Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 670240
Aprovació de les bases reguladores i la convocatòria de subvencions destinades a empreses del municipi d’Artà per adaptar-se a l’Ordenança municipal d’ocupació de la via pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 10 de novembre de 2022, acordà:

<<1. Aprovar les bases reguladores i convocatòria, per procediment de concurrència competitiva, de subvencions destinades a empreses del municipi d'Art per adaptar-se a l'Ordenança de la via pública.

2. Ordenar la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Comunicar aquest acord al Departament de Promoció Econòmica, al Departament d'Intervenció i al Departament de Comunicació.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar una reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Per altra part, les bases reguladores i els formularis de la convocatòria s'exposen al públic en acompliment del que estableix l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, preval la versió catalana.

 

Artà, data de la signatura electrònica (15 de novembre de 2022)

El batle Manuel Galán Massanet

 

BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA, PER PROCEDIMENT DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DE SUBVENCIONS DESTINADES A EMPRESES DEL MUNICIPI D'ARTÀ PER ADAPTAR-SE A L'ORDENANÇA MUNICIPAL D'OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA

1. Objecte i finalitat

L'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar ajudes perquè les empreses s'adaptin a la nova Ordenança municipal d'ocupació de la via pública, publicada en el BOIB núm. 68, de 26 de maig de 2022.

2. Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d'aquesta subvenció les persones físiques i jurídiques privades, l'activitat econòmica de les quals sigui el sector de restauració o comercial, que ocupin la via pública de manera correcta, tal com indica l'Ordenança esmentada, i que comptin amb l'autorització corresponent de l'Ajuntament d'Artà.

3. Despeses subvencionables

S'estableixen dues línies de despeses subvencionables, les quals es detallen a continuació:

a) Línia 1, sector de restauració: compra de mobiliari autoritzable a la via pública, que ve determinat pels articles 21, 22, 23, 24, 25, 26 i 27 de l'Ordenança d'ocupació de la via pública de l'Ajuntament d'Artà.

b) Línia 2, sector comercial: compra de mobiliari autoritzable a la via pública, que ve determinat per l'article 28 de l'Ordenança d'ocupació de la via pública de l'Ajuntament d'Artà.

4. Requisits de les persones sol·licitants

Les persones o entitats interessades han de complir els requisits següents:

a) Tenir el domicili fiscal o centre de treball al municipi d'Artà.

b) Estar d'alta en l'impost d'activitats econòmiques i en el règim especial de la Seguretat Social de treballadors per compte propi.

c) Comptar amb el títol municipal que l'habilita per exercir l'activitat corresponent. En el cas d'arrendaments o despeses d'hipoteca, ha de ser per a allò que se sol·licita a la subvenció.

d) Presentar la declaració de la persona que representi legalment l'entitat de no estar inhabilitada per contractar amb les administracions públiques o per obtenir-ne una subvenció, i d'estar facultada per actuar en nom de l'entitat.

e) Presentar una declaració d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals, autonòmiques i estatals, tant en el moment de la sol·licitud com en el moment del pagament de l'ajut.

f) Justificar qualsevol subvenció que li hagi estat concedida amb anterioritat per l'Ajuntament d'Artà, sempre que hagi finalitzat el termini corresponent de justificació.

g) Estar ocupant la via pública amb l'autorització corresponent de l'Ajuntament d'Artà.

5. Període subvencionable i quantia

5.1. El període subvencionable és el comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.

5.2. Les possibles persones beneficiàries poden sol·licitar fins al 100 % del total de les despeses subvencionables, incloent-hi les taxes i els impostos que no puguin compensar o recuperar, fins als imports màxims individualitzats per persona o entitat beneficiària següents:

a) Línia 1: 3.000 euros (import màxim per sol·licitant).

b) Línia 2: 300 euros (import màxim per sol·licitant).

5.3. El crèdit pressupostari total màxim per a la subvenció és de 50.000 euros, 40.000 euros dels quals van destinats a la línia 1 i 10.000 euros a la línia 2, consignats a l'aplicació pressupostària 01 4301 48031 01 del Departament de Promoció Econòmica.

