Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES CASTELL
Núm. 671309
Aprovació convocatòria llicències temporals i pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2023 a 2026
Des de la Batlia de l'Ajuntament des Castell, dia 14.11.2022, s'ha dictat la Resolució núm. 1067, sobre l'aprovació del pla d'actuació en matèria de transport públic de viatgers en vehicles turisme per als anys 2023 a 2026 i l'aprovació de la convocatòria per a la presentació de les corresponents sol·licituds en aquest procediment d'adjudicació de 7 llicències temporals d'àmbit municipal per Es Castell.
El termini per presentar les sol·licituds comptarà a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al BOIB, durant un termini de deu dies hàbils.
PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2023-2026
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector a l'activitat turística i el component públic, i a vegades assistencial d'aquest servei fan convenient una actuació proporcionada que s'ajusti a les necessitats especials de la seva demanda, que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
A les temporades estivals dels darrers anys s'ha constatat que hi ha una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran mesura pel marcat component estacional de la temporada turística, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que, per tant, no es pugui prestar un servei òptim amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat, sobretot en la darrera temporada estival, un creixent augment d'incidències i queixes per serveis no prestats o pel temps excessiu de retard a l'arribada del vehicle sol·licitat, la qual cosa, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, podria arribar a afectar seriosament la imatge turística pròpia des Castell.
En aquest sentit, l'elaboració del present Pla tot en el context normatiu que seguidament es disposa ve motivada per la petició expressa que, a la vegada, i sense perjudici d'allò que s'ha assenyalat als paràgrafs precedents, s'ha presentat conjuntament per part de tots els actuals titulars de llicències de taxi del terme municipal des Castell
Així les coses, de conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut de Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, que a l'article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació amb el servei d'auto taxi.
La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal, indicant que aquestes darreres s'atorgaran preferentment a les persones titulars de llicències de caràcter ordinari, i estableix que, per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el número mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.
Pel que fa al nombre de llicències atorgables, i sobre la base de les necessitats expressades pel sector, es constata la necessitat de disposar de 7 llicències temporals.
Així mateix i per tal d'afavorir una renovació integral progressiva de la flota de taxis des Castell per vehicles més eficients i ecològics, es permet que el turisme que s'ofereixi per a la llicència temporal quedi vinculat, si escau, a la llicència ordinària.
En conclusió, aquest Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures aplicables per a l'avaluació dels resultats obtinguts, juntament amb la persecució de l'incompliment de la normativa del sector.
I. Objecte del Pla d'actuació
Aquest Pla d'actuació és un acte que té la finalitat de concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida als articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears per als anys 2023 a 2026.
La persona titular d'una llicència temporal estarà habilitada per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme, sempre que aquests serveis tinguin l'origen al municipi des Castell. Així, l'objectiu principal del Pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals, com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei.
Paral·lelament, s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme.
II. Característiques de les llicències temporals
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme reuniran les característiques següents:
Estacionals: Determinada per la temporalitat de la vigència, que es limitarà als quatre mesos estivals, de l'1 de juny al 30 de setembre. Anualment, mitjançant resolució d'alcaldia, i prèvia consulta amb els representants del sector, es determinaran els horaris així com les possibles limitacions en el nombre de dies de la setmana de les llicències temporals
Vigència: Des del moment de l'atorgament i durant el període regulat pel present Pla d'actuació (anys consecutius 2023 a 2026).
Personal: L'autorització tindrà caràcter personal i, per tant, anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només es pot obtenir una llicència temporal per persona.
Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es poden transmetre en cap cas.
Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament des Castell podrà revocar-la per incórrer a la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.
Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació dels serveis amb origen a l'àmbit territorial del municipi des Castell, sens perjudici de la possible autorització del Consell Insular per prestar el servei fora d'aquest àmbit.
III. Determinació del nombre màxim d'autoritzacions
Aquest Pla regulador tindrà una vigència de quatre anys consecutius, del 2023 al 2026, durant el qual i en el seu conjunt s'atorgaran fins a un màxim de 7 autoritzacions temporals i que s'ofereixen ja amb la present convocatòria.
