Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 700434
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), per la qual es convoquen, mitjançant el procediment anticipat de despesa, les ajudes per fomentar la producció de productes agrícoles de qualitat per a l’any 2023
La qualitat dels aliments, entesa com a qualitat més elevada que l'exigida sota normes obligatòries, pot incrementar el valor afegit en productes agrícoles primaris i augmentar les oportunitats de mercat per als productors, per la qual cosa es considera fonamental donar suport als consells reguladors de les diverses marques de qualitat amb l'objectiu de potenciar l'elaboració d'uns productes amb característiques diferenciades, amb alts nivells de qualitat basats en uns controls i subjectes a unes regles de producció i d'elaboració més estrictes que permeten l'adequació de l'oferta a la creixent demanda d'aquests productes.
El Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, estableix les condicions que han de complir les ajudes, als efectes de considerar-les exemptes de l'obligació de notificació establerta en l'article 108, apartat 3 del Tractat. En concret, en l'article 20 del Reglament esmentat s'estableixen les condicions per acollir-se a l'exempció que han de reunir determinades ajudes adreçades a la participació de productors de productes agrícoles en règims de qualitat.
En compliment d'allò que preveu l'article 9 del Reglament (UE) núm. 702/2014, esmentat, el FOGAIBA ha tramet a la Comissió Europea la informació resumida d'aquesta ajuda, a la qual se li ha assignat el número d'identificació d'ajuda SA.104869.
Aquest Reglament 702/2014, d'acord amb el que disposa l'article 52.2, és aplicable fins al 31 de desembre de 2022, si bé l'article 51.4 estableix que els règims d'ajuda exempts en virtut del mateix poden mantenir l'exempció durant un període d'adaptació de sis mesos més, per la qual cosa, resulta possible prolongar la duració d'un règim aprovat només fins al 30 de juny de 2023.
D'altra banda, el 17 de març de 2005 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. L'article 1.2 i) d'aquesta Ordre assenyala que ha de ser objecte d'ajuda l'associacionisme agrari i pesquer.
L'article 2 a) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca, referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i altres règims d'ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.
Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
D'acord amb allò que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució.
Per tot això, en virtut d'allò que estableix l'article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA, i a proposta del seu director gerent, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer Objecte de les subvencions i àmbit d'aplicació
1. S'aprova, mitjançant el procediment anticipat de despesa, la convocatòria de subvencions, corresponents a l'any 2023, per fomentar els productes agrícoles de qualitat, d'acord amb allò que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.
2. L'objecte d'aquestes ajudes és potenciar i consolidar l'elaboració de productes de qualitat a les Illes Balears per augmentar la competitivitat i la qualitat de la producció agrària.
3. Les ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea , d'1 de juliol de 2014.
4. L'àmbit territorial d'aplicació de les ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segon Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de sis-cents mil euros (600.000,00€), a càrrec dels pressuposts del FOGAIBA. Aquesta quantia es pot incrementar amb crèdits que es poden destinar a aquesta finalitat.
2. En qualsevol cas, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts del FOGAIBA de l'any 2023, per finançar el compliment de les obligacions generades.
Tercer Beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta convocatòria els consells reguladors, el règim jurídic i econòmic dels quals s'estableix en el Decret 49/2004, de 28 de maig, que reuneixin, en el moment anterior a dictar-se la proposta de resolució, els requisits següents:
a) Que gestionin sense ànim de lucre alguna de les marques següents de qualitat de productes agrícoles destinats al consum humà:
- Les denominacions d'origen i indicacions geogràfiques protegides segons el Reglament (UE) núm. 1151/2012 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de novembre de 2012.
- Vins amb denominació d'origen emparats pel Reglament (UE) núm. 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es crea l'organització comuna de mercats dels productes agraris i pel qual es deroguen els Reglaments (CEE) núm. 922/72, (CEE) núm. 234/79, (CE) núm. 1037/2001 i (CE) núm. 1234/2007.
