Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 545346
Resolució informativa de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual s'estableix la convocatòria de l'acció concertada de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 89 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, modificada per la Llei 10/2013, de 23 de desembre, sota l'epígraf de “règim d'actuació de les entitats d'iniciativa privada”, estableix, entre d'altres coses, el següent:

“1. Les administracions públiques de les Illes Balears, en l'àmbit de les seves competències, poden organitzar la prestació dels serveis del catàleg de Prestacions i Serveis Socials de les Illes Balears a través de les següents fórmules: gestió directa, règim de concert previst en aquesta llei, gestió indirecta en el marc de la normativa de contractació de les administracions públiques i convenis amb entitats sense ànim de lucre”.

“2. Es reconeix el dret de la iniciativa privada, a través d'entitats amb o sense ànim de lucre, a participar en els serveis socials mitjançant la creació de centres i serveis, i la gestió de programes i prestacions d'aquesta naturalesa”.

2. L'article 89 bis de la Llei esmentada, disposa que:

“1. Les entitats d'iniciativa privada que ofereixen serveis socials prevists en la cartera de serveis i/o en la planificació autonòmica o insular, es poden acollir al règim de concerts en els termes que estableix aquesta llei. Les entitats que accedeixin al règim de concertació en serveis socials hauran de formalitzar amb l'administració competent el corresponent concert”.

“2. A efectes d'aquesta llei, s'entén per règim de concertació la prestació de serveis socials de responsabilitat pública a través de tercers, el finançament, l'accés i el control dels quals sigui públics”.

3. L'article 2.1 de la llei 12/2018 de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix:

“Les administracions competents de les Illes Balears, per complementar el sistema públic i garantir una adequada equitat i qualitat de les prestacions incloses en la cartera de serveis o del servei d'orientació professional, poden encarregar la prestació d'aquests serveis de la seva competència, mitjançant el sistema d'acció concertada, a entitats sense ànim de lucre del tercer sector social, tal com es defineixen en els articles 3 i 4 de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del Tercer Sector d'Acció Social, o, si escau, a entitats privades, preferentment del tercer sector social, quan existeixin anàlogues condicions d'eficàcia, qualitat i costs, d'acord amb els requisits que estableix aquesta llei i amb respecte als principis de publicitat, transparència i no-discriminació”.

4. A data d'avui encara no s'ha realitzat cap acció concertada per serveis de promoció de l'autonomia en edat compreses de 6 a 11 anys. Els concerts han de ser convocats d'acord amb el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials i amb la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears

Atès que les moltes de les entitats que poden dur a terme el servei encara no compleixen tots els requisits requerits per la normativa, -concretament no tenen la corresponent acreditació-, s'utilitzarà pel primer concert i les posteriors ampliacions i renovacions, el procediment d'urgència previst a la Disposició transitòria primera del Decret 48/2017 de 27 d'octubre. Aquest sistema permet subscriure els concerts per un any, tot i que es poden ampliar i renovar.

L'atenció dels infants de 6 a 11 anys en situació de dependència requereixen d'un servei per promocionar la seva autonomia i per això es fa constar la urgència de la convocatòria, fet que justifica que les entitats siguin autoritzades.

5. L'annex únic del Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals (BOIB núm. 146, de 19 de novembre), estableix entre els serveis susceptibles de prestar-se en règim de concert social en el número 2.5.9, el servei de promoció de l'autonomia personal i prevenció de la situació de dependència adreçats a les persones grans i a les persones amb discapacitat.

6. L'acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2022 i es declaren els serveis d'interès econòmic general, preveu en el punt 2.5.9. el Servei de promoció de l'autonomia personal i prevenció de la situació de dependència; i concretament la convocatòria del servei de promoció de l'autonomia personal i prevenció de la situació de dependència per infants de 6 a 11 anys per a entitats autoritzades.

Així mateix, a l'Acord del Consell de Govern de 13 de juny de 2022 pel qual es modifica la previsió de les prestacions i els serveis socials que s'han de concertar durant l'any 2022, aprovada per Acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022 (BOIB núm. 77 de 14 de juny); a l'annex 2, relatiu a serveis que es declaren d'interès econòmic general, s'inclou el servei de promoció de l'autonomia personal i prevenció de la situació de dependència per a infants de 6 a 11 anys (servei 2.5.9).

7. En data 3 d'agost de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre l'informe justificatiu relatiu a la necessitat de dur a terme l'acció concertada de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023

Fonaments de dret

1. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

2. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

4. Llei 12/2018 de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears

5. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

6. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

7. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.

8. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar l'acció concertada de places de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023 , i establir el procediment de la convocatòria, d'acord amb l'annex I.

2. Acreditar la urgència de l'acció concertada de places de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023, d'acord amb l'informe justificatiu del director general de d'Atenció a la Dependència de 3 d'agost de 2022.

3. Aprovar el Plec de condicions tècniques, que es pot consultar a la seu de la Direcció General d'Atenció a la Dependència i a la pàgina web (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (23 de setembre de 2022)

La consellera Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX I Convocatòria de l'acció concertada de places de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. S'estableix la regulació del procediment de convocatòria de l'acció concertada de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023. I es dicta a l'empara del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de 521 places de promoció de l'autonomia personal (en endavant SEPAP), que ofereixen prestacions de caire preventiu, de promoció de l'autonomia, de socialització i d'intervenció terapèutica, de caràcter interdisciplinari, que s'estén a l'edat compresa entre els 6 i 11 anys, per millorar les condicions de vida tant de les persones ateses com de les famílies.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. Dins el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds electrònicament, mitjançant el Registre electrònic comú (REC), i hi han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, que estarà disponible a la Seu Electrònica de la CAIB, signada electrònicament.

3.2. En cas que es presenti la sol·licitud presencialment, l'Administració en requerirà la presentació electrònica, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Requisits de les entitats

4.1. En els procediments d'acció concertada de serveis declarats d'interès econòmic general, podran subscriure concerts totes les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, amb o sense ànim de lucre, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que prestin els serveis objecte del concert i ho sol·licitin expressament en els terminis i la forma que es determinin, d'acord amb l'article 5.2 de la Llei 12/2018.

4.2. Les entitats han de complir els requisits següents:

a. Estar degudament inscrites en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.

b. Tenir una experiència de, com a mínim, 12 mesos en la gestió de serveis que atenen a infants en situació de dependència.

c. Les entitats autoritzades oferiran atenció en horaris que promoguin i facilitin la promoció de l'autotomia i la inclusió social, preferentment en cap de setmanes, horabaixes i períodes no lectius educatius.

d. Complir amb la normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui d'aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació, d'acord amb l'article 5.3.d) de la Llei 12/2018 de 15 de novembre i l'article 4.2.g) del Decret 48/2017 de 27 d'octubre.

e. Comunicar, a efectes de la preceptiva autorització, els canvis d'accionariat o de titularitat per a preservar la identitat institucional que justificà l'acord de col·laboració, d'acord amb l'article 5.3.e) de la Llei 12/2018 de 15 de novembre.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en el desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits establerts a l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, i a l'article 4 del Decret 48/2017, e 27 d'octubre.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model facilitat per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible a la web (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud indicant les zones de les que figuren en annex II i en els plecs de condicions tècniques, i el nombre de places que ofereixin per concertar amb l'Administració, que no pot ser superior a les sessions que tenen autoritzades.

5.3. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a. Resolució d'autorització del servei que s'ha de concertar, o bé sol·licitud d'acreditació degudament registrada.

b. Acreditació d'experiència de, com a mínim, 12 mesos. Aquesta experiència es pot acreditar mitjançant :

- Documentació sobre la realització d'activitats subvencionades, concertades o contractades per qualsevol administració pública.

c. Declaració responsable que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, i d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; així com de no incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i declaració de no haver estat sancionada per resolució ferma en els darrers quatre anys per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

d. Acreditació de solvència financera mitjançant l'aportació de les darreres comptes anuals de l'entitat presentades en el registre oficial corresponent.

e. Acreditació de solvència tècnica mitjançant una declaració responsable dels mitjans personals i materials destinats a la realització del servei objecte de concertació.

f. Certificat d'estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g. Declaració de compromís de contractació de personal, segons l'establert al Plec general de condicions tècniques. L'autorització excepcional serà atorgada amb un nombre màxim de places per servei d'acord amb la declaració que presenti l'entitat.

h. Declaració de compromís de prestar el servei a més d'una zona a l'illa de Mallorca de les definides al Plec general de condicions tècniques, com a mínim, per poder donar cabuda a tots els infants de les Illes Balears que compleixin els requisits d'accés. La segona zona d'actuació, generalment, col·lindarà a l'illa de Mallorca amb la primera zona d'actuació escollida per l'entitat i podrà ser assignada quan cap entitat l'hagi marcada com a primera zona d'actuació o no pugui donar abast a més infants.

i. Declaració responsable on les entitats es comprometen a complir amb les obligacions i la resta d'allò establert al Plec general de condicions tècniques i declaren que compleixen els requisits bàsics per dur a terme el servei considerat prioritari.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza a la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

6. Formalització dels concerts

6.1. Els concerts que s'estableixen a l'empara d'aquesta convocatòria s'han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, dels decrets de desplegament, i dels plecs de condicions tècniques del concert.

