Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 607500
Bases que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a esportistes individuals per resultats esportius per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 13 d'octubre de 2022, acordà:

<< 1. Aprovar les bases i els formularis que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l'any 2022.

2. Ordenar la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar una reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Per altra part, les bases reguladores i els formularis de la convocatòria s'exposen al públic en acompliment del que estableix l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, preval la versió catalana.

 

Artà, data de la signatura electrònica (17 d'octubre de 2022)

El batle Manuel Galán Massanet

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ESPORTISTES INDIVIDUALS PER RESULTATS ESPORTIUS PER A L'ANY 2022

L'Ajuntament d'Artà convoca la concessió de subvencions per a l'any 2022 amb les condicions que es detallen a continuació.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic als esportistes del municipi d'Artà que practiquen esports individuals en base als resultats aconseguits en la seva disciplina.

Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 2.000,00 € dels pressuposts municipals de l'any 2022. La partida pressupostària afectada és la 01 3411 48001 01.

3. PERSONES BENEFICIÀRIES

Poden acollir-se a la convocatòria de subvencions els esportistes individuals que estiguin federats a l'esport olímpic corresponent i que estiguin empadronats al municipi d'Artà, com a mínim, durant els darrers tres anys.

Poden tenir accés a les subvencions tots els esportistes a partir d'edat escolar. En el cas dels menors d'edat, el perceptor de la subvenció ha de ser el seu representant legal.

Queda reduïda un 35 % la subvenció final als esportistes que realitzen una activitat esportiva no olímpica.

Els esportistes professionals que obtinguin ingressos de patrocinadors o entitats esportives de manera regular queden exempts d'accedir a les subvencions (annex IV).

4. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

Són subvencionables els resultats i les competicions, en les quals hagin participat els esportistes, corresponents a la temporada 2021/2022.

5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, JUSTIFICACIÓ I TERMINIS

Les sol·licituds s'han de formalitzar en un únic model formulari facilitat per l'Ajuntament.

Aquest model formulari figura com a annex d'aquesta convocatòria i es pot recollir a les dependències a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Can Solivelles (carrer de la Rosa, 5, Artà) i a la delegació de la Colònia de Sant Pere (plaça de la Bassa d'en Fasol, s/n). També es pot descarregar de la web de l'Ajuntament (www.arta.cat).

 El formulari i la documentació requerida adjunta s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i han d'anar dirigides a la Batlia.

El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 15 de novembre de 2022.

6. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S'HA DE PRESENTAR

La documentació que s'ha de presentar és la següent:

a. Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o del representant legal si aquest és menor d'edat.

b. Fotocòpia del llibre de família en cas que sigui menor d'edat. En el cas que el tutor no sigui el progenitor, s'ha de presentar la resolució de l'organisme que li ha atorgat la guarda.

c. Fotocòpia del carnet federatiu de l'esportista.

d. Documentació acreditativa dels justificants de la federació tant dels resultats obtinguts com de les competicions a les quals ha estat seleccionat l'esportista, corresponents a la temporada 2021/2022 o any natural 2022.

e. Sol·licitud (annex I).

f. Full de dades de l'esportista (annex II).

g. Valoració (annex III).

h. Declaració responsable de no rebre ingressos regularment, si s'escau (annex IV).

7. ESMENA DE DEFICIÈNCIES

Si la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir la persona interessada perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, la qual cosa s'ha de fer en el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de les subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva com a repartiment proporcional entre els resultats de les puntuacions de cada sol·licitud que acompleixin els requisits establerts en el barem.

9. RESOLUCIÓ

La Junta de Govern Local s'encarrega d'ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió.

La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'elaborar un informe previ per a la Junta de Govern Local. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'estar formada per:

  • President: batle de l'Ajuntament, o el regidor o regidora en qui delegui.
  • Vocals:

- El regidor d'Esports, i com a substitut el regidor en qui delegui.

- La regidora de Joventut i Sanitat, i com a substitut el regidor en qui delegui

- El regidor d'Acció i Promoció Cultural, i com a substitut el regidor en qui delegui.

- El cap d'àrea dels Serveis Socioeducatius de l'Ajuntament.

- Dos tècnics de l'Ajuntament, un dels quals ha d'actuar com a secretari.

- Dos representants de les entitats municipals.

- Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l'Ajuntament

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de dos mesos, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu té caràcter desestimatori.

L'acord adoptat s'ha de notificar a les persones interessades de forma personalitzada. A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal.

