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3.6 La presentació de la sol·licitud implica, que la persona sol· licitant consent que l'Ajuntament de Son Servera pugui accedir a les dades que sigui necessàries per comprovar la veracitat de les dades que presentin.
4.Termini i forma de presentació de sol· licituds
4.1 El termini de presentació de la sol·licitud serà de 15 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.2 Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera. La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini i la no utilització dels formularis establerts, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.
La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.
4.3. Les sol·licituds s'han de presentar de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament, i han d'anar adreçades a la Batlia-Presidència i acompanyades de la documentació indicada en el punt 6 d'aquestes bases.
La presentació de la sol· licitud i de la documentació que s'acompanya també es pot fer en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5.Règim de concurrència
El procediment és de concessió directa en règim de concurrència no competitiva, les sol·licituds es resoldran de forma individual, seran estudiades per ordre de presentació i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions previstes a les bases reguladores, fins a l'exhauriment dels fons destinats. Aquelles sol·licituds que complint els requisits per adquirir la condició de beneficiari els falti algun document preceptiu o d'acreditació se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils per poder presentar en un sol cop tota la documentació que els manqui; en aquest cas, la data de presentació que es tindrà en compte serà la de la presentació de tota la documentació completa.
6.Documentació que s'ha d'aportar per sol· licitar l'ajuda
Per poder ser beneficiari d'aquesta ajuda cal presentar la documentació següent:
a) Sol·licitud i declaració responsable de compliment dels requisits (annexos I i II) degudament emplenada.
b) Còpia del DNI o NIE de la persona sol·licitant.
c) Factura del vehicle o dels elements de motorització elèctrica d'una bicicleta, que ha de contenir, com a mínim:
1.Nom, CIF, direcció, telèfon de contacte, número de factura, data, segell o signatura del comerç venedor.
2.Nom, llinatges, direcció i document d'identificació del comprador.
3.Número del bastidor i número de sèrie de la bateria i del motor (dels elements a subvencionar).
4.Preu desglossat, sense imposts i final.
5.Document que acrediti el pagament de la factura.
6.Certificat actualitzat de l'entitat bancària o caixa d'estalvis del compte corrent, en el qual consti la denominació de l'entitat, l'oficina, el dígit de control i el número de compte (IBAN/*Swift*BIC) en el qual s'ha d'abonar l'import de l'ajuda mitjançant transferència. El destinatari de l'ajuda ha de ser titular del número de compte al que s'ingressa l'ajuda. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat del compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l' interessat, etc.
L'Ajuntament podrà comprovar d'ofici en qualsevol moment les dades que es presenten amb la sol·licitud, o sol·licitar a altres administracions, empreses o a l'interessat la documentació necessària per verificar les dades aportades.
7. Procediment, resolució i pagament de l'ajuda
7.1 Les sol·licituds seran tramitades seguint l'ordre de presentació, telemàtica o presencial, en el registre d'entrada de documents de l'Ajuntament i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions previstes a les bases reguladores, fins a l' exhauriment dels fons destinats.
En cas que la documentació presentada sigui incompleta o incorrecta es requerirà via telemàtica a l' interessat perquè l'esmeni en un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de la seva recepció . En aquest cas, la data de presentació que es tindrà en compte serà la de la presentació de tota la documentació completa.
Si passat aquest temps la persona interessada no ha esmenat la falta o no ha aportat els documents requerits, es considerarà que desisteix de la seva petició.
7.2. L'òrgan competent per instruir el procediment és l'àrea de Medi Ambient. Les ajudes es concediran seguint l'ordre de presentació de la documentació completa.
7.3 Una vegada rebuda la documentació, s'examinarà si és correcta i completa i, en cas contrari, es notificarà via telemàtica a la persona interessada, a l'adreça electrònica que haurà indicat a la sol·licitud, per tal que l'esmeni en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació. Si passat aquest temps la persona interessada no ha esmenat la falta o no ha aportat els documents requerits, es considerarà que desisteix de la seva petició.
7.4 Una vegada comprovada que la documentació reuneix els requisits establerts en aquestes bases, el regidor de Medi Ambient proposarà la resolució provisional, la qual es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera perquè en un termini de 10 dies hàbils es puguin presentar les al· legacions que es considerin oportunes.