Concretament, els acords d'acció concertada que se subscriguin hauran d'incloure necessàriament les estipulacions referides als apartats relacionats a l'article 8 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre,

6.2. En el moment de formalitzar el concert, s'ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits per poder concertar el servei.

 

7. Places i distribució territorial

La previsió del nombre total màxim de places per concertar és 521 distribuïdes entre les zones que es descriuen a l'annex II.

8. Vigència del concert

La vigència del primer concert social de de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades, per l'any 2022-2023 és d'un període de 12 mesos. El règim de concert s'iniciarà en la data que es formalitzi.

9. Pressupost i preu màxim del servei

9.1. L'import màxim estimat per assignar és de 1.601.387,28 €.

9.2. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària, que s'haurà d'acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

9.3. El preu de referència per cada plaça/mes, amb l'IVA inclòs, és de 256,14 €.

10. Ofertes de les entitats i criteris de preferència per a la concertació

10.1. Les entitats interessades en participar en aquest concert han d'oferir un mínim de 25 i un màxim de 150 places. Les ofertes per un nombre inferior o superior no seran tingudes en compte, i l'Administració dictarà resolució d'inadmissió de la sol·licitud.

10.2. Les entitats poden oferir concertar places en una o més zones geogràfiques. L'oferta per a una zona, suposa el compromís de donar resposta a la totalitat de places oferides a la mateixa.

10.3. En cas que es presentin diferents ofertes en una mateixa zona, tenen preferència en l'adjudicació de places les entitats que compleixin per ordre de preferència:

a. Ser titulars d'un servei que atengui infants amb dependència que tengui la seu en un dels municipis de la zona on l'entitat ofereix places.

b. Tenir la seva seu social en algun dels municipis de la zona on l'entitat ofereix places o tenir-hi radicats serveis d'educació especial o serveis d'inserció social o laboral.

c. En el cas de complir iguals condicions entre diferent entitats que ofereixen places, aquestes es distribuiran equitativament entre els sol·licitants.

10.4. Si en una zona no es produeix cap oferta, les places previstes per a aquesta no es redistribuiran a altres zones.

11. Comitè tècnic d'assessorament

11.1. El Comitè tècnic d'assessorament es reunirà quan sigui necessari oferir assessorament al director general d'Atenció a la Dependència en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert.

11.2. El Comitè tècnic d'assessorament estarà integrat pels membres següents:

a. President: El cap del Servei de Valoració d'Atenció Primerenca de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

President suplent: La cap del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

b. Vocals:

  • La cap del Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona que delegui.
  • El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona que delegui.
  • Dos tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, nomenats pel director general d'Atenció a la Dependència.

c. Secretària: Un funcionari designat pel director general d'Atenció a la Dependència.

Secretari suplent: Un funcionari designat pel director general d'Atenció a la Dependència.

11.3. El Comitè tècnic d'assessorament té, entre d'altres funcions, la d'informar l'òrgan instructor en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert, així com informar preceptivament sobre la modificació prevista en l'article 24 del Decret 48/2017. A més, pot fer propostes de millora relatives a les condicions d'aplicació dels criteris de preferència, així com a les condicions d'execució del concert.

11.4. El Comitè tècnic d'assessorament queda vàlidament constituït amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: el president o president suplent, la secretària o secretari suplent i tres vocals.

12. Condicions tècniques d'execució

12.1. Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població:

  • Definició: Es tracta de serveis de prevenció de l'aparició o l'agreujament de malalties o discapacitats i les seqüeles consegüents, mitjançant el desenvolupament coordinat de actuacions de promoció de les condicions de vida saludables i programes específics de caràcter preventiu i de rehabilitació.
  • Població destinatària: s'adrecen a persones en situació de dependència, és a dir, que no tenen un grau d'autonomia suficient per dur a terme les activitats de la vida diària.
  • Equipaments/equips professionals: segons el que disposa l'article 25 bis del Decret 86/2010 i el que preveuen els plecs de prescripcions tècniques d'aquest concert.
  • Estàndards de qualitat: d'acord amb els articles 14 i 15 del capítol II del Decret 86/2010, sobre els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis.

12.2. Els plecs de prescripcions tècniques detallen els drets i les obligacions d'ambdues parts, l'objecte, els serveis que s'han de prestar, els criteris d'intervenció amb els usuaris, els mitjans que ha d'aportar l'entitat adjudicatària i els sistemes de coordinació amb l'Administració.

