Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

Núm. 547672
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament i normes de règim intern del Centre d’Estades Diürnes del carrer Goyena, s/n de Son Servera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de 21 de juliol de 2022, va acordar aprovar inicialment la modificació del Reglament i normes de règim intern del Centre d'Estades Diürnes del carrer Goyena, s/n de Son Servera. L'edicte de l'aprovació inicial és publicà al  BOIB núm. 96 de 26 de juliol de 2022.

D'acord amb  els articles 22.2.d), 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local  i l'article 102 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i havent transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagin presentat cap al·legació ni reclamació, queda aprovada definitivament la modificació del Reglament i normes de règim intern del Centre d'Estades Diürnes del carrer Goyena, s/n de Son Servera, que a continuació es transcriu íntegrament:

 

REGLAMENT i NORMES DE REGIM INTERN DEL CENTRE D'ESTADES DIÜRNES DEL CARRER DE GOYENA, s/n DE SON SERVERA.

Article 1.- Del servei

a) El servei de Centre d'Estades Diürnes és un servei públic de l'Ajuntament de Son Servera.

b) L'objecte del servei és donar atenció a les persones usuàries, potenciar les seves capacitats i promoure el seu benestar, així com donar suport i proporcionar descans als familiars cuidadors en l'exercici de les seves funcions.

Article 2.- Dependència i accés al servei

El servei depèn del Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament de Son Servera, que per al seu bon funcionament ha de desenvolupar les funcions següents:

a) Ha d'informar el públic dels serveis i condicions del Centre d'Estades Diürnes.

b) Ha de rebre les sol·licituds d'entrada i s'ha d'ocupar dels tràmits previs a l'ingrés, recollint la documentació personal i l'informe mèdic segons el model que facilitarà als usuaris i elaborant l'informe social.

c) Un cop supervisada la documentació, la treballadora social ha d'autoritzar l'ingrés i ho ha de comunicar a l'usuari i a la direcció del centre.

d) L'alta al centre s'ha de formalitzar mitjan;:ant la signatura de l'acord de prestació del servei que figura com Annex 1 en el present Reglament.

e) En cas de desacord entre la família i els Serveis Socials, aquests han d'emetre un informe i la corporació ha de decidir el que consideri més convenient.

f) Ha de mantenir relació amb els professionals o l'entitat que gestioni el centre i ha de fer el seguiment del funcionament del servei.

g) En casos extraordinaris i urgents justificats, els Serveis Socials han de decidir juntament amb la direcció del centre l'ingrés per via d'urgència.

Article 3.- Condicions del les persones usuàries del Centre de Dia de Son Servera

a) Ser una persona major de 65 anys i amb problemes d'autonomia funcional i/o psicosocial, o bé ser menor de 65 anys incapacitat o tenir minvades les seves capacitats per deteriorament físic o cognitiu.

b) Estar empadronats/des en el municipi de Son Servera.

c) L'ingrés al Centre de Dia s'estableix per ordre de registre d'entrada a la OAC de l'Ajuntament.

d) En cas d'urgència, a proposta de la treballadora social, serà la Junta de Govern Local qui aprovarà o denegarà la proposta d'ingrés.

Article 4.- Condicions d'accés

a) No patir cap malaltia infectiva o contagiosa, o altra que requereixi permanència al llit o no sortir de casa fins a la seva recuperació.

b) No patir malalties o trastorns que suposin una greu alteració per a la convivència amb els altres usuaris.

Article 5.- Drets i deures dels usuaris

a) Són drets de les persones usuàries:

(1) Dret a la reserva de plaça dins els períodes d'absència voluntària, sempre que es comuniqui amb 48 hores d'antelació. Queden exclosos d'aquesta consideració els casos d'absència forçosa permanent.

(2) Les persones usuàries han de conèixer en tot moment la programació de l'activitat i els serveis que es donin, i poden fer-ne ús de la forma establerta.

(3) Dret a fer ús de tota la infraestructura i instal·lacions del centre.

b) Són deures de les persones usuàries:

(1) Conèixer i complir el Reglament i Normes Internes del Centre d'Estades Diürnes.

(2) Seguir les normes d'horaris, visites, activitats, higiene, vestuari, salut i respecte dels espais per permetre la convivència harmònica de tots els resi- dents.

(3) Ser respectuós amb totes les dependències i amb el mobiliari.

(4) Abonar el preu públic aprovat per l'Ajuntament de Son Servera.

Article 6.- Servei de transport

L'Ajuntament de Son Servera podrà posar, en funció de les necessitats, a disposició de les persones usuàries un servei de transport per als residents al municipi que no tinguin possibilitat de ser acompanyats pels familiars o desitgin fer ús del servei. Aquest servei s'ha de pagar segons el preu públic que l'Ajuntament determini i s'ha de realitzar, com a màxim, dos cops al dia per persona en horari d'entrada a les 8.00h i hora de sortida 18.00h.

Article 7.- Entrades i sortides

a) L'horari del Centre d'Estades diürnes és de l'1 de gener a 31 de desembre de dilluns a divendres de 8.00h a 18.00h.

