Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 608596
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 3 d’octubre de 2022, relatiu a l’aprovació de les bases i la convocatòria d’ajuts a les escoles de música 2021-2022 (exp. 1521-2022-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Correspon al Consell Insular l'exercici de l'activitat de foment en matèria de cultura, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.18 i 73) i la Llei 6/1994, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, promoció sociocultural, dipòsit legal de llibres i esports.

Les escoles de música duen a terme una tasca molt important als diferents municipis de Menorca.

El Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca vol col·laborar en aquesta tasca d'iniciació i formació musical que es desenvolupa als pobles menorquins.

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2022 preveu, entre els Objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, donar suport a la iniciativa educativa de Menorca, amb l'objectiu específic de col·laborar amb els ajuntaments en la tasca de la formació musical que es desenvolupa als diferents municipis de l'illa.

Les ajudes del curs 2020-2021 van quedar justificades en l'expedient d'acord amb el que indicava la base 11a de les bases corresponents a aquell curs: «la justificació de l'aplicació del fons a percebre, del compliment de la resta de condicions imposades i de la finalitat que fonamenta la concessió de la subvenció, se presentarà juntament amb la sol·licitud».

Pel que fa a l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases, el Ple del Consell Insular de Menorca, en la sessió de caràcter extraordinari de dia 12 de setembre de 2022, adoptà, entre altres, l'acord de delegar en el Consell Executiu l'aprovació del pla estratègic i les bases reguladores de les subvencions (BOIB núm. 121 de 15 de setembre de 2022). D'altra banda, l'òrgan competent per aprovar la convocatòria d'ajudes i subvencions és el Consell Executiu, d'acord amb el que estableix l'article 28.1 m de la Llei de consells insulars.

Per tot açò, de conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports,

El Consell Executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyora Mora Humbert, senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyor Juaneda Mercadal i senyora Morlà Subirats) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les Bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les escoles de música de Menorca que s'adjunten a aquesta proposta.

Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al curs 2021-2022, que es regirà per les bases a les quals s'ha fet referència, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: 80.300 €.

b) Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i per l'import màxim que s'indiquen més avall, aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació

 

Partida*

Quantia màxima

4-32600-4620000

80.300 €

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol partida adequada i vinculada.

c) L'ajut màxim per sol·licitud serà de 15.000 €.

d) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és d'un mes de seva publicació al BOIB.

Tercer. La instrucció d'aquest procediment és la tècnica d'Educació en Valors Edurne Arraiza Martínez.

Quart. S'acorda constituir la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts, integrada per:

President: El conseller executiu responsable en matèria d'Educació, Miquel Àngel Maria Ballester

Vocals: La directora insular responsable en matèria d'Educació, Leonor Berja Riudavets

La tècnica d'Educació en valors del CIM, Edurne Arraiza Martínez

El tècnic de gestió de l'AGA del Departament responsable en matèria d'Educació, Aleix Sintes Piris

Secretari: l'administratiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Jordi Torrent Torroja

Cinquè. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Bases que regeixen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a les escoles de música de Menorca

1. Objecte i finalitat dels ajuts

Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular en matèria de cultura, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.18 i 73) i la Llei 6/1994, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, promoció sociocultural, dipòsit legal de llibres i esports.

L'objecte d'aquests ajuts és col·laborar amb els ajuntaments en la tasca de formació musical que es desenvolupa als diferents pobles de Menorca.

La finalitat d'aquests ajuts és garantir a tots els ciutadans de Menorca una oferta pública no reglada d'ensenyament musical, consolidant o ampliant la xarxa d'escoles de música de la nostra illa.

2. Finançament i import màxim

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin a la convocatòria.

3. Activitats subvencionades, requisits i condicions

Poden ser objecte de subvenció les activitats docents i els cursos desenvolupats al llarg del curs escolar de la convocatòria per les escoles de música de titularitat municipal i per les escoles de música de titularitat privada que estiguin reconegudes per la Conselleria d'Educació segons el Decret 37/1999, de 9 d'abril, pel qual es regulen les escoles de música i dansa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 49 de 20-04-1999).

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta a aquestes bases.

L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

5. Requisits dels beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris els ajuntaments de Menorca que siguin titulars d'escoles de música i les persones físiques o jurídiques de caràcter privat que siguin titulars d'escoles de música a Menorca reconegudes per la Conselleria d'Educació, d'acord amb el Decret 37/1999 i que tenguin un projecte pedagògic.

2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM www.cime.es.

El període de presentació de sol·licituds s'especificarà en la corresponent convocatòria.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a1) Si el sol·licitant és un ajuntament, la sol·licitud ha d'anar signada pel representant legal, i si fos necessari d'acord amb el seu règim de funcionament, s'ha d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan corresponent per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

a2) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar representant.

a3) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

b) Document d'identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

c) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre i DNI del representant.

d) En el cas titularitat privada de l'escola de música, documentació justificativa d'estar d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent, així com el pagament corresponent. Si l'empresa estigués exempte de pagament, ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant declaració responsable.

e) Certificats en què consti que s'està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar directament el compliment d'aquestes obligacions, i en aquest cas no s'hauran d'aportar les corresponents certificacions (en la mateixa sol·licitud, annex 1).

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o el seu representant legal relativa a les subvencions obtingudes o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades (en la mateixa sol·licitud, annex 1).

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o el seu representant legal de no es estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre), i que no té obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s'inclou a l'annex 2 d'aquestes bases (annex 2)

h) Document de designació de compte bancari de l'entitat local segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres b, c i h quan aquesta consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts

S'ha de presentar la documentació següent, signada pel legal representant de l'entitat o pel director de l'escola, acompanyada del nomenament corresponent.

a) Relació de cursos (assignatures i instruments) amb el nombre d'alumnes, referida al curs de l'any de la convocatòria (també es pot indicar en el model de sol·licitud, annex 1).

b) Relació de professors amb la titulació de cadascun que els capacita per impartir ensenyaments musicals, referida al curs de la convocatòria (també es pot indicar en el model de sol·licitud, annex 1).

c) Plànol del local i de les aules de l'escola, acompanyat d'un croquis de la seva ubicació a la població, l'adreça i el telèfon.

d) Projecte pedagògic de l'escola amb expressió dels nivells, els mètodes i els programes.

e) Memòria anual del curs de la convocatòria, aprovada pel Consell Escolar, que reculli les activitats realitzades i els resultats obtinguts; així com la documentació complementària que, si fos el cas, resulti necessària.

f) Documentació econòmica justificativa del curs escolar de la convocatòria, que s'ha d'ajustar a l'art. 75 del Reglament de la Llei general de subvencions (ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat, amb indicació de l'import i procedència; despeses i inversions realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament).

g) Documentació acreditativa de la titularitat de l'escola.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per la persona interessada que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i la veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en les lletres A) i B) de l'apartat 2 d'aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò el que estableix l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

7. Criteris objectius que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts

Els criteris objectius que determinaran la concessió dels ajuts són els següents, referits al curs de l'any de la convocatòria:

a) El nombre d'alumnes: puntuació proporcional al número d'alumnes, d'acord amb la següent fórmula:

        Nombre alumnes

P= ----------------------

50

b) Els professors titulats: de grau superior, professional, instrumentista o de grau elemental: 1 punt per professor.

c) Els cursos que s'hi imparteixen (assignatures i instruments): 1 punt per curs.

d) El nombre d'aules de l'escola: 1 punt per aula.

8. Determinació de l'import de la subvenció

Per determinar l'import de la subvenció, en primer lloc es concedirà una aportació inicial mínima de 800 € per a cadascuna de les escoles de música sol·licitants, i després es valorarà la puntuació individual de les diferents escoles presentades que compleixin les bases, i se sumaran els punts de totes les escoles.

Després, una vegada restada l'aportació inicial mínima, es dividirà l'import econòmic restant de la quantitat prevista en la convocatòria anual per la suma total de punts de les escoles, per així, obtenir el valor del punt, i finalment, es multiplicarà l'import del punt per la valoració individual de cada escola.

En cap cas l'import de la subvenció pot excedir del límit màxim per sol·licitant establert a la convocatòria.

9. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà al tècnic que s'indiqui en la convocatòria corresponent, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de resoldre la resolució de la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert a la convocatòria se sotmetran a l'examen de la persona instructora de l'expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s'acordi la seva constitució en la corresponent convocatòria

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la instructora o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, l'elevarà a l'òrgan competent per a la concessió dels ajuts, que és el conseller executiu cap del Departament, que dictarà resolució de concessió o denegació dels ajuts.

6. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

7. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la finalització de la data límit de presentació de sol·licituds. Això no obstant aquest termini es podrà reduir si així s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

8. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1 b de la LPACAP)

10. Comissió avaluadora

La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució a l'òrgan competent.

La comissió avaluadora d'aquests ajuts està integrada pels membres següents:

President: el/la conseller/a executiu/va responsable en matèria d'educació

Vocals: el/la director/a insular responsable en matèria d'educació

dos tècnics/ques del departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports

un administratiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, que  actuarà també de secretari

La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament i preceptivament en les convocatòries quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu en la convocatòria corresponent, en la qual s'ha de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per a la proposta de resolució.

11. Abonament dels ajuts

El pagament de l'ajut es tramitarà una vegada justificada la realització de l'activitat subvencionada. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà efectiu en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

12. Justificació de les despeses

1. La justificació de l'aplicació del fons a percebre, del compliment de la resta de condicions imposades i de la finalitat que fonamenta la concessió de la subvenció, s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, de forma que aquesta ha d'anar acompanyada de la documentació exigida en la base 6a.

2. El Consell Insular podrà comprovar els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada justificació de la subvenció, i a tal efecte podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats. Amb la mateixa finalitat, podrà requerir la presentació de llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil.

3. Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, en requerirà la rectificació o el complement necessaris, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

4. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà en un termini de 60 dies des de la seva concessió, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, si s'han sol·licitat altres ajuts es podrà adoptar la mesura cautelar de retenció de crèdit i el pagament podrà ajornar-se fins que es pugui comprovar la resolució relativa a aquestes sol·licituds.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi.

En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà de la publicació de l'anunci de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell insular de Menorca.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti i l'import de la subvenció sigui superior a 3.000 euros, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Aquesta acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Cultura i Educació del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades (en cas d'actuacions que tenguin lloc després de la convocatòria) i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO.

14. Revocació i reintegrament dels ajuts

1. En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i de consegüent reintegrament, si correspon.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.

2. Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

3. Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

4. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és d'aplicació la via de constrenyiment.

5. L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

15. Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és el conseller executiu competent pel que fa a infraccions lleus i greus, pel que fa a infraccions molt greus serà el consell executiu, d'acord amb l'establerta a l'article 69 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

16. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i la convocatòria no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca.

Els acords dels consellers executius pels quals es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot el que no prevegin expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin d'aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196 de 31 de desembre de 2005)

Annex 1: Model normalitzat de sol·licitud (consta en l'expedient)

Annex 2: Model declaració responsable (consta en l'expedient)

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Ple en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 7 d'octubre de 2022

Per delegació de la presidenta El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)