Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 668657
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 8 de novembre de 2022 per la qual s’autoritza la modificació de la denominació dels Equips d’Alteració del Comportament de Mallorca i de les seves subseus i dels Equips d’Atenció de la Discapacitat Visual Mallorca i de les seves subseus per la denominació d’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògica Específica d’Alteracions del Comportament (EOEP EAC Mallorca, EOEP EAC Menorca i EOEP EAC Eivissa i Formentera) i Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògica Específica d’Atenció de la Discapacitat Visual (EOEP EADIVI Mallorca, EOEP EADIVI Menorca i EOEP EADIVI Eivissa i Formentera)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Resolució del conseller d'Educació i Cultura, d'1 de desembre de 2009 (BOIB núm. 178, de 8 de desembre) va reconèixer a efectes administratius la Unitat Terapèutica Educativa de Suport i li assignà el codi de centre.

2. La Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitat de 6 d'octubre de 2014 (BOIB núm. 149, de 30 d'octubre de 2014) autoritzà el canvi de denominació específica de la Unitat Terapèutica Educativa de Suports (UTES) a Equip d'Alteracions del Comportament (EAC), el trasllat de la seva seu i la modificació de les seves competències.

3. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 15 de març de 2019 (BOIB Núm. 38, de 23 de març de 2019) va reconèixer a efectes administratius l'Equip d'Atenció de la Discapacitat Visual a l'illa de Mallorca (EADIVI Mallorca) perquè atengués alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu associades a la discapacitat sensorial i visual i s'en modificà el codi, se li atorgà autonomia de gestió i se'n van reconèixer dues subseus a les illes de Menorca (EADIVI Menorca) i Eivissa i Formentera (EADIVI Eivissa i Formentera).

4. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 20 de març de 2019 (BOIB núm. 42, de 2 d'abril de 2019) modificà el codi administratiu de l'Equip d'Alteracions del Comportament a l'illa de Mallorca (EAC Mallorca), que atén alumnes amb problemes greus de conducta, se li atorgà autonomia de gestió i se'n va reconèixer dues subseus a les illes de Menorca (EAC Menorca) i Eivissa i Formentera (EAC Eivissa i Formentera).

5. En data 27 de juny de 2022, la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa sol·licità el canvi de denominació dels Equips especialitats: EAC (Equips d'Alteracions del Comportament) i de les seves subseus i EADIVI (Equips d'Atenció a la Discapacitat Visual) i de les seves subseus, perquè la denominació genèrica fos: Equips d'orientació educativa i psicopedagògica específica.

6. El 7 de novembre de 2022 la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre l' informe favorable sobre el canvi de denominació de l'Equip d'Alteracions del Comportament (EAC) i de les seves subseus a les illes de Menorca i d'Eivissa i Formentera i de l'Equip d'Atenció de la Discapacitat Visual (EADIVI) i de les seves subseus a les illes de Menorca i d'Eivissa i Formentera per la denominació d'Equip d'Orientació Educativa i Psicopedagògica Específica d'Alteracions del Comportament (EOEP EAC) i Equip d'Orientació Educatiu i Psicopedagògic Específic d'Atenció de la Discapacitat Visual (EOEP EADIVI).

Fonaments de dret

1. La Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE) especifica a l'article 71.2 que correspon a les Administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè els alumnes i les alumnes que requereixen una atenció educativa diferent a l'ordinària, per presentar necessitats educatives especials, per dificultats específiques d'aprenentatge, TDAH, per les seves altes capacitats intel·lectuals, per la incorporació tardana al sistema educatiu, o per condicions personals o d'història escolar, puguin obtenir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter general per a tot l'alumnat.

3. La Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència (BOE núm. 175, de 23 de juliol).

4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

5. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de Creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).

6. El Reial decret 334/1985, de 6 de maç d'ordenació de l'educació especial (BOE núm. 65, de 16 de març).

7. El Decret 39/2011, de 29 d'abril pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig), el qual estableix, en l'article 40, capítol X, que s'ha d'establir les directrius d'intervenció adient per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.

8. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 22 de maig de 2019 per la qual es regula el funcionament dels serveis d'orientació educativa, social i professional de les Illes Balears, preveu regular els serveis d'orientació educativa, social i professional i estableix com a novetats pel que fa a l'estructura actual: (...) 3r La creació d'equips especialitzats d'alta intensitat d'intervenció educativa per a l'atenció a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, que intervenen des de l'educació infantil, fins a finalitzar l'educació obligatòria, i postobligatòria en centres sostinguts amb fons públics, els qual depenen orgànicament i tècnicament de la Direcció General d'Innovació i Comunitat Educativa.

9. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l'article 36.2 que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autónoma de les Illes Balears la competència del desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

10. L'Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d'Hisenda i Pressuposts i del conseller d'Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica, dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 148, de 10 de desembre).

11. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).

Per tot això, i a l'empara de l'article 16 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar la modificació de la denominació dels Equips d'Alteracions del Comportament de Mallorca i de les seves subseus, per la denominació d'Equip d'Orientació Educatiu i Psicopedagògic Específic d'Alteracions del Comportament (EOEP EAC Mallorca, EOEP EAC Menorca i EOEP EAC Eivissa i Formentera).

2. Autoritzar la modificació de la denominació dels Equips d'Atenció de la Discapacitat Visual de Mallorca i de les seves subseus, per la denominació d'Equip d'Orientació Educativa i Psicopedagògica Específica d'Atenció de la Discapacitat Visual (EOEP EADIVI Mallorca, EOEP EADIVI Menorca i EOEP EADIVI Eivissa i Formentera).

3. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes autoritzacions, els centres queden configurats de la següent manera:

Codi de centre: 07700337

Denominació genèrica: equip d'orientació educativa i psicopedagògica específica

Denominació específica: Equip d'Alteracions del Comportament Mallorca (EOEP EAC

Mallorca)

Domicili: c. Gregorio Marañón, núm. 3

Localitat: Son Malferit

Municipi: Palma

CP 07007

 

Codi de centre: 07500397

Denominació genèrica: equip d'orientació educativa i psicopedagògica específica

Denominació específica: Equip d'Alteracions del Comportament Menorca (EOEP EAC

Menorca)

Domicili: av. de Josep Maria Quadrado, núm. 33

Municipi: Maó

CP 07703

 

Codi de centre: 07500385

Denominació genèrica: equip d'orientació educativa i psicopedagògica específica

Denominació específica: Equip d'Alteracions del Comportament Eivissa i Formentera (EOEP EAC Eivissa i Formentera)

Domicili: Via Púnica, núm. 23

Municipi: Eivissa

CP 07800

 

Codi de centre: 07700350

Denominació genèrica: equip d'orientació educativa i psicopedagògica específica

Denominació específica: Equip d'Atenció de la Discapacitat Visual Mallorca (EOEP EADIVI Mallorca)

Domicili: c. de Salvà, núm. 16

Localitat: Son Malferit

Municipi: Palma

CP 07003

 

Codi de centre: 07500245

Denominació genèrica: equip d'orientació educativa i psicopedagògica específica

Denominació específica: Equip d'Atenció de la Discapacitat Visual Menorca

 (EOEP EADIVI Menorca)

Domicili: c. del Bisbe Server, núm. 11

Municipi: Maó

CP 07703

 

Codi de centre: 07500324

Denominació genèrica: equip d'orientació educativa i psicopedagògica específic

Denominació específica: Equip d'Atenció de la Discapacitat Visual Eivissa i Formentera (EOEP EADIVI Eivissa i Formentera)

Domicili: Via Roma, núm. 51

Municipi: Eivissa

CP 07800

4. Inscriure aquestes modificacions al Registre de centres docents de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

5. Comunicar aquesta Resolució a la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a la Direcció General de Personal Docent i al Servei d'Atenció a la Diversitat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que es publiqui, d'acord amb el que s'estableix els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i a l'art. 58 de la Llei 3/2002, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 8 de novembre de 2022

El director general de Planificació, Ordenació i Centres Antonio Morante Milla