De l'1 de maig a 31 d'octubre dissabtes i festius de 08.00h a 18.00h.

b) Les hores d'entrada i sortida del Centre d'Estades Diürnes, tant per als usuaris regulars com per als ocasionals, són les següents, en funció de la modalitat d'estada elegida:

Fracció horària                           Entrada                                              Sortida

Tot el dia                                  08.00 hores del matí                          18.00 hores del capvespre

Matí                                          08.00 hores del matí                          13.00 hores

Matí amb dinar                         08.00 hores del matí                         14.00 hores

Capvespre amb dinar               13.00 hores                                        18.00 hores

Capvespre                                14.00 hores                                        18.00 hores

c) Totes les persones usuàries s'han de sotmetre en aquest horari, tant si fan ús del servei de transport , en el cas que n'hi hagi, com si són acompanyats pels familiars, i només excepcionalment i amb causa justificada podran variar d'horari.

d) A l'entrada i a la sortida del Centre d'Estades Diürnes sempre hi ha d'haver un professional responsable per si hi ha algun assumpte o comentari a tractar per la família o els professionals en relació a la persona usuària.

e) Un cop hagin entrat al centre, les persones no en podran sortir abans de l'hora de sortida prevista, si no van acompanyades d'una altra persona que se'n faci responsable.

Article 8.- Visites

Les persones usuàries del Centre d'Estades Diürnes poden rebre visites dels seus familiars o amics després d'haver berenat i dinat. Quant a les hores de visites, s'ha de ser prudent per no interrompre les activitats en les quals participarà cada usuari.

Article 9.- Menjades al centre

a) Al migdia se'ls donarà el dinar adaptat a la dieta recomanada segons les condicions de cada cas i la seva necessitat (baix de sal, triturat, ...).

b) A mitjan capvespre se'ls servirà un àpat lleuger per berenar.

c) En el cas que qualque persona usuària necessiti un menjar encara més especial, i sempre d'acord amb la prescripció medica, s'intentarà satisfer aquesta necessitat.

Article 10.- Atencions sanitàries

a) El centre es compromet a que les persones usuàries vagin netes i sanejades durant la seva estada. Per això, cal tenir una muda al centre per si fos necessari rentar-les i canviar-les.

b) El Centre d'Estades Diürnes comptarà amb la col·laboració del personal sanitari del municipi (metges i infermeres) i també amb l'atenció del personal del propi centre, titulat d'Auxiliar de Clínica.

c) Les persones usuàries que durant l'estada al centre es posin malaltes han de ser acompanyades al metge de capçalera si és possible. Si no fos possible, han de ser visitades pel metge col·laborador del Centre d'Estades Diürnes.

d) Si una persona usuària es posa malalta s'ha de procurar que sigui atesa fins a l'hora de sortida. En el cas d'urgència, el familiar responsable s'haurà de fer càrrec d'aquesta persona (ingrés hospitalari, etc. ).

Article 11.- Utilització dels llocs comuns i comportament

a) Les dependències que pertanyen al Centre d'Estades Diürnes són els espais destinats a les sales d'activitats, rehabilitació i descans, els despatxos del personal, magatzem i banys. Cal ser respectuós amb totes les dependències i amb el mobiliari.

b) Totes les despeses per desperfectes ocasionats aniran al càrrec del causant.

c) El centre no es fa responsable de possibles robatoris o pèrdues de joies, doblers o altres pertinences valuoses, per la qual cosa es recomana que no les portin.

d) El comportament: les persones usuàries han de comportar-se i vestir- se adequadament. La persona hi ha d'acudir neta i vestida de manera correcta i amb roba còmoda per a la realització de les activitats.

Article 12.- Pagament

a) Les persones que puguin accedir al Centre d'Estades Diürnes han d'abonar la quantitat establerta a l'Ordenança de preus públics. Aquesta operació s'ha de fer per domiciliació bancaria al compte restringit que l'Ajuntament obrirà a tal efecte.

b) En el cas que la família o la persona usuària no disposin de prou ingressos per satisfer el preu públic, la persona usuària podrà sol·licitar una subvenció de l'Ajuntament de Son Servera a tal efecte, que serà avaluada per la Junta de Govern Local previ informe emes per la treballadora social, acompanyat de documents acreditatius de la insuficiència de mitjans econòmics.

c) La manca de pagament de dues mensualitats comportarà la baixa de la persona usuària del centre, previ avís, que es realitzarà mitjançant notificació d'atorgament d'un termini de 15 dies per presentar les al·legacions que estimi pertinents. L'òrgan competent per aprovar les baixes per impagats és el batle president de la corporació local, previ informe tècnic dels Serveis Socials i de l'interventor de l'Ajuntament.

Article 13.- Absències

a) Si les persones usuàries han de deixar d'acudir al Centre d'Estades Diürnes per causa de malaltia, per trasllat temporal de residencia a un altre municipi o per una altra causa justificada, se'ls conservarà la plaça fins a un màxim de tres mesos a comptar del dia que causin baixa, sempre, però, amb el condicionament d'atenció a les necessitats derivades de la llista d'espera.

b) Si una persona usuària no pot acudir al servei per causa diferent a l'assenyalada al punt anterior, ha d'avisar amb antelació a l'entrada al centre. A aqueixa, se li conservarà la plaça fins a un màxim de quinze dies i previ acord de l'equip, sempre, però, atenent al condicionant de la llista d'espera.

c) Quan una persona usuària hagi de deixar el centre per unes hores, ho farà d'acord amb el vistiplau de la direcció i sempre acompanyada.

