Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 607545
Bases que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats ciutadanes sense finalitat de lucre per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 13 d'octubre de 2022, acordà:

<< 1. Aprovar les bases i els formularis que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats ciutadanes sense finalitat de lucre per a l'any 2022.

2. Ordenar la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar una reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Per altra part, les bases reguladores i els formularis de la convocatòria s'exposen al públic en acompliment del que estableix l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, preval la versió catalana.

 

Artà, data de la signatura electrònica (18 d'octubre de 2022)

El batle Manuel Galán Massanet

 

“BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS CIUTADANES SENSE FINALITAT DE LUCRE PER A L'ANY 2022 

L'Ajuntament d'Artà convoca la concessió de subvencions ordinàries  per a l'any 2022 amb les condicions que es detallen a continuació.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic a les actuacions, les iniciatives i els projectes de les entitats sense ànim de lucre del municipi d'Artà en matèria  cultural, social, comercial, turística, educativa i lúdica.

Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 29.750 € dels pressuposts municipals de l'any 2022. La partida pressupostària afectada és la 01 9242 48001 01.

3. BENEFICIARIS

Poden acollir-se a la convocatòria de subvencions les entitats i les associacions constituïdes legalment, sense finalitat de lucre, radicades en el terme municipal d'Artà i censades en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, que acompleixin els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i el Reglament municipal regulador de subvencions. Entre d'altres requisits és indispensable trobar-se al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.

4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI

Les sol·licituds s'han de formalitzar en un únic model formulari facilitat pel propi Ajuntament, que figura com a annex d'aquesta convocatòria i que es pot recollir a l'oficina d'atenció al ciutadà de Can Solivelles (carrer de la Rosa, 1, Artà) i a la delegació de la Colònia de Sant Pere (plaça Bassa d'en Fasol, s/n, Colònia de Sant Pere). Aquest model formulari també es pot descarregar de la web de l'Ajuntament (www.arta.cat).

Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida adjunta, s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i han d'anar dirigides a la Batlia.

El termini per a la presentació de les sol·licituds s'inicia a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 15 de novembre de 2022.

5. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S'HA DE PRESENTAR

La documentació que s'ha de presentar és la següent:

a) Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat.

b) Fotocòpia del CIF de l'entitat.

c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.

d) Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.

e) Model formulari, que consta de:

1. Sol·licitud (annex I).

2. Full de dades bancàries de l'entitat (annex II).

3. Fitxa tècnica de les activitats amb les despeses realitzades. S'ha d'emplenar una fitxa tècnica per a cada activitat que es presenti (annex III A i annex III B).

f) Declaració responsable del representant de l'entitat d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d'altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n'és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS (annex IV).

g) Declaració d'utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes, si n'és el cas (annex V).

h) Justificants de pagament: factures, nòmines i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament. S'han de presentar els originals per a la seva compulsa.

i) Exemplars de la documentació i de la publicitat generada per l'activitat.

j) Documents que acreditin la col·laboració efectiva en actes organitzats per l'ajuntament

No és necessari presentar la documentació sol·licitada als apartats a), b), c) i d) si ja ha estat presentada en convocatòries anteriors i no hi ha hagut variació de les dades.

6. ESMENA DE DEFICIÈNCIES

Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de deu dies, comptador a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini l'interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament considerarà que l'interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

7. CARÀCTER DE LES SUBVENCIONS

Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

8. RESOLUCIÓ

La Junta de Govern s'encarrega d'ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió.

La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora esta formada per:

  • President: El batle de l'Ajuntament, i com a substitut el regidor en qui delegui.

  • Vocals:

    • El regidor d'esports, i com a substitut el regidor en qui delegui.

    • La regidora de joventut i sanitat, i com a substitut el regidor en qui delegui

    • El regidor d'acció i promoció cultural, i com a substitut el regidor en qui delegui.

    • El cap d'àrea dels Serveis Socioeducatius de l'Ajuntament.

    • Un tècnic de l'Ajuntament, que ha d'actuar com a secretari.

    • Dos representants de les entitats municipals.

    • Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l'Ajuntament

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de tres mesos, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.

L'acord adoptat s'ha de notificar als interessats, de forma personalitzada i per correu certificat. A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal.

L'acceptació de la proposta, per part de l'entitat beneficiària, s'entén produïda si en el termini de 10 dies, comptador a partir de la recepció de la notificació, no s'expressa el contrari.

9. CRITERIS D'AVALUACIÓ PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

Els criteris en què es basen els barems seguits per la Comissió Avaluadora són els següents:

  1. Grau d'elaboració, concreció i claredat del projecte i adequació d'aquest als objectius que persegueix: fins a 15 punts.
  2. Grau d'adequació del pressupost al projecte presentat i als objectius que persegueix: fins a 10 punts.
  3. Interès, qualitat i durada de l'activitat: fins a 20 punts.
  4. Innovació, originalitat de l'activitat: fins a 10 punts.
  5. El grau d'incidència, directa o indirecta, del projecte en la integració social, la inserció dels joves, les actituds responsables i de prevenció contra els riscs de la salut, el foment dels valors de la tolerància, la solidaritat i la igualtat d'oportunitats i l'educació ambiental i protecció del medi natural: fins a 15 punts.
  6. Nombre de participants en el projecte, impacte social i incidència, directa o indirecta, en la població: fins a 15 punts.
  7. Col·laboració en els diferents actes que organitza l'ajuntament: fins a 10 punts.
  8. Utilització del català com a idioma preferent en la presentació, el desenvolupament, la difusió i la publicitat dels projectes (s'ha de fer constar aquest compromís mitjançant la presentació del model que apareix en l'annex V): fins a 5 punts.

