Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 708241
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes de minimis, per a l’any 2022, per a inversions als escorxadors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La ramaderia de les Illes Balears està en crisi des de fa molts anys i per això s'intenta ajudar els diferents sectors amb subvencions. Tanmateix, fora del sector ramader hi ha punts que també s'estan convertint en crítics i que repercuteixen directament sobre el sector ramader. No només es poden aplicar polítiques de conservació de la ramaderia, de les explotacions ramaderes i de tipus paisatgístic si alhora no hi ha una sortida real al mercat de la producció. En aquesta cadena, el primer punt feble són els escorxadors.

Si hi ha una decisió ferma de mantenir els ramats a les Illes Balears, també n'hi ha d'haver per als escorxadors existents. A poc a poc, és visible com augmenta la quantitat de carn que prové de fora de les Illes i disminueix el volum de carn que se sacrifica aquí. Els pocs escorxadors que queden a les Illes Balears han hagut de fer front a unes inversions molt elevades per poder-se adaptar a una normativa cada vegada més exigent. En aquests moments, però, la rendibilitat d'aquestes instal·lacions no permet fer noves inversions i cal establir ajudes per tal que es duguin a terme si no volem que quedin desfasats en poc temps.

El Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, introdueix una norma de minimis que fixa el total de l'ajuda per empresa a l'efecte de considerar inaplicable l'apartat primer de l'article 107.

L'article 1.2.j de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, assenyala que són objecte d'ajuda, entre d'altres, l'activitat de sanitat i producció ramadera (BOIB núm. 43, de 17 de març de 2005).

L'article 2.a del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

L'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa l'assumpció de l'execució de la política de millora i foment dels sectors agrari i pesquer per part del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix que el FOGAIBA assumeix l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l'1 de gener del 2006.

Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i concretament a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes, corresponent a l'any 2022, per a inversions als escorxadors, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer (BOIB núm. 43, de 17 de març).

2. Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE núm. L 352, de 24 de desembre).

3. L'àmbit territorial d'aplicació de les ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

1. A aquesta convocatòria es destina un import màxim de tres-cents mil euros (300.000,00 €), a càrrec dels pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears de l'any 2022.

2. El crèdit que s'hi destina es pot incrementar amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució els titulars dels escorxadors de les Illes Balears autoritzats per al sacrifici d'aviram, bovins, ovins, porcins, solípedes, lagomorfs o ratites (aus corredores) que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, estiguin inscrits en el Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments, regulat en el Reial decret 191/2011, de 18 de febrer (BOE núm. 57, de 8 de març).

El FOGAIBA ha de comprovar d'ofici la inscripció i les dades del Registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments. La presentació de la sol·licitud d'ajuda suposa l'autorització al FOGAIBA per fer a aquesta comprovació, excepte manifestació expressa en contra i, en aquest cas, s'han de presentar els certificats acreditatius del compliment del requisit esmentat.

2. A més dels requisits que estableix el punt anterior, s'han de complir tots els requisits que preveu l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. Els requisits generals que estableix el punt 1 anterior s'han de mantenir durant un termini no inferior a un any, a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

4. No poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s'ha d'efectuar de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 de la Llei de subvencions.

5. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de fer mitjançant la presentació dels certificats que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per comprovar d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no cal presentar els certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

6. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Activitats subvencionables

1. Poden ser subvencionades les inversions als escorxadors fetes i pagades entre la presentació de la sol·licitud d'ajuda, o la data de la visita prèvia de comprovació de no inici de les inversions, fins a dotze mesos des de la data de la notificació de la resolució de concessió, sempre que estiguin relacionades amb els conceptes següents :

- Benestar animal.

- Gestió i/o disminució dels subproductes d'origen animal no destinats a consum humà i residus.

- Estalvi energètic.

- Millora dels processos productius i augment de l'eficiència.

- Millora sanitària del procés productiu.

2. No és subvencionable l'adquisició d'edificis o terrenys.

3. En tot cas, s'aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 40.000,00 € en cas de cost per execució d'obra, o de 15.000,00 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o prestin, o excepte quan la despesa s'hagi fet abans de la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han de presentar a la justificació, es durà a terme d'acord amb criteris d'eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

5. Les despeses corresponents a honoraris d'arquitectes, enginyers i assessors, estudis de viabilitat o adquisició de patents i llicències només són subvencionables fins al límit del 8% del cost total de les despeses subvencionables que preveu el punt 1, i sempre que estiguin directament relacionades amb l'activitat subvencionada i siguin indispensables per a la seva preparació o execució adequada.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. L'import de l'ajuda serà del 90% de la inversió subvencionable, amb els límits que assenyalen els punts següents.

2. L'import màxim per beneficiari es calcula repartint el pressupost disponible proporcionalment d'acord amb els límits calculats de la manera següent:

a. Caps de boví o solípedes sacrificats l'any 2021: 4,00 €/u.

b. Caps de ratites sacrificades l'any 2021: 0,75 €/u.

c. Caps de porcí sacrificats l'any 2021: 1,00 €/u.

d. Caps d'oví o caprí sacrificats l'any 2021: 0,50 €/u.

e. Caps de lagomorfs sacrificats l'any 2021: 0,05 €/u.

f. Caps d'aviram sacrificats l'any 2021: 0,05 €/u.

