Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 705940
Bases reguladores de participació II Concurs de façanes i carrers durant les festes de Nadal 2022 al municipi de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. 15158/2022

La Junta de Govern Local en sessió de 25 de novembre de 2022 acordà aprovar les Bases  que regiran el concurs de façanes i carrers durant les festes de Nadal 2022 al municipi de Manacor; i condicionar l'autorització i/o disposició de la despesa a l'existència de crèdit a l'exercici posterior a l'inici de la seva tramitació, al tractar-se d'un expedient de tramitació anticipada de despesa.

 

BASES REGULADORES DE PARTICIPACIÓ II CONCURS DE FAÇANES I CARRERS DURANT LES FESTES DE  NADAL 2022 AL MUNICIPI DE MANACOR 

1. Objecte i finalitat de la convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació de premis econòmics per promoure que els veïnats i veïnades duguin a terme un projecte decoratiu del municipi. Així com, fomentar la realització de decoracions a les diferents façanes i carrers de Manacor als que hi vulguin participar. D'aquesta manera, s'implica a la ciutadania de forma directe en l'ornamentació típica de les festes de Nadal per aconseguir una millora estètica dels carrers i gaudir-ne fent poble. En cap cas persegueixen finalitats retributives o compensatòries.

2. Àmbit temporal d'aplicació de les subvencions.

Les activitats subvencionables són les exposicions que s'hagin realitzat abans de dia 18 de desembre de 2022 i estiguin exposades fins a dia 6 de gener de 2023; període que és objecte aquesta subvenció. 

LÍNIA A (FAÇANES):

  • Les façanes, les quals les persones participants decoraran.

LÍNIA B (CARRERS):

  • Els carrers, els quals les persones participants decoraran.

3. Beneficiaris.

Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta convocatòria:

  • Persones físiques amb residència al municipi de Manacor (en data 1 de gener de l'any objecte de subvenció).

4. Requisits per accedir a les subvencions.

Per obtenir la condició de beneficiari s'haurà de complir els  requisits següents:

LÍNIA A:

- Ser resident a Manacor des d'1 de gener de 2022.

- Ser titular de l'immoble o arrendatari.

- El DNI de la persona sol·licitant.

- Un número de telèfon i un correu electrònic.

- Les dades de l'immoble.

- El número del compte on es vol cobrar el premi, si escau.

- La declaració responsable de no trobar-se inhabilitat per obtenir subvencions de les administracions públiques, i d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

- L'acceptació de les bases.

- Consentiment perquè l'Ajuntament pugui difondre pels diferents mitjans de comunicació les fotografies de les façanes.

- Estar al corrent de les obligacions fiscals amb Hisenda Municipal.

LÍNIA B:

- Ser resident a Manacor des d'1 de gener de 2022.

- El nom de la persona sol·licitant.

- El DNI de la persona sol·licitant.

- Un número de telèfon i un correu electrònic.

- Les dades del carrer (determinar de manera exacta els números que hi participen).

- El número del compte on es vol cobrar el premi, si escau.

- La declaració responsable de no trobar-se inhabilitat per obtenir subvencions de les administracions públiques, i d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

- L'acceptació de les bases.

- Consentiment perquè l'Ajuntament pugui difondre pels diferents mitjans de comunicació les fotografies del carrer.

5. Crèdit i partida pressupostària.

Aquesta subvenció es durà a terme mitjançant la tramitació anticipada de despesa amb càrrec a l'aplicació del pressupost 2023, 171/3380.2269900, es subordina l'autorització i/o disposició de la despesa al crèdit esmentat.

LÍNIA A: 

  • 1r premi: 1.000 €
  • 2n premi: 700 €
  • 3r premi: 400 €
  • 4t premi: 100 €

Premi especial a la façana amb més «m'agrades/m'encantes» en el Facebook de l'Ajuntament de Manacor rebrà un premi de 500 euros.

LÍNIA B:

  • 1r premi: 1.000 €
  • 2n premi: 700 €
  • 3r premi: 400 €
  • 4t premi: 100 €

Premi especial al carrer amb més «m'agrades/m'encantes» en el Facebook de l'Ajuntament de Manacor rebrà un premi de 500 euros.

6. Obligacions dels beneficiaris.

Els beneficiaris dels premis econòmics municipals s'obligaran a complir les següents condicions:

- Dur a terme l'activitat objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes.

- Comunicar a l'Ajuntament de Manacor, les modificacions que s'hagin produït i que siguin causa de la concessió o compliment de la subvenció.

- Fer constar que l'activitat està subvencionada o patrocinada per l'Ajuntament de Manacor.

- Acceptar que l'Ajuntament de Manacor podrà, en qualsevol moment, auditi tant econòmicament com tècnicament, el programa objecte de la subvenció.

- Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Manacor.

7. Procediment per a la presentació de sol·licituds (tramitació, presentació i termini).

El termini per a la presentació de sol·licituds serà  fins dia 18 de desembre a les 14.00 h a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOIB en cas que optin a les ajudes de les línies A o B.

Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini no serà admesa a tràmit.

7.1 Les sol·licituds per el concurs es formularan davant de l'Ajuntament segons el model oficial d'instància general  i acompanyant sempre la documentació indicada.

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les formes següents:

- TELEMÀTICAMENT: mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Manacor. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (Obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears i opcional per a les persones físiques ).

- PRESENCIALMENT : al Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Manacor de 08.30 a 14.00 h. de dilluns a divendres. 

Juntament amb la inscripció, s'ha de presentar una fotocòpia del DNI de la persona que s'inscrigui al concurs i dues fotografies de la façana /carrer preferiblement en format des de diferents perspectives.

El termini d'admissió de les sol·licituds i fotografies serà fins dia 18 de desembre a les 14.00 h. 

