Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 681435
Aprovació definitiva del text del Reglament Nomenclàtor de l'Ajuntamnet de Lloseta

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Transcorregut el termini d'exposició al públic de l'acord provisional relatiu al text del Reglament del Nomenclàtor de l'Ajuntament de Lloseta, aprovat en sessió plenària de la corporació de dia 28-09-2022, i no s'han presentat reclamacions, s'eleva a definitiu aquest acord, segons preveu l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de bases de Règim Local, l'acord i text íntegre del Reglament es publicarà al BOIB.

 

Lloseta,(Signat electrònicament:18 de novembre de 2022)

El batlle

Jose Maria Muñoz Pérez

 

REGLAMENT NOMENCLATOR

TÍTOL I

DISPOSICIONS GENERALS

 

Article 1.

Objecte

El present reglament té per objecte regular la retolació, la nominació i la modificació, en el seu cas, de les denominacions de les vies públiques del terme municipal de Lloseta, així com la numeració de les cases, locals i qualsevol altre edifici del Municipi

Article 2.

Àmbit d'aplicació

1. Les disposicions del present reglament seran d'aplicació en tot el terme municipal de Lloseta

2. Sols els noms atribuïts per l'Ajuntament tindrà caràcter oficial i validesa a tots els efectes legals i el seu ús serà obligatori

3. També es podrà conferir denominació oficial i atribuir-se nom propi a conjunts urbans perfectament delimitats i amb una certa separació del seu entorn geogràfic i fins a edificis singulars, si es considerés convenient a efectes d'identificació toponímica.

 

TÍTOL II

DENOMINACIÓ I RETOLACIÓ DE VIES PÚBLIQUES I ALTRES ELEMENTS URBANS

 

Article 3.

Nom de les vies públiques

1. El nom de les vies públiques o d'altres elements urbans del Municipi han d'adaptar-se a les següents normes:

a) Tota plaça, carrer, passeig, és a dir, qualsevol tipus de via d'aquest terme municipal serà designada per un nom aprovat pel Ple de l'Ajuntament. El nom haurà de ser adequat i no podrà anar en contra de la Llei ni dels bons costums.

b) Amb caràcter general, s'haurà de respectar la denominació originària de la nomenclatura de les vies públiques. Si bé, l'elecció del nom per la denominació de vies i espais públics es, per la seva pròpia naturalesa, lliure i discrecional.

c) Els noms de les vies hauran de tenir un caràcter homogeni, és a dir, les vies d'una mateixa zona hauran de tenir noms similars.

d) Els noms que s'utilitzi procediran preferentment del camp de les arts, lletres, ciències, tradició etc. Poden atribuir-se noms propis de persones, els seus mèrits i prestigi haurà d'estar suficientment acreditat i reconegut o haurà d'haver contribuït a honrar el nom del municipi. Es fomentarà l'ús de noms de dones per tal d'aconseguir una distribució equitativa entre el nombre de noms de dones i homes en els carrers de Lloseta.

e) Els noms podran constar d'altres identificatius tals com la professió de les persones.

f) Dins d'un Municipi no pot haver-hi dues vies urbanes amb aquest nom, tret que es distingeixin pel tipus de via o per pertànyer a diferents nuclis de població del Municipi.

g) Excepcionalment es podrà donar noms a altres elements urbans com edificis de reconeguda rellevància.

h) S'apostarà per la recuperació de topònims del municipi

2. No obstant el enumerat principi de llibertat d'elecció de nom, s'estableixen, excepcionalment, les següents limitacions:

a) No s'utilitzaran noms de persones vives, excepte que es tracti de persones de reconegut prestigi dintre o fora de les fronteres

b) Tampoc s'utilitzaran noms que per la seva ortografia o fonètica puguin induir a error o provocar hilaritat

c) No es repetiran noms ja existents en el llistat de carrers de Lloseta malgrat es tracti d'aplicar-se a vies o espais públics de distinta naturalesa

3. Els canvis de noms de vies i espais públics podrà produir-se en els següents supòsits:

a) Per exigències urbanístiques

b) Per fer desaparèixer duplicitats o noms malsonants ja existents

c) Per sol·licitud justificada

d) A suggeriment del Institut Nacional d'Estadística

4. De manera preferent, s'atorgarà a cada via pública un sol nom en tot el seu traç, tot i quan es creui amb altres carrers o places, estiguin formades per distints trams, sempre que aquests mantinguin entre sí el sentit de continuïtat lineal.