En el cas que l'escorxador hagi estat tancat el 2021 i, per tant, no hagi sacrificat animals durant aquest any, es tenen en compte les dades de sacrifici del darrer any operatiu.

En el cas en què l'import resultant sigui inferior a 10.000,00 €, l'import del límit calculat serà de 10.000,00 €.

3. De conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir els 200.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB i finalitza el 31 de gener de 2023.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de formulari, que figura a la pàgina web del FOGAIBA dirigides al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954).

No obstant això, per a les persones obligades a relacionar-se electrònicament d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les sol·licituds d'ajuda s'han de presentar mitjançant el tràmit telemàtic corresponent, disponible a la Seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Serà necessari el subministrament de totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en el formulari de sol·licitud, i també l'assumpció de compromisos, atorgament d'autoritzacions i realització de declaracions contingudes en aquest.

S'ha d'incloure a la sol·licitud la documentació següent:

a. Fotocòpia del NIF del sol·licitant.

b. Acreditació de la representació amb la qual actua el sotasignat de la sol·licitud.

c. Memòria de les inversions previstes, d'acord amb els conceptes d'activitats subvencionables que preveu el punt 1 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria.

d. Pressupostos detallats o factures proforma de les activitats i les inversions previstes.

La comprovació del DNI del representant de l'escorxador, dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, com també del nombre d'animals sacrificats la farà d'ofici el FOGAIBA. En cas que l'interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir aquestes dades, haurà d'aportar els certificats o la documentació corresponents.

En cas que no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, ha de presentar declaració responsable del seu compliment.

3. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

En cas que, amb motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja s'hagi presentat algun dels documents esmentats, no cal presentar-lo de nou; n'hi ha prou que s'esmenti l'expedient en el qual consta. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

4. A més, abans de la concessió de l'ajuda i per comprovar que l'ajuda no excedeix dels llindars aplicables, el beneficiari ha de presentar una declaració relativa a la resta d'ajudes de minimis rebudes durant l'exercici fiscal en curs i els exercicis precedents.

5. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que calguin no reuneix els requisits assenyalats, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o inclogui els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta el contingut d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 i de la resta de normativa aplicable.

Setè

Selecció de beneficiaris

La selecció dels beneficiaris es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, se seleccionarà tots els sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.

En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d'ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria per a cada actuació, s'ha de reduir el percentatge d'ajuda de les sol·licituds de manera proporcional.

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és el Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La unitat competent emetrà un informe en el qual s'acreditarà, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import.

3. El vicepresident del FOGAIBA en matèria agrària, ha de dictar la resolució dels expedients, a proposta del cap de Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora competent. A la resolució de concessió de l'ajuda s'ha de fer constar expressament el caràcter de minimis de l'ajuda.

4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, a comptar a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds; aquesta resolució s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat resolució expressa, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.

5. La pràctica de les comunicacions i notificacions als interessats en aquest procediment s'ha de fer de manera telemàtica.

6. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per justificar l'execució de l'actuació i les despeses objecte de subvenció és de dotze mesos, a comptar des del dia següent a la data de notificació de la resolució de concessió, i són elegibles les activitats o inversions fetes i pagades des de la data de la presentació de la sol·licitud, o la data de la visita prèvia, fins aquesta data.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa feta i dels justificants de la despesa, s'aplica el que disposen l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament, adreçada al FOGAIBA (A04026954). Les sol·licituds de pagament s'han de presentar per mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 14.2.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cal subministrar totes les dades que s'indiquen al formulari esmentat, assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest annex.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. Memòria de les activitats fetes i dels resultats obtinguts, d'acord amb els conceptes d'activitats subvencionables que preveu el punt 1 de l'apartat quart d'aquesta convocatòria.

b. Relació de justificants imputats, d'acord amb el formulari que consta a la pàgina web del FOGAIBA.

c. Documentació justificativa de les despeses fetes. La justificació de la despesa s'entén efectuada mitjançant la presentació de factures pagades que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

Poden ser considerats justificants de pagament els documents següents:

1r. Extracte bancari en què quedi identificat el pagament fet mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l'empresa, amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, han de quedar consignats a la factura la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa. El segell és facultatiu si l'emissor és una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en què quedi identificat el pagament fet, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

No s'admetran pagaments en efectiu d'un import igual o superior a 1.000,00 € en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, per dur a terme qualsevol control que es consideri oportú.

d. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 40.3 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, hagi sol·licitat el beneficiari, com també la memòria justificativa de l'elecció, si escau.

4. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 2 de l'apartat novè d'aquesta resolució.

Onzè

Compatibilitats

1. Sens perjudici del límit que preveu el punt 2 de l'apartat cinquè, les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, però en cap cas l'import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar el valor de les despeses originades per dur a terme les activitats.

2. En qualsevol cas, l'ajuda de minimis no es pot acumular amb cap ajuda estatal corresponent a les mateixes despeses subvencionables, si aquesta acumulació dona lloc a una intensitat d'ajuda superior a la que s'estableix per a les circumstàncies concretes de cada cas en un reglament d'exempció per categories o en una decisió adoptada per la Comissió.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea de les ajudes de minimis; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; els preceptes que siguin aplicables d'acord amb el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa d'aplicació vigent.

Tretzè

Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 29 de novembre de 2022

La presidenta del FOGAIBA María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño