Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SELVA

Núm. 709555
Aprovació definitiva de la modificación de l'Ordenança Fiscal Reguladora de l'impost de Bens immobles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional d'aquest Ajuntament sobre la modificació d'Ordenança Fiscal Reguladora de l'impost de Béns Immobles (IBI) 2023, el text íntegre del qual es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

CAPÍTOL I Disposició general

Article 1r . Conformement al que preveu l'article 61.1, del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l'Ajuntament de Selva estableix i exigirà l'Impost sobre béns immobles.

 

CAPÍTOL II Fet imposable

Article 2n

1. Constitueix el fet imposable de l'impost, conforme a l'article 61 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, la titularitat dels següents drets sobre els béns immobles rústics i urbans i sobre els immobles de característiques especials:

a) D'una concessió administrativa sobre els propis béns immobles o sobre els serveis públics als quals estiguin afectes.

b) D'un dret real de superfície.

c) D'un dret real d'usdefruit.

d) D'un dret de propietat.

2. La realització del fet imposable que correspon de entre els definits a l'apartat anterior per l'ordre en ell establert, determinarà la no subjecció de l'immoble a les restants modalitats en el mateix previstes.

Article 3r .

1. Als efectes d'aquest impost, tindran la consideració de béns immobles rústics, de béns immobles urbans i de béns immobles de característiques especials els definits com a tals en les normes reguladores del cadastre immobiliari. Als exclusius efectes cadastrals, té la consideració de bé immoble la parcel·la o porció de sòl d'una mateixa naturalesa, enclavada en un terme municipal i tancada per una línia poligonal que delimita, a tals efectes, l'àmbit espacial del dret de propietat d'un propietari o de diversos proindiviso, i si escau, les construccions emplaçades en aquest àmbit, qualsevol que sigui el seu propietari, i amb independència d'altres drets que recaiguin sobre l'immoble. Tindran també la consideració de béns immobles:

a) Els diferents elements privatius dels edificis que siguin susceptibles d'aprofitament independent, sotmesos al règim especial de propietat horitzontal; així com el conjunt constituït per diferents elements privatius mútuament vinculats i adquirits en unitat d'acte i, en les condicions que reglamentàriament es determinin, els trasters i les places d'estacionament en pro- indivís adscrits a l''us i gaudi exclusiu i permanent d'un titular. L'atribució dels elements comuns als respectius immobles, únicament als efectes de la seva valoració cadastral, es realitzarà en la forma que es determini reglamentàriament.

b) L'àmbit espacial d'una concessió administrativa sobre els béns immobles o sobre els serveis públics als quals es trobin afectes.

c) Els béns immobles de característiques especials constitueixen un conjunt complex d'us especialitzat, integrat per sòl, edificis, instal·lacions i obres d'urbanització i millora que, pel seu caràcter unitari i per estar lligat de forma definitiva per al seu funcionament, es configura a efectes cadastrals com un únic bé immoble.

Es consideren béns immobles de característiques especials els compresos en els següents grups:

a) Els destinats a la producció d'energia elèctrica i gas i al refinament de petroli, i les centrals nuclears.

b) Les preses, salts d'aigua i embassaments, inclòs el seu jaç o got, excepte les destinades exclusivament al reg.

c) Les autopistes, carreteres i túnels de peatge. d) Els aeroports i ports comercials.

2. En el cas que un mateix immoble es trobi localitzat en distints termes municipals, s'entendrà a efectes d'aquest impost, que pertany a cada un d'ells per la superfície que ocupi en el respectiu terme municipal.

Article 4t .

No estaran subjectes a aquest impost:

a) Les carreteres, els camins, les demés vies terrestres i els béns de domini públic marítimterrestre i hidràulic, sempre que sigui d'aprofitament públic i gratuït.

b) Els següents béns immobles propietats del Municipi: -Els de domini públic afectes a ús públic. -Els de domini públic afectes a un servei púbic gestionat directament per l'Ajuntament exceptuant quan es tracti d'immobles cedits a tercers mitjançant contraprestació. -Els béns patrimonials, exceptuant igualment els cedits a tercers mitjançant contraprestació.