Endemés, pels serveis que no s'hagin definit reglamentàriament, els plecs tècnics hauran de fixar, endemés, les condicions tècniques i les condicions materials de l'acció concertada, d'acord amb l'article 8.1 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

13. Seguiment

13.1. El seguiment periòdic del funcionament correspon als treballadors socials responsables dels programes individuals d'atenció (PIA).

13.2. Els tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.3. L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

13.4. Així mateix, l'entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. El concert social obliga l'entitat concertada a prestar els serveis del concert als usuaris gratuïtament i sense cap cost complementari.

14.2. Mitjançant l'acord d'acció concertada, l'entitat d'iniciativa privada titular del servei s'obliga a complir els plecs de condicions tècniques i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, la Llei 12/2018, de 15 de novembre, i i en els decrets de desplegament i aplicació corresponents, i en concret, les previsions de l'article 9 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

14.3. L'entitat concertada s'obliga a fer per a cada plaça les hores objecte del concert, i mantenir-ne l'autorització durant el període de vigència.

14.4. L'entitat concertada s'obliga a atendre als infants d'entre 6 i 11 anys que hagin sol·licitat l'accés al servei i tenguin PIA de SEPAP.

14.5. Les entitats concertades han de facilitar a la Direcció General d'Atenció a la Dependència la relació dels usuaris que atenen cada mes i les comunicacions d'altes o baixes d'aquests usuaris.

14.6. Les entitats concertades es faran càrrec exclusivament del personal laboral adscrit al servei concertat, de les seves retribucions i de les obligacions en matèria de seguretat social, el qual, en extingir-se el concert, no es pot consolidar, en cap cas, com a personal de l'Administració que concerta el serveis.

14.7. Les entitats concertades indemnitzaran els afectats pels danys i perjudicis que es causin, per si mateixes o per tercers, com a conseqüència de l'execució del concert social

14.8. La percepció indeguda de quantitats per part de les entitats concertades del servei suposa l'obligació de reintegrament d'aquestes quantitats, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui.

14.9. Les entitats concertades dels serveis queden subjectes al control de caràcter financer i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

14.10. Les entitats concertades han de comunicar la prestació de serveis complementaris i assumir la total responsabilitat de l'execució d'aquests serveis.

14.11. Les entitats concertades han de comunicar qualsevol incidència que suposi una modificació o alteració respecte als plecs de condicions tècniques pactats amb l'Administració.

14.12. Les entitats concertades es comprometen a fer ús de les aplicacions informàtiques i de gestió de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

14.13. Les entitats concertades han de fer constar a la documentació i a la publicitat, juntament amb la seva denominació, la condició d'entitat pertanyent a la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència, en els termes del punt 17 de la present convocatòria, d'acord amb l'article 9 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

14.14. Les entitats concertades s'han de responsabilitzar que els serveis objecte de concert es prestin en el termini previst, al lloc acordat i d'acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta convocatòria. Queden exemptes d'aquesta responsabilitat en els casos en què no hagi estat possible dur a terme el servei per causes de força major que es puguin justificar.

15. Penalitats

15.1. S'entendrà que hi ha un incompliment greu de les entitats concertades quan no compleixin qualsevol de les condicions d'execució de caràcter obligatori que estableix el Plec de condicions tècniques, així com les obligacions que estableix el punt 14 d'aquesta convocatòria. Es considera incompliment lleu que no compleixin qualsevol de les condicions d'execució de caràcter opcional.

15.2. La realització d'un incompliment lleu suposa una penalització que pot arribar fins al 2 % del pressupost total del concert. A partir de la realització d'un incompliment greu, l'òrgan instructor pot optar per imposar una penalització que pot arribar fins al 10 % del pressupost total del concert o bé resoldre'l.

16. Criteris d'accés i llista d'espera

Els criteris d'accés a les places i la gestió de la llista d'espera es regulen en el Decret 63/2017 de 22 de desembre, de principis generals dels procediments d'accés als serveis de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència.

17. Publicitat

Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d'entitat pertanyent a la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència, segons les indicacions del Manual d'identitat corporativa que els facilitarà l'Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

18. Prerrogatives de l'Administració

18.1. L'òrgan competent per resoldre el procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo, resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

18.2. Els acords que adopti l'òrgan competent per resoldre el procediment a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d'extinció

Són causes d'extinció de l'acord d'acció concertada les que estableix l'article 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, i l'article 28 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.

Documents adjunts