10. QUANTIA

El repartiment dels fons s'ha de fer d'acord amb la puntuació obtinguda en la baremació de cadascuna de les sol·licituds segons els criteris d'avaluació prevists en el punt 9 d'aquesta convocatòria. Es calcula de manera proporcional als punts obtinguts i sempre en funció de la dotació econòmica disponible i els límits fixats en aquestes bases.

Si una vegada calculats els imports de les subvencions, es produís qualque romanent en la dotació pressupostària, aquest es distribuirà entre aquelles sol·licituds que no hagin obtingut la quantia màxima subvencionable seguint el mateix procediment explicat anteriorment.

La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 100 % del pressupost previst per a l'activitat o projecte subvencionat, i no pot superar la quantia de cinc mil euros (5.000,00 €).

11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions mínimes dels beneficiaris de les subvencions:

  1. Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.
  2. Dur a terme l'actuació o les actuacions objectes de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d'acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
  3. Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'actuació o les actuacions amb les corresponents factures originals lliurades per tercers al beneficiari de la subvenció, en les quals s'ha de fer constar exactament a què correspon el concepte de la despesa i, també, l'acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.
  4. Comunicar a l'Ajuntament, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.
  5. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l'Ajuntament requereixi.
  6. Acreditar que es troba al corrent en l'acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  8. Recollir el patrocini de l'Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l'actuació  subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.
  9. Comunicar a l'Ajuntament, amb 15 dies d'antelació, qualsevol acte públic relacionat amb l'actuació subvencionada.

12. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS

El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l'acord adoptat als interessats i comprovat per part de l'ajuntament que s'han justificat les despeses generades per l'activitat per a la qual s'ha concedit l'ajuda.

Aquelles entitats que hagin estat beneficiàries de la subvenció per un import superior a 3.000 € hauran de presentar els certificats corresponents d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social

13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

La justificació de les despeses es farà amb la presentació de la sol·licitud.

Els projectes objecte de les sol·licituds han d'estar executats en el període comprès entre el 16 d'octubre de 2021 i el 15 d'octubre de 2022 (ambdós inclosos). Només es consideraran despeses subvencionables aquelles efectivament realitzades en aquest període.

S'acceptarà com a despesa elegible un 10% del cost total del projecte en concepte de despeses de refrigeris, convits, aliments/begudes o similar i despeses generals i indirectes. En tot cas per aquests conceptes es pot rebre un mínim de 200 € i un màxim de 500 € de subvenció.

Els projectes d'inversió no es consideren elegibles

14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.

15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l'anul·lació total o parcial, la qual cosa han d'acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part del beneficiari, o, si escau, l'import que hagi de reintegrar, s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.

16. NORMATIVA D'APLICACIÓ

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reglament municipal regulador de subvencions, aprovat pel Ple de l'Ajuntament d'Artà; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació, així com, en matèria de protecció de dades personals, el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades i garantia de drets digitals (LOPDGDD).

17. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

L'Ajuntament d'Artà serà el responsable del tractament de les dades personals que hagin de ser presentades amb la finalitat de tramitar el procediment de concessió de subvencions a entitats ciutadanes sense ànim de lucre, així com per la seva gestió, pagament i control.

Les dades seran conservades mentre puguin presentar-se reclamacions o recursos al procediment que es refereixen aquestes bases i segons els criteris de política documental i d'arxiu de l'Ajuntament d'Artà.

La base de licitud del tractament serà l'article 6.1 e) del RGPD en compliment d'una missió d'interès públic o l'exercici de potestats públiques segons lo dispost a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Les dades personals podran ser cedides, en compliment d'una obligació legal, a entitats bancàries per realitzar el pagament, agència tributària o organismes de control i fiscalització. No es realitzaran transferències internacionals de dades.

Les persones afectades tenen dret a:

  • Obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament està tractant les seves dades personals.

  • Accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, en el seu cas, sol·licitar la suspensió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per la finalitat per a la que han estat recollides.

  • Sol·licitar en determinades circumstàncies:

    • La limitació del tractament de les dades, que només seran conservades per l'Ajuntament per a l'exercici o la defensa de reclamacions.

    • La oposició al tractament de les seves dades, que l'Ajuntament deixarà de tractar les dades llevat que per motius legítims imperiosos o l'exercici o la defensa de possibles reclamacions, incloent-s'hi, també, el tractament de le seves decisions individuals  automatitzades.

Els drets podran exercitar-se a l'Ajuntament d'Artà, Plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears indicant a l'assumpte: Ref. Protecció de dades o a través de la Seu Electrònica: https://seu.arta.cat/

Si en l'exercici dels seus drets no ha estat degudament atès, podrà presentar una reclamació a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades – Direcció: C/ Jorge Juan, 6, 28001 Madrid (Madrid) – Seu electrònica: sedeagpd.gob.es. Amb caràcterprevi i protestatiu, pot dirigir-se a la persona designada com a Delegat o Delegada de Protecció de Dades a l'Ajuntament d'Artà a la direcció de correu electrònic dpd@arta.cat.

Documents adjunts