Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 549147
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de dia 27 de setembre de 2022 per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors dels centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2023 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període
Fets
1. El dia 30 de juny de 2023 finalitza el període d'exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2019 per un període de quatre anys mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de juliol de 2019 per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de gener de 2019 (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019) i mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de juliol de 2019 per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 25 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019).
2. De conformitat amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), els directors poden optar per continuar en l'exercici del càrrec, oït el consell escolar, si al final de cada període la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament.
3. Mitjançant l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer), es varen aprovar les bases que regeixen la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears. D'acord amb aquesta Ordre, els directors poden renovar el seu càrrec fins a completar un total de tres períodes consecutius de quatre anys (dotze anys).
4. L'article 139.3 de la LOE, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), determina que els directors han de ser avaluats en acabar el període d'exercici del seu càrrec. D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de 18 de febrer de 2010, la inspecció educativa és l'encarregada d'avaluar la tasca duita a terme pels directors al final del període d'exercici del càrrec.
5. L'article 136.2 de la LOE, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), determina que els criteris i els procediments d'avaluació han de ser públics. L'article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears, estableix els criteris per avaluar l'exercici del càrrec de director a centres docents públics no universitaris.
6. D'acord amb el que s'ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics que finalitzen el període d'exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2023 i el procediment que aquests directors han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOE, (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOMLOE, (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 33, de 17 de març), modificat pel Decret 20/2021 de 29 de març de modificació del Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 130 de 21 de setembre).
4. El Decret 81/2004, de dia 17 de setembre (BOIB núm. 134, de 25 de setembre), modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre (BOIB núm. 167, de 8 de novembre), que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears.
5. L'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer).
6. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).
Per tot això, i d'acord amb la proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 26 de setembre de 2022, dict la següent
Resolució
1. Establir el procediment que s'ha de seguir per avaluar els directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el període d'exercici del càrrec el 30 de juny de 2023 i volen optar a continuar exercint-lo per un nou període, així com el procediment que aquests directors han de seguir per optar-hi. Aquest procediment apareix descrit en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aplicar en el marc del procés de renovació el que preveu la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius.
3. Fer pública la relació dels centres i els directors afectats per aquesta Resolució (annex 2).
4. Establir els criteris d'avaluació de la funció directiva que s'han d'aplicar (annex 3).
5. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 27 de setembre de 2022
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March Cerdà
ANNEX 1 Bases que han de regir el procediment
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears nomenats d'acord amb l'article 136.1 de la LOMLOE, que acaben el seu mandat el 30 de juny de 2023 i el procediment que han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars els directors que figuren en l'annex 2.
El nomenament per aquest nou període d'exercici del càrrec de director està condicionat a l'avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.
2. Procediment d'avaluació
El Departament d'Inspecció Educativa ha d'avaluar la tasca desenvolupada pels directors que figuren a l'annex 2, d'acord amb els criteris d'avaluació (que s'inclouen en l'annex 3) abans del 3 de març de 2023.
La cap del Departament d'Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l'avaluació de cada director i ho ha de notificar als interessats. L'avaluació l'han de dur a terme, sempre que sigui possible, dos inspectors actuant de forma conjunta, un dels quals ha de ser, preferentment, l'inspector de referència del centre.
El procediment d'avaluació ha de constar, necessàriament, dels punts següents:
Finalment, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'emetre un informe motivat amb la qualificació global de l'avaluació, positiva o negativa, que s'ha de trametre al director general de Planificació, Ordenació i Centres.
3. Comunicació de l'opció de continuar en el càrrec
Els directors dels centres docents públics que figuren en l'annex 2 disposen d'un termini de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució per comunicar l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.
La comunicació de l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat per aquest efecte que es troba a la web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en la Seu electrònica de la CAIB.
Per poder emplenar i tramitar la comunicació es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:
- Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve
- DNI electrònic o certificat digital reconegut
La comunicació s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació.
La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la comunicació, amb la qual cosa s'obté un número de registre.
En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.
4. Proposta d'actualització del projecte de direcció
4.1. Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d'elaborar la proposta d'actualització del seu projecte de direcció i l'han de trametre, en format PDF i amb una mida màxima de 5 Mb, exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit habilitat a aquest efecte, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i a la seu electrònica de la CAIB entre el 14 d'octubre i el 9 de desembre.
La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre.