5.4. Si el crèdit pressupostari d'una línia no s'esgota, s'ha de traspassar a l'altra línia.

5.5. En cas que l'import total sol·licitat per totes les persones interessades sigui major que el crèdit disponible, l'import a concedir s'ha de prorratejar de manera proporcional.

6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

6.1. El termini per presentar sol·licituds comença a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 31 de desembre de 2022 i, atesa l'especificitat de la subvenció, s'opta per aprovar conjuntament les bases i la convocatòria.

6.2. Els models normalitzats, les bases i la resta de documentació associada a l'expedient ha d'estar disponible a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà.

6.3. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir les obligacions i els deures que se'n deriven.

6.4. Només s'ha d'atendre una sol·licitud per empresa (persona física o jurídica) i activitat econòmica afectada, independentment que realitzi més d'una activitat econòmica o que disposi d'un o més establiments o locals per exercir la o les activitats. Si diverses persones físiques o jurídiques comparteixen el mateix establiment, només una pot optar a l'ajuda.

6.5. Les sol·licituds s'han de formalitzar per escrit, mitjançant el model normalitzat que s'adjunta a aquestes bases (annex 1), s'han de dirigir a la Batlia i han d'anar acompanyades de la documentació que s'indica en la base següent. Tota la documentació i la informació relativa a aquesta convocatòria s'ha de publicar a la pàgina web municipal (www.arta.cat).

6.6. Les persones obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics han de presentar la sol·licitud de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Artà (https://seu.arta.cat). D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), estan obligats a presentar la documentació a través de mitjans electrònics els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Les persones que exerceixen una activitat professional per a la qual es requereix la col·legiació obligatòria en l'exercici de l'activitat professional esmentada.

d) Les persones que representin una altra d'interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

6.7. Les sol·licituds també es poden presentar de forma presencial en el Registre General de l'Ajuntament d'Artà o a través de qualsevol dels mitjans que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Documentació a aportar amb la sol·licitud

7.1. En relació a l'empresa sol·licitant, s'ha de presentar la documentació següent (segons escaigui):

a) Fotocòpia del CIF de l'empresa o DNI/NIE (autònoms o autònomes).

b) Fotocòpia del DNI/NIE de la persona signant.

c) Poder de representació de la persona signant de la sol·licitud, en cas d'actuar en representació de la persona interessada.

d) Representació per realitzar, per mitjans telemàtics, els tràmits del procediment.

e) En el cas de societats o ens sense personalitat jurídica, escriptura pública o contracte privat de constitució de l'entitat i fotocòpia de l'escriptura del poder de representació suficient de qui actuï en nom seu, quan es tracti de persones jurídiques.

f) Certificat bancari de la titularitat del compte on s'ha de realitzar el pagament de l'ajuda concedida, en la qual ha de figurar com a titular la persona o entitat sol·licitant (annex 4).

g) Declaració responsable (annex 2).

7.2. Quant a l'activitat econòmica, s'ha de presentar la documentació següent:

a) Justificant d'estar d'alta en el règim especial de treball autònom i en l'impost d'activitats econòmiques i declaració responsable de seguir d'alta en el moment de la sol·licitud (annex 2).

b) Certificat d'estar al corrent de pagament amb la Seguretat Social (TGSS) i de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).

c) Autorització de consulta de dades per part de l'òrgan gestor dels requisits amb la Tresoreria Municipal (annex 5).

7.3. En cas de no autoritzar o oposar-se a la comprovació d'aquests requisits, la persona sol·licitant ha d'aportar la documentació els acrediti.

7.4. Així mateix, la documentació justificativa de la subvenció (factures i justificants de pagament de les despeses) s'ha d'aportar en el moment de la sol·licitud i no s'acceptaran les factures que s'hagin abonat en efectiu.

8. Procediment, resolució i pagament de la subvenció

8.1. El procediment de concessió s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, segons el que estableix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

8.2. La gestió de les ajudes que preveu aquesta convocatòria s'ha de subjectar als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com a l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

8.3. L'òrgan competent per ordenar i instruir el procediment de concessió de les ajudes que preveu aquesta convocatòria és la Junta de Govern Local, amb l'assessorament d'una comissió tècnica, la qual ha d'instruir els procediments i comprovar que es compleixen els requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria.

