Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 607442
Aprovació de les bases que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 13 d'octubre de 2022, acordà:

<< 1. Aprovar les bases i els formularis que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l'any 2022.

2. Ordenar la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament un recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs potestatiu de reposició, no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o se n'hagi produït la desestimació per silenci.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar una reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB núm. 54, de 30 d'abril de 2016), en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Per altra part, les bases reguladores i els formularis de la convocatòria s'exposen al públic en acompliment del que estableix l'article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància entre la versió catalana i la versió castellana, preval la versió catalana.

 

Artà, data de la signatura electrònica (17 d'octubre de 2022)

El batle Manuel Galán Massanet

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS ESPORTIVES SENSE FINALITAT DE LUCRE PER A L'ANY 2022

L'Ajuntament d'Artà convoca la concessió de subvencions ordinàries per a l'any 2022 amb les condicions que es detallen a continuació.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic a les competicions federades de les entitats esportives sense ànim de lucre del municipi d'Artà.

Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 35.500 € dels pressuposts municipals de l'any 2022. La partida pressupostària afectada és la 01 3411 48001 01.

3. ENTITATS BENEFICIÀRIES

Poden acollir-se a la convocatòria de subvencions les entitats esportives constituïdes legalment, sense finalitat de lucre, radicades en el terme municipal d'Artà i censades en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, que acompleixin els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i el Reglament municipal regulador de subvencions. Entre d'altres requisits és indispensable trobar-se al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.

Les entitats esportives que tenguin delegació al registre d'entitats de l'Ajuntament d'Artà han de rebre la subvenció pels esportistes que estiguin inscrits en aquesta delegació.

4. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

Són subvencionables les despeses de fitxes federatives de jugadors i entrenadors, assegurances esportives individuals, inscripció de clubs i equips i despeses de material i equipament necessàries per preparar els equips corresponents per a la temporada 2022/2023 o any natural 2022 de les competicions esportives federades en les quals hagin de participar.

5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, JUSTIFICACIÓ I  TERMINIS

Les sol·licituds s'han de formalitzar en un únic model formulari facilitat pel propi Ajuntament que inclou la sol·licitud i la justificació.

Aquest formulari model figura com a annex d'aquesta convocatòria i es pot recollir a l'oficina d'atenció ciutadana de Can Solivelles (carrer de la Rosa, 5, Artà) i a la delegació de la Colònia de Sant Pere (plaça de la Bassa d'en Fasol, s/n, Colònia de Sant Pere). També es pot descarregar de la web de l'Ajuntament (www.arta.cat).

El formulari, juntament amb la documentació requerida adjunta, s'han de presentar en el Registre de l'Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i han d'anar dirigides a Batlia.

El termini per a la presentació de les sol·licituds s'inicia a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 15 de novembre de 2022.

6. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S'HA DE PRESENTAR

La documentació que s'ha de presentar és la següent:

  1. Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat.
  2. Fotocòpia del CIF de l'entitat.
  3. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
  4. Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
  5. Una còpia de la darrera acta de l'assemblea general ordinària.
  6. Sol·licitud (annex I).
  7. Full de dades de l'entitat (annex II).
  8. Fitxa tècnica (annex III).
  9. Declaració responsable amb el nombre de socis de l'entitat (annex IV).
  10. Declaració responsable del representant de l'entitat d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d'altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n'és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de persona beneficiària, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS (annex V).
  11. Declaració d'utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes (annex VI).
  12. Relació dels justificants imputats a l'activitat (annex VII).
  13. Còpia dels documents justificatius de les despeses.

No és necessari presentar la documentació sol·licitada als apartats a, b, c i d si ja ha estat presentada en convocatòries anteriors i no hi ha hagut variació de les dades.

7. ESMENA DE DEFICIÈNCIES

Si la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l'Ajuntament ha de requerir la persona beneficiària perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, la qual cosa s'ha de fer en el termini de deu dies, comptadors a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l'Ajuntament ha de considerar que aquesta desisteix de la seva sol·licitud, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de les subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència  competitiva, ja que el que se subvenciona és un percentatge determinat del cost de posar en funcionament els equips que participen en competicions federades i, per tant, es realitza un repartiment proporcional entre totes les sol·licituds que acompleixen els requisits.

9. RESOLUCIÓ

La Junta de Govern s'encarrega d'ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió.

La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d'elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora esta formada per:

  • President: el batle de l'Ajuntament, i com a substitut el regidor en qui delegui.

  • Vocals:

- El regidor d'Esports, i com a substitut el regidor en qui delegui.

- La regidora de Joventut i Sanitat, i com a substitut el regidor en qui delegui

- El regidor d'Acció i Promoció Cultural, i com a substitut el regidor en qui delegui.

- El cap d'àrea dels Serveis Socioeducatius de l'Ajuntament.

- Dos tècnics de l'Ajuntament, un dels quals ha d'actuar com a secretari.

- Dos representants de les entitats municipals.

- Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l'Ajuntament

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de dos mesos, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.

L'acord adoptat s'ha de notificar a les persones interessades de forma personalitzada. A més, s'ha de fer públic en el tauler d'anuncis municipal.

10. QUANTIA

S'estableixen dues quanties diferents. Per una banda una quantia fixa màxima de 200 € per entitat, per a cobrir les despeses de material i equipament necessari per preparar als equips per a la competició. Per una altra, un percentatge de les despeses de fitxes federatives de jugadors i entrenadors, assegurances esportives individuals, inscripció de clubs i equips. Aquest percentatge és el que s'indica a continuació i és diferent segons la categoria:

  • GRUP 1: equips i esports individuals fins a categoria cadet: la quantia de les ajudes serà de fins a un 100 % de l'import de la despesa aprovada.