En el cas d'haver penjat més d'una proposta d'actualització, es considera vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.
4.2. D'acord amb el que estableix l'article 14.3 de l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010, la proposta d'actualització del projecte de direcció ha d'incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, una proposta de millora i el plantejament de nous objectius per al període següent.
4.3. Finalment, si l'avaluació de la inspecció educativa és positiva, el director, vist l'informe d'avaluació, ha de donar forma definitiva al seu projecte de direcció, l'ha de donar a conèixer al claustre i al consell escolar i l'ha de penjar al programa de gestió de centre (GestIB) a l'apartat Centre / Documents institucionals / Projecte de direcció.
4.4. El projecte de direcció esdevindrà el pla estratègic del centre per als propers quatre anys del mandat si obté l'aprovació del consell escolar per majoria qualificada del 50% més un dels seus membres.
5. Nomenament per un nou període
El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent el nomenament dels directors que hagin obtingut de la inspecció educativa una avaluació positiva de la tasca desenvolupada.
Correspon a la directora general de Personal Docent dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l'1 de juliol de 2023 i per un període de quatre anys, dels directors que hagin obtingut una qualificació global positiva en l'avaluació. Contra aquesta resolució, que posa fi al procediment, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional.
La directora general de Personal Docent i el director general de Planificació, Ordenació i Centres han de resoldre totes les qüestions que siguin necessàries de forma pertinent per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.
Quant a la competència per tramitar el procediment, d'acord amb Decret 11/2021, de 15 de febrer, (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.
ANNEX 2 Relació de centres en què el director finalitza el període d'exercici del càrrec el 30 de juny de 2023 i pot optar a continuar exercint-lo un nou període
Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)
Codi |
Nom |
Tipologia |
Localitat |
Municipi |
Illa |
Director/a |
07000881 |
CEIP Bartomeu Ordines |
C |
Consell |
Consell |
Mallorca |
M. Magdalena Garau Tugores |
07007085 |
CEIP Colònia de Sant Jordi |
D |
Colònia de Sant Jordi |
Ses Salines |
Mallorca |
M. Carmen Rodríguez Cladera |
07002831 |
CEIP De Pràctiques |
C |
Palma |
Palma |
Mallorca |
Agustina Rosa López Tomás |
07002592 |
CEIP Els Tamarells |
C |
S'Arenal |
Palma |
Mallorca |
David Javier Nicolás Huete |
07001629 |
CEIP Es Puig |
B |
Lloseta |
Lloseta |
Mallorca |
Miquel Bujosa Bestard |
07005660 |
CEIP Es Puig |
D |
Sóller |
Sóller |
Mallorca |
Maria Mercedes Valero Cano |
07006184 |
CEIP Migjorn |
D |
Cas Concos |
Felanitx |
Mallorca |
Guillem Monserrat Ballester |
07007097 |
CEIP Mitjà de Mar |
C |
Porto Cristo |
Manacor |
Mallorca |
Antoni Clar Sureda |
07013735 |
CEIP Pedra Viva |
C |
Binissalem |
Binissalem |
Mallorca |
Francisca Vidal Company |
07000029 |
CEIP Pere Rosselló Oliver |
C |
Alaró |
Alaró |
Mallorca |
Joana M. Bennàssar Jaume |
07002841 |
CEIP Rei Jaume I |
C |
Palma |
Palma |
Mallorca |
Maria Magdalena Juan Mesquida |
07006275 |
CEIP S'Algar |
C |
Portocolom |
Felanitx |
Mallorca |
Francisca Aina Caldentey Frontera |
07000716 |
CEIP S'Alzinar |
C |
Capdepera |
Capdepera |
Mallorca |
Maria Antònia Santandreu Massanet |
07008752 |
CEIP S'Hort des Fassers |
C |
Alcúdia |
Alcúdia |
Mallorca |
Ramón Àngel Quetgles Ramis |
07007723 |
CEIP S'Olivar |
E |
Moscari |
Selva |
Mallorca |
Ester Maria Parrona Pons |
07000651 |
CEIP Sa Casa Blanca |
E |
Sa Casa Blanca |
Palma |
Mallorca |
Isabel Maria Amorós Amorós |
07005234 |
CEIP Santa Gertrudis |
