Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 669293
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 14 de novembre de 2022, relatiu a l’aprovació de la convocatòria de les places de l’Oferta Pública d’Ocupació per a estabilització extraordinària del Consell Insular de Menorca i dels seus organismes dependents (exp. 0605-2022-000025)
En el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, les administracions tenen per objectiu l'estabilització de les places estructurals que han estat ocupades de forma ininterrompuda des de les dates establertes per aquesta normativa. En aquest sentit, mitjançant acord del Consell Executiu, en sessió de caràcter ordinari de 23 de maig de 2022, s'aprovà l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'estabilització extraordinària del personal del Consell Insular de Menorca, que, d'acord amb l'art. 121 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es presenta conjuntament amb el personal del Consorci Sociosanitari de Menorca, el Consorci de Residus i Energia, i el Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística en Sòl Rústic de l'Illa de Menorca, publicat en el BOIB núm. 67 de data 24 de maig de 2022 i posteriors modificacions d'aquesta.
Aquest mandat legislatiu, i amb l'objectiu de fixar els criteris comuns i facilitar la coordinació d'aquests processos, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va impulsar la creació de la Mesa de Negociació de les administracions públiques, mitjançant el Decret llei 2/2022, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública a les Illes Balears.
El Govern de les Illes Balears, mitjançant el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 78 de data 16 de juny de 2022, aprovà les bases generals amb els criteris generals que han de regir els processos selectius d'estabilització per a l'ingrés o l'accés com a funcionari de carrera o personal laboral fix de les administracions insulars i locals de les Illes Balears.
Simultàniament a aquesta proposta, s'aprovaren les bases específiques que han de regir els processos selectius per concurs i concurs oposició de les ofertes públiques d'ocupació extraordinàries per a l'estabilització de l'Administració local de Menorca i dels seus organismes dependents.
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals.
El Consell Executiu, per unanimitat dels set membres presents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyora Gomila Carretero, senyora Morlà Subirats i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta l'acord següent:
Primer. Aprovar la convocatòria de les places de l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'estabilització extraordinària del personal del Consell Insular de Menorca, que, d'acord amb l'article 121 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es presenta conjuntament amb el personal del Consorci Sociosanitari de Menorca, el Consorci de Residus i Energia, i el Consorci per a la Protecció de la Legalitat Urbanística en Sòl Rústic de l'llla de Menorca, i que s'adjunta com a document annex, la qual es regirà per les bases generals del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació de les Illes Balears, i per les bases específiques que s'aproven simultàniament a aquesta convocatòria, i en tot allò no previst per aquestes, pel que determina el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, així com per la resta de normativa que sigui d'aplicació.
D'acord amb el punt 5 de les bases específiques, el termini per lliurar la sol·licitud és de vint dies hàbils comptadors de l'endemà de la publicació de l'anunci de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia de presentació d'instàncies cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.
Segon. El nombre de places que es convoquen, el grup, el cos, l'escala, l'especialitat i el percentatge de reserva per a persones amb discapacitat, així com el sistema selectiu per a cada plaça són els aprovats en l'oferta pública.
Tercer. Els requisits i les condicions que hagin de complir les persones aspirants, en particular els de les titulacions que es requereixen per accedir a cada cos, escala o especialitat o categoria i el nivell d'exigència de coneixements de llengua catalana, venen determinats pel que disposa el Catàleg de llocs de feina.
Quart. El nombre i contingut de les proves, els mèrits o nivells d'experiència que s'han de valorar, les normes, els criteris per efectuar aquesta valoració, el sistema de qualificacions i de puntuacions mínimes per superar cada prova, els temaris sobre els quals han de versar les proves seran els que determinen les bases generals i/o específiques.
Cinquè. El model d'instància i l'òrgan a què han d'adreçar-se les sol·licituds, amb indicació de les dependències on les persones aspirants poden trobar models normalitzats de sol·licituds.
Els models d'instància, ja sigui electrònic ja presencial, seran les que es posin a disposició al portal de l'opositor https://oposicions.cime.es
Sisè. Es designaran set tribunals un per a cadascun dels grups o subgrups següents: subgrup A1, subgrup A2, grup B, grup C de l'administració general, subgrup C1 de l'administració especial, subgrup C2 de l'administració especial i grup AP.
Els tribunals estaran formats per un mínim de tres membres, un president, un secretari i un vocal, i els corresponents suplents, que es regiran per la normativa estatal o autonòmica que sigui aplicable.
Els òrgans de selecció no poden proposar l'accés a la condició de funcionari d'un nombre superior d'aprovats al de places convocades.
Setè. El procés s'iniciarà amb la publicació de les convocatòries i previsiblement finalitzarà durant el primer semestre de 2023.
Vuitè. Publicar aquest acord en el tauler d'anuncis, en el web http://oposicions.cime.es del Consell Insular de Menorca i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB. El recurs es pot interposar formalment davant el Ple del Consell Insular, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Maó, 14 de novembre de 2022
Per delegació de la presidenta,
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)