Article 14.- Causes de baixa

a) Agreujament de la salut física de la persona usuària que impliqui la necessitat d'atenció continuada o un servei residencial.

b) Agreujament de la salut psíquica que suposi una greu alteració de la convivència amb els altres usuaris.

c) Consecució dels objectius marcats en el programa individual d'atenció.

d) Trasllat de residencia a un altre municipi sense possibilitat de transport o fora de l'illa, superior a tres mesos.

e) L'incompliment del pagament d'acord amb el que disposa l'article 12.c) del present Reglament.

f) Altres circumstancies no esmentades anteriorment, que puguin ser valorades per l'equip tècnic del centre i la treballadora social.

g) La treballadora social i l'equip del Centre d'Estades Diürnes valoraran les causes i decidiran conjuntament la proposta de baixa, tot fent arribar el full de baixa adient a la família. La baixa es farà efectiva a comptar de la data que figuri en aquest full. El full de baixa s'adjuntarà a l'expedient de la persona usuària.

h) La persona usuària tendra dret a reclamar en el cas que no hi estigui d'acord. En aquest cas, l'òrgan competent per autoritzar-la definitivament serà la Junta de Govern Local de la corporació, que decidirà prèvia recepció de la reclamació pertinent per part de la persona usuària i dels informes tècnics que emetran els Serveis Socials i l'equip del centre.

Article 15. – Situacions excepcionals.

En cas de que, per situacions excepcionals alienes a l'usuari, el Centre d'Estades Diürnes hagi de romandre tancat, els serveis habituals es podran prestar en el propi domicili de la persona usuària previ acord amb la família i segons la capacitat de prestació del servei."

Contra el present acord, es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Tot això sense perjudici de que pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret. 

 

Son Servera, a la data de la signatura electrònica (26 de setembre de 2022)

La batlessa Natalia Troya Isern

 

ANNEX I CONTRACTE D'ALTA EN EL SERVEI DEL CENTRE D'ESTADES DTÜRNES DE SON SERVERA

 Dades personals de la persona usuària

Nom i llinatges

DNI

Adreça

Localitat

Telèfon

Dades personals del familiar responsable de la persona usuària

Nom i llinatges

DNI

Adreça

Localitat

Telèfon

Parentiu o relació

El Centre d'Estades Diürnes té com a objectiu l'atenció psicosocial de les persones majors amb manca d'autonomia personal, i així afavorir la permanència de la gent gran en el seu entorn sociofamiliar. Els usuaris i els familiars es comprometen a complir els següents

ACORDS

PRIMER.- Seguir i complir un programa individual d'atenció elaborat per l'equip tècnic del centre.

SEGON.- L'horari del Centre d'Estades diürnes és de l'1 de gener a 31 de desembre de dilluns a divendres de 8.00h a 18.00h. De l'1 de maig a 31 d'octubre dissabtes i festius de 08.00h a 18.00h.

TERCER.- Respectar els horaris de transport (en el cas que n'hi hagi) fixats per l'equip tècnic i qualsevol variació que es pugui produir.

QUART.- Aportar els objectes personals d'higiene (sabó, colònia, tovallola, bolquers, etc.), vestuari, medicació i la documentació que se li demani.

CINQUÈ.- Acceptar que l'estada no eximeix els familiars de les seves responsabilitats envers l'usuari.

SISÈ.- La família participarà i col·laborarà en les accions formatives del centre que es relacionin amb l'atenció a l'usuari, així com en els altres tipus d'activitats que es proposin per a un millor compliment dels programes establerts.

SETÈ.- Respecte als serveis mèdics, la persona usuària seguirà depenent del centre de salut que li correspongui per lloc de residencia.

VUITÈ.- Durant l'estada al centre i davant determinades circumstancies, l'equip tècnic pot valorar l'exclusió temporal del servei.

NOVÈ.- Acceptar les causes de baixa no voluntària en els serveis del Centre d'Estades Diürnes, que són:

  • Agreujament de la salut física de l'usuari que impliqui la necessitat d'atenció continuada o un servei residencial.
  • Agreujament de la salut psíquica que suposi una greu alteració de la convivència amb els altres usuaris.
  • Consecució dels objectius marcats en el programa individual d'atenció.
  • Trasllat de residencia a un altre municipi sense possibilitat de transport o fora de l'illa, superior a tres mesos.
  • Incompliment del pagament d'acord amb el que disposa l'article 12. c) del present Reglament.
  • Altres circumstancies no esmentades anteriorment, que puguin ser valorades per l'equip tècnic del centre i la treballadora social.

I en prova de conformitat, accepta i signa les esmentades condicions i característiques del Centre d'Estades Diürnes de Son Servera.

Data: 

                           

La persona usuària                                                  El familiar responsable

Responsable Serveis Socials “