8.4. La Comissió Tècnica ha d'estar formada pels membres següents:

a) El batle, o el regidor o la regidora en qui delegui.

b) La secretària interventora, o el funcionari o la funcionària en qui delegui.

c) El tècnic del Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Artà.

8.5. En el cas que sigui necessari, s'ha de requerir les persones sol·licitants a aportar la documentació i la informació complementàries que s'estimi oportuna per fonamentar el seu dret, i a esmenar els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu (10) dies hàbils. També es poden realitzar d'ofici totes les actuacions que siguin necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin en les sol·licituds.

8.6. Una vegada realitzades les actuacions anteriors, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe, amb la totalitat o amb un número determinat de les sol·licituds presentades, en el qual s'han d'indicar:

a) Les sol·licituds que s'han d'estimar: s'hi ha d'incloure una relació de les persones beneficiàries i de les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna d'elles, i s'hi ha d'indicar que, de la informació disponible, se'n desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per ser admeses a la convocatòria.

b) Les sol·licituds que s'han de desestimar: s'hi han d'indicar les causes.

8.7. Les subvencions s'han de concedir a totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la convocatòria, sense que sigui necessari realitzar una comparació i una prelació de sol·licituds presentades en un moment concret i únic del procediment. En cas que l'import total sol·licitat per totes les persones interessades sigui major que el crèdit disponible, l'import a concedir s'ha de prorratejar de manera proporcional entre totes les persones sol·licitants amb dret a l'ajuda, segons l'import de subvenció que els hagués hagut de correspondre.

8.8. Una vegada realitzat l'informe anterior, aquest s'ha d'elevar a la Junta de Govern Local, que l'ha d'examinar juntament amb els expedients remesos i n'ha d'elaborar la proposta detallant la quantitat que s'ha de concedir (en cas que l'informe sigui favorable) o indicant les causes per les quals es desestimen.

8.9. Aquesta proposta de resolució provisional, que ha d'estar motivada degudament, s'ha de notificar mitjançant la publicació a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà. Si no figuren en el procediment ni es tenen en compte altres fets ni altres al·legacions o proves que les adduïdes per les persones interessades, s'ha de prescindir del tràmit d'audiència i la proposta de resolució formulada ha d'esdevenir definitiva. En cas contrari, s'ha de donar audiència a les persones interessades perquè, en el termini de deu (10) dies hàbils, presentin les al·legacions que estimin pertinents. Si no es formulen al·legacions, la proposta de resolució ha d'esdevenir definitiva i, en cas contrari, s'ha de realitzar una nova proposta de resolució, que s'ha d'elevar a l'òrgan competent, amb la resolució de les al·legacions presentades, la relació de sol·licitants i la quantia concedida.

8.10. L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si escau, les condicions i les obligacions a les quals està subjecta la persona beneficiària.

8.11. Aquesta resolució definitiva s'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà. Els terminis per interposar recursos s'han de comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

8.12. La resolució també ha de donar per justificada la subvenció, ha de reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ha d'ordenar el pagament de les obligacions reconegudes, mitjançant una transferència bancària al compte corrent assenyalat per la persona beneficiària.

8.13. Així mateix, no es podrà realitzar el pagament de la subvenció si la persona beneficiària no es troba al corrent de les obligacions tributàries (AEAT, Administració Tributària de les Illes Balears i hisenda local) i amb la Seguretat Social, és a dir, si és deutora per resolució de procedència de reintegrament.

8.14. El pagament d'aquestes subvencions s'ha de realitzar en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.

8.15. La persona sol·licitant pot desistir de la seva sol·licitud o renunciar al seu dret a l'ajuda en qualsevol moment i mitjançant un escrit dirigit a l'Ajuntament. La corporació ha de dictar una resolució per expressar les circumstàncies que hi concorren, indicant-hi els fets produïts i les normes legals aplicables.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

9.1. Les persones beneficiàries tenen les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions.

9.2. Així mateix, les persones beneficiàries poden presentar la renúncia a la subvenció en qualsevol moment previ a la justificació i, en aquest cas, han de reintegrar les quantitats que hagin percebut, si s'escau.

9.3. Les persones beneficiàries han de mantenir, durant un mínim de 5 anys, l'activitat econòmica en el mateix local per al qual s'ha sol·licitat la subvenció, o en un altre igualment afectat per l'Ordenança d'ocupació de la via pública.

