Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 685869
Resolució de 18 de novembre de 2022 de la Presidència de l’IMAS per l’aprovació de la convocatòria pública de subvencions adreçades a entitats sense afany de lucre que desenvolupen projectes d’atenció integral i promoció de l’autonomia per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental de l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ANTECEDENTS

1. El 10 de novembre de 2022 va entrar als Serveis Jurídics de l'IMAS un informe proposta de la Cap de Servei de la Direcció Insular de persones amb discapacitat i Innovació Social amb el vist-i-plau del Director Insular de persones amb discapacitat i Innovació Social, proposant que es tramiti per a la seva aprovació la convocatòria de subvencions adreçades a entitats sense afany de lucre que desenvolupen projectes d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental de l'any 2021.

2. L'objecte d'aquesta convocatòria és el finançament de projectes d'atenció integral i de promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental a l'àmbit territorial de Mallorca, que es troben desconnectades de la xarxa específica i de l'atenció social especialitzada. I així, contribuir a la promoció i posada en marxa de nous projectes d'atenció integral i promoció de l'autonomia destinats a l'atenció social especialitzada per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental, per aconseguir la seva autonomia personal, inclusió sociolaboral, benestar personal, vinculació social i participació a la vida de la comunitat.

3. El procediment proposat per a la concessió d'aquestes subvencions és el de concurrència competitiva i existeix crèdit adequat i suficient per fer front a les despeses que genera aquesta convocatòria amb càrrec a la partida pressupostària 40.23128 48006 amb una quantitat total de tres-cents catorze mil tres-cents setanta coma setanta-dos cèntims (314.370,72€) del pressupost de despeses de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) de l'anualitat 2022.

4. Aquesta proposta preveu que la justificació de les subvencions concedides s'articuli mitjançant la modalitat de justificació per mòduls.

5. La Presidència de l'IMAS va dictar en data de 14 de novembre de 2022 Resolució d'inici de l'expedient relatiu a a la convocatòria pública de subvencions adreçades a entitats sense afany de lucre que desenvolupen projectes d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental de l'any 2022.

6. El Servei Juridicoadministratiu i la intervenció Delegada de l'IMAS de l'IMAS han emès l'informe favorable a la tramitació d'aquesta convocatòria.

FONAMENTS DE DRET

1.Vists els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca l'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), en especial l'establert al seu article 2, d'acord amb el qual aquest organisme té com a objecte fonamental l'exercici, en forma directa i descentralitzada, de les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.

2.D'acord amb l'article 70.4 de l'Estatut d'Autonomia, són competències pròpies dels consells els serveis socials i l'assistència social i la política de protecció i atenció a persones dependents.

3.Vista la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social, les atribuïdes per la Llei 14/2001, de 23 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials.

4.Atesa la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears que estableix com a principis rectors dels sistema de serveis socials balear la descentralització i la desconcentració.

5.D'acord amb l'art. 19 del capítol II sobre « Procediment de concessió en règim de concurrència» de la Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca aprovada en sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), i modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca de data 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), estableix que «... La convocatòria ha de tenir el contingut mínim següent:

a) Indicació de la disposició que s'estableix, si escau, en les bases reguladores i en el diari oficial en el qual està publicada, llevat que, en consideració a la seva especificitat, aquestes s'incloguin en la mateixa convocatòria ...»

6.Vista l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca aprovada en sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), i modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca de data 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), en especial referència a l'establert al seu article 1 que determina que té per objecte regular el règim jurídic general de les subvencions atorgades pel Consell Insular de Mallorca, els organismes autònoms que en depenen i les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades o dependents que atorguin subvencions dins l'exercici de potestats administratives. Així com, vist que aquesta Ordenança dóna compliment al previst al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions adequant, d'acord amb la Disposició addicional segona d'aquest Decret legislatiu, l'activitat de concessió de subvencions del Consell a l'establert a la mateixa Llei.

7.D'acord amb l'article 3 dels Estatuts de l'IMAS, aquest organisme té personalitat jurídica pròpia i la capacitat d'obrar necessària per complir els seus fins.

8.Tal com es disposa a l'article 7.2 apartat 7) dels Estatuts de l'IMAS, correspon a la Presidència aprovar les bases específiques i resoldre els procediments d'ajudes, prestacions i/o subvencions relatives a les competències atribuïdes a l'IMAS. No obstant, les bases d'aquesta convocatòria preveuen que mitjançant la resolució de la presidència de l'IMAS que aprovi les bases, el president delegarà en la Gerència de l'IMAS la competència per resoldre aquesta convocatòria, el que es permès en tant aquesta competència no es troba entre les no delegables, tal com es disposa al punt 7.2.31 dels Estatuts de l'IMAS.

Per tot això,

RESOLC

Primer.- APROVAR la convocatòria pública i bases reguladores específiques de les ajudes econòmiques adreçades a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes d'atenció integral i promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental de l'any 2022, d'acord amb el següent text:

«1. OBJECTE

L'objecte d'aquesta convocatòria i bases reguladores específiques és el finançament de projectes d'atenció integral i de promoció de l'autonomia per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental a l'àmbit territorial de Mallorca, que es troben desconnectades de la xarxa específica i de l'atenció social especialitzada.

2. FINALITAT

La finalitat d'aquesta convocatòria i bases reguladores específiques és contribuir a la promoció i posada en marxa de projectes d'atenció integral i promoció de l'autonomia destinats a l'atenció social especialitzada per a persones amb discapacitat associada a un diagnòstic de salut mental, per aconseguir la seva autonomia personal, inclusió sociolaboral, benestar personal, vinculació social i participació a la vida de la comunitat.