- La producció integrada emparada pel Reial decret 1201/2002, de 20 de novembre, pel qual es regula la producció integrada de productes agrícoles, el Decret 66/1998, de 26 de juny, pel qual s'aprova el Reglament de la denominació genèrica Agricultura Integrada i el Decret 131/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'aprova la denominació genèrica Agricultura Integrada.
- La producció ecològica emparada pel Reglament 2018/848/UE de 30 de maig, de Producció ecològica i etiquetat dels productes ecològics i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 834/2007 del Consell.
b) Que estiguin integrats per productors agraris que compleixin els requisits per ser considerats com a PIMES, dedicades a la producció primària de productes agrícoles, segons la definició que estableix l'annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.
En qualsevol cas, tindran la consideració de beneficiaris finals d'aquestes ajudes els productors que s'indiquen en el punt 1 b) d'aquest apartat i els consells reguladors tendran la condició de beneficiaris directes com a prestadors dels serveis subvencionats.
2. Les persones, entitats i associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució. Cal justificar que no s'està sotmès a aquestes prohibicions de la manera establerta en l'apartat 6 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, abans esmentat.
3. D'acord amb allò que disposa l'article 10.1 e) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es comprovi allò que disposa l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i també els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar abans que es dicti la proposta de resolució per a la qual es concedeix l'ajuda.
La comprovació del compliment del requisit esmentat la durà a terme el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa en contra. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'acreditarà el compliment mitjançant declaració responsable.
En cas que la persona interessada hagi presentat declaració responsable, si durant la instrucció del procediment resulta que l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, serà requerida perquè aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA per efectuar-ne la comprovació d'ofici.
4. De conformitat amb allò que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes, tampoc podran ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els últims tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
5. De conformitat amb allò que preveu l'article 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014, no es concediran ajudes individuals a empreses subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, ni es concediran ajudes a empreses en crisi, segons la definició de l'article 2, punt 14 del Reglament esmentat.
Quart Activitat subvencionable
1. L'activitat subvencionable consisteix en les actuacions següents per a la gestió de les marques de qualitat previstes en l'apartat tercer d'aquesta Resolució, sempre que tenguin relació amb el foment de la producció primària de productes agrícoles de qualitat:
a) Mesures de control obligatòries adoptades per les autoritats competents o en nom seu, d'acord amb la legislació comunitària o nacional, tret que la legislació exigeixi que les empreses assumeixin aquests costos.
b) Activitats següents:
- Estudi de mercat, concepció i creació de productes de qualitat.
- Analítiques fisicoquímiques i sensorials.
- Certificacions ISO realitzades per personal extern.
Els règims de qualitat definits a l'article 20, 2b) del Reglament (UE) nº 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, han d'estar oberts a tots els productors.
2. Únicament seran subvencionables les actuacions realitzades pel beneficiari directe de l'ajuda des del moment de presentació de la sol·licitud d'ajuda fins al termini màxim previst per a cada convocatòria en el punt 2 de l'apartat desè d'aquesta Resolució.
3. En qualsevol cas, no podran ser subvencionats:
- Qualsevol despesa que no estigui directament relacionada amb la gestió de les marques de qualitat, incloses les despeses per a activitats d'informació i de promoció.
- L'impost del valor afegit (IVA), excepte l'IVA no recuperable quan el beneficiari l'hagi pagat de manera efectiva i definitiva.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris.
- Les despeses relacionades amb inversions.
- L'adquisició de béns de segona mà.
- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
- Les despeses de procediments judicials.
- Els costos dels controls realitzats pel mateix beneficiari final de l'ajuda.
- Les despeses en aquells casos en què la legislació comunitària disposi que el cost del control ha d'anar a càrrec dels productors, sense especificar la quantia real de les despeses.