IV. Procediment d'autorització
1. Inici
Un cop aprovat aquest Pla regulador, s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds, durant un termini de deu dies hàbils. Així mateix, es publicarà al tauler d'anuncis digital municipal l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.
Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions seran els que es detallen a continuació:
REQUISITS
1.1. Ser persona física o jurídica
1.2. Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes a la legislació vigent.
1.3. Disposar del carnet de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor/a de l'Ajuntament des Castell, i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal del servei de transport urbà de viatgers en automòbils lleugers amb conductor/a del Ajuntament des Castell.
1.4. Explotar personalment la llicència temporal; s'entén com a explotació personal la conducció de vehicle per part de la persona titular de la llicència o conductor/a que s'hagi contractat per a aquesta finalitat, i no pas la seva simple gestió.
1.5. Per a qui opti com a titular de llicència municipal, disposar com a màxim duna llicència municipal de taxi, sense que, per a aquesta finalitat, computin els taxis adaptats.
1.6. A més, qui opti com a titular de llicència municipal haurà d'estar en actiu i presentar acreditació del compliment de la declaració censal d'estar donat d'alta davant l'Administració Tributària i el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent.
1.7. Qui opti com a persona assalariada del sector del taxi (conforme al previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits en els apartats 1.1 a 1.4, ambdós inclusivament, haurà d'acreditar el fet d'haver estat contractat/da per la persona titular de una llicència municipal de taxi, almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies, així com haver realitzat aquest treball durant almenys dos mesos durant l'any 2022.
2. Sol·licituds i documentació a presentar
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà al dia següent de la publicació al BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta corporació, mitjançant el model que es podrà obtenir al SAC així com al propi web municipal i que s'adjunta com a Annex I.
En el cas que el darrer dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al dia hàbil següent.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les clàusules del present Pla.
2.2. Cada persona sol·licitant presentarà la sol·licitud conforme al model assenyalat, comprensiva dels següents extrems:
a) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en aquest Pla regulador.
b) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no estar sotmesa a les prohibicions per contractar recollides a la legislació de contractació del sector públic.
c) Declaració responsable de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
d) Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en què s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes al Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual es va aprovar el text refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de vehicles de motor i Seguretat Viària.
e) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle d'acord amb el que estableix aquest Pla regulador, especificant-ne les característiques.
f) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de manera il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del transport.
g) En el cas de persones conductores assalariades o persones titulars de llicència que pretenguin que es computi la seva experiència com a persones assalariades, declaració responsable on indiquin l'antiguitat de què compten, que hauran d'acompanyar amb una relació detallada de les persones titulars i els números de llicència on s'han prestat els serveis de conductor/a, amb indicació de les dates d'inici i de finalització dels serveis.
Per tal d'evitar irregularitats i contradiccions, es determina que la persona sol·licitant que falsegi la documentació, un cop acreditat aquest extrem quedarà automàticament exclosa del procediment d'atorgament de llicències temporals.
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a l'esmena de deficiències, en relació amb les persones sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
L'endemà de la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis digital municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a l'esmena
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que s'hagin trobat, la persona sol·licitant queda exclosa del procés d'adjudicació.
4. Classificació de persones sol·licitants admeses
El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació de persones sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
- Categoria A: "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi
- Categoria B: Assalariats: persones assalariades del sector del taxi
El procediment d'adjudicació es regirà per la preferència dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B), conforme al que preveu l'article 52.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.
En cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva, vigent durant la convocatòria corresponent, al qual poder acudir en els supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda a l'apartat següent.
5. Adjudicació de les llicències temporals
Les llicències temporals s'atorgaran a aquelles persones sol·licitants que obtinguin una major puntuació, atenent els següents criteris:
Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'auto taxi des Castell.
S'atorgarà la puntuació atenent els criteris següents:
- Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi al municipi des Castell, 0,10 punts per cada any d'antiguitat, amb un màxim de 3 punts.
Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que es pugui tenir en compte la fracció o el decimal que pugui resultar d'aquest còmput.
A aquests efectes, també es computa, en aquest apartat, el temps que hagin prestat servei com a persones assalariades del sector.
- Aportació de vehicle d'emissions 0: 5 punts.
- Aportació d'un vehicle “ECO”: 3 punts.
- Aportació d'un vehicle amb distintiu verd: 2 punts.
- Aportació d'un vehicle de 7 places: 1 punt.
- Aportació d'un vehicle adaptat: 1 punt.
Categoria B: Assalariats
S'atorgarà la puntuació atenent els mateixos criteris que per a les persones titulars de llicència, quant a antiguitat i característiques del vehicle, però amb l'excepció que sempre tindran preferència les persones titulars de llicències ordinàries.
6. Aprovació de la llista definitiva ordenada
Transcorregut el termini per a l'esmena de deficiències, la corporació aprovarà, mitjançant resolució d'Alcaldia, la llista definitiva, ordenada per classes, que s'exposarà al tauler d'anuncis digital municipal, a l'efecte de notificació a les persones adjudicatàries, atorgant-los un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
La publicació d'aquesta llista definitiva ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació següent i en les dates que s'assenyalen a continuació.
En cas d'empat, si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'atorgaran a qui hagués obtingut més punts pel tipus de vehicle; i, en cas de persistir l‟empat, pel criteri d‟antiguitat, tenint en compte el total de dies en actiu. Si tot i així persisteix l'empat, s'efectua sorteig públic
7. Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva i començament de la prestació del servei
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació següent, abans de les dates que s'indiquen:
- Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 7.1 següent): Deu dies naturals després de la publicació al tauler de anuncis digital de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació.
- Els documents acreditatius de l'antiguitat declarada, així com la resta de documentació (apartats 7.2. a 7.4), s'hauran d'aportar a l'esmentat termini anterior de 10 dies naturals després de la publicació al tauler d'anuncis digital de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació.
7.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) a la Tresoreria de l'Ajuntament des Castell, que respondrà en cas de:
- Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
- No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l'autorització.
- No compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius, en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal, o en els casos de substitució regulats a l'apartat V.
Transcorregut el període de vigència de l'autorització temporal i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, es procedirà a la devolució del dipòsit.
7.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passi a servei públic, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques a què s'hagin compromès i que són les següents:
- El vehicle aplicat a la llicència temporal no podrà tenir inicialment una antiguitat superior als set anys des de la seva primera matriculació.
- Aquesta antiguitat màxima inicial de set anys no serà d'aplicació en cas que el vehicle incorporat a la llicència temporal procedeixi d'una llicència de taxi ordinària del municipi, amb l'objectiu de facilitar, amb aquesta mesura, la renovació de la flota ordinària de taxis des Castell.
- En aquest sentit, el vehicle procedent de la llicència ordinària i transferit a una llicència temporal d'acord amb el punt anterior ja no podrà tornar posteriorment, en cap cas, a la situació inicial de vehicle adscrit a una de les llicències de caràcter ordinari.
- En qualsevol cas, s'hauran de substituir obligatòriament els vehicles de les llicències temporals quan tenguin dotze anys d'antiguitat si són de DIÈSEL/BENZINA, i catorze anys d'antiguitat si són d'etiqueta ECO o ZERO.
Els vehicles amb llicència temporal hauran d'anar retolats d'igual manera que les llicències ordinàries; a més, hauran de col·locar de manera ben visible a la part davantera en ambdues portes laterals i a la porta posterior la lletra “T” en color negre i de 15 cm d'alçària, que els distingeixi com a vehicle temporal.
7.3. Tenir assegurada de manera il·limitada o pel mínim que estableixi la normativa aplicable, i durant el temps de vigència de l'autorització, la responsabilitat civil amb tercers, amb motiu de danys ocasionats per raó d'aquest servei.
7.4. En el cas que la persona sol·licitant ja tengui atorgada una llicència ordinària, acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor.
