Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 671850
Aprovació definitiva projecte d'urbanització (actualització) de Binissafúller - Sector IV
Es fa públic que la Junta de Govern Local, en sessió de dia 15.09.2022 va adoptar sobre l'acord d'aprovació definitiva del projecte d'urbanització (actualització) de Binissafúller-Sector IV:
Primer.- Desestimar, d'acord amb l'informe emès pel redactor del projecte, les següents al·legacions:
- Al·legació amb registre d'entrada núm. 6287, de data 08.12.2021, presentada pel Sr. J.M.L, en representació de l'Associació Protejamos Biniparratx.
- Al·legació amb registre d'entrada núm. 6351, de data 13.12.2021, presentada pel Sr. M.C.M en representació de la Comunitat de Propietaris Sa Fua.
- Al·legació amb registre d'entrada núm. 6371, de data 13.12.2021, presentada pel Sr. G.M.G
- Al·legació amb registre d'entrada núm. 6372, de data 13.12.2021, presentada pel Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa.
- Al·legació amb registre d'entrada núm. 6392, de data 14.12.2021, presentada pel Sr. R.S.R en representació de l'Associació de Veïns de la urbanització Binissafúller Roters.
- Al·legació amb registre d'entrada núm. 6424, de data 15.12.2021, presentada per Sr. M.A.L.
Segon.- Aprovar definitivament el projecte d'urbanització (actualització) de Binissafúller Roters -Sector IV-, redactat per l'enginyer de camins Ramón Ulldemolins Vidal, de conformitat amb l'expedient tramitat i amb les condicions establertes a la Resolució 58/2022, del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental, a complir en el transcurs i amb posterioritat a l'execució de les obres:
2.1.- Condicions a complir amb posterioritat a l'execució de les obres:
1) No es podran atorgar llicències d'edificació de nova planta per ús residencial, a la urb. de Binissafúller Roters – sector IV de les NS del TM de Sant Lluís – fins que no es disposi de l'informe favorable de suficiència hídrica de la DG de Recursos Hídrics, sense perjudici de l'inici de les obres d'actualització o nova implantació de les infraestructures previstes.
2) No es podran abocar a la mar les aigües pluvials recollides a la urbanització. Aquestes hauran de ser emmagatzemades a un dipòsit amb la capacitat adequada i aprofitades posteriorment per al rec de zones verdes públiques i privades de la urbanització i per a la neteja viària.
3) S'haurà de coordinar l'execució del connexionament de la urbanització de Binissafúller previst amb l'entrada en funcionament de la futura EDAR de Binidalí o, en defecte, de l'entrada en funcionament de l'ampliació de l'EDAR de Sant Lluís. Prèviament serà necessària l'autorització específica de l'ABAQUA per a la seva posada en funcionament.
2.2.- Condicions a complir en el transcurs de l'execució de les obres:
1) Prèviament a l'inici de les obres, s'haurà de contactar amb l'inspector de la zona ME-2 de l'ABAQUA, als efectes de poder assegurar, en tot moment, el bon funcionament del sistema general de sanejament i depuració de l'EDAR de Sant Lluís.
2) En cap cas, es podran connectar les aigües pluvials, o els excedents d'aquestes, a la xarxa de clavegueram.
3) L'Ajuntament de Sant Lluís serà l'encarregat de coordinar els creixements previstos per tal de no superar els paràmetres de disseny de l'EDAR de Sant Lluís.
4) Els aplecs de materials i estris necessaris, així com les instal·lacions auxiliars, hauran d'ubicar-se fora de les zones amb vegetació silvestre.
5) S'hauran de tenir en compte bones pràctiques per tal de minimitzar la contaminació atmosfèrica.
6) D'acord amb el Decret Llei 1/2016, de 12 de gener de mesures urgents en matèria urbanística, preveure l'adopció de les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de maquinàries, atès que la zona d'estudi es localitza damunt aqüífer amb elevada vulnerabilitat a la contaminació.
7) S'hauran de dur a terme regs periòdics amb aigua regenerada per a minimitzar la pols i el seu impacte en la qualitat de l'aire.
8) Caldrà establir mesures preventives per evitar els efectes sobre la fauna de la zona com, per exemple, mantenir rases obertes el mínim temps possible per evitar la caiguda de fauna o la revisió diària i retirada dels exemplars que hi puguin caure.
9)Els residus inerts (ceràmics, restes de formigó, terres i similars), procedents de l'excavació de terrenys naturals, hauran de ser separats en origen i destinats a la restauració de pedreres, amb pla de restauració aprovat per l'administració competent. També la gestió de residus generats es realitzarà d'acord amb la normativa de prevenció d'incendis forestals vigent.
10)D'acord amb el Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, i en relació a la prevenció contra incendis forestals, durant l'execució de les actuacions per completar i substituir les necessàries infraestructures, com xarxa viària, xarxa de sanejament i aigües pluvials, xarxa de distribució d'aigua potable, així com telefonia, electricitat i enllumenat públic, es prendran les mesures preventives establertes al Decret 125/2007, especialment pel que fa a les mesures conjunturals de prevenció durant l'època de perill d'incendis forestals (art. 8.2.c), en relació a la utilització de maquinària i equips, en terreny forestal i àrees contigües de prevenció, el funcionament dels quals generi deflagració, espurnes o descàrregues elèctriques susceptibles de provocar incendis forestals.