4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o de prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables no existeixi en el mercat un nombre suficient d'entitats que subministrin el bé o que prestin el servei.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar a la sol·licitud de la subvenció, es durà a terme d'acord amb criteris d'eficiència i d'economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
5. En qualsevol cas, s'aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
Cinquè Import i límit de les ajudes
1. Per a les despeses definides en el punt 1.a) de l'apartat quart d'aquesta Resolució, l'import de les ajudes serà del 70% dels imports unitaris següents:
a) Despeses de personal, laboral o autònom, destinat a tasques de control i certificació:
- Personal laboral tècnic: 39.270,00 € anuals en jornada de 40 hores setmanals.
- Personal laboral administratiu: 26.180,00 € anuals en jornada de 40 hores setmanals.
- Personal extern: 70 € per control.
b) Despeses destinades a desplaçament per control realitzat: 21,00 €/control.
c) En concepte de despeses generals: un 15% de la suma dels imports de l'apartat a).
2. Per a les despeses definides en el punt 1.b de l'apartat quart d'aquesta Resolució, l'import de les ajudes serà del 70% del cost de l'actuació.
3. L'import màxim d'ajuda per beneficiari en cada convocatòria serà de 90.000 €.
Sisè Sol·licituds d'ajuda
1. El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB fins al 9 de gener de 2023.
2. Les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar mitjançant el tràmit telemàtic corresponent, disponible a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Serà necessari el subministrament de totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari de sol·licitud telemàtica, i també l'assumpció de compromisos, atorgament d'autoritzacions i realització de declaracions contingudes en aquest.
3. Les sol·licituds d'ajuda han d'adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia del NIF de l'entitat.
b) Documentació que acrediti la representació de la persona que signa la sol·licitud.
c) Fotocòpia dels estatuts socials, correctament inscrits en el registre corresponent o del reglament intern de funcionament.
d) Certificació de la situació censal que reculli les obligacions tributàries del sol·licitant.
e) Certificat detallat dels productors que participen en el programa a realitzar, que ha d'incloure: titular (amb cognoms, nom i NIF) i municipi de l'explotació, d'acord amb el model, que figura a la web del FOGAIBA. Aquest certificat ha d'anar signat pel secretari de l'entitat.
f) Pla d'actuacions a desenvolupar, amb especificació del nombre d'actes de control previstes en el període de justificació de l'ajuda i també del de treballadors que han de dur a terme les tasques de control i la indicació de la seva categoria professional.
g) Els tres pressuposts, en el cas d'allò que estableix el punt 4 de l'apartat quart d'aquesta Resolució i, si escau, memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
4. En cas que, amb ocasió de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA ja s'hagi presentat algun dels documents esmentats anteriorment, no caldrà aportar-lo de bell nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència davant el qual van ser presentats —o, en el seu cas, emesos— i que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment al qual corresponguin. Així mateix, no caldrà aportar-lo novament si els documents exigits han estat incorporats a la base documental del FOGAIBA, prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny, amb la comprovació prèvia de l'autenticitat del document.
5. En cas que l'interessat vulgui denegar l'autorització al FOGAIBA per a l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, ha d'aportar el document de denegació i també els certificats corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents als quals fan referència les obligacions anteriors o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, se n'acreditarà el compliment mitjançant declaració responsable.
6. D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques no caldrà presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.
7. Si la sol·licitud té algun defecte o no adjunta tota la documentació assenyalada, es requerirà la persona sol·licitant perquè esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, amb la indicació que si no ho fa s'entendrà desistida la seva sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.
8. Si en qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l'expedient es presenten esmenes o ratllades, el document serà considerat com a no presentat i en aquest cas es procedirà d'acord amb allò que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de l'interessat, de tot el que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes en l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, i la resta de normativa d'aplicació.
Setè Selecció dels beneficiaris
1. La selecció de beneficiaris es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva i, en aquest cas, seran seleccionats tots els sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i adjuntin a la seva sol·licitud la documentació corresponent, d'acord amb la disponibilitat pressupostària.
2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a l'ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria, caldrà reduir totes i cadascuna de les sol·licituds en el mateix percentatge unitari resultant de l'ajustament pressupostari.
Vuitè Instrucció del procediment
1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural. Amb anterioritat a l'emissió de la proposta, la Secció I del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural emetrà un informe en el qual s'acreditaran, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.
3. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i aquesta resolució s'ha de notificar als sol·licitants. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, el sol·licitant pot considerar la seva sol·licitud com a desestimada.
4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura i Pesca, en el termini d'un mes, comptat des del dia següent al de la notificació de la resolució, d'acord amb allò que estableix l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Novè Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris, a més de les que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, les següents:
- Mantenir els requisits obligatoris prevists en l'apartat tercer d'aquesta Resolució durant un període mínim d'un any a partir de la sol·licitud d'ajuda.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control indicades per part de les administracions autonòmica, estatal o comunitària, Intervenció General, Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control intern o extern, i també facilitar tota la informació que requereixin aquests organismes amb relació a les ajudes concedides.
2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Desè Justificació i pagament de les ajudes
1. El termini màxim per notificar i justificar la realització de les despeses proposades en aquesta Resolució acaba el dia 5 de desembre de 2023.
2. Les actuacions objecte de subvenció s'hauran d'haver realitzat i pagat per part del beneficiari entre la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda i el 30 de novembre de 2023.
3. Durant el termini de justificació establert en el punt 1 anterior, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament, mitjançant el tràmit telemàtic disponible a la Seu electrònica, adreçada al FOGAIBA. Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari, incloent-hi la memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, i també l'assumpció de compromisos, l'atorgament d'autoritzacions i les declaracions contingudes en el mateix.
Aquestes sol·licituds han d'adjuntar la documentació següent:
a) Certificació del gerent o de l'autoritat administrativa corresponent de la imputació de despeses de personal propi a l'activitat subvencionable.
b) Vida laboral de cada treballador propi.
c) Declaració responsable dels productors integrats en el programa d'aplicació dels serveis subvencionats, justificativa del compliment dels requisits de PIME prevists en l'Annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, d'acord amb el model de formulari que figura al web del FOGAIBA. Aquesta declaració ha de contenir totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari esmentat.
Aquesta declaració s'haurà d'aportar sense perjudici de la resta de documentació que podrà ser requerida per part del FOGAIBA dins del pla de control d'acreditació del compliment d'aquest requisit.
d) Factures, d'un import mínim de 100,00€, en el cas de les actuacions definides en el punt 1.b) de l'apartat quart i justificants de pagament. Les factures inferiors a 100 €, els tiquets de caixa o els rebuts no seran acceptats per justificar el pagament i, per tant, no seran subvencionables les actuacions corresponents.
Podran ser considerats com a justificants de pagament els documents següents:
1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
3r. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
No s'admetran pagaments en efectiu igual o superiors a 1.000,00 euros, en els termes prevists en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.
4. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà mitjançant transferència bancària, un cop justificat el compliment de la finalitat i de l'aplicació de la subvenció, i amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA.
5. El fet de no presentar la documentació justificativa o de no executar les actuacions objecte de l'ajuda, en el termini i els termes assenyalats per a la correcta justificació, suposa un incompliment al qual és aplicable allò que disposa l'apartat novè, punt 2, d'aquesta Resolució.
6. En els casos en què es produeixin desviacions substancials entre la inversió realitzada i l'aprovada, s'ajustarà l'ajuda total concedida a la de la inversió realitzada, sempre que les actuacions realitzades corresponguin a actuacions unitàries completes previstes en el projecte i s'acostin de manera significativa al compliment total dels objectius prevists, de conformitat amb allò que estableix l'article 18 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.
Onzè Compatibilitat de les subvencions
Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que per a la mateixa finalitat pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, sempre que l'import total de les ajudes no superi el cost de l'actuació subvencionable realitzada.
Dotzè Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria serà el que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears; i també els preceptes que resultin d'aplicació, prevists en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa de vigent aplicació.
Tretzè Publicació
Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 24 de novembre de 2022
La presidenta del FOGAIBA María Asunción Jacoba Pía de la Concha García Mauriño