8. Criteris

Les sol·licituds es resoldran per ordre d'entrada al Registre General de l'Ajuntament de Manacor.

Els criteris de referència que serviran per determinar les quanties subvencionables seran els següents atenent cada una de les 2 línies previstes.

- Línia A: façanes.

  • Creativitat, modernitat, innovació i originalitat 
  • Il·luminació per aconseguir l'ambientació.
  • Composició i motius utilitzats en la decoració.
  • Qualitat i harmonia.
  • Materials utilitzats per a la decoració.

Cada apartat es valorarà amb una puntuació màxima de 5 punts, essent la puntuació total d'un màxim de 25 punts.

- Línia B: carrers.

  • Creativitat, modernitat, innovació i originalitat 
  • Il·luminació per aconseguir l'ambientació.
  • Composició i motius utilitzats en la decoració.
  • Qualitat i harmonia.
  • Materials utilitzats per a la decoració.

Cada apartat es valorarà amb una puntuació màxima de 5 punts, essent la puntuació total d'un màxim de 25 punts.

9. Procediment, resolució i pagament de la subvenció.

9.1. Les subvencions seran concedides mitjançant procediment de concurrència competitiva segons els que estableix l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases i la convocatòria que la regulen.

9.2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de l'ajut previst en aquesta convocatòria és el departament de Festes, si bé, es procedeix a crear una comissió tècnica avaluadora en compliment de l'art. 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions perquè procedeixi a emetre informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada de les sol·licituds.

La Comissió resoldrà de forma motivada en un termini no superior a tres (3) mesos, comptats a partir del dia de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

La Comissió Tècnica Avaluadora ha d'estar integrada pels membres  per un jurat professional, compost per 3 persones elegides per la Batlia de l'Ajuntament de Manacor, la composició del qual es farà públic a la pàgina web. És nombrarà a una persona com a president/a i a dos vocals.

Les votacions del jurat es calcula fent la mitjana dels punts que cada façana/carrer obté de cada membre del jurat, i es plasma en una acta on es detallen els guanyadors d'acord amb la puntuació anterior. En cas d'empat decidirà el vot de qualitat de la presidenta.

En qualsevol cas (vot del jurat o Facebook), el veredicte és inapel·lable; es notifica als guanyadors i es fa públic en els diferents mitjans de comunicació.

Si el jurat qualificador ho estima convenient, es pot declarar el concurs desert.

Els participants d'aquest concurs accepten el resultat de la votació popular realitzada amb el mitjà facilitat i el veredicte del jurat en cas d'empat.

9.3. Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir els sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per a fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats a la sol·licitud, en el termini de deu (10) dies hàbils, amb advertiment que en el cas de no presentar esmena se'ls tindrà per desistits del procediment, prèvia resolució al respecte.

A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries i convenients per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades que figurin a les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per a la resolució de l'expedient de concessió del premi del concurs.

La Comissió Tècnica Avaluadora designada emetrà un informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada respecte a la totalitat de les sol·licituds indicant els beneficiaris i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin de ser desestimades.

9.4. L'òrgan competent procedirà a la redacció i notificació de la proposta de resolució de la concessió del premi, perquè els interessats puguin presentar al·legacions, en el termini de 10 dies. Si els sol·licitants no presenten al·legacions en el termini del tràmit d'audiència, se suposa que estan conformes amb la proposta de resolució de concessió. Un cop s'ha esgotat el termini per presentar al·legacions, els serveis competents de l'Ajuntament de Manacor han d'emetre un informe.

9.5. L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. Aquesta resolució serà notificada als interessats amb indicació dels recursos pertinents.

10. Normativa d'aplicació.

1. En tot allò no previst en aquestes bases s'estarà al que disposa l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor, publicada al Butlletí de les Illes Balears núm. 175, de 24 de novembre de 2007. Igualment, són aplicables els preceptes bàsics de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015. d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin aplicables.

2. Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquelles actes que siguin necessaris.

11. Publicitat.

El text íntegre d'aquestes bases i convocatòria es publica al Butlletí de les Illes Balears, al web municipal .

Les persones beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Manacor en l'execució de les accions/activitats, a tota la documentació i publicitat generada per l'esmentat projecte, en particular en els cartells, fullets, anuncis i altres elements de propaganda utilitzats per donar-lo a conèixer, i als vídeos, programes informàtics o qualsevol altre mitjà de difusió que serveixi de suport del producte resultant de la col·laboració, mitjançant la inclusió del logotip de l'Ajuntament de Manacor de conformitat amb l'art. 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

12. Informació i assessorament.

Us podeu adreçar al Departament de festes a l'adreça de correu electrònic festes@manacor.org o bé a les oficines centrals del servei , ubicades al c/ C/Major, 22. tercera planta, de telèfon 673 74 86 23.

13. Protecció de dades.

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

El responsable del tractament de les dades dels interessats és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de subvenció en règim de concurrència competitiva per promoure i facilitar l'accés a l'esport de competició i a la seva pràctica individual i col·lectiva.

El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. Tot i això, les dades es conserven amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades a l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, tret que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

Els interessats tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Podeu sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-vos al tractament de les vostres dades. Per exercir aquests drets, l'interessat pot fer-ho de les maneres següents:

a) Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a: Delegat de Protecció de Dades, Ajuntament de Manacor, plaça del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.

b) Presencialment, mitjançant escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, oa través de qualsevol dels mitjans establerts a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

c) Per correu electrònic adreçat al Delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org

14. Recursos.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant l'Alcaldia de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí de les Illes Balears, o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 28/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, sens perjudici que es puguin interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Manacor, data de signatura electrònica (25 de novembre de 2022)

El batle Miquel Oliver Gomila