11) Les obres es realitzaran preferentment, sempre que sigui possible, fora de l'època de risc d'incendis, és a dir, entre el 16 d'octubre i el 30 d'abril.
12) Tots els operaris participants en les activitats seran instruïts en l'existència de risc d'incendi forestal, en les mesures de prevenció a adoptar i en les actuacions immediates a efectuar davant un conat d'incendi i coneixeran el número telefònic de comunicació en cas d'incendis forestals (112).
13) En les actuacions forestals en la massa arbrada en l'entorn de la zona d'actuació es deuran seguir les següents premisses:
- En tot cas s'hauran de respectar les espècies protegides i catalogades dins el Catàleg Balear d'Espècies Amenaçades i d'Especial Protecció, de les Àrees Biològiques Crítiques i el Consell Assessor de Fauna i Flora de les Illes Balears.- L'òrgan administratiu competent és qui determinarà la idoneïtat, impacte i la manera de dur a terme les tasques sobre la vegetació existent, i les autoritzarà, la qual cosa no eximeix de planificar les actuacions en el projecte.
14) Atès que es té constància de la presència de nombroses espècies de caràcter invasor a l'àmbit d'actuació, els enjardinaments de les zones públiques hauran d'evitar les espècies presents al Reial decret 630/2013, de 2 d'agost, pel qual es regula el Catàleg espanyol d'espècies exòtiques invasores.
15) L'execució de les obres haurà de respectar aquells exemplars arboris que, pel seu port o les seves característiques, puguin ser considerats com a singulars.
16)Les actuacions del projecte previstes al passeig de la Mar no podran afectar cap dels elements catalogats presents en aquesta zona que es troben inclosos al Catàleg de Patrimoni de Sant Lluís.
17) En cas d'un eventual desmantellament de les infraestructures previstes al projecte, tots els residus generats hauran de ser retirats i lliurats a gestor autoritzat, així com procedir a la restauració dels terrenys afectats al seu estat original.
18) Atès que el pressupost del projecte és superior a 1 milió d'euros, el promotor haurà de designar un auditor ambiental que acrediti que es compleix l'informe d'impacte ambiental. El cost d'aquesta contractació haurà d'incloure's en el pressupost del projecte, així com una partida específica per a les mesures correctores incloses al Pla de Vigilància Ambiental (PVA) i el seu seguiment.
19) El PVA haurà d'incorporar el seguiment dels renous i vibracions generades durant l'execució de les obres, havent de respectar-se els límits establerts a la normativa d'aplicació.
20) I en darrer punt es recorda que:
- La urbanització Binissafúller Roters, a l'incloure zones edificades limítrofes a terreny forestal, haurà de complir les «Instruccions per determinar les característiques específiques de les franges de seguretat i altres mesures d'autoprotecció en zones d'interfície urbanoforestal», al voltant de les edificacions (manteniment de zones cultivades i gestió de la vegetació de caire forestal), així com accessos, punts d'aigua i altres mesures recomanades), d'acord amb el Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl.
- S'hauran de tramitar els canvis d'usos adients, respecte dels pous previstos per al proveïment d'aigua de la urbanització, amb la DG de Recursos Hídrics, i complir amb la normativa de Salut Pública, perquè sigui considerada com a apta per al consum humà.
- En tot cas, les actuacions previstes al projecte hauran de respectar el que estableix l'art. 87 del PHIB 2019, quant als perímetres de protecció de captacions d'abastament a població, i activitats i usos prohibits o condicionats a informe favorable de la DG de Recursos Hídrics.
- Durant la retirada de les canonades obsoletes amb fibrociment, s'haurà de complir amb el Reial decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb el risc d'exposició a l'amiant. Aquestes operacions hauran de ser executades per professionals certificats i qualificats, que garanteixin la correcta retirada, transport i destrucció d'aquest residu.
- Atès que les actuacions previstes en el projecte d'urbanització de referència es desenvolupen en un sector inclòs en les zones i espais afectats per servituds aeronàutiques de l'Aeroport de Menorca, caldrà tenir en compte, de conformitat a la legislació vigent i el planejament (art. 32 NS), que «l'execució de qualsevol construcció, instal·lació (postes, antenes, aerogeneradors -incloses les pales- mitjans necessaris per a la construcció (incloses les grues de construcció i similars) o plantació, requerirà acord favorable previ de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), conforme els articles 30 i 31 del Decret 584/72, modificat pel Reial decret 297/2013.»
- D'acord amb la Direcció Insular de Medi Ambient i de la Direcció Insular de Reserva de la Biosfera s'haurà de tenir en compte el Reglament de protecció del medi nocturn de Menorca (BOIB Núm. 100, de 27 de juliol de 2021), quant a les característiques de la il·luminació exterior de la urbanització i el seu ús.
Tercer.- Publicar el present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a l'efecte del seu general coneixement; així mateix, posar-ho a disposició del interessats a la seu electrònica d'aquest Ajuntament(http://www.ajsantlluis.org).
Contra l'anterior acord, que esgota la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant la Junta de Govern en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la publicació del present anunci, de conformitat amb allò previst als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot açò sense perjudici de què es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
Sant Lluís, en la data de la signatura electrònica del document (15 de novembre de 2022)
La alcaldessa accidental Maria Teresa Martínez Martínez