C |
Santa Gertrudis |
Santa Eulària del Riu |
Eivissa |
Maria de los Remedios González Moyà |
07007516 |
CEIP Ses Rotes Velles |
C |
Santa Ponça |
Calvià |
Mallorca |
Juana Maria Mas Cuenca |
07007267 |
CEIP Son Ferrer |
C |
Son Ferrer |
Calvià |
Mallorca |
Joana Oliver Rubio |
07012895 |
CEIP Son Rullan |
C |
Palma |
Palma |
Mallorca |
Antònia Puig Mesquida |
07007000 |
CEIP Son Verí |
D |
S'Arenal |
Llucmajor |
Mallorca |
Andreva Duran Coll |
Col·legis d'educació primària (CP)
Codi |
Nom |
Tipologia |
Localitat |
Municipi |
Illa |
Director/a |
07002038 |
CP Es Canyar |
D |
Manacor |
Manacor |
Mallorca |
Francesca Pinya Porquer |
Centres d'educació de persones adultes (CEPA)
Codi |
Nom |
Tipologia |
Localitat |
Municipi |
Illa |
Director/a |
07007668 |
CEPA Ciutadella |
C |
Ciutadella |
Ciutadella |
Menorca |
Llorenç Forcada Moll |
07007115 |
CEPA Pitiüses |
C |
Eivissa |
Eivissa |
Eivissa |
Bartolomé Antonio Planells Ferrer |
Escoles oficials d'idiomes (EOI)
Codi |
Nom |
Tipologia |
Localitat |
Municipi |
Illa |
Director/a |
07013097 |
EOI de Calvià |
C |
Bendinat |
Calvià |
Mallorca |
Antoni Picornell Belenguer |
Instituts d'ensenyament secundari (IES)
Codi |
Nom |
Tipologia |
Localitat |
Municipi |
Illa |
Director/a |
07008387 |
IES Biel Martí |
C |
Ferreries |
Ferreries |
Menorca |
Joana Fullana Gomila |
07008454 |
IES Damià Huguet |
B |
Campos |
Campos |
Mallorca |
Miquel Barceló Grimalt |
07008016 |
IES Emili Darder |
B |
Palma |
Palma |
Mallorca |
Aina Maria Gayà Bosch |
07007747 |
IES Josep Sureda i Blanes |
A |
Palma |
Palma |
Mallorca |
José Antonio Erustes Lobato |
07007802 |
IES Marc Ferrer |
C |
Sant Francesc |
Formentera |
Formentera |
Raquel Guasch Ferrer |
07007553 |
IES Quartó de Portmany |
B |
Sant Antoni de Portmany |
Sant Antoni de Portmany |
Eivissa |
Francisco Tienda Pachón |
07014879 |
IES Sant Marçal |
B |
Sa Cabaneta |
Marratxí |
Mallorca |
Bartomeu Mascaró Aguilar |
ANNEX 3 Criteris d'avaluació de la funció directiva
1) Elaboració i seguiment del projecte educatiu del centre, inclosos el reglament d'organització i funcionament i el projecte lingüístic, la programació general anual, la memòria de final de curs i el projecte de direcció, així com altres projectes que determini la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
2) Dinamització dels òrgans de govern i de coordinació docent del centre, i impuls de la participació en aquests dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.
3) Organització i gestió dels recursos humans i materials per proporcionar una oferta educativa àmplia i ajustada a les demandes socials.
4) Impuls i posada en marxa de programes institucionals i iniciatives d'innovació i formació que hagin millorat el funcionament del centre.
5) Afavoriment de la convivència i les relacions entre els membres de la comunitat escolar, i resolució de conflictes.
6) Establiment de les accions encaminades a dinamitzar i sensibilitzar la comunitat educativa en relació amb l'aplicació del Pla d'igualtat del centre, elaborat en el marc del Pla de Coeducació de les Illes Balears.
7) Disponibilitat per atendre l'alumnat i les seves famílies, oferir-los informació i respondre les seves demandes.
8) Organització d'activitats extraescolars i establiment de vies de col·laboració amb institucions, organitzacions i serveis que afavoreixin l'obertura del centre i que el connectin amb l'entorn.
9) Dinamització de l'atenció a la diversitat de l'alumnat, especialment a través de l'elaboració i el seguiment del pla d'atenció a la diversitat i altres projectes que en el seu moment consideri adients la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
10) Exercici de les competències que, en matèria de gestió econòmica, administrativa i de personal, atorga la legislació vigent al director d'un centre docent públic.