10. CRITERIS DE VALORACIÓ PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

A la taula de puntuació següent s'expressen els punts en base als quals s'ha de realitzar el barem en funció dels resultats dels esportistes:

PUNTS PER COMPETICIÓ (SELECCIÓ O INDIVIDUAL) 

  OLIMPÍADA C. MUNDIAL C. EUROPEU C. INTERNACIONAL C. NACIONAL
< 18 anys 500 200 100 75 50
Júnior 500 200 100 75 50
Promesa 500 300 200 100 75
Sènior 500 400 300 150 100
Veterà 500 200 100 75 50

PUNTS PER RESULTATS

  OLIMPÍADA C. MUNDIAL C. EUROPEU C. INTERNACIONAL C. NACIONAL C. BALEAR
< 18 anys 500 300 250 150 100 50
Júnior 500 300 250 150 100 50
Promesa 500 400 300 200 150 65
Sènior 500 500 400 300 250 75
Veterà 500 300 250 150 100 50

 

C. Mundial: Campionat del Món, Copa del Món, circuit mundial, etc.

C. Europeu: Campionat d'Europa, Copa d'Europa, circuit europeu, etc.

C. Internacional: prova del calendari internacional.

C. Nacional: Campionat d'Espanya, Campionat d'Espanya per Autonomies, Copa d'Espanya, circuit nacional, Copa del Rei, etc.

C. Balear: Campionat de Balears.

Per tenir accés a les subvencions la puntuació mínima ha de ser de 100 punts, tot i que després es pugui veure minvada per posició o esport no olímpic.

Només s'ha de puntuar una prova de cada competició i una dels resultats, i s'ha de triar la màxima puntuació de cada un i s'han de sumar. Si s'arriba als mínims establerts es pot tenir accés a la subvenció. Per establir aquesta puntuació s'ha de tenir en compte el següent:

  • Resultats: a la puntuació màxima de la taula atorgada a la primera posició, s'ha de restar successivament un 10 % dels punts fins a la vuitena posició.
  • Competició: per poder tenir accés a les subvencions, l'esportista ha d'haver estat seleccionat per la federació corresponent o haver realitzat la mínima exigida per a cada competició.

11. QUANTIA

Els esportistes d'esports individuals que acompleixin la puntuació necessària per tenir accés a les subvencions s'han de repartir entre ells el 100 % de la quantia de la partida subvencionable.

12. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Són obligacions mínimes de les persones beneficiàries de les subvencions:

a. Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.

b. Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'actuació o les actuacions i l'acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.

c. Comunicar a l'Ajuntament, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.

d. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l'Ajuntament requereixi.

e. Recollir el patrocini de l'Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l'actuació subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.

13. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS

El pagament de les subvencions s'ha de fer una vegada notificat l'acord adoptat a les persones interessades.

14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.

15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, pot provocar l'anul·lació total o parcial, la qual cosa han d'acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, la persona beneficiària està obligada a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part de la persona beneficiària o, si escau, l'import que hagi de reintegrar s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.

16. NORMATIVA D'APLICACIÓ

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reglament municipal regulador de subvencions, aprovat pel Ple de l'Ajuntament d'Artà; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació, així com, en matèria de protecció de dades personals, el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia de drets digitals (LOPDGDD).

 

17. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

L'Ajuntament d'Artà és el responsable del tractament de les dades personals que s'hagin de presentar amb la finalitat de tramitar el procediment de concessió de subvencions a entitats esportives sense ànim de lucre, així com per la seva gestió, pagament i control.

Les dades s'han de conservar mentre puguin presentar-se reclamacions o recursos al procediment esmentat i segons els criteris de política documental i d'arxiu de l'Ajuntament d'Artà.

La base de licitud del tractament és l'article 6.1.e del RGPD en compliment d'una missió d'interès públic o l'exercici de potestats públiques, segons el que disposa la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Les dades personals podran ser cedides, en compliment d'una obligació legal, a entitats bancàries per realitzar el pagament, agència tributària o organismes de control i fiscalització. No es realitzaran transferències internacionals de dades.

Les persones afectades tenen dret a:

  • Obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament està tractant les seves dades personals.
  • Accedir a les seves dades personals, sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si s'escau, sol·licitar la suspensió quan, entre d'altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a la finalitat per a la qual es varen obtenir.
  • Sol·licitar en determinades circumstàncies:
    • La limitació del tractament de les seves dades, que l'Ajuntament només ha de conservar per exercir o defensar reclamacions.
    • L'oposició al tractament de les seves dades, que l'Ajuntament ha de deixar de tractar, excepte per motius legítims imperiosos o per a l'exercici o la defensa de possibles reclamacions, incloent-t'hi, també, el tractament de les seves decisions individuals automatitzades.

Els drets es poden exercir davant l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears), indicant a l'assumpte “Ref. Protecció de dades”, o a través de la Seu Electrònica (https://seu.arta.cat/).

Si en l'exercici dels seus drets no ha estat atesa degudament, la persona afectada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ Jorge Juan, 6, 28001 Madrid), o a través de la seu electrònica <sedeagpd.gob.es>. No obstant això, amb caràcter previ i protestatiu, la persona afectada pot dirigir-se a la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament d'Artà (dpd@arta.cat).

Documents adjunts