Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 549147
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de dia 27 de setembre de 2022 per la qual s’estableix el procediment per avaluar la tasca desenvolupada pels directors dels centres docents públics no universitaris que finalitzen el període d’exercici del càrrec el 30 de juny de 2023 i el procediment per optar a continuar en el càrrec per un nou període

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 30 de juny de 2023 finalitza el període d'exercici del càrrec dels directors dels centres docents públics de les Illes Balears que varen ser nomenats en data 1 de juliol de 2019 per un període de quatre anys mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de juliol de 2019 per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de gener de 2019 (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019) i mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de juliol de 2019   per la qual es nomenen directors de centres docents públics d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 25 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019).

2.  De conformitat amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 136 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE), els directors poden optar per continuar en l'exercici del càrrec, oït el consell escolar, si al final de cada període la tasca que han desenvolupat és avaluada positivament.

3.  Mitjançant l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer), es varen aprovar les bases que regeixen la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears. D'acord amb aquesta Ordre, els directors poden renovar el seu càrrec fins a completar un total de tres períodes consecutius de quatre anys (dotze anys).

4.  L'article 139.3 de la LOE, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE),  determina que els directors han de ser avaluats en acabar el període d'exercici del seu càrrec. D'acord amb l'article 15 de l'Ordre de 18 de febrer de 2010, la inspecció educativa és l'encarregada d'avaluar la tasca duita a terme pels directors al final del període d'exercici del càrrec.

5.  L'article 136.2 de la LOE, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE),   determina que els criteris i els procediments d'avaluació han de ser públics. L'article 7 del Decret 81/2004, de 17 de setembre, modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre, que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears, estableix els criteris per avaluar l'exercici del càrrec de director a centres docents públics no universitaris.

6.  D'acord amb el que s'ha exposat anteriorment, és necessari establir el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics que finalitzen el període d'exercici del seu càrrec el 30 de juny de 2023 i el procediment que aquests directors han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars.

Fonaments de dret

1.  La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2.  La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOE, (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOMLOE, (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3.  El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 33, de 17 de març), modificat pel Decret 20/2021 de 29 de març de modificació del Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l'àmbit de l'ensenyament no universitari (BOIB núm. 130 de 21 de setembre).

4.  El Decret 81/2004, de dia 17 de setembre (BOIB núm. 134, de 25 de setembre), modificat pel Decret 136/2007, de 31 d'octubre (BOIB núm. 167, de 8 de novembre), que regula la consolidació personal parcial del complement retributiu específic per l'exercici del càrrec de director als centres docents públics de les Illes Balears.

5.  L'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, i correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer).

6.  La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).

Per tot això, i d'acord amb la proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 26 de setembre de 2022, dict la següent

Resolució

1. Establir el procediment que s'ha de seguir per avaluar els directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears que acaben el període d'exercici del càrrec el 30 de juny de 2023 i volen optar a continuar exercint-lo per un nou període, així com el procediment que aquests directors han de seguir per optar-hi. Aquest procediment apareix descrit en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aplicar en el marc del procés de renovació el que preveu la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius.

3. Fer pública la relació dels centres i els directors afectats per aquesta Resolució (annex 2).

4. Establir els criteris d'avaluació de la funció directiva que s'han d'aplicar (annex 3).

5. Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de setembre de 2022

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March Cerdà

 

ANNEX 1 Bases que han de regir el procediment

1. Objecte

Aquesta Resolució té per objecte fixar el procediment d'avaluació dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears nomenats d'acord amb l'article 136.1 de la LOMLOE, que acaben el seu mandat el 30 de juny de 2023 i el procediment que han de seguir per optar a continuar en el càrrec durant un nou període de quatre cursos escolars els directors que figuren en l'annex 2.

El nomenament per aquest nou període d'exercici del càrrec de director està condicionat a l'avaluació positiva de la tasca desenvolupada durant el període anterior.

2. Procediment d'avaluació

El Departament d'Inspecció Educativa ha d'avaluar la tasca desenvolupada pels directors que figuren a l'annex 2,  d'acord amb els criteris d'avaluació (que s'inclouen en l'annex 3) abans del 3 de març de 2023.

La cap del Departament d'Inspecció Educativa ha de designar els inspectors responsables de l'avaluació de cada director i ho ha de notificar als interessats. L'avaluació l'han de dur a terme, sempre que sigui possible, dos inspectors actuant de forma conjunta, un dels quals ha de ser, preferentment, l'inspector de referència del centre.