3.OBJECTIUS I CONTINGUTS DELS PROJECTES

3.1 Objectius

Els projectes objecte d'aquesta convocatòria i bases reguladores específiques han de perseguir els objectius següents:

a) Detectar persones amb problemàtica de salut mental, aïllades i/o no ateses a serveis de la xarxa de salut mental.

b) Crear vincle amb la persona iniciant així el seu procés de rehabilitació psicosocial.

c) Potenciar les habilitats bàsiques que permetin l'estabilitat personal i l'evolució personal cap a la incorporació a serveis especialitzats i la inclusió social

d) Facilitar l'accés de la persona a la xarxa social i sanitària de serveis de salut mental, treballant des d'un àmbit de provisió de suports i atenció psicoterapèutica i educativa al domicili o lloc d'ubicació residencial i en la pròpia comunitat.

e) Afavorir la integració social en el seu entorn, mitjançant l'activació i l'accés a recursos d'atenció diürna, laborals, formatius i d'oci, així com també, l'increment dels contactes

socials fora de l'àmbit familiar, recolzant la participació en espais de relació de la comunitat.

f) Contribuir al desenvolupament de projectes de vida a través d'una intervenció planificada i definida en el Pla individual de suports garantint que la pròpia persona és la protagonista.

g) Enfortir la generació i configuració de xarxes de suport a les persones en els contextos en que aquestes es desenvolupen.

h) Actuar dins l'àmbit familiar, si és necessari, per a millorar la relació amb la persona afectada i modificar dinàmiques familiars inadequades.

i) Prevenir i intervenir davant situacions de discriminació i estigma social que es detectin en la intervenció, especialment en el treball amb altres recursos de l'entorn dels que puguin beneficiar-se les persones ateses.

3.2 Principis d'actuació

Els projectes hauran de respondre als següents principis bàsics d'actuació:

• Atenció centrada en la persona

• Atenció orientada al benestar

• Promoció de l'autonomia personal

• Promoció i ús efectiu dels drets

• Afavorir la inclusió

3.3 Continguts mínims

Les propostes que es presentin en el marc d'aquesta convocatòria hauran, a més, d'incloure els següents continguts mínims per respondre a les necessitats de cada persona usuària:

a) Activitats de la vida diària que tinguin com a objectiu aconseguir el major nivell d'autonomia de la persona en les tasques bàsiques de la vida diària.

b) Programes d'autodirecció. Es refereix a programes d'aprenentatge per a la vida independent, entesa com la situació en la que la persona recondueix la seva pròpia vida i torna a participar en la comunitat.

c) Orientació i formació: informació i assessorament sobre els recursos i les oportunitats més adequades a les seves competències i motivacions.

d) Atenció psicològica. L'atenció psicològica té per objectiu que la persona aconsegueixi el màxim benestar i autonomia mitjançant l'aprenentatge d'estratègies d'autocontrol emocional i conductual, autoconeixement i autoestima, i desenvolupament personal i social. L'atenció psicològica estarà present durant les distintes fases del servei i ha d'estar coordinada amb la resta d'actuacions i suports, així com amb l'àmbit familiar.

e) Atenció personal i social. Conjunt d'actuacions encaminades a protegir els drets de la persona i prevenir situacions de vulnerabilitat i d'exclusió social. A més, es dona orientació i suport per obtenir ajudes, coordinar recursos i respondre a requeriments administratius

f) Habilitats socials. Els programes d'habilitats socials tenen com a finalitat que la persona disposi de les competències necessàries per mantenir relacions socials, familiars o de parella. Les actuacions es podran dur a terme tant a nivell individual com de grup.

g) Vida a la comunitat. Els suports per a la vida a la comunitat pretenen la màxima inclusió, participació i rol social valorat de la persona amb discapacitat, reduint qualsevol tipus de barreres i cercant i aprofitant oportunitats a l'entorn (suports naturals, activitats i recursos).

h) Vincles. Un dels resultats personals clau de l'atenció és que la persona disposi del seu capital social, és a dir, d'un marc de relacions socials basades en els vincles positius significatius. Això és bàsic per prevenir la solitud o l'absència de relacions escollides més enllà dels proveïdors professionals de suport o els familiars.

i) Atenció a famílies.

4. PERSONES DESTINATÀRIES DELS PROJECTES. MÒDULS D'ATENCIÓ

Les persones que poden ser destinatàries dels projectes subvencionats en el marc de la present convocatòria són les persones majors de 16 anys, amb grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33% per un diagnòstic de salut mental, que ocupin un mòdul d'atenció.

S'entén per mòdul d'atenció, l'assignació d'uns recursos professionals, tècnics i materials per a l'atenció a una persona usuària. El mòdul d'atenció pot ser ocupat com a màxim per 3 persones usuàries, amb una intensitat d'atenció entre un màxim de 12 hores/mes i un mínim de 4 hores/mes.

En conseqüència, un mòdul d'atenció pot ser ocupat per diferents persones usuàries a mida que vagin donant-se baixes del servei per derivacions a altres serveis i incorporacions de noves persones usuàries, o bé en funció de que hi hagi persones que estiguin en una fase d'us parcial dels recursos assignats per mòdul (per exemple en fase de seguiment).

Les necessitats de suport de la persona amb discapacitat i les àrees de prestació del servei vendran determinades pels Plans Individuals d'Actuació i de les necessitats de suport concretes de cada persona, i sempre respectant els objectius, accions i necessitats marcats i consensuat amb la persona i la seva família.