7.5. Un cop aportada la documentació requerida, s'haurà de començar a prestar el servei el dia 1 de juny i fins el 30 de setembre de cada temporada, sense perjudici de les jornades de descans legal fixe i excepte autorització expressa a supòsits de força major. L'incompliment d'aquesta condició donarà lloc a la declaració de llicència com a vacant.
8. Procediment per cobrir renúncies de persones adjudicatàries
Si, una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, les persones adjudicatàries renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia, per manca de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà, perquè sigui coberta, a la persona sol·licitant que correspongui segons l'ordre de puntuació resultant.
La renúncia, la manca de presentació de la documentació o el retard injustificat per començar a prestar el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal i la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit, en cas que aquest ja s'hagués constituït, conforme al procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
9. Emissió targeta de transports
Les persones sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran, per part de l'Ajuntament des Castell, una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, el termini de vigència i la matrícula del vehicle.
V. Prestació del servei. Drets i obligacions
a. Exercici de l'activitat
1. La prestació d'aquest servei s'efectua exclusivament mitjançant la utilització del vehicle ofert per a l'autorització temporal; no obstant això, es pot vincular aquest vehicle a la llicència ordinària, cas en què la llicència temporal es cobrirà amb el turisme que fins aquell moment apareixia a la llicència ordinària.
També es poden donar supòsits de substitució definitiva o temporal, en els termes que s'indiquen a continuació:
- SUBSTITUCIÓ DEFINITIVA: En cas que, durant la prestació del servei, la persona titular de l'autorització temporal vulgui substituir el vehicle vinculat a l'autorització atorgada, ho haurà de comunicar a l'Ajuntament, acreditant la disponibilitat de nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i acreditació que compleix els mateixos requisits que tenia el vehicle a substituir.
A més, caldrà acreditar, mitjançant certificat de la ITV, haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.
Comprovat això, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetent, a aquest efecte, nova targeta de transport.
En cas de no complir els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
- SUBSTITUCIÓ TEMPORAL: Excepcionalment, es pot accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, la persona interessada ho haurà de sol·licitar a l'Ajuntament, mitjançant instància, que acompanyarà amb l'acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 7.2 i el certificat de taller mecànic acreditatiu de la incidència i de la durada estimada de la seva resolució.
En aquests casos excepcionals, s'admet que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització.
De la mateixa manera que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetrà, a aquest efecte, nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
Això no obstant, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i considerada la durada de la vigència de l'autorització temporal, no pot excedir els 15 dies. En cas que la previsió de substitució temporal excedeixi el termini indicat, la persona interessada haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat, excepte autorització expressa en supòsits degudament justificats.
Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament que ha retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.
Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, ambdós vehicles no puguin simultaniejar la prestació.
2. Les persones titulars de les llicències temporals han de prestar el servei personalment i han de comptar amb una o més persones conductores assalariades, per garantir la prestació del servei en les condicions indicades al pla.
3. Totes les persones conductores amb una autorització temporal hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conductor/a de l'Ajuntament des Castell.
4. Les persones titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) s'hauran de trobar de manera ininterrompuda d'alta al règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
5. Les persones titulars hauran de assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb el que estableix la normativa laboral d'aplicació respecte a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que sigui aplicable en relació a temps màxims de conducció i descans per conductor/a.
6. Un cop conclòs el període de vigència de la llicència temporal, les persones adjudicatàries quedaran obligades a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament des Castell d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del torn.
Un cop acreditat el compliment d'aquesta exigència, i en finalitzar la darrera temporada, es procedirà a la devolució del dipòsit que es va fer amb ocasió de l'adjudicació de l'autorització temporal.
b. Règim tarifari
En qualsevol cas, les tarifes que són aplicables són les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.
c. Règim sancionador
L'incompliment, per part de la persona titular d'una autorització temporal, de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per obtenir-lo determinaria l'obertura del corresponent expedient, de manera que podrà ser sancionada, després de l'oportuna tramitació, d'acord amb el que preveu la normativa general de transports i, si escau, la normativa local que sigui aplicable.
d. Revocació
L'Ajuntament des Castell podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava.
Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, el tràmit d'audiència és preceptiu a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es pot recórrer en via administrativa.
VI. Pla d'inspeccions
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament des Castell en coordinació amb el Consell Insular i amb les forces i cossos de seguretat dependents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat .
En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial al sector del taxi, preferentment en hores i ubicacions on s'acumulin els incompliments. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular, es durà a terme , durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància per al control de les pràctiques il·legals amb relació al transport de viatgers en vehicle turisme.
VII. Publicació
Aquest Pla regulador així com la simultània convocatòria es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis digital municipal. El mitjà de notificació de tots els actes del procediment serà al tauler d'anuncis digital municipal.
ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
.....................................................................................,amb DNI/CIF núm., .............................. i domicili a ............................................. c./pl./av. ....................................................................., codi postal ..................., telèfon núm. ..................................... i adreça electrònica ......................................................,
EXPÒS:
Que tenc tots i cada un dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys que van del 2023 al 2026, aprovat per l'Ajuntament des Castell mitjançant el Decret de ............... (BOIB núm. x, de xx de ....... de 20....). En conseqüència,
SOL·LICIT:
Poder participar en el concurs establert a l'esmentat pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, amb les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyal:
També DECLAR, sota la meva responsabilitat:
1. Complir els requisits establerts en el present pla regulador.
2. No estar incurs en les prohibicions per contractar recollides en la legislació de contractació del sector públic.
3. Trobar-me al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
ASSUMESC, així mateix, el compromís d'adscriure un vehicle a la llicència temporal, conformement com ho estableix el present pla regulador i d'acord amb les característiques que indic.
I EM COMPROMET a aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es puguin causar en ocasió de l'exercici de l'activitat.
Categoria A: persones titulars de llicències ordinàries d'autotaxi. Puntuació
DECLAR sota la meva responsabilitat que som titular de la llicència de taxi núm ........... del servei d'autotaxi del municipi des Castell, des de l'any ..................…
Tenc una antiguitat com a titular de ........... anys.
Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Es Castell (0,1 punts per cada any, fins a un màxim de 3): ..............................
Per antiguitat com assalariat del sector (0'05 punts per cada any d'antiguitat, fins un màxim de 3: ..............................................
(_) Aportació de vehicle amb menys de 2 anys d'antiguitat (comptats des de la data de matriculació del vehicle): 5 punts.
(_) Aportació de vehicle amb menys de 5 anys d'antiguitat (comptats des de la data de matriculació del vehicle): 2 punts.
(_) Aportació de vehicle d'“emissions 0”: 5 punts.
(_) Aportació de vehicle ECO: 3 punts.
(_) Aportació de vehicle de 7 places: 1 punt.
(_) Aportació d'un vehicle adaptat: 1 punt. Categoria
Categoria B: Persones assalariades. Puntuació
DECLAR sota la meva responsabilitat que som conductor/a assalariat/ada del servei d'autotaxi, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de .................. anys.
Per antiguitat com a assalariat/ada (0,1 punts per cada any, fins a un màxim de 3) : ............
(_) Aportació de vehicle amb menys de 2 anys d'antiguitat (comptats des de la data de matriculació del vehicle): 5 punts.
(_) Aportació de vehicle amb menys de 5 anys d'antiguitat (comptats des de la data de matriculació del vehicle): 2 punts.
(_) Aportació de vehicle d'“emissions 0”: 5 punts.
(_) Aportació de vehicle ECO: 3 punts.
(_) Aportació de vehicle de 7 places: 1 punt.
(_) Aportació d'un vehicle adaptat: 1 punt.
PERÍODES DE TREBALL COM A TREBALLADOR/A ASSALARIAT/ADA DEL SECTOR DEL TAXI:
Núm. llicència |
Titular llicència |
Data inici |
Data fi |
Antiguitat |
---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Es Castell, ............... de ....................... de 20.…
(Signat electrònicament: 15 de novembre de 2022)
La batllessa Juana Escandell Salom