Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 670869
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 7 de novembre de 2022 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració, amb l’augment de les ràtios autoritzades de les etapes d’educació primària i educació secundària i l’ampliació de l’etapa de batxillerat de forma condicionada a la certificació definitiva del British Council, del centre docent estranger Mallorca International School, al municipi de Sa Pobla

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 14 d'octubre de 2019 autoritzà la modificació de la configuració, amb l'ampliació de l'etapa de l'educació secundària obligatòria de forma progressiva i condicionada a la certificació definitiva del British Council, del centre docent estranger Mallorca International School, al municipi de sa Pobla. Com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre va quedar configurat de la manera següent:

  • Codi de centre: 07015586
  • Denominació genèrica: centre docent estranger
  • Denominació específica: Mallorca International School,
  • Titular: SFG Initiatives and Projects, S.L,
  •  Domicili: c. Llorer, número 1
  • Localitat: Crestatx
  • Municipi: Sa Pobla
  • CP: 07420
  • Ensenyaments autoritzats: 13 unitats (242 places escolars) repartides de la manera següent:
  • Educació infantil: 3 unitats (Nursery, Reception i Year 1) i 54 places escolars
  • Educació primària: 6 unitats (Year 2 - Year 7) i 108 places escolars
  • Educació secundaria: 4 unitats (Year 8 - Year 11) i 80 places escolars,que s'implantaran de forma progressiva a partir del curs 2018/2019.

2. El 4 de maig de 2021, la representant de la titularitat del centre va presentar una sol·licitud de modificació de la configuració amb l'ampliació de 2 unitats de batxillerat (de Year 12 i Year 13) i 70 places escolars i la revisió de ràtios de les aules de primer de primària fins a quart de secundària (Year 2- Year 11) amb 23 alumnes per aula.

3. El 22 de juny de 2021, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable sobre les ràtios de les aules que quedarien com s'especifica a la taula de l'informe, amb 54 places escolars a Infantil (Nursery, Reception i Year 1), 133 places escolar per a Primària (de Year 2-Year 7) i 88 places escolars per Secundària obligatòria (de Year 8- Year 11).

4. El 9 d'agost de 2021, la representant del centre va presentar el Certificat del British Council pel qual es reconeix una capacitat de 275 alumnes.

5. El 24 de novembre de 2021, la representant del centre va sol·licitar la visita de l'arquitecte per tal de comprovar que les instal·lacions s'adequaven als plànols aprovats.

6. El 29 de novembre de 2021, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable respecte a l'augment de ràtios de primària i secundària amb la reestructuració de les aules que havia realitzat el centre per al curs 2021-2022 i que quedarien de les següent manera:

  • 54 places a educació infantil (Nursery, Reception i Year 1) 18 pe/unitat.
  • 133 places per a educació primària (Year 2 –Year 7)  23 pe/unitat i 88 places per a l'educació secundària, 22 pe/unitat.

7. El 16 de març de 2022, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable sobre la sol·licitud de l'ampliació de 2 unitats de batxillerat.

8. El 8 de juliol de 202, el representant del centre va sol·licitar la visita de l'arquitecte per tal de comprovar que les instal·lacions s'adequaven als plànols aprovats.

9. El 19 d'agost de 2022, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable de la visita realitzada al centre, sobre l'autorització de l'ampliació de dues unitats de batxillerat, també indicà que aquesta autorització queda condicionada a la certificació definitiva del British Council.

10. El 31 d'octubre de 2022, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració del centre docent estranger Mallorca International School, de la localitat de Crestatx, amb l'augment de les ràtios autoritzades d'educació primària i educació secundària amb efectes del curs 2021-2022 i l'ampliació de l'etapa de batxillerat condicionada a la certificació definitiva del British Council amb efectes del curs 2022-2023.

11. El 2 de novembre de 2022, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va proposar l'autorització de la modificació de la configuració del centre docent estranger Mallorca International School, amb l'augment de les ràtios autoritzades de les etapes d'educació primària i educació secundària amb efectes del curs 2021-2022 i l'ampliació de l'etapa de batxillerat condicionada a la certificació definitiva del British Council amb efectes del curs 2022-2023.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol i suplement en català núm. 7, de 1985).).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de Creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).

5. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats, per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).

6. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer.

7. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

8. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 2 de novembre de 2022, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Autoritzar amb efectes del curs 2021-2022, la modificació de la configuració del centre docent estranger Mallorca International School, amb l'augment de les ràtios autoritzades de l'educació primària i l'educació secundària, que passen a ser 133 places escolars per a primària, i 88 places escolars per a secundària.

2. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs 2022-2023, la modificació de la configuració del centre docent estranger Mallorca International School amb l'ampliació de l'etapa de batxillerat de forma condicionada a la certificació definitiva del British Council.

3.  Determinar que, com a conseqüència d'aquestes modificacions, el centre queda configurat de la manera següent:

  • Codi de centre: 07015586
  • Denominació genèrica: centre docent estranger
  • Denominació específica: Mallorca International School,
  • Titular: SFG Initiatives and Projects, S.L, (NIF B57947855)
  •  Domicili: c. del Llorer, número 1
  • Localitat: Crestatx
  • Municipi: Sa Pobla
  • CP: 07420
  • Ensenyaments autoritzats: 15 unitats (354 places escolars) repartides de la manera següent:
  • Educació infantil: 3 unitats (Nursery, Reception i Year 1) i 54 places escolars (ràtio autoritzada 18 pe/unitat)
  • Educació primària: 6 unitats (Year 2 - Year 7) i 138 places escolars (ràtio autoritzada 23 pe/unitat)
  • Educació secundaria: 4 unitats (Year 8 - Year 11) i 88 places escolars (ràtio autoritzada 22 pe/unitat)
  • Batxillerat: 2 unitats (Year 12 i Year 13) i 70 places escolars (35 pe/unitat)

4. Indicar i confirmar que en aquest centre s'imparteixin ensenyaments del sistema educatiu britànic per a alumnes estrangers i alumnes espanyols i que s'hi han d'impartir els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles

5. Inscriure aquesta modificació en el Registre de centres docents (RCD) de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

6. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.

7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 7 de novembre de 2022

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà