Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 708138
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s’aprova la convocatòria per a la prestació d’ajuts per a la realització d’activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat d’11 de novembre de 2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 660679

L'experiència del confinament viscuda amb la COVID-19 ens ha permès retrobar la vida compartida entre convivents, alhora que s'ha posat de manifest la necessitat que en la nova normalitat la corresponsabilitat en la conciliació de la vida laboral, familiar, social i personal, que actualment està essent assumida majoritàriament per la dona, sigui un fonament de la convivència. A més, s'ha fet evident que el confinament ha accentuat les desigualtats entre homes i dones, afegides a les que les dones ja patien per qüestions econòmiques, culturals, ètniques, etc.

La generalització de la presència de les dones en el treball remunerat va suposar un dels canvis socials més rellevants de la segona meitat del segle xx i va posar en relleu la necessitat de configurar un sistema de repartiment equitatiu entre homes i dones de les responsabilitats en la vida privada. És a dir, calia posar èmfasi en la necessitat d'interrelacionar l'esfera privada i l'esfera pública. No es pot obviar la doble càrrega de treball de les dones tant en l'àmbit privat com en el públic i les seves conseqüències desfavorables, tant en l'àmbit econòmic, d'igualtat d'oportunitats laborals i afavorint la segregació vertical, com en l'àmbit personal i de benestar en general.

Per mitjà del cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030, «Assolir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nines», aprovat per l'Assemblea General de 25 de setembre de 2015, s'estableixen un seguit de fites que afecten de manera directa les dones en qualsevol edat de la vida, entre les quals destaquen les següents: posar fi a totes les formes de discriminació contra les dones i les nines; reconèixer i valorar les cures i el treball domèstic no remunerat mitjançant serveis públics, infraestructures i polítiques de protecció social i promovent la responsabilitat compartida a la llar i amb la família; assegurar la participació plena i efectiva de les dones i la igualtat d'oportunitat de lideratge en tots els àmbits decisoris en la vida política, econòmica i pública, i aprovar i enfortir polítiques encertades i lleis aplicables per promoure la igualtat de gènere i l'empoderament de les dones i les nines en tots els àmbits, materialitzat mitjançant les unitats d'igualtat a les administracions públiques i els plans d'igualtat, en què la conciliació és un eix fonamental. Així mateix, l'objectiu desè, «Reducció de les desigualtats», té com a fites, entre d'altres: garantir la igualtat d'oportunitats i reduir la desigualtat de resultats, fins i tot eliminant les lleis, polítiques i pràctiques discriminatòries i promovent legislacions, polítiques i mesures adequades pel que fa al cas i, també, adoptar polítiques, especialment fiscals, salarials i de protecció social, i aconseguir progressivament més igualtat.

La corresponsabilitat entre homes i dones és un dret que tenen totes les persones i que predetermina una conciliació igualitària del treball amb la vida personal, familiar i social, i constitueix un objectiu prioritari per assolir una nova realitat social d'igualtat real i efectiva entre dones i homes.

L'article 14 de la Constitució espanyola reconeix el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó de sexe. Per la seva banda, l'article 9.2 consagra l'obligació dels poders públics de promoure les condicions perquè la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguin reals i efectives. Així mateix, l'article 35.1 disposa que tots els espanyols tenen el deure de treballar i el dret al treball, a la lliure elecció de professió o ofici, a la promoció a través del treball i a una remuneració suficient per satisfer les seves necessitats i les de la seva família, sense que en cap cas es pugui fer discriminació per raó de sexe.

Al seu torn, l'article 17.2 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears obliga les administracions públiques, d'acord amb la Carta de drets socials, a vetlar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar plenament en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminacions de cap tipus, i han de garantir que ho facin en igualtat de condicions. A aquests efectes, s'ha de garantir la conciliació de la vida familiar i laboral.

La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, estableix la corresponsabilitat com un eix del desenvolupament de la igualtat entre homes i dones. D'altra banda, la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, en el títol IV, capítol 5, sobre la conciliació de la vida laboral, familiar i personal, estableix un mandat al Govern de les Illes Balears d'impulsar, en col·laboració amb els consells insulars i les entitats locals, mesures per facilitar la corresponsabilitat i la conciliació en la vida laboral, familiar i personal.