Quan una persona causa baixa per finalització de la intervenció passa a situació de seguiment o es deriva a un altre recurs, alliberant la plaça i obrint la possibilitat d'atendre a una altra persona usuària. La persona en situació de seguiment és atesa amb una mitjana d'hores mensuals molt més baixa (aprox. 3 hores). D'aquesta manera cada mòdul del servei pot donar cobertura de seguiment fins a 4 persones.

• Recursos professionals mínims per a 50 persones usuàries:

◦ 5 tècnics/ques titulats: Psicologia, Pedagogia, Treball Social, Educació Social, Medicina, Infermeria, Teràpia ocupacional. Altres titulacions afins.

◦ 1 tècnic/a de suport: Tècnic/a especialista en integració social de persones amb discapacitat, en atenció sociosanitària a persones dependents en domicili, en atenció a persones en situació de dependència. Tècnic/a en cures auxiliars d'infermeria. Altres qualificacions professionals de la família de serveis socioculturals.

De manera que cada tècnic titulat, serà el professional de referència de 12 persones que ocupin un mòdul sencer. Un dels tècnics tindrà una ràtio menor (6 persones) perquè haurà de desenvolupar funcions de coordinació del projecte. Tenint en compte que els mòduls en relació a la mitjana d'hores d'atenció es poden ocupar per vàries persones, augmentarà el nombre de persones ateses però no les hores de dedicació dels professionals.

Les funcions del tècnic de suport seran transversals al conjunt d'actuacions que es desenvolupin en funció dels plans d'actuació dels diferents usuaris.

En cap cas es podran considerar persones usuàries les que ocupin places a serveis d'estades diürnes o a serveis residencials.

5. PRESSUPOST DE LA CONVOCATÒRIA

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de tres-cents catorze mil tres-cents setanta coma setanta-dos cèntims (314.370,72€) del pressupost de despeses de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) de l'anualitat 2022 amb càrrec a la partida pressupostària 40 23128 48006.

Atenent a l'objecte de la present convocatòria i bases reguladores específiques, mesurable en nombre de mòduls d'atenció-persones ateses, s'estableix que aquest pressupost correspon als següents mòduls econòmics:

Nombre màxim de mòduls: mòdul d'atenció-persones ateses

Import unitari màxim del mòdul per mensualitat: €/ mòdul d'atenció-persona atesa/mes

Nombre de mesos d'execució

Pressupost total màxim

54

485,14€

12

314.370,72 €

6. ÀMBIT TERRITORIAL D'ACTUACIÓ

L'àmbit territorial del projecte és tota l'Illa de Mallorca, de forma que únicament se subvencionaran projectes que continguin activitats desenvolupades en aquesta illa.

7. EXECUCIÓ DELS PROJECTES SUBVENCIONABLES

L'execució dels projectes s'haurà de dur a terme en el període comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022.

8. BENEFICIARIS

Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats privades sense afany de lucre que realitzen les activitats que són objecte d'aquesta convocatòria i que compleixin els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes.

b) No tenir afany de lucre.

c) Tenir domicili social (representació o delegació) a l'illa de Mallorca.

d) Estar inscrita en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, abans de la data de la sol·licitud en el marc d'aquesta convocatòria.

e) Tenir capacitat jurídica i d'obrar.

f) Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l'IMAS i de les altres obligacions tributàries i amb la Seguretat Social que venguin imposades per la normativa vigent.

g) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari que estableix l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

h) Disposar de l'autorització i acreditació per a prestar un servei d'atenció integral i de promoció de l'autonomia, o un servei ocupacional.

i) Acreditar com a mínim 1 any d'experiència en el desenvolupament d'actuacions de caràcter preventiu, assistencial i d'inserció per a persones amb discapacitat per diagnòstic de salut mental.

D'acord amb l'establert a l'article 7.2 b) l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca aprovada en sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm.21 de 18 de febrer de 2017) i modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca de data 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018), d'ara endavant l'Ordenança, també podran ser beneficiàries les agrupacions d'entitats sense afany de lucre, sempre i quan les entitats que la conformin i que participin a l'execució del projecte compleixin els requisits indicats anteriorment per poder ser beneficiari.

9. SOL·LICITUDS

9.1 Lloc de presentació de les sol·licituds

Les entitats que compleixin els requisits generals i els específics d'aquesta convocatòria, o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds, poden presentar les sol·licituds d'acord amb els models normalitzats que figuren a la seu electrònica del Consell o a la web www.imasmallorca.net.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'estableix al punt 2.a d'aquest l'obligació de les persones jurídiques de relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, les sol·licituds s'han de presentar mitjançant el registre electrònic de l'IMAS el qual es troba disponible en el següent enllaç https://imas.sedipualba.es/segex/tramite.aspx?idtramite=12092 així com des de la icona que està a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/la-seu.

Per tal de facilitar informació per a la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, es pot contactar per la següent adreça electrònica:

rsociolaborals@imas.conselldemallorca.net amb la Secció de Recursos Sociolaborals de l'IMAS.

En qualsevol cas, les sol·licituds han de contenir totes les dades necessàries per identificar l'entitat i el seu representant legal i han d'anar acompanyades de la resta de la documentació que s'indica en aquesta Resolució.

Expressament s'adverteix que d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si alguna de les entitats «.... presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir l'interessat perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena».

9.2 Termini de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. D'acord amb l'establert a article 30.2 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'exclouen del còmput els dissabtes, els diumenges i els declarats festius.