7.5 Finalitzat aquest termini de 10 dies, i havent resolt les al· legacions que s'hagin pogut presentar, la batlia dictarà resolució definitiva. Aquesta resolució serà notificada als sol·licitants i posarà fi a la via administrativa. En aquesta resolució, que haurà de ser motivada, es farà constar de manera expressa, si es concedeix la subvenció o desestima. En cas de concedir-la s'ha de fer constar la identitat de la persona beneficiària i l'import de l'ajuda que es concedeix. En cas de desestimar-la, s' ha de fer constar el motiu de la desestimació. No cal cap acte exprés d'acceptació de la subvenció, la qual s'entendrà acceptada per la presentació de la sol·licitud i la seva concessió si es compleixen els requisits establerts.
7.6 El pagament d'aquest subvenció s'ha de fer en pagament únic, a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió sense que sigui necessària la constitució de garantia.
8.Obligacions de les persones beneficiàries
8.1 L'obtenció de les ajudes regulades per aquesta convocatòria comporta les següents obligacions:
- A efectes fiscals, declarar les subvencions rebudes.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i seguiment que puguin ser requerides per part de l' Ajuntament de Son Servera.
- A no vendre ni traspassar el vehicle a un altre propietari en un termini de quatre anys a partir del dia en que es fa efectiva la compra, indicada a la factura.
8.2 En cas d'incompliment per part dels receptors de les obligacions i compromisos establerts en aquestes bases, l'Ajuntament podrà procedir, previ tràmit d'audiència, a la revocació total o parcial de la subvenció, la qual portarà inherent l'obligació de reintegrar la quantitat percebuda.
8.3 Es requerirà a l'interessat la revocació de la subvenció i se'l requerirà perquè, dins del termini de 15 dies següents a la notificació, ingressi l'import de la subvenció més els interessos de demora acreditats des de la data de pagament, amb l'advertiment que, transcorregut l'esmentat termini, es cobrarà per la via de constrenyiment.
9.Publicitat
El text íntegre d'aquestes bases reguladores, la convocatòria corresponent i les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions, i al tauler d'edictes de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.
10. Incompatibilitat amb altres ajudes
Aquesta ajuda no és compatible amb altres subvencions i ajuts que tenguin el mateix objecte.
11. Reintegrament
L'incompliment de les obligacions establertes en aquestes bases, així com la falsedat o ocultació de dades i requisits exigits, donarà lloc al reemborsament, inclosos els interessos de demora corresponents des del moment de la recepció de l'import de la subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 28 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 12 de 22 de gener de 2005 i els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 general de subvencions.
12 . Infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix al Títol VI de l' de l' Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
13. Tractament de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:
a)El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Son Servera (CIF P0706200C, plaça Sant Ignasi, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
b)La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol· licitud de l'ajuda per mobilitat sostenible que és objecte d'aquestes bases.
c)El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.
d)L'Ajuntament de Son Servera té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.
e)Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Son Servera, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.
f)La persona interessada pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, supressió, cancel·lació. Per a això, ha de formular sol·licitud d'Exercici dels Drets de Rectificació, Supressió, Limitació, Portabilitat o Oposició en relació amb Dades de Caràcter Personal, o sol·licitud d'Exercici del d'Accés (Dades de Caràcter Personal).
Les sol· licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Son Servera, plaça Sant Ignasi, 1 - 07550 – Son Servera, o bé mitjançant la seva seu electrònica https://sonservera. eadministracio.cat/.
Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.
14. Legislació supletòria i interpretació de les bases
En tot allò que no preveuen aquestes bases regeix el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de
6 de novembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877
/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2021 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.
Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin necessaris.
15. Recursos
La resolució que recaigui en aquest procediment posa fi a la via administrativa. Contra aquesta es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu.
Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa- Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Tot això sense perjudici que pugueu interposar qualsevol altre recurs que considereu més convenient al vostre dret."
Son Servera, a la data de la signatura electrònica (2 de desembre de 2022)
La batlessa Natalia Troya Isern