D'altra banda, l'escenari econòmic mundial determinat per la crisi energètica derivada de la guerra d'Ucraïna ha suposat una alça generalitzada dels preus que implicarà un increment de les despeses de les famílies. Per aquesta raó, es fa necessari armar un escut social adreçat a les persones que han fet un esforç sense precedents durant els mesos de pandèmia per garantir el progrés d'aquesta comunitat autònoma.

En data 13 de setembre de 2021, la Mesa de Conciliació de les Illes Balears va aprovar el Pla de Conciliació i Corresponsabilitat de les Illes Balears 2021-2024, que té com a objectius generals, entre d'altres, donar resposta a la manca d'equilibri existent entre el desenvolupament de la vida familiar i personal i el desenvolupament de la vida professional, com també incentivar l'adopció de mesures que impulsin la igualtat d'oportunitats i que permetin la gestió compatible de l'espai i del temps amb la vida personal, familiar i laboral.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), modificat mitjançant una resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 21 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 141, d'1 de novembre).

El Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, preveu en l'article 28.2 que, per a aquestes subvencions en particular, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot decidir motivadament admetre, per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atorga a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, competències en el desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat i diversitat, així com en la coordinació del Pla de Conciliació, entre d'altres.

Per tot això, d'acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret llei 9/2022, de 15 de febrer, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears; l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per a la prestació d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, per un import màxim de 5.000.000,00 €, expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució d'11 de novembre de 2022.

2. Sotmetre l'obligació que es deriva d'aquest expedient a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar-ne el compliment en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s'aprovin per a l'exercici de 2023.

3. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a produir efectes l'endemà d'haver-se publicat.

5. Establir que totes les denominacions que figuren en aquesta convocatòria en gènere masculí s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí i al femení.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, en la data de la signatura electrònica (29 de novembre de 2022) La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

ANNEX

1. Objecte i finalitats

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la prestació d'ajuts per a les despeses derivades de la inscripció d'infants i joves a activitats extraescolars del curs escolar 2022-2023 a les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, especialment entre les unitats familiars amb més necessitat de protecció.

2. La finalitat d'aquesta línia és, d'una banda, promoure la igualtat d'oportunitats en l'accés i la permanència en l'ocupació de dones i homes, així com remoure els obstacles que poden produir sobre l'ocupació les responsabilitats dels treballadors i treballadores derivades de l'àmbit familiar o domèstic i d'altres situacions que pertanyen a aquest àmbit. Així mateix, aquesta política de foment ajudarà les famílies de rendes baixes i mitjanes a afrontar l'alça de preus determinada per la crisi energètica derivada de la guerra d'Ucraïna.

3. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; per l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència (BOIB núm. 106, de 28 d'agost de 2018), i pel Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears.

4. Les subvencions atorgades en el marc d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'estat, d'acord amb l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la UE, atès que els destinataris no són empreses, sinó persones físiques en la seva qualitat de pares, mares o tutors i, en conseqüència, no entren dins l'àmbit d'aplicació del precepte esmentat.

2. Crèdit

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 5.000.000,00 d'euros, amb càrrec a la partida 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.

2. Aquesta convocatòria s'ha tramitat pel procediment d'anticipat de despesa, de conformitat amb l'article 43 i els següents del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb la qual cosa tots els actes en relació amb la convocatòria i la convocatòria mateixa resten sotmesos a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s'aprovin per a l'exercici de 2023.

3. Beneficiaris

1. Es poden beneficiar dels ajuts objecte d'aquesta convocatòria les persones físiques majors d'edat que compleixin els requisits següents:

a) Tenir residència legal en algun municipi de les Illes Balears.

b) Tenir la consideració d'unitat familiar per tenir a càrrec seu en qualitat de pare, mare o tutor o un vincle d'acolliment permanent a infants o joves d'entre 3 a 16 anys que participin en activitats extraescolars de tipus esportiu, formatiu o similar durant el curs escolar 2022-2023, i que siguin convivents al mateix domicili. Hi estan incloses les famílies monoparentals amb només un fill o filla, atès que l'article 5.2.b) de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, estableix que les monoparentals són una de les famílies amb més necessitat de protecció.

En el cas de persones convivents amb un vincle matrimonial o d'unió estable de parella o de persones separades legalment o de fet només podrà sol·licitar la subvenció un dels dos progenitors.

c) Haver tingut durant l'exercici de 2021 uns ingressos màxims que, conjuntament o de manera individual, no superin els 52.800,00 euros bruts. Aquest import és la suma de les caselles 435 i 460 del model 100 de la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) de 2021, que són les quanties de la base imposable general i de la despesa regulades respectivament en els articles 48 i 49 de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de modificació parcial de les lleis dels imposts de societats, sobre la renda de no residents i sobre el patrimoni, corresponents a la declaració o declaracions presentades per la persona física sol·licitant i per cada un dels membres de la unitat familiar. En el cas de no estar-hi obligats i no haver fet la declaració de l'IRPF, es tindran en compte les imputacions de renda i rendiments que consten a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

2. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les persones afectades per alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra aplicable.

4. Presentació de sol·licituds i termini

1. El termini per presentar la sol·licitud és de quinze dies comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins a exhaurir-ne el crèdit, en cas que no hagi transcorregut el termini establert abans, que s'haurà de comunicar mitjançant una resolució publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les persones interessades podran presentar les sol·licituds de manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per a la presentació electrònica podran fer la sol·licitud mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas d'optar per la presentació telemàtica, no es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

3. Només s'admetrà un tràmit telemàtic o la presentació d'una sol·licitud per unitat familiar.

4. A la pàgina web de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat (http://dgcg.caib.es) es farà públic un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria.

Mitjançant la publicació d'aquest informe es notifiquen les possibles manques de documentació o els defectes de les sol·licituds. Les persones sol·licitants poden presentar la documentació per esmenar la sol·licitud en el termini de deu dies i, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins aquest termini, les persones sol·licitants també poden al·legar el que considerin adient.

5. Documentació

1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han de presentar la documentació següent, segons els models que es publiquen a la Seu Electrònica d'aquesta Administració:

a) Sol·licitud i declaracions responsables següents (annex 1):

- De tots els ajuts i les subvencions que li hagi concedit qualsevol institució, pública o privada, o que hagi sol·licitat, relacionats amb la sol·licitud presentada.

- De no incórrer en cap causa de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la legislació vigent en aquesta matèria.

- D'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal, amb la Seguretat Social i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen els articles 11.f), segon paràgraf, del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Del fet que compleix tots els requisits establerts en la convocatòria.

- Del fet que coneix i accepta que les dades reflectides i declarades en la sol·licitud i en aquesta declaració responsable seran objecte de revisió posterior.

- Del fet que coneix i accepta que la inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a aquesta declaració responsable o la manca de presentació de la documentació que, si escau, sigui requerida per acreditar el compliment d'allò que es declara determinarà la incoació d'un expedient administratiu de reintegrament, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que se'n derivin.

- Del fet que la despesa efectuada per a la realització de les activitats extraescolars per les quals es demana l'ajut és d'un mínim de 200 euros per cada menor a càrrec seu durant el curs escolar 2022-2023 i que es compromet a conservar els justificants de la despesa i de pagament durant quatre anys, als efectes de les actuacions posteriors de comprovacions i control que es puguin dur a terme, atès el que disposa l'article 28.2 del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears.

b) Llibre de família.

c) Certificat de convivència, en el cas que la persona sol·licitant estigui empadronada en un municipi que no disposa de conveni per a la seva comprovació telemàtica o que no n'autoritzi la consulta.

d) Certificat d'ingressos de la unitat familiar del sol·licitant i, si s'escau, de la persona cònjuge.

e) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries (annex 2).

2. Les persones sol·licitants no han de presentar la documentació requerida quan aquesta estigui en poder de l'Administració autonòmica o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques.

3. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.

4. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les prescripcions que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions; l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018, i aquesta convocatòria.

5. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i amb l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat pot obtenir, excepte oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en la sol·licitud, els certificats de convivència (només per a les persones residents als municipis de la llista que consta en la sol·licitud) i d'ingressos de la unitat familiar. Si no s'autoritzen aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació esmentada.

6. Les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, com a responsable del tractament, amb la finalitat de determinar el dret a la concessió de la subvenció sol·licitada, en l'exercici de la competència per tramitar la convocatòria que li atribueix la normativa en matèria de subvencions. De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el tractament de les dades personals de les sol·licituds és el següent:

a) Finalitat del tractament: tramitació del procediment administratiu de concessió d'ajuts per a les despeses derivades de la inscripció d'infants i joves a activitats extraescolars del curs escolar 2022-2023 a les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral d'acord amb el que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 29 de desembre, i l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència.

b) Responsable del tractament: Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat.

c) Persones destinatàries de les dades personals: no se cediran les dades personals a terceres persones, llevat que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb l'RGPD i la Llei orgànica 3/2018.

d) Decisions automatitzades: no hi ha decisions automatitzades en relació amb les persones afectades pel tractament.

e) Termini de conservació de les dades personals: el mínim legal des de la data de tancament de l'expedient.

f) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix l'RGPD) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB  (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta de la persona responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

g). Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

6. Règim de concessió de les subvencions

1. El procediment de concessió s'ha d'iniciar a sol·licitud de les persones interessades i els ajuts es concedeixen en règim de concurrència no competitiva en consideració al compliment dels requisits que estableix aquesta convocatòria, atès que, per la seva naturalesa, no és necessària la comparació de les sol·licituds, ni establir un ordre de prelació, d'acord amb l'article 17.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 7.2 de l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència.

2. Les sol·licituds s'han de resoldre individualment i per ordre d'entrada, fins a exhaurir el crèdit disponible.

7. Despeses subvencionables

1. Són despeses subvencionables les quotes d'inscripció a activitats extraescolars d'infants i joves entre 3 i 16 anys (ambdós inclosos) per al curs escolar 2022-2023 que es duguin a terme en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Els infants i joves que participin en les activitats extraescolars subvencionables han de tenir entre 3 i 16 anys o els han de complir durant l'any 2022.

L'import de la subvenció serà una quantitat fixa de 200 euros per cada infant o jove de la unitat familiar que dugui a terme les activitats objecte de la subvenció. Es podrà destinar l'ajut a la inscripció a una o diverses activitats extraescolars per cada infant o jove de la unitat familiar.

L'import de l'ajut no pot superar el preu de la quota d'inscripció a les activitats extraescolars.

El nivell de renda de la unitat familiar no ha de superar els 52.800,00 euros bruts.

2. S'entenen per activitats extraescolars als efectes d'aquesta convocatòria:

- Les de tipus esportiu, artístic, formatiu o similar.

- Les que s'hagin fet o s'hagin de fer durant el curs escolar 2022-2023 fora de l'horari escolar.

- Les organitzades per una persona física o jurídica, pública o privada, amb ànim de lucre o sense.

En el cas d'activitats organitzades per les AMIPA constituïdes a centres escolars i autoritzades pel Consell Escolar, han d'estar legalment constituïdes i registrades en el cens de la conselleria competent en matèria d'educació.

En el cas d'activitats organitzades per clubs esportius, han d'estar legalment constituïts i inscrits en el Registre d'entitats esportives de les Illes Balears.

En qualsevol altre cas, qui organitzi l'activitat ha d'estar legitimat i ha de tenir totes les autoritzacions, llicències o altres permisos administratius necessaris per exercir les activitats objecte d'aquesta convocatòria i estar d'alta del CNAE corresponent.

3. Són despeses no subvencionables:

- Les quotes d'inscripció a activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil regulades pel Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

8. Instrucció i resolució del procediment

1. La instrucció i la tramitació del procediment corresponen a la persona titular de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, ateses les competències i les funcions que li pertoquen en l'àmbit del desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat, així com en la coordinació del Pla de Conciliació.

2. Una vegada tramitades les esmenes a les sol·licituds, el Departament de Coordinació emetrà un informe que servirà de base per elaborar la proposta de resolució.