9.3 Documentació a presentar

A la sol·licitud de subvenció (annex 1), s'haurà d'adjuntar la documentació següent:

• Documentació administrativa:

a) Fotocòpia del document acreditatiu que la persona sol·licitant és el representant legal de l'entitat i el seu DNI (i del representant de l'agrupació, al seu cas).

b) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat.

c) Fotocòpia dels estatuts de l'entitat, degudament legalitzats.

d) Acreditació de la inscripció en el Registre Central de Serveis Socials de la comunitat autònoma de les Illes Balears o en el que correspongui.

e) Autorització i acreditació com a servei d'atenció integral i de promoció de l'autonomia o bé com a servei ocupacional.

No caldrà presentar els documents a), b), c) d) i e) que ja estiguin en poder de la secció de Recursos Sociolaborals de l'IMAS, si no s'han produït modificacions. Bastarà que el representant legal de l'entitat signi el document de l'annex 8 de declaració de vigència de la documentació presentada.

f) Sol·licitud de transferència bancària per als pagaments expedida a nom de l'entitat beneficiària de l'ajuda, signada i segellada pel seu representant legal i per l'entitat bancària (annex 2).

g) Certificat acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions amb la hisenda estatal, vigent, com a mínim, durant els quatre mesos posteriors a la presentació de la sol·licitud.

h) Certificat acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la hisenda autonòmica, vigent, com a mínim, durant els quatre mesos posteriors a la presentació de la sol·licitud. Aquesta consulta no es pot fer d'ofici, per tant l'entitat ha d'aportar el certificat que es pot tramitar en el següent enllaç

https://sede.atib.es/cva/acceso/clave?returnUrl=%2Fcva2Ftramites2Fcertificados

i) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social o annex 6.

j) Documentació acreditativa d'estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb l'IMAS i amb el Consell de Mallorca. A aquest efecte, la sol·licitud de la subvenció implica l'autorització perquè l'IMAS pugui obtenir de la Tresoreria del Consell de Mallorca informació relativa al compliment d'aquestes obligacions. No obstant això, l'entitat interessada pot optar per presentar aquesta documentació juntament amb la sol·licitud de la subvenció.

k) Declaració responsable de no incórrer en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions tal i com estableix l'article 10.4 de l'Ordenança (annex 3).

l) Declaració en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 4).

m) Acreditació de l'exempció de l'IVA, quan escaigui.

n) Declaració expressa sobre compliment de les obligacions derivades de la normativa d'aplicació en matèria de subvencions (annex 5).

o) Autorització per a l'obtenció de certificats telemàtics (annex 6).

p) Relatiu al compliment dels requisits dels usuaris del projecte (annex 7).

• Projecte tècnic. S'ha de presentar un projecte tècnic d'acord amb l'objecte i finalitat de la present convocatòria i bases reguladores específiques, que inclogui com a mínim els apartats següents.

1. Justificació i anàlisi de les necessitats

2. Objectius i resultats esperats

3. Actuacions i prestacions

4. Metodologia

5. Mecanismes de col·laboració

6. Mitjans materials i tecnològics

7. Equip de professionals

8. Indicadors d'avaluació

9. Sistema de qualitat

En el cas de que es presenti una agrupació d'entitats, cada una d'elles ha de complir els requisits i s'haurà de presentar un joc de la documentació administrativa indicada per a cada entitat que formi part de l'agrupació i un únic projecte tècnic per a tota l'agrupació, en el qual se segmenti per a cada entitat i/o territori la informació de cadascun dels apartats del projecte, excepte els que es justifiqui que siguin comuns a totes les entitats de l'agrupació. A més, s'haurà adjuntar a la sol·licitud un document signat per cadascuna de les entitats que conformen l'agrupació amb els compromisos d'execució del projecte que assumeixen i l'import que els hi correspon respecte el pressupost total del projecte.

Les entitats no es poden presentar individualment i en agrupació, només en una de les dues modalitats.

9.4 Esmena de deficiències

Cas que la sol·licitud no reuneixi els requisits legals i els que es deriven d'aquestes bases reguladores específiques i convocatòria, des de l'IMAS es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior a deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució expressa en els termes que estableix l'article 21 d'aquesta Llei.

No obstant això, la manca de presentació electrònica de la sol·licitud tendrà els efectes previst a l'article 68.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9.5 Comunicacions i anuncis

Podeu consultar els anuncis corresponents a aquesta convocatòria en l'àrea de Subvencions, ajudes, beques i premis del «Tauler d'anuncis» que trobareu a la portada de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca (https://imas.sedipualba.es/tablondeanuncios/).

 

10. INSTRUCCIÓ DEL PROCEDIMENT

10.1 Procediment

El procediment de concessió de les subvencions regulades a la present convocatòria serà el de concurrència competitiva i la concessió dels ajuts es regirà pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan que els atorga i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

10.2 Òrgan instructor

L'òrgan competent per instruir el procediment és el director insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials o persona que el substitueixi, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment en els termes que estableix l'article 24 de la Llei 38/20013 de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 18 de l'Ordenança, així com també per comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de l'ajut concedit d'acord amb el que disposa l'article 42 del mateix text legal.

10.3 Examen de la documentació presentada

L'òrgan instructor ha d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per tal de determinar si l'ajuda s'adequa al que estableix aquesta convocatòria. S'ha de comprovar específicament que l'entitat sol·licitant compleix els requisits generals que es preveu al punt 8 i que s'aporta la documentació que preveu el punt 9.3 d'aquesta convocatòria, i que el projecte i beneficiaris es corresponen amb l'establert als punts 3, 4 i 8 d'aquestes bases.

En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de l'ajut, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que transcorregut el termini d'un mes se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar, a l'òrgan competent per resoldre, l'arxiu de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ha de notificar-ho a la persona interessada.