Article 4.

Comissió del nomenclàtor

1. Es crea la Comissió del nomenclàtor de Lloseta com a òrgan d'assessorament, informe i consulta en relació a la determinació de les denominacions recollides en l'Article 3 d'aquest Reglament. Tindrà la competència d'informar, amb caràcter preceptiu i no vinculant, de tots els assumptes relatius a la denominació de vies, espais públics i equipaments o elements anàlegs del municipi de Lloseta.

2. Son funcions de la Comissió:

a) Recollir informació referent a vies, espais públics i equipaments municipals sense denominació

b) Recollir les propostes de noms per a vies, espais públics i equipaments municipals

c) Assessorar en relació a les propostes de denominacions de vies, espais públics i equipaments municipals

d) Informar les propostes de denominació de vies, espais públics i equipaments municipals que es presentin per iniciativa municipal, entitats o persones interessades i fer una proposta motivada a l'òrgan competent per resoldre

e) Actualitzar la relació de vies, espais públics i equipaments municipals en el nomenclàtor municipal

f) Confeccionar i mantenir un catàleg de noms i previsió de futures denominacions

3. La Comissió del nomenclàtor de Lloseta la formaran:

- Presidència: El Batle/essa o Regidor/a en qui delegui

- Secretaria: El Secretari/a de l'Ajuntament o funcionari/a en qui delegui

- Vocals:

i. Un representant de cada grup municipal. El pes del vot de cada representant serà proporcional a la representació, que el grup municipal en qüestió, tingui en el Ple.

ii. Un/a representant de cada associació municipal afectada dels àmbits on hi hagi una proposta de denominació inclosa en l'ordre del dia de la comissió.

A la comissió podran assistir com membre d'assessorament extern, professionals de l'àrea de cultura, historiador, lingüista o especialista que es requereixi en cada cas.

4. La Comissió es constituirà amb l'assistència, com a mínim, de la meitat més un dels seus membres, i amb l'obligada presència de la Presidència i Secretaria, o qui els substitueixi. Els membres podran adoptar decisions per consens i, quan no sigui possible, es sotmetran els assumptes a votació.

 

Article 5.

Procediment per l'assignació de denominacions

1. El inici del procediment per donar nom a una via pública pot ser d'ofici o a instància de part. Qualsevol persona empadronada en el Municipi pot sol·licitar el canvi de denominació d'una via pública o sol·licitar que a una via se li posi un nom determinat

2. La sol·licitud de denominació o canvi de denominació contendrà, com a mínim, les següents dades:

- Nom del sol·licitant

- Domicili

- Via pública per la qual sol·licita el canvi

- Proposta de denominació de la via pública

- Causes per les que proposa el canvi de denominació o que justifiquen posat aquest nom.

3. Es convocarà a la Comissió del nomenclàtor perquè escolti o sol·liciti els informes dels professionals que consideri oportuns i procedirà a la redacció de la proposta que serà sotmesa a votació en el Ple de l'Ajuntament de Lloseta.

Article 6.

Normativa i procediment de retolació

1. La retolació de les vies públiques haurà d'estar col·locada en l'entrada i la sortida de les mateixes, preferentment en la façana de l'immoble i usat postes que els assenyalin en cas d'absència d'aquest.  En el supòsit que el carrer consti de varis trams, les plaques se situaran també en l'entrada i sortida de cada un d'ells, es procurarà que aquesta retolació resulti visible tant de dia com de nit.

2. Els rètols dels carrers correspondran a un sol model aprovat a tal efecte per el Ple de l'Ajuntament.

Article 7.

Normativa i procediment d'enumeració

1. La placa identificativa en la que consti el número de policia d'una finca s'ajustarà a les especificacions determinades per l'Ajuntament.

2. En els supòsits d'edificació de nova planta, amb caràcter previ a la sol·licitud de la preceptiva llicència d'obra, l'Ajuntament resoldrà la identificació de policia que correspongui al projecte

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Aquest Reglament entrarà en vigor una vegada hagi estat publicat íntegrament en el “Butlletí Oficial de les Illes Balears” i hagi transcorregut el termini de 15 dies previst en l'Article 70 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de Bases de Règim Local.