  • GRUP 2: equips i esports individuals d'altres categories: la quantia de les ajudes serà de fins a un 100 % de l'import de la despesa aprovada.

Una vegada distribuïda la quantitat fixa, han de tenir prioritat les despeses corresponents al GRUP 1, per tant, primer es distribuiran aquestes quantitats (fins a un màxim del 100 %). En el cas que la quantia sol·licitada sigui superior a l'import total destinat a la convocatòria, s'ha de fer un prorrateig entre totes les sol·licituds per a aquest grup. Una vegada distribuït l'import corresponent al GRUP 1, s'ha de repartir el romanent entre les sol·licituds del GRUP 2. En el cas que la quantia sol·licitada sigui superior al romanent, s'ha de fer un prorrateig entre totes les sol·licituds d'aquest grup.

11. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Són obligacions mínimes de les persones beneficiàries de les subvencions:

  1. Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.
  2. Dur a terme l'actuació o les actuacions objectes de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d'acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
  3. Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'actuació o les actuacions i l'acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.
  4. Dur, en la mesura del que sigui possible, l'anagrama de l'Ajuntament, com a mínim, als equipatges de competició, sempre que aquests no siguin adquirits abans de la resolució d'aquesta subvenció.
  5. Comunicar a l'Ajuntament, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.
  6. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l'Ajuntament requereixi.
  7. Acreditar que es troba al corrent en l'acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  9. Recollir el patrocini de l'Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l'actuació  subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.
  10. Comunicar a l'Ajuntament, amb 15 dies d'antelació, qualsevol acte públic relacionat amb l'actuació subvencionada.

12. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS

El pagament de les subvencions s'ha de fer una vegada notificat l'acord adoptat a les persones interessades i comprovat per part de l'Ajuntament que s'han justificat les despeses generades per l'activitat per a la qual s'ha concedit l'ajuda.

Aquelles entitats que hagin estat beneficiàries de la subvenció per un import superior a 3.000 € han de presentar els certificats corresponents d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.

13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

La justificació de les despeses s'ha de fer amb la presentació de la sol·licitud. Els justificants del material i equipament s'han d'imputar a l‘apartat de les despeses de material i equipament necessari per preparar als equips per a la competició. L'import màxim a justificar és de 200 €. Els justificants de les despeses de fitxes federatives de jugadors i entrenadors, assegurances esportives individuals, inscripció de clubs i equips s'han d'imputar a la quantia corresponent a la subvenció concedida per a despeses federatives.

14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada.

15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

L'incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l'anul·lació total o parcial, la qual cosa han d'acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, la persona beneficiària està obligada a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part de la persona beneficiària, o, si escau, l'import que hagi de reintegrar, s'ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d'incompliment.

16. NORMATIVA D'APLICACIÓ

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reglament municipal regulador de subvencions, aprovat pel Ple de l'Ajuntament d'Artà; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació, així com, en matèria de protecció de dades personals, el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia de drets digitals (LOPDGDD).

 

17. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

L'Ajuntament d'Artà és el responsable del tractament de les dades personals que s'hagin de presentar amb la finalitat de tramitar el procediment de concessió de subvencions a entitats esportives sense ànim de lucre, així com per la seva gestió, pagament i control.

Les dades s'han de conservar mentre puguin presentar-se reclamacions o recursos al procediment esmentat i segons els criteris de política documental i d'arxiu de l'Ajuntament d'Artà.

La base de licitud del tractament és l'article 6.1.e del RGPD en compliment d'una missió d'interès públic o l'exercici de potestats públiques, segons el que disposa la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

Les dades personals es podran cedir, en acompliment d'una obligació legal, a entitats bancàries per realitzar el pagament, a l'Agència Tributària o organismes de control i fiscalització. No es realitzaran transferències internacionals de dades.

Les persones afectades tenen dret a:

  • Obtenir confirmació sobre si l'Ajuntament està tractant les seves dades personals.

  • Accedir a les seves dades personals, sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si s'escau, sol·licitar la suspensió quan, entre d'altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a la finalitat per a la qual es varen obtenir.

  • Sol·licitar en determinades circumstàncies:

    • La limitació del tractament de les seves dades, que l'Ajuntament només ha de conservar per exercir o defensar reclamacions.

    • L'oposició al tractament de les seves dades, que l'Ajuntament ha de deixar de tractar, excepte per motius legítims imperiosos o per a l'exercici o la defensa de possibles reclamacions, incloent-t'hi, també, el tractament de les seves decisions individuals automatitzades.

Els drets es poden exercir davant l'Ajuntament d'Artà (plaça de l'Ajuntament, 1, 07570 Artà, Illes Balears), indicant a l'assumpte “Ref. Protecció de dades”, o a través de la Seu Electrònica (https://seu.arta.cat/).

Si en l'exercici dels seus drets no ha estat atesa degudament, la persona afectada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (c/ Jorge Juan, 6, 28001 Madrid), o a través de la seu electrònica <sedeagpd.gob.es>. No obstant això, amb caràcter previ i protestatiu, la persona afectada pot dirigir-se a la persona designada com a delegada de protecció de dades de l'Ajuntament d'Artà (dpd@arta.cat). >>

Documents adjunts