10.4 Comissió avaluadora

D'acord amb l'article 18.1 i punt 3 de l'Ordenança , en els procediments de concurrència competitiva, quin és el cas, és preceptiva l'existència d'un òrgan col·legiat. Aquest òrgan o Comissió avaluadora és el que, quan l'òrgan instructor ha avaluat les sol·licituds, ha d'emetre informe en què es concreta el resultat de l'avaluació efectuada.

Per a l'estudi de les sol·licituds i valoració dels projectes tècnics presentats es constituirà aquesta Comissió avaluadora formada per:

• President: El director insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social o persona que el substitueixi.

• Vocals

◦ La cap de Servei de la Direcció Insular o persona que la substitueixi.

◦ Un/a tècnic/a de la Secció de Recursos Sociolaborals o persona que el substitueixi.

◦ La Gerent de l'IMAS o persona que la substitueixi.

◦ La cap de Servei de Gestió Econòmica o persona que la substitueixi.

• El secretari, amb veu, però sense vot: La cap de Servei Juridicoadministratiu de l'IMAS o persona que la substitueixi.

10.5 Criteris de valoració de les sol·licituds

Quan el crèdit pressupostari disponible sigui suficient, es podrà atorgar el 100% de la quantia sol·licitada, però en cas que aquest sigui inferior a la suma de les quanties sol·licitades, es valoraran els projectes d'acord amb els següents criteris de valoració i atorgant-se les subvencions per ordre de prelació segons puntuació obtinguda.

Per a la valoració de les sol·licituds i l'atorgament de la subvenció s'estableix una valoració màxima de 100 punts:

• Valoració de la qualitat del projecte:

a) Justificació i marc en el qual es desenvolupa el projecte (fins a 5 punts):

a.1. Anàlisi de la població diana (de 0 a 3 punts):

▪ S'analitzen les característiques i necessitats de la població diana (factors de vulnerabilitat, edat, sexe, tipologia de malaltia mental, situació econòmica i familiar): de 0 a 2 punts.

▪ S'aporten dades segmentades: de 0 a 1 punt.

a.2. Anàlisi de l'entorn (de 0 a 2 punts):

▪ Es descriu l'entorn físic, socioeconòmic i laboral: de 0 a 1 punt.

▪ Es detallen el tipus i quantitat de recursos per atendre les necessitats al territori: de 0 a 1 punt.

b) Definició del projecte (fins a 15 punts):

b.1. Objectiu general i específics (de 0 a 2 punts):

▪ Es defineix l'objectiu general: 0,5 punts.

▪ Es defineixen els objectius específics: 1,5 punts.

b.2. Activitats i prestacions (de 0 a 3 punts):

▪ Es defineixen les activitats i prestacions d'acord a la convocatòria: 2 punts.

▪ S'adjunta un calendari i horari: 1 punt.

b.3. Metodologia i sistema de participació (de 0 a 3 punts):

▪ Es descriu el sistema d'entrada, acollida i valoració: 1 punt.

▪ Es descriu el sistema d'atenció individual, seguiment i tutorització: 1 punt.

▪ Es descriu el sistema de participació de les persones usuàries: 1 punt.

b.4. Mecanismes de coordinació (de 0 a 3 punts):

▪ Es descriuen els espais i el sistema de coordinació interna (funcions, periodicitat, professionals i aspectes que es treballen): 1 punt

▪ Es descriu el sistema de coordinació amb els recursos públics externs (sanitaris, socials, formatius, ocupacionals, etc.): 1 punt.

▪ Es descriu el sistema de coordinació amb altres entitats privades del sector social així com de la ciutadania i el teixit associatiu i empresarial: 1 punt.

b.5. Indicadors d'avaluació i de seguiment (de 0 a 4 punts):

▪ Es disposa d'indicadors del servei: 2 punts.

▪ Es defineixen els indicadors del servei: 1 punt.

▪ Es descriu el sistema de seguiment dels indicadors: 1 punt.

c) Coherència interna del projecte (fins a 15 punts):

c.1. Correspondència entre els objectius i les necessitats (de 0 a 3 punts):

▪ Els objectius responen a, com a mínim, el 70% de les necessitats: 1 punt.

▪ Els objectius es concreten quantitativament: 1 punt.

▪ Els objectius es temporalitzen: 1 punt.

c.2. Correspondència entre les activitats i els objectius (de 0 a 3 punts):

▪ Les activitats responen a, com a mínim, el 70% dels objectius: 1 punt.

▪ Les activitats es concreten quantitativament: 1 punt.

▪ Les activitats es temporalitzen: 1 punt.

c.3. Correspondència entre els indicadors i els objectius (de 0 a 3 punts):

▪ Els indicadors mesuren, com a mínim, el 70% dels objectius: 1 punt.

▪ Es defineixen estàndards de compliment dels indicadors: 1 punt.

▪ Es defineix la freqüència dels indicadors: 1 punt.

c.4. Adequació del projecte als principis bàsics d'actuació de la convocatòria (de 0 a 3 punts):

▪ Els objectius són coherents amb els principis bàsics d'actuació: 1 punt.

▪ Les activitats són coherents amb els principis bàsics d'actuació: 1 punt.

▪ La metodologia és coherent amb els principis bàsics d'actuació: 1 punt.

c.5. Adequació dels recursos al projecte (de 0 a 3 punts):

▪ Es descriuen els recursos humans i l'organigrama i són coherents amb el servei: 1 punt.

▪ Es descriuen els espais i recursos materials i són coherents amb el servei: 1 punt.

▪ Es descriuen els recursos tecnològics i de gestió de la informació i són coherents amb el servei: 1 punt.

d) Cobertura territorial (fins a 20 punts)

d.1. Punts d'atenció a les persones beneficiàries:

▪ Disponibilitat d'una oficina d'atenció a la zona de Palma: 5 punts.