 

CAPÍTOL III Subjectes passius

Article 5è

Són subjectes passius, a títol de contribuent, les persones naturals i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 36 i concordants de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, Llei General Tributària, que ostentin la titularitat del dret que, en cada cas, sigui constitutiu del fet imposable d'aquest impost. En el supòsit de concurrència de varis concessionaris sobre un mateix immoble de característiques especials, serà substitut del contribuent el que hagi de satisfer el major cànon. El disposat a l'apartat anterior, serà d'aplicació sense perjudici de la facultat del subjecte passiu de repercutir la càrrega tributària suportada conforme a les normes del dret comú. L'Ajuntament, repercutirà la totalitat de la quota líquida de l'impost en els què, no reunint la condició de subjectes passius del mateix, facin ús mitjançant contraprestació dels seus béns demanials o patrimonials. Així mateix, el substitut del contribuent, podrà repercutir sobre els demés concessionaris la part de la quota líquida que els correspongui en proporció als cànons que hagin de satisfer cada un d'ells.

 

CAPÍTOL IV Responsables

Article 6è .

En els supòsits de canvi, per qualsevol causa, en la titularitat dels drets que constitueixin el fet imposable d'aquest impost, els béns immobles objecte dels dits drets, quedaran afectes al pagament de la totalitat de la quota tributària, en règim de responsabilitat subsidiària, en el termes previst a la Llei General Tributària. A aquests efectes, els notaris sol·licitaran informació i advertiran als compareixents sobre les deutes pendents per l'impost sobre béns immobles associats a l'immoble que es transmet. Responen solidàriament de la quota d'aquest impost i en proporció a les seves respectives participacions, els copartíceps o cotitulars de les entitats a què es refereixen l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, Llei General Tributària, si figuren inscrits com a tals en el cadastre immobiliari. De no figurar inscrits, la responsabilitat s'exigirà per parts iguals en tot cas. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.

 

CAPÍTOL V Exempcions

Article 7è .

1. Estaran exempts els següents immobles:

a) Els que siguin propietat de l'Estat, de les Comunitats Autònomes o de les Entitats Locals, que estiguin directament afectes a la seguretat ciutadana i als serveis educatius i penitenciaris, així com els de l'Estat afectes a la defensa nacional.

b) Els béns comunals i els monts veïnals en mà comú.

c) Els de l'Església Catòlica, en els termes prevists a l'acord entre l'Estat espanyol i la Santa Seu sobre assumptes econòmics, datat el 3 de gener de 1979, i els de les associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes, en els termes establerts en els respectius acords de cooperació subscrits en virtut del que disposa l'article 16 de la Constitució.

d) Els de la Creu Roja Espanyola.

e) Els immobles als que sigui d'aplicació l'exempció en virtut de convenis internacionals en vigor i, a condició de reciprocitat, els dels governs estrangers destinats a la seva representació diplomàtica, consular, o als seus organismes oficials.

f) La superfície dels monts poblats amb espècies de creixement lent reglamentàriament determinades, el principal aprofitament dels quals sigui la fusta o el suro, sempre que la densitat del poblat d'arbres sigui la pròpia o normal de l'espècie de què es tracti.

g) Els terrenys ocupats per les línies de ferrocarrils i edificis enclavats en els mateixos terrenys, que estiguin dedicats a estacions, magatzems o a qualsevol altre servei indispensable per a l'explotació d'aquestes línies. No n'estaran exempts, conseqüentment, els establiments d'hoteleria, espectacles, comercials i d'esbarjo, les cases destinades a habitatges dels empleats, les oficines de la Direcció i les instal·lacions fabrils.

h) Els immobles que estiguin declarats BIC, sempre i quant no estiguen efectes a explotacions econòmiques.

2. Així mateix, prèvia sol·licitud estaran exempts:

a) Els béns immobles que es destinin a l'ensenyança per a centres docents acollits, total o parcialment, al règim de concert educatiu, en quant a la superfície afectada a l'ensenyança concertada. Aquesta exempció haurà de ser compensada per a l'Administració competent.

b) Els declarats expressament o individualitzada monument o jardí històric d'interès cultural, mitjançant Reial Decret en la forma establerta per l'article 9 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol, i inscrits en el Registre General a què es refereix el seu article 12 com a integrants del patrimoni històric espanyol, com també els compresos a les disposicions addicionals primera, segona i cinquena de la llei 39/1988. Aquesta exempció no afectarà a qualsevol classe de béns urbans ubicats en el perímetre delimitatiu de les zones arqueològiques i llocs i conjunts històrics, que hi estiguin globalment integrats, sinó exclusivament els que compleixin les següents condicions:

a. En zones arqueològiques, els inclosos com a objecte d'especial protecció o a l'instrument de planejament urbanístic a què es refereix l'article 20 de la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.