3. Correspon a la persona titular de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat formular la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts. La proposta de resolució ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

La proposta de resolució s'ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat (http://dgcg.caib.es). Amb relació a aquesta proposta de resolució, es pot al·legar el que es consideri adient en el termini de deu dies naturals comptadors des de la data en què s'hagi publicat.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat en el termini d'esmena de sol·licituds a què fa referència el punt 4.4, previ a la publicació de la proposta de resolució.

4. Una vegada analitzades les al·legacions presentades, o un cop acabat el termini sense que se n'hagi presentada cap, l'òrgan instructor ha d'elevar la proposta de resolució a la persona titular de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, que ha de dictar una resolució amb la llista de persones beneficiàries a qui s'atorga la subvenció i la quantia d'aquesta, així com la llista de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

La resolució de la persona titular de la conselleria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat (http://dgcg.caib.es).

5. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a la persona interessada és de sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. El venciment del termini màxim establert per resoldre el procediment sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta la persona interessada per entendre desestimada la sol·licitud.

9. Pagament

El pagament de la subvenció es farà juntament amb la resolució de concessió.

L'òrgan instructor ha de comprovar, dins els tràmits per fer el pagament, que la persona beneficiària està al corrent de les obligacions amb la hisenda autonòmica i de les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

 10. Justificació

Atès el que disposen l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 28.2 del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, no es requereix cap altra justificació per part de les persones beneficiàries que l'acreditació dels requisits establerts abans de la concessió de la subvenció, amb la declaració responsable presentada amb la sol·licitud (annex 1), ja que les subvencions es concedeixen en consideració als requisits establerts en els punts 3, 6.1 i 6.2 d'aquesta convocatòria, sens perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència.

Això no obstant, una vegada finalitzada l'activitat extraescolar, el beneficiari ha de sol·licitar un certificat d'assistència i guardar-lo com a documentació justificativa de la realització de l'activitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció als efectes d'un possible control financer posterior.

Els documents justificatius de la despesa efectuada seran les factures girades a nom del beneficiari de la subvenció o rebuts signats i segellats pel proveïdor en què consti l'activitat realitzada.

A més, la documentació acreditativa del pagament, segons la forma utilitzada per la persona beneficiària, serà la següent:

a) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec i extracte bancari en què ha de constar el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què han de constar el titular i el número de compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.

b) Pagament en efectiu:

Rebut, signat i segellat pel centre, en el qual s'han d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura, hi han de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa.

c) Pagament mitjançant transferència bancària o ingrés en un compte bancari:

Còpia del justificant d'ordre de transferència bancària o del document bancari que acrediti el pagament en el qual han de constar el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, per tal que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajut en què consti el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

Tiquet de compra en què consti el pagament amb targeta, en cas que no s'indiqui en la factura, i extracte del compte en què ha de constar el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, han de constar el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.

Totes les operacions de pagament s'han de fer a nom i per compte de la persona sol·licitant.

 11. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les següents:

a) Comunicar a l'òrgan instructor que s'accepta la proposta de resolució o que s'hi renuncia en els termes de la convocatòria. En tot cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, una vegada transcorregut el termini que determina la convocatòria, no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat, el projecte o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

d) Justificar la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

f) Comunicar a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions i ajuts per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de dur a terme en el termini de tres dies hàbils comptadors des de la data de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar la finalitat que s'hagi atorgat als fons percebuts.

g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

j) Notificar a l'òrgan instructor qualsevol modificació de la documentació presentada juntament amb la sol·licitud que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

12. Avaluació i control

1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

13. Compatibilitat amb altres subvencions

L'import dels ajuts concedits d'acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de dur a terme.

14. Reintegrament

Si, una vegada cobrada la subvenció, es posa de manifest la manca de pagament, total o parcial, de les despeses justificades per part del beneficiari i la manca d'assistència no justificada, s'ha d'exigir el reintegrament, respecte del qual s'aplicarà el principi de proporcionalitat.

Així mateix, les causes de reintegrament total o parcial, com també el procediment per exigir-lo, són les que disposa l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.