▪ Disponibilitat d'una oficina d'atenció a la zona de Tramuntana: 5 punts.

▪ Disponibilitat d'una oficina d'atenció a la zona del Raiguer o Pla: 5 punts.

▪ Disponibilitat d'una oficina d'atenció a la zona de Llevant o Migjorn: 5 punts.

e) Experiència de l'entitat (fins a 20 punts):

e.1. Anys d'experiència acreditats per l'entitat en l'atenció al col·lectiu de persones amb discapacitat per diagnòstic de salut mental: Per cada any d'experiència: 1 punt, fins un màxim de 20 punts. En el cas d'agrupacions es farà el promig de les entitats membres de l'agrupació.

f) Coordinació externa (fins a 20 punts):

f.1. Coordinació amb els serveis sanitaris i serveis socials municipals. Per cada conveni o acord de col·laboració signat amb centres sanitaris o de serveis socials municipals: 1 punt, fins a un màxim de 15 punts.

f.2. Coordinació amb altres recursos comunitaris. Per cada conveni o acord de col·laboració signat amb entitats ciutadanes i recursos comunitaris formatius, culturals, esportius, de barri o altres: 0,5 punts, fins a un màxim de 5 punts.

g) Sistemes de gestió, avaluació i millora (fins a 5 punts):

g.1. Sistema de qualitat (de 0 a 2 punts):

▪ Aportació d'una certificació externa de qualitat: 2 punts.

g.2. Programa informàtic d'atenció personal (de 0 a 2 punts):

▪ Evidència d'un sistema informàtic per a l'atenció a les persones beneficiàries: 2 punts.

g.3. Sistema d'avaluació de la satisfacció de persones usuàries (de 0 a 1 punt):

▪ Aportació d'un model d'enquesta de satisfacció: 1 punt

En cas d'empat en las valoracions dels projectes, s'imposarà el projecte segons l'ordre d'entrada al registre de l'IMAS.

11. RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

11.1 Òrgan competent per a la resolució

Tal com es disposa a l'article 7.2 apartat 7) dels Estatuts de l'IMAS, correspon a la Presidència aprovar les bases específiques i resoldre els procediments d'ajudes, prestacions i/o subvencions relatives a les competències atribuïdes a l'IMAS.

No obstant, les bases d'aquesta convocatòria preveuen que mitjançant la resolució de la presidència de l'IMAS que aprovi les bases, la presidenta delegarà en la Gerència de l'IMAS la competència per resoldre aquesta convocatòria, el que es permès en tant aquesta competència no es troba entre les no delegables, tal com es disposa al punt 7.2.31 dels Estatuts de l'IMAS.

11.2 Termini

El termini màxim per dictar i notificar la resolució de la subvenció és de tres mesos comptadors de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada, sense perjudici de l'obligació de resoldre per part de l'òrgan competent.

11.3 Modificació resolució

Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució.

11.4 Notificació resolució

Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes, que posen fi a la via administrativa, s'han de notificar individualment a les entitats beneficiàries, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015.

La resolució ha de ser expressa i motivada d'acord amb els criteris de valoració establerts i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

La resolució de l'expedient de concessió o de denegació dels ajuts és notificarà a les entitats interessades i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com, a la Base Nacional de Dades de Subvencions.

11.5 Acceptació de la subvenció

La subvenció s'haurà d'acceptar expressament. No obstant, transcorregut el termini d'un mes, comptador des del dia de la publicació de la resolució de concessió al BOIB, s'entendrà tàcitament acceptada per les entitats beneficiàries en el cas que no manifestin expressament la seva renúncia.

 

11.6 Recursos

Contra les resolucions que adopta la Presidència es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell de Mallorca en el termini i amb els efectes de l'article 121 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment comú de les administracions públiques.

12. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions previstes a l'article 14 de la LGS, les que s'especifiquen a les bases reguladores i, en particular, les següents:

a) Dur a terme l'activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció en els termes previstos a les presents bases reguladores específiques.

b) Acreditar davant l'IMAS que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts i, en especial, que es manté durant l'execució de l'activitat subvencionada.

c) Acreditar abans de dictar la proposta de resolució de concessió definitiva, que està al corrent de les obligacions econòmiques amb el Consell de Mallorca i amb l'IMAS i també està que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica. Si s'ha presentat l'annex 8, l'IMAS ho comprovarà d'ofici.

d) Comunicar a l'òrgan que atorga la subvenció qualsevol variació de la seva situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts en el termini de trenta dies naturals comptadors des que s'origini la variació.

e) Destinar l'ajut atorgat a la finalitat per a la qual se sol·licita.

f) Comunicar a l'IMAS la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tan nacionals com estrangers. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o la obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat al fons percebut.

g) Sotmetre's en qualsevol moment al control i comprovació del desenvolupament de l'activitat en actuacions de seguiment i avaluació tècnica que efectuï personal de la secció d'Iniciatives Sociolaborals de l'IMAS, a les de control financer que corresponen a la Intervenció Delegada i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions; per verificar l'execució dels ajuts atorgats.

h) Facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

i) Donar publicitat de la subvenció rebuda, informant de l'activitat realitzada i del suport i l'import subvencionat per l'IMAS així com del caràcter públic del finançament d'acord amb el previst en aquesta convocatòria i bases reguladores específiques.

j) Trametre a l'IMAS còpia de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.

k) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control. Complir les obligacions comptables que, de conformitat amb la naturalesa de l'entitat, siguin exigibles.

l) Reintegrar els fons percebuts d'acord amb el previst a la present convocatòria i bases reguladores específiques.

m) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció així com presentar a l'IMAS la documentació justificativa d'acord amb l'establert a la present convocatòria i bases reguladores específiques.