b. A llocs o conjunts històrics, els que comptin amb una antiguitat igual o superior a 50 anys i estiguin inclosos en el catàleg previst en el Reial Decret 2159/1978, de 23 de juny, per al que s'aprova el reglament de planejament per al desenvolupament i aplicació de la Llei sobre el Règim del Sol i d'ordenació Urbana, com a objecte de protecció integral en els termes prevists a l'article 21 de la Llei 16/1985, de 25 de juny.

c. La superfície dels monts en que es realitzi repoblacions forestals o regeneració de masses poblades d'arbres subjectes a projectes d'ordenació o plans tècnics aprovats per l'Administració forestal. Aquesta exempció tindrà una duració de 15 anys, comptats a partir del període impositiu següent a aquell en què es realitzi la seva sol·licitud.

 

CAPÍTOL VI Base imposable i liquidable

Article 8è .

1. La base imposable d'aquest impost estarà constituïda per al valor cadastral dels béns immobles, que es determinarà, notificarà i serà susceptible d'impugnació conforme al que es disposa a les normes reguladores del cadastre immobiliari.

Article 9è .

La base liquidable d'aquest impost serà el resultat de practicar a la base imposable la reducció a la que es refereixen els articles següents. La base liquidable es notificarà conjuntament amb la base imposable en el procediment de valoració col·lectiva. Dita notificació inclourà la motivació de la reducció aplicada mitjançant l'aplicació del valor base que correspon a l'immoble així com els imports de dita reducció i de la base liquidable en el primer any de vigència del nou valor cadastral en aquest impost. En el procediment de valoració col·lectiva, la determinació de la base liquidable serà competència de la Direcció General del Cadastre i recurrible davant el Tribunal Econòmic Administratiu de l'Estat.

Article 10è .

1. La reducció en la base imposable serà aplicable a aquells béns immobles urbans i rústics que es trobin en alguna d'aquestes dues situacions:

a) Immobles el valor cadastral dels quals s'incrementi, com a conseqüència de procediments de valoració col·lectiva de caràcter general en virtut de: 1º) L'aplicació de la primera ponència cadastral de valors aprovada amb posterioritat al primer de gener de 1997. 2º) L'aplicació de successives ponències totals de valors que s'aprovin una vegada transcorregut el període de reducció establert a l'article 12 de la present Ordenança.

b) Immobles situats en municipis per als que s'hagués aprovat una ponència de valors que hagi donat lloc a l'aplicació de la reducció prevista en el paràgraf a) anterior i el valor cadastral s'alteri, abans de finalitzar el termini de reducció, per qualsevol de les causes següents: 1º) Procediment de valoració col·lectiva de caràcter general 2º) Procediment de valoració col·lectiva de caràcter parcial 3º) Procediment simplificat de valoració col·lectiva 4º) Procediment d'inscripció mitjançant declaracions, comunicacions, sol·licituds, esmena de discrepàncies i inspecció cadastral

2. Aquesta reducció s'aplicarà d'ofici sense necessitat de prèvia sol·licitud pels subjectes passius de l'impost.

3. La reducció establerta en aquest article no s'aplicarà respecte de l'increment de la base imposable dels immobles que resulti de l'actualització dels seus valors cadastrals per aplicació dels coeficients establerts en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

4. En cap cas no serà aplicable aquesta reducció a béns immobles classificats com a de característiques especials.

Article 11è.

1. La reducció s'aplicarà durant un període de 9 anys, a comptar des de l'entrada en vigor dels nous valors cadastrals sense perjudici del disposat a l'article 13.

2. La quantia de la reducció serà el resultat d'aplicar el coeficient reductor únic per a tots els immobles afectats del municipi, a un component individual de la reducció, calculat per a cada immoble.

3. El coeficient reductor tindrà el valor de 0,9 el primer any de la seva aplicació i anirà minvant en 0,1 anualment fins a la seva desaparició.

4. El component individual de la reducció serà, en cada any, la diferència positiva entre el nou valor cadastral que correspongui a l'immoble el primer exercici de la seva vigència i el seu valor base. Dita diferència es dividirà pel darrer coeficient reductor aplicat quan concorrin els supòsits de l'article anterior, apartats 1er. b) 2º i b) 3º.

