Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 679808
Extracte de la Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a entitats sense ànim de lucre que desenvolupen projectes de garantia alimentària i entitats que desenvolupen projectes d'accés a esdeveniments culturals de persones en situació de risc social amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques i l’impost sobre societats, corresponent a l’any 2022, per accions a realitzar durant el 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 659306

De conformitat amb el que es preveu en els articles 17.3.-b i 20.8.-a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

Primer. Entitats beneficiàries

Poden resultar beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Requisits comuns per a les dues línies de subvencions:

1. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre amb una antiguitat mínima de dos anys.

2. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears en la data de finalització de presentació de sol·licituds, d'acord amb el que disposa capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

3. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

4. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

5. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

7. Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència.

b. Requisits específics per a les entitats que es presentin a la línia 1:

1. Incloure en els estatuts i en les seves activitats efectives, com a beneficiàries de les intervencions, qualsevol persona o família en situació de risc o exclusió social resident a les Illes Balears, sense que sigui necessària la pertinença a un col·lectiu o sector específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.

2. Desenvolupar l'atenció directa als usuaris majoritàriament amb personal voluntari.

3. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 1.a han d'estar designades pel Fons Espanyol de Garantia Agrària O.A. (FEGA) durant l'exercici 2021 com a organitzacions associades de distribució d'aliments, en el marc del Programa Operatiu d'Ajuda Alimentària del Fons d'Ajuda Europea per a les Persones Més Desafavorides (FEAD) Espanya 2021. S'entén que compleixen el requisit esmentat aquelles entitats que formin part o participin de la federació estatal corresponent o estructura anàloga en el territori de les Illes Balears.

4. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 2 han de:

a. Acreditar al llarg de l'exercici 2021 la participació d'un mínim de persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria, d'acord amb els criteris següents:

— Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 75.

— Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 30.

— Per a les entitats de l'illa de Formentera: 15.

b. Atendre anualment en el programa d'aliments un mínim de famílies o beneficiaris directes, d'acord amb els criteris següents:

— Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 750.

— Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 600.

— Per a les entitats de l'illa de Formentera: 300

 

c. Mantenir una col·laboració continuada i documentable amb els serveis socials comunitaris bàsics municipals.

d. Haver executat algun projecte de repartiment d'aliments en col·laboració amb algun servei social comunitari municipal al llarg de 2021.

5. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 3 han de:

a. Acreditar al llarg de l'exercici 2021 la participació d'un mínim de 10 persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

b. Realitzar un mínim de 450 repartiments setmanals.

c. Haver executat algun projecte de menjador social durant l'any 2021.

c. Requisits específics per a les entitats que es presentin a la línia 2:

1. Incloure en els estatuts com a finalitat o activitat prioritàries l'accés universal a activitats culturals.

2. Haver participat en algun projecte d'accés a la cultura de persones en situació de risc i/o exclusió social durant els dos darrers anys que hagi assolit un mínim de 300 assistències a esdeveniments culturals.

3. Haver col·laborat en activitats d'accés a la cultura durant els dos darrers anys amb un mínim de 10 administracions, entitats o empreses que atenen persones en situació de risc i/o exclusió social.

Segon. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar projectes i actuacions d'entitats sense ànim de lucre destinades a cobrir les necessitats bàsiques i a fomentar l'accés a esdeveniments culturals de persones en situació de precarietat econòmica a fi de reduir les situacions de vulnerabilitat i/o exclusió social.

Tercer. Bases reguladores

Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut (BOIB núm. 34, de 11 de març de 2021).

Quart. Quantia

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de sis-cents trenta mil cent cinquanta-vuit euros amb seixanta-un cèntims (630.158,61 €), amb càrrec a la partida pressupostària 17401.313E01.48000.00 FF 22073 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'exercici 2022.

Cinquè. Termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud específica del procediment i la documentació adjunta, per mitjans electrònics, preferentment a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les entitats interessades només poden presentar una sol·licitud a una de les línies o modalitats establertes, d'acord amb els models que consten com a imprès, excepte per les modalitats 1 i 2 de la línia 1 que són compatibles. En el cas que una entitat presenti més d'una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la primera, d'acord amb l'ordre fixat pel registre d'entrada.

 

Sisè. Altres dades

Són subvencionables les despeses que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023.

 

Palma, document signat electrònicament (16 de novembre de 2022)

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez