Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 708424
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per a concurrència a processos de selecció de personal de l'ajuntament de Deià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Ple de data 29 de setembre de 2022 de l'Ajuntament de Deià pel qual s'aprova definitivament la modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per a concurrència a processos de selecció de personal de l'ajuntament de Deià.

Havent-se aprovat definitivament l'expedient de modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa per a concurrència a processos de selecció de personal de l'ajuntament de Deià.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER A  CONCURRÈNCIA A PROCESSOS DE SELECCIÓ DE PERSONAL DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ

Article 1. Fonament i naturalesa

L'Ajuntament de Deià, en ús de les facultats concedides per l'article 133.2 i 142 de la Constitució , i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de Bases de Règim Local i d'acord amb allò establert als articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, acorda establir taxes per drets d'examen i participació en proves selectives per cobrir llocs de treball vacants en aquest Ajuntament, l'exacció de les quals es regirà per allò establert en la present Ordenança Fiscal.

Article 2. Fet imposable

Consisteix en l'activitat tècnica i administrativa conduent a la selecció de personal funcionari i laboral, de caràcter permanent o temporal, entre els que sol·licitin participar com a aspirants en oposicions, concursos o proves selectives d'accés o de promoció a llocs de treball en l'Ajuntament de Deià.

Article 3. Subjecte passiu

Són subjectes passius de la taxa, en concepte de contribuents, les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'art. 36 així com les entitats a què es refereix l'art. 35.4 de la Llei general tributària, que es beneficiïn dels serveis o les activitats, prestats o realitzats per aquest municipi, a què es refereix l'article anterior. És a dir, les persones físiques que sol·liciten la inscripció com a aspirants en les proves selectives a que es refereix l'article anterior.

Article 4. Quota tributària

La quota tributària, que consistirà en una quantitat fixa que atendrà a la classificació del personal en els respectius grups i subgrups establerts en l'art. 76 de la Llei 7/2007, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, serà la que resulti de l'aplicació de les següents tarifes: 

Selecció funcionaris de carrera o personal laboral fix

TAXA *

SUBGRUP A1/A2

60,00€

SUBGRUP C1

50,00€

SUBGRUP C2

40,00€

AGRUPACIONS PROFESSIONALS

30,00€

* Aquesta taxa serà aplicable tant si el procés de selecció es realitza mitjançant concurs-oposició, concurs de mèrits o bé només oposició.

Selecció funcionaris interins o personal laboral temporal

TAXA  concurs-oposició o bé només oposició

TAXA només concurs de mèrits

SUBGRUP A1/A2

30,00€

23,00€

SUBGRUP C1

25,00€

18,00€

SUBGRUP C2

20,00€

13,00€

AGRUPACIONS PROFESSIONALS

15,00€

10,00€

Article 5. Exempcions i bonificacions

Estaran exemptes del pagament de la taxa per a la concurrència a processos de selecció de personal:

  1. Els membres de les famílies nombroses d'acord amb l'establert a l'article 12 de la Llei 40/2013, de 18 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses.
  2. Les persones que tinguin reconeguda una discapacitat igual o superior al 33%.

Gaudiran d'una bonificació del 50 per cent els empleats que participen en processos de funcionarització i/o de consolidació d'ocupació així com els empleats que participen en processos de promoció interna de l'Ajuntament de Deià.

Article 6. Meritació

Es merita i neix l'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança quan es presenti per l'interessat la sol·licitud per participar en els processos selectius a que es refereix l'article 2 de la present Ordenança Fiscal.

Article 7. Devolució de taxes

Procedirà la devolució de les taxes que s'haguessin exigit quan no es realitzi el seu fet imposable per causes no imputables al subjecte passiu.

Per tant, no procedirà devolució alguna de la taxa en els supòsits d'exclusió dels processos de selecció per causa imputable a l'interessat, circumstància que haurà de fer-se constar en les bases de les corresponents convocatòries.

L'exclusió per no complir els requisits o no aportar els documents exigits en la convocatòria no donarà lloc, en cap cas, a la devolució de la taxa.

En el cas que procedeixi el dret a la devolució de la taxa correspondrà a l'entitat convocant procedir al reconeixement del dit dret i dur a terme la posterior tramitació per al seu abonament.

Disposició final

La present Ordenança Fiscal, aprovada pel Ple d'aquest Ajuntament en sessió celebrada el 29 de setembre de 2022, entrarà en vigor i serà d'aplicació al dia següent de la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.»

 

(Signat electrònicament: 29 de novembre de 2022

El batle Lluís Enric Apesteguia Ripoll)