Article 12è .

El valor base serà la base liquidable de l'exercici immediat anterior a l'entrada en vigor del nou valor cadastral, excepte quan concorrin les següents circumstàncies:

a) Per aquells immobles per als que, havent-se produït alteracions susceptibles d'inscripció cadastral prèviament a la modificació del planejament o al 1 de gener de l'any anterior a l'entrada en vigor dels valors cadastrals resultants de les ponències de valors a les que es refereix l'article 10, encara que no s'hagi modificat el seu valor cadastral en el moment de l'aprovació de les mateixes, el valor base serà l'import de la base liquidable que, d'acord a dites alteracions corresponguin a l'exercici immediat anterior a l'entrada en vigor dels nous valors cadastrals per l'aplicació als esmentats béns de la ponència de valors anterior a la darrera aprovada.

b) Per els immobles als que es refereix l'article 10 en el seu apartat 1.b).4º, el valor base serà el resultat de multiplicar el nou valor cadastral per un quocient, determinat per la Direcció general del cadastre que, calculat amb els seus dos primers decimals, s'obté de dividir el valor cadastral mig de tots els immobles de la mateixa classe del municipi inclosos en el darrer padró entre la mitja dels valors cadastrals resultants de l'aplicació de la nova ponència de valors. En els procediments de valoració col·lectiva de caràcter general, una vegada aprovada la corresponent ponència de valors, la Direcció General del Cadastre farà públics el valor cadastral mig de tots els immobles de la classe de què es tracti inclosos en el darrer padró del municipi i en el valor cadastral mig resultant de l'aplicació de la nova ponència, abans de l'inici de les notificacions dels valors cadastrals. Els anuncis d'exposició pública d'aquests valors mitjans es publicaran per edictes en el B.O.I.B, indicant-se el lloc i termini, que no serà inferior a 15 dies. Així mateix, aquest valor base, s'utilitzarà per aquells immobles que hagin de ser novament valorats com a béns de classe diferent de la que tenien.

Article 13è

1. En els casos contemplats a l'article 10, apartat 1.b).1º, s'iniciarà el còmput d'un nou període de reducció i s'extingirà el dret a l'aplicació de la resta de la reducció que es vingués aplicant.

2. En els casos contemplats a l'article 10, apartat 1.b).2º, 3º i 4º, no s'iniciar a el còmput d'un nou període de reducció i el coeficient reductor aplicat als immobles afectats agafarà el valor corresponent a la resta dels immobles del municipi.

 

CAPÍTOL VII Quota tributària i tipus de gravamen

Article 14è .

1. La quota íntegra d'aquest impost serà el resultat d'aplicar a la base liquidable el tipus de gravamen.

2. La quota líquida s'obtindrà minorant la quota íntegra en l'import de les bonificacions previstes legalment.

3. Els tipus de gravàmens incrementats dins els límits prevists a la llei reguladora, són els següents:

  • Tipus de gravamen per als béns urbans: 0,41%
  • Tipus de gravamen per als béns rústics: 0,78%
  • Tipus de gravamen per als béns de característiques especials: 1,3%

Article 15è .

1 Tindran una bonificació del 90% en la quota íntegra de l'impost sempre que així es sol·liciti pels interessats abans de l'inici de les obres, els immobles que constitueixin l'objecte de l'activitat de les empreses, urbanitzacions, construcció i promoció immobiliària tant d'obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat. El termini d'aplicació d'aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en que s'iniciïn les obres fins al posterior a l'acabament de les mateixes, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d'urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, puguin excedir de tres períodes impositius.

2 Tindran dret a una bonificació del 50% en la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents al de l'atorgament de la qualificació definitiva, les vivendes de protecció oficial i les que resultin equiparables a aquestes conforme a la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació es concedirà a petició de l'interessat, la qual podrà efectuar-se en qualsevol moment anterior a la terminació dels tres períodes impositius de duració de la mateixa i sortirà efectes, en el seu cas, des del període impositiu següent a aquell en què es sol·liciti.

3 Tindran dret a una bonificació del 95% de la quota íntegra els béns rústics de les cooperatives agràries i d'explotació comunitària de la terra en els termes establerts en la Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre Règim fiscal de les cooperatives.