El procediment d'avaluació ha de constar, necessàriament, dels punts següents:

  1. La valoració del desenvolupament de la tasca directiva al llarg de tot el període d'exercici del càrrec de director.
  2. Una entrevista o entrevistes amb el director.
  3. La informació contrastada de tots els sectors de la comunitat educativa del centre (professorat, famílies, personal d'administració i serveis i, excepte en els centres d'educació infantil i/o primària, també alumnat)  i l'anàlisi de la documentació pertinent.
  4. La informació aportada pels membres del consell escolar.
  5. L'audiència prèvia del director, referida a les conclusions de l'avaluació.

Finalment, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'emetre un informe motivat amb la qualificació global de l'avaluació, positiva o negativa, que s'ha de trametre al director general de Planificació, Ordenació i Centres.

3. Comunicació de l'opció de continuar en el càrrec

Els directors dels centres docents públics que figuren en l'annex 2 disposen d'un termini de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució per comunicar l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys.

La comunicació de l'opció de continuar exercint el càrrec per un nou període de quatre anys es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat per aquest efecte que es troba a la web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i en la Seu  electrònica de la CAIB.

Per poder emplenar i tramitar la comunicació es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

- Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve

- DNI electrònic o certificat digital reconegut

La comunicació s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació.

La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la comunicació, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considera vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

4. Proposta d'actualització del projecte de direcció

4.1. Els directors que hagin optat per continuar en el càrrec han d'elaborar la proposta d'actualització del seu projecte de direcció i l'han de trametre, en format PDF i amb una mida màxima de 5 Mb, exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit habilitat a aquest efecte, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i a la seu electrònica de la CAIB entre el 14 d'octubre i el 9 de desembre.

La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

En el cas d'haver penjat més d'una proposta d'actualització,  es considera vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.

4.2. D'acord amb el que estableix l'article 14.3 de l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010, la proposta d'actualització del projecte de direcció ha d'incloure almenys una valoració relativa a la consecució dels objectius plantejats en el projecte anterior, una proposta de millora i el plantejament de nous objectius per al període següent.

4.3. Finalment, si  l'avaluació de la inspecció educativa és positiva, el director, vist l'informe d'avaluació, ha de donar forma definitiva al seu projecte de direcció,  l'ha de donar a conèixer al claustre i al consell escolar i l'ha de penjar  al programa de gestió de centre (GestIB) a l'apartat Centre / Documents institucionals / Projecte de direcció.

4.4. El projecte de direcció esdevindrà el pla estratègic del centre per als propers quatre anys del mandat si obté l'aprovació del consell escolar per majoria qualificada del 50% més un dels seus membres.

5. Nomenament per un nou període

El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent el nomenament dels directors que hagin obtingut de la inspecció educativa una avaluació positiva de la tasca desenvolupada.

Correspon a la directora general de Personal Docent dictar la resolució de nomenament, amb efectes des de l'1 de juliol de 2023 i per un període de quatre anys, dels directors que hagin obtingut una qualificació global positiva en l'avaluació. Contra aquesta resolució, que posa fi al procediment, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional.

La directora general de Personal Docent i el director general de Planificació, Ordenació i Centres han de resoldre totes les qüestions que siguin necessàries de forma pertinent per dur a bon terme el que es preveu en aquesta Resolució.

Quant a la competència per tramitar el procediment, d'acord amb Decret 11/2021, de 15 de febrer, (BOIB  núm. 21, de 15 de febrer), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

 

ANNEX 2 Relació de centres en què el director finalitza el període d'exercici del càrrec el 30 de juny de 2023 i pot optar a continuar exercint-lo un nou període

Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07000881

CEIP Bartomeu Ordines

C

Consell

Consell

Mallorca

M. Magdalena Garau Tugores

07007085

CEIP Colònia de Sant Jordi

D

Colònia de Sant Jordi

Ses Salines

Mallorca

M. Carmen Rodríguez Cladera

07002831

CEIP De Pràctiques

C

Palma

Palma

Mallorca

Agustina Rosa López Tomás

07002592

CEIP Els Tamarells

C

S'Arenal

Palma

Mallorca

David Javier Nicolás Huete

07001629

CEIP Es Puig

B

Lloseta

Lloseta

Mallorca

Miquel Bujosa Bestard

07005660

CEIP Es Puig

D

Sóller

Sóller

Mallorca

Maria Mercedes Valero Cano

07006184

CEIP Migjorn

D

Cas Concos

Felanitx

Mallorca

Guillem Monserrat Ballester

07007097

CEIP Mitjà de Mar

C

Porto Cristo

Manacor

Mallorca

Antoni Clar Sureda

07013735

CEIP Pedra Viva

C

Binissalem

Binissalem

Mallorca

Francisca Vidal Company

07000029

CEIP Pere Rosselló Oliver

C

Alaró

Alaró

Mallorca

Joana M. Bennàssar Jaume

07002841

CEIP Rei Jaume I

C

Palma

Palma

Mallorca

Maria Magdalena Juan Mesquida

07006275

CEIP S'Algar

C

Portocolom

Felanitx

Mallorca

Francisca Aina Caldentey Frontera

07000716

CEIP S'Alzinar

C

Capdepera

Capdepera

Mallorca

Maria Antònia Santandreu Massanet

07008752

CEIP S'Hort des Fassers

C

Alcúdia

Alcúdia

Mallorca

Ramón Àngel Quetgles Ramis

07007723

CEIP S'Olivar

E

Moscari

Selva

Mallorca

Ester Maria Parrona Pons

07000651

CEIP Sa Casa Blanca

E

Sa Casa Blanca

Palma

Mallorca

Isabel Maria Amorós Amorós

07005234

CEIP Santa Gertrudis

C

Santa Gertrudis

Santa Eulària del Riu

Eivissa

Maria de los Remedios González Moyà

07007516

CEIP Ses Rotes Velles

C

Santa Ponça

Calvià

Mallorca

Juana Maria Mas Cuenca

07007267

CEIP Son Ferrer

C

Son Ferrer

Calvià

Mallorca

Joana Oliver Rubio

07012895

CEIP Son Rullan

C

Palma

Palma

Mallorca

Antònia Puig Mesquida

07007000

CEIP Son Verí

D

S'Arenal

Llucmajor

Mallorca

Andreva Duran Coll

Col·legis d'educació primària (CP)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07002038

CP Es Canyar

D

Manacor

Manacor

Mallorca

Francesca Pinya Porquer

Centres d'educació de persones adultes (CEPA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07007668

CEPA Ciutadella

C

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

Llorenç Forcada Moll

07007115

CEPA Pitiüses

C

Eivissa

Eivissa

Eivissa

Bartolomé Antonio Planells Ferrer

Escoles oficials d'idiomes (EOI)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07013097

EOI de Calvià

C

Bendinat

Calvià

Mallorca

Antoni Picornell Belenguer

Instituts d'ensenyament secundari (IES)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

Director/a

07008387

IES Biel Martí

C

Ferreries

Ferreries

Menorca

Joana Fullana Gomila

07008454

IES Damià Huguet

B

Campos

Campos

Mallorca

Miquel Barceló Grimalt

07008016

IES Emili Darder

B

Palma

Palma

Mallorca

Aina Maria Gayà Bosch

07007747

IES Josep Sureda i Blanes

A

Palma

Palma

Mallorca

José Antonio Erustes Lobato

07007802

IES Marc Ferrer

C

Sant Francesc

Formentera

Formentera

Raquel Guasch Ferrer

07007553

IES Quartó de Portmany

B

Sant Antoni de Portmany

Sant Antoni de Portmany

Eivissa

Francisco Tienda Pachón

07014879

IES Sant Marçal

B

Sa Cabaneta

Marratxí

Mallorca

Bartomeu Mascaró Aguilar

 

ANNEX 3 Criteris d'avaluació de la funció directiva

1) Elaboració i seguiment del projecte educatiu del centre, inclosos el reglament d'organització i funcionament i el projecte lingüístic, la programació general anual, la memòria de final de curs i el projecte de direcció, així com altres projectes que determini la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

2) Dinamització dels òrgans de govern i de coordinació docent del centre, i impuls de la participació en aquests dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.

3) Organització i gestió dels recursos humans i materials per proporcionar una oferta educativa àmplia i ajustada a les demandes socials.

4) Impuls i posada en marxa de programes institucionals i iniciatives d'innovació i formació que hagin millorat el funcionament del centre.

5) Afavoriment de la convivència i les relacions entre els membres de la comunitat escolar, i resolució de conflictes.

6) Establiment de les accions encaminades a dinamitzar i sensibilitzar la comunitat educativa en relació amb l'aplicació del Pla d'igualtat del centre, elaborat en el marc del Pla de Coeducació de les Illes Balears.

7) Disponibilitat per atendre l'alumnat i les seves famílies, oferir-los informació i respondre les seves demandes.

8) Organització d'activitats extraescolars i establiment de vies de col·laboració amb institucions, organitzacions i serveis que afavoreixin l'obertura del centre i que el connectin amb l'entorn.

9) Dinamització de l'atenció a la diversitat de l'alumnat, especialment a través de l'elaboració i el seguiment del pla d'atenció a la diversitat i altres projectes que en el seu moment consideri adients la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

10) Exercici de les competències que, en matèria de gestió econòmica, administrativa i de personal, atorga la legislació vigent al director d'un centre docent públic.