13. SEGUIMENT I CONTROL DE LA CONCESSIÓ

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor.

Un tècnic de la secció de Recursos Sociolaborals realitzarà el seguiment tècnic de les actuacions descrites al projecte tècnic i/o la memòria final.

L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

14. DESPESES ELEGIBLES

Les despeses elegibles o subvencionables es refereixen exclusivament a aquelles:

• Que s'incorri per a la realització de les activitats programades dels projectes per als quals s'hagin concedit els ajuts.

• Que siguin adequades als objectius i prioritats previstos en aquesta convocatòria i bases reguladores específiques.

• Per a les quals existeixi constància documental sobre llur realització, de manera que puguin ser verificables.

• Que es realitzin durant el període d'execució previst.

• Que siguin conformes amb la normativa nacional, autonòmica i local aplicables.

Amb caràcter general es consideraran despeses subvencionables les següents:

• Despeses directes: el personal imputat al projecte, les assegurances de les persones participants, les despeses de material tècnic per a la realització del projecte, les despeses de difusió i comunicació i les d'avaluació i formació.

• Despeses indirectes: les despeses d'arrendaments, subministres, gestió econòmico-administrativa, gestió dels recursos humans, informàtica general o contractació de serveis professionals.

No són elegibles les despeses destinades a la creació o manteniment d'infraestructures o equipaments, a la creació o l'adquisició de béns de naturalesa inventariable o altres despeses que tinguin caràcter amortitzable.

15. PAGAMENT DELS AJUTS

L'IMAS tramitarà el pagament de l'import de la subvenció a l'entitat beneficiària, atès l'article 48 de l'Ordenança, de la manera següent:

Un 100% de l'import de la subvenció aprovada, en concepte de bestreta, que es tramita d'ofici una vegada acceptada la subvenció, d'acord amb l'establert a la clàusula onzena d'aquesta convocatòria, i sense necessitat prèvia de presentació d'aval per l'entitat d'acord amb el previst a les bases d'execució del pressupost de l'IMAS per a l'exercici 2020 i l'article 52 de l'Ordenança.

16. JUSTIFICACIÓ

16.1 Documentació justificativa a presentar

La justificació de l'ajut s'ha de dur a terme pel sistema de mòduls a l'article 38 de l'Ordenança i ha d'incloure la relació de persones ateses, en els termes establerts en aquestes bases i convocatòria, i els mesos d'atenció durant el període objecte de justificació.

Les entitats beneficiàries dins del termini establert han de presentar a l'IMAS la següent documentació de justificació:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats que s'han dut a terme i dels resultats obtinguts, d'acord amb el model que consta com a annex 11. Aquest document s'ha d'enviar també en format digital a la adreça electrònica següent: megarcia@imas.conselldemallorca.net.

b) Una memòria econòmica justificativa, que ha de contenir els punts següents:

◦ L'acreditació o, si no, la declaració de la persona beneficiària sobre el nombre d'unitats considerades com a mòdul (annex 12).

◦ La quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria d'actuació i els mòduls que preveu la resolució que concedeix la subvenció (annex 13).

◦ Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seva procedència (annex 4).

En cas contrari, l'IMAS exigirà el reintegrament de les quanties indegudament justificades.

L'entitat beneficiària dels ajuts han de tenir a la seu de l'entitat i a disposició de l'IMAS una fitxa individual per a cada persona amb la que es desenvolupen les activitats, en la qual es facin constar les dades relatives a l'horari, el nombre de sessions o la durada del servei i la data d'alta i baixa.

16.2 Termini presentació documentació justificativa

La data màxima per presentar la justificació finalitzarà el 31 de gener de 2023.

16.3 Esmena documentació justificativa

Cas que la documentació definida en els punts anteriors fos incompleta o incorrecta, es requerirà a l'entitat beneficiària perquè en faci la rectificació o esmena oportuna, i la presenti en un termini no superior als 10 dies hàbils, comptadors des de la notificació, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

S'entendrà que renúncia a la subvenció atorgada l'entitat que no presenti en el termini previst per la convocatòria la justificació econòmica del projecte, o no esmeni, dintre del termini que se'ls hagi notificat per esmenar les errades advertides a la documentació justificativa presentada o qualsevol altra esmena que li hagi estat notificada.

 

17. AMPLIACIÓ EL TERMINI DE JUSTIFICACIÓ DE L'AJUT

D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel que fa als terminis de justificació de les accions, les entitats beneficiàries de l'ajut poden demanar una ampliació d'aquests terminis, que no pot excedir de la meitat del termini inicialment concedit, mitjançant una sol·licitud que s'ha de presentar abans de la finalització d'aquests terminis.

18. DIFUSIÓ DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA PER PART DELS BENEFICIARIS

L'entitat beneficiària ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament del projecte o actuacions objecte de subvenció. Les mesures de difusió han de consistir en la inclusió de la imatge institucional de l'entitat que concedeix la subvenció, així com en llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, o bé en mencions fetes en mitjans de comunicació o altres que resultin adequades a l'objecte subvencionat i d'eficàcia equivalent a les esmentades, mesures que es determinaran a la respectiva convocatòria.