4 Bonificacions a famílies nombroses:

A) Podran gaudir d'una bonificació del 90% de la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, els subjectes passius, que ostentin la condició de membres d'una família nombrosa de categoria especial, de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003 de 18 de novembre (BOE 277/2003) de protecció a les famílies nombroses, quan es compleixen simultàniament els següents requisits:

1.- Que el domicili d'empadronament de tots els membres de la família nombrosa coincideixi amb l'habitatge objecte de la petició de bonificació.

2.- Que els subjectes passius acreditin estar en possessió del títol oficial de família nombrosa de categoria especial emès pel CIM.

3.- Que es presenti la sol·licitud abans del 30 de maig de l'any pel qual se sol·licita la bonificació.

B) Podran gaudir d'una bonificació del 90% de la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, els subjectes passius, que ostentin la condició de membres d'una família nombrosa de categoria general, de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003 de 18 de novembre (BOE 277/2003) de protecció a les famílies nombroses, quan es compleixen simultàniament els següents requisits:

1.- Que el domicili d'empadronament de tots els membres de la família nombrosa coincideixi amb l'habitatge objecte de la petició de bonificació.

2.- Que els subjectes passius acreditin estar en possessió del títol oficial de família nombrosa de categoria general emès pel CIM.

3.- Que es presenti la sol·licitud abans del 30 de maig de l'any pel qual se sol·licita la bonificació.

4.- El valor cadastral referit a la tipologia ús residencial no podrà superar el valor cadastral mig de la resta del municipi.

C) Podran gaudir d'una bonificació del 50% de la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, els subjectes passius, que ostentin la condició de membres d'una família nombrosa de categoria general, de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003 de 18 de novembre (BOE 277/2003) de protecció a les famílies nombroses, quan es compleixen simultàniament els següents requisits:

1.- Que el domicili d'empadronament de tots els membres de la família nombrosa coincideixi amb l'habitatge objecte de la petició de bonificació.

2.- Que els subjectes passius acreditin estar en possessió del títol oficial de família nombrosa de categoria general emès pel CIM.

3.- Que es presenti la sol·licitud abans del 30 de maig de l'any pel qual se sol·licita la bonificació. Les bonificacions contemplades als paràgrafs B i C no seran acumulables.

5. Una subvenció del 50% de la quota tributària resultant de l'impost de béns immobles de naturalesa urbana que afecti a l'habitatge a on constin empadronats els subjectes passius de l'impost, si es compleixen els següents requisits:

 

a) Que els ingressos íntegres dels membres de la unitat familiar, integrada pel ubjecte passiu de l'impost i les persones que conviuen amb ell, siguin inferiors al SMI (salari mínim interprofessional).

A tal efecte es presentarà certificació emesa per l'AEAT.

b) Que els subjectes passius peticionaris de la subvenció, i les persones que conviuen amb el subjecte passiu, no disposen d'altres béns urbans o rústics en tot el territori de Balears. A tal efecte es presentarà certificació emesa per la Gerència Territorial del Cadastre de Balears.

c) Que els subjectes passius no ostentin la condició de membres d'una família nombrosa de categoria, de conformitat amb els requisits regulats en la Llei 40/2003 de 18 de novembre (BOE 277/2003) de protecció a les famílies nombroses.

d) Que es presenti la sol·licitud abans del 30 de maig de l'exercici objecte de la petició. L'Administració municipal, rebudes les peticions, previ informe dels serveis tècnics, declararà la procedència de la subvenció, que es farà efectiva una vegada s'acrediti l'abonament del rebut afectat.

 

CAPÍTOL VIII Període impositiu i meritació

Article 16è .

1. L'impost es merita el primer dia del període impositiu.

2. El període impositiu coincideix amb l'any natural.

3. L'efectivitat dels actes dictats a conseqüència dels procediments d'incorporació per declaració, comunicació o sol·licitud, serà des del dia següent a aquell que tingueren lloc els fets, actes o negocis causants dels primers, de conformitat amb l'article17 del text refós de la Llei del Cadastre Immobiliari (R.D. Legislatiu 1/2004, de 5 de març). L'efectivitat de les inscripcions cadastrals resultants del procediment de valoració col·lectiva i de determinació del valor cadastral dels béns immobles de característiques especials coincidirà amb la prevista en les normes reguladores del cadastre immobiliari.