10. Justificació de les obligacions

10.1. L'Ajuntament d'Artà pot requerir la persona beneficiària a presentar la documentació que consideri oportuna en el termini que es fixi en el requeriment.

10.2. Les despeses s'han de justificar en el moment que es presenti la sol·licitud. Si no és així, s'han de justificar en el període establert en el requeriment corresponent.

11. Compatibilitat amb altres subvencions

11.1. Aquesta línia d'ajudes és compatible amb ajudes, subvencions, ingressos o recursos que altres administracions o ens públics o privats puguin posar en marxa, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses subvencionables. En aquest cas, s'ha de posar en marxa un procediment per reintegrar l'excés subvencionat, segons el procediment que estableix la Llei general de subvencions.

11.2. La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar, en la memòria justificativa, totes les ajudes que hagi sol·licitat o obtingut, per la qual cosa s'ha d'atendre al que disposen els articles 33 i 34 del Reglament de la Llei general de subvencions.

12. Incompliments

L'incompliment de les condicions que estableixen aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu el Reglament regulador de subvencions. També es poden imposar sancions administratives i exigir responsabilitats per la comissió de les infraccions administratives que preveu el Reglament esmentat.

13. Tractament de dades de caràcter personal

13.1. De conformitat amb la normativa de protecció de dades vigent, les dades personals que es facilitin seran tractades per l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears, tel. 971 829 595, ajuntament@arta.cat), responsable del tractament. Així mateix, la persona interessada pot contactar amb la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament (dpd@arta.cat).

13.2. La finalitat del tractament és tramitar i gestionar la convocatòria de subvencions destinades a empreses del municipi d'Artà per adaptar-se a la nova Ordenança municipal d'ocupació de la via pública.

13.3. La licitud per tractar les dades de caràcter personal obtingudes, tant en els formularis com en la documentació que s'hi pugui adjuntar, es basa, d'una banda, en l'article 6.1.a del Reglament general de protecció de dades, sobre el consentiment de la persona interessada (autorització per consultar dades tributàries), i, d'una altra banda, en l'article 6.1.c, sobre el compliment d'una obligació legal, i l'article 6.1.e, sobre el compliment d'una missió realitzada en interès públic segons la normativa següent:

a) Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

c) Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

d) Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

e) Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

f) Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

g) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13.4. Les dades sol·licitades són les necessàries per tramitar correctament la sol·licitud. Així mateix, les dades podran ser comunicades a la Base Nacional de Subvencions, a l'Agència Estatal d'Administració Tributària i a d'altres administracions que puguin estar relacionades amb la subvenció, així com a les entitats bancàries per abonar la subvenció, si escau. Per altra part, no es preveuen transferències de dades a països tercers o organitzacions internacionals.

13.5. Les dades personals s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es varen obtenir i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar de la finalitat esmentada i del tractament de les dades. Així mateix, hi és d'aplicació el que disposa la política de gestió documental i d'arxius de l'Ajuntament d'Artà.

13.6. Les persones afectades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i d'altres drets, si escau, davant l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears), indicant a l'assumpte “Protecció de dades”, o a través de la seu electrònica (https://seu.arta.cat/).

13.7. Si en l'exercici dels seus drets no ha estat atesa degudament, la persona afectada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ de Jorge Juan, 6, 28001 Madrid, o a través de seva seu electrònica <sedeagpd.gob.es>). No obstant això, en primera instància i amb caràcter potestatiu, la persona afectada pot contactar amb la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament d'Artà (dpd@arta.cat).

14. Legislació supletòria i interpretació de les bases

14.1. En tot allò que no regulen aquestes bases s'ha d'aplicar la normativa següent:

a) Reglament municipal regulador de subvencions de l'Ajuntament d'Artà (BOIB núm. 55, de 22 d'abril de 2008).

b) Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

e) Resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin d'aplicació.

14.2. Així mateix, l'òrgan amb facultats per aprovar les bases queda facultat per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació.

15. Publicitat

El text íntegre d'aquestes bases i la convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web municipal.

16. Normativa d'aplicació

En tot el que no regulen aquestes bases és d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/06, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de subvencions; l'Ordenança municipal de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el que sigui aplicable.

Documents adjunts