Si s'incompleix l'obligació de difusió, i sens perjudici de les responsabilitats que puguin correspondre, s'apliquen les regles següents:

a) Si encara n'és possible el compliment en els termes establerts, l'IMAS ha de requerir l'entitat beneficiària, en un termini no superior a quinze dies, perquè adopti les mesures de difusió establertes, amb advertència expressa de les conseqüències que poden derivar de l'incompliment per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.

b) Si no n'és possible el compliment en els termes establerts, pel fet d'haver-se dut a terme les activitats afectades per aquestes mesures, l'IMAS pot establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin donar la difusió del finançament públic rebut amb el mateix abast de les inicialment acordades. En el requeriment que l'IMAS faci a l'entitat beneficiària, s'hi ha de fixar un termini no superior a quinze dies perquè adopti aquestes mesures alternatives, amb l'advertència expressa de les conseqüències que puguin derivar de l'incompliment esmentat per aplicació de les causes de reintegrament de la subvenció.

19. COMPATIBILITAT AMB D'ALTRES SUBVENCIONS

Aquesta subvenció serà compatible amb qualsevol altra concedida per part d'altres administracions, o d'altres ens públics o privats. No obstant, l'import total de les subvencions rebudes per a la mateixa finalitat no podrà superar el cost total del projecte a desenvolupar.

Les entitats beneficiàries poden compatibilitzar aquesta subvenció amb altres de l'IMAS, però en aquest cas, sempre i quan no persegueixin el mateix objecte a subvencionar.

Les entitats beneficiàries hauran de comunicar a l'IMAS la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública o privada concurrent que no s'hagi declarat amb la sol·licitud.

20. REVOCACIÓ DELS AJUTS CONCEDITS

D'acord amb l'article 58 de l'Ordenança general de subvencions sobre «Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció», es produeix la pèrdua del dret a cobrar totalment o parcialment

la subvenció en cas de falta de justificació, de justificació incompleta o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'art. 56 d'aquesta Ordenança.

Quan l'entitat beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor pot cancel· lar d'ofici el romanent de la concessió, amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària.

Com a conseqüència de la revocació de l'ajut, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

21. REINTEGRAMENT DELS AJUTS CONCEDITS

Procedeix el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorda la procedència del reintegrament, en els casos a l'article 56 de l'Ordenança general de subvencions.

Per al reintegrament s'han d'aplicar el procediment previst a l'article 57 de l'Ordenança general de subvencions.

La resolució del procediment de reintegrament ha d'identificar la persona obligada al reintegrament, les obligacions incomplertes, la causa de reintegrament que s'hi esdevé i l'import de la subvenció per reintegrar, juntament amb la liquidació dels interessos de demora.

La resolució del procediment de reintegrament exhaureix la via administrativa.

22. PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL

Les entitats beneficiàries facilitaran les dades necessàries per a la justificació de la despesa en els termes previstos a la present convocatòria i bases reguladores específiques tot fent cessió de les mateixes a l'IMAS per al seguiment i control dels ajuts concedits. En qualsevol cas, les dades personals facilitades compliran amb el principi de qualitat de les dades i no seran excessives per al compliment de la finalitat de seguiment i control dels ajuts.

Les entitats beneficiàries tindran a disposició de l'IMAS els documents originals necessaris per tal de poder fer-ne consulta en el cas que es consideri oportú ampliar la informació de la justificació de la despesa.

Les dades facilitades per les beneficiàries a l'IMAS seran incloses a un fitxer titularitat de l'IMAS amb la finalitat de la fiscalització i gestió de la subvenció. L'exercici dels drets d'accés, rectificació i cancel·lació es podrà realitzar davant el Registre general de l'IMAS, carrer General Riera, 67, 07010 de Palma de Mallorca.

Les entitats beneficiàries hauran de complir els requeriments previstos a la normativa vigent sobre protecció de dades personals, i en particular, a les disposicions de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

23. RÈGIM D'INFRACCIONS I SANCIONS

D'acord amb l'article 63 de l'Ordenança general de subvencions, constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions i les omissions tipificades en l'art. 53 i següents de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

Les sancions en matèria de subvencions s'imposen mitjançant la incoació d'un expedient administratiu. En tot cas, s'ha de donar audiència a la persona interessada abans de dictar l'acord corresponent, i l'expedient s'ha de tramitar d'acord amb els preceptes de la Llei 39/2015, d'1 de octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

24. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a la present convocatòria es tindran en compte la Llei 38/2003 general de subvencions, de 17 de novembre i l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada en sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), i modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca de data 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).»

  Segon.  APROVAR els annexes següents:

Sol·licitud d'Ajuda Econòmica (Annex 1)

Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Annex 2)

Declaració de no estar inclosa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions (Annex 3)

Declaració responsable de vigència de la documentació presentada l'any anterior (Annex 4)

Declaració de compliment de la normativa (Annex 5)

Consentiment informat per poder consultar informació d'altres administracions (Annex 6)

Declaració responsable del beneficiari (Annex 7)

Projecte tècnic inicial (Annex 9)

Memòria Final (Annex 11)

Mòduls (Annex 12)

Quantia sobre activitats i mòduls prevists (Annex 13)   

​​​​​​​​​​​​​​Tercer. AUTORITZAR la despesa dimanant d'aquest expedient per l'import tres-cents catorze mil tres-cents setanta coma setanta-dos cèntims (314.370,72€) del pressupost de despeses de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) de l'anualitat 2022, amb càrrec a la partida pressupostària 40 23128 48006.

Quart. Delegar en la Gerència de l'IMAS la resolució d'aquesta convocatòria.

Cinquè. ORDENAR la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB i en la Base Nacional de Dades de Subvencions.

 

​​​​​​​Sisè. NOTIFICAR aquesta resolució a la Direcció Insular de Persones amb Discapacitat i Innovació Social, al servei de Gestió Econòmica i a la Intervenció Delegada.

 

Palma, 21 de novembre de 2022

La presidenta de l'IMAS

Sofía Alonso Bigler