4. Les alteracions concernents als béns immobles susceptibles d'inscripció cadastral que tinguin transcendència a efectes d'aquest impost, determinaran l'obligació dels subjectes passius de formalitzar les declaracions conduents a la seva inscripció en el cadastre immobiliari, conforme a l'establert a les seves normes reguladores.

 

CAPÍTOL IX Gestió de l'impost

Article 17è .

1. La liquidació i recaptació, així com la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària d'aquest impost, seran competència exclusiva de l'Ajuntament i comprendran les funcions de reconeixement i denegació de les exempcions i bonificacions, realització de les liquidacions conduents a la determinació dels deutes tributaris, emissió dels documents de cobrament, resolució dels expedients de devolució dels ingressos indeguts, resolució dels recursos que s'interposin contra dits actes i actuacions per l'assistència i informació al contribuent referides a les matèries compreses en aquest apartat.

2. L'Ajuntament podrà agrupar en un únic document de cobrament totes les quotes d'aquest impost relatives a un mateix subjecte passiu quan es tracti de béns rústics situats en el Municipi.

3. L'Ajuntament determinarà la base liquidable quan la base imposable resulti de la tramitació dels procediments de declaració, comunicació, sol·licitud, subsanació de discrepàncies i inspecció cadastral previstos en les normes reguladores del cadastre immobiliari.

4. No serà necessària la notificació individual de les liquidacions tributàries en els supòsits en què, de conformitat amb els articles 66 i següents del text refós Llei Reguladora de les Hisendes Locals (RD. Legislatiu 2/2004, de 5 de març), s'hagin practicat prèviament les notificacions del valor cadastral i base liquidable previstes en els procediments de valoració col·lectiva. Un cop transcorregut el termini d'impugnació previst en les esmentades notificacions sense que s'hagin utilitzat els recursos pertinents, s'entendran consentides i amb fermesa les bases imposable i liquidable notificades, sense que puguin ser objecte de nova impugnació quan es procedeixi a l'exacció de l'impost.

5. L'impost es gestiona a partir de la informació continguda en el padró cadastral i en els demés documents expressius de les seves variacions elaborades a l'efecte per la Direcció General del Cadastre sense perjudici de la competència municipal per la qualificació d'immobles d'ús residencial desocupats. El citat padró, que es formarà anualment, contindrà la informació relativa als béns immobles, separadament per als de cada classe i serà remès a l'Ajuntament abans de l'1 de març de cada any.

6. Les dades contingudes en el padró cadastral i en els demés documents citats a l'apartat anterior hauran de figurar en les llistes cobratòries, documents d'ingrés i justificants de pagament de l'impost sobre béns immobles.

7. En els supòsits on resulti acreditada, amb posterioritat a l'emissió dels documents a què es refereix l'apartat anterior, la no coincidència del subjecte passiu amb el titular cadastral, les rectificacions que respecte a aquell pugui acordar l'òrgan gestor a efectes de liquidació de l'impost meritat per al corresponent exercici, hauran de ser immediatament comunicades a la Direcció General del Cadastre, en la forma en que aquesta es determini. Aquesta liquidació tindrà caràcter provisional quan no existeixi conveni de delegació de funcions entre el cadastre i L'Ajuntament. En aquest cas, a la vista de la informació remesa, la Direcció General del Cadastre confirmarà o modificarà el titular cadastral mitjançant acord que comunicarà a l'Ajuntament perquè es practiqui, en el seu cas, liquidació definitiva.

8. Les competències que en relació a l'Impost sobre Béns Immobles s'atribueixen als Ajuntaments a l'article 77 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (R.D. Legislatiu 2/2004, de 5 de març), s'exerciran directament per L'Ajuntament o, a través dels convenis o altres fórmules de col·laboració què es celebrin amb qualsevol de les Administracions Públiques, en els termes previstos en la Llei 7/1985, de 2 d'Abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, amb aplicació, de forma supletòria de disposat en el Títol I de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Article 18è .

En tot el que fa a la qualificació de les infraccions tributàries com també a les sanciones que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que regula l'Ordenança fiscal general, a la Llei General Tributària i a les disposicions que la complementin i desenvolupin.

DISPOSICIÓ FINAL

La present modificació de l'ordenança fiscal entrarà en vigor el dia de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2023, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.

Interposició de recursos

Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les les Illes Balears (BOIB), davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB), amb seu a la ciutat de Palma.

 

Selva, en data de la signatura electrònica (29 de novembre de 2022)

El batle Joan Rotger Seguí