Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 539772
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports, de 20 de setembre de 2022 per la qual s’aprova la convocatòria d’acció concertada del Servei de promoció de l’autonomia personal, amb programes modulars, per a persones en situació de dependència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L'article 89 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, sota l'epígraf de «règim d'actuació de les entitats d'iniciativa privada», estableix, entre d'altres coses, el següent:

89.1 Les administracions públiques de les Illes Balears, en l'àmbit de les seves competències, poden organitzar la prestació dels serveis del catàleg de Prestacions i Serveis Socials de les Illes Balears a través de les següents fórmules: gestió directa, règim de concert previst en aquesta llei, gestió indirecta en el marc de la normativa de contractació de les administracions públiques i convenis amb entitats sense ànim de lucre.

89.2 Es reconeix el dret de la iniciativa privada, a través d'entitats amb o sense ànim de lucre, a participar en els serveis socials mitjançant la creació de centres i serveis, i la gestió de programes i prestacions d'aquesta naturalesa.

2. L'article 89 bis de la Llei esmentada, en l'apartat 1 disposa que: «Les entitats d'iniciativa privada que ofereixen serveis socials prevists en la cartera de serveis i/o en la planificació autonòmica o insular, es poden acollir al règim de concerts en els termes que estableix aquesta llei. Les entitats que accedeixin al règim de concertació en serveis socials hauran de formalitzar amb l'administració competent el corresponent concert». En l'apartat 2 d'aquest mateix article es disposa que: «A efectes d'aquesta llei, s'entén per règim de concertació la prestació de serveis socials de responsabilitat pública a través de tercers, el finançament, l'accés i el control dels quals sigui públics».

3. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, estableix les normes bàsiques dels concerts socials, en desplegament dels principis establerts en la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

4. L'annex únic del Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals (BOIB núm. 146, de 19 de novembre), estableix, entre els serveis susceptibles de prestar-se en règim de concert social, en el punt 2.5.9, el servei de promoció de l'autonomia personal per persones majors en situació de dependència.

5. En data 27 d'abril de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre l'informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar el Servei de promoció de l'autonomia personal amb programes modulars per a persones en situació de dependència.

6. En data 28 d'abril de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va ordenar l'inici del procediment per dur a terme la convocatòria d'acció concertada del Servei de promoció de l'autonomia personal amb programes modulars per a persones en situació de dependència, amb entitats d'iniciativa privada que tenguin autoritzat el servei de promoció de l'autonomia personal per a persones en situació de dependència.

Fonaments de dret

1. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balear.

2. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

6. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals.

La Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, a la disposició final setena, estableix que, mentres no s'aprovi un nou decret regulador de la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears, en substitució del Decret 66/2016, de 18 de novembre, la vigència de la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 es prorroga fins al 31 de desembre de 2022.

7. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.

8. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016.

9. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. El Decret 63/2017, de 22 de desembre, de principis generals dels procediments d'accés als serveis de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència.

12. L'Acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2022 i es declaren els serveis d'interès econòmic general.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria d'acció concertada del Servei de promoció de l'autonomia personal amb programes modulars per a persones en situació de dependència, i establir el procediment de la convocatòria, d'acord amb l'annex I.

2. Acreditar la urgència de l'acció concertada del Servei de promoció de l'autonomia personal amb programes modulars per a persones en situació de dependència, d'acord amb l'informe justificatiu del director general d'Atenció a la Dependència, de 27 d'abril de 2022.

3. Aprovar el Plec de condicions tècniques, que es pot consultar a la seu de la Direcció General d'Atenció a la Dependència i al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 20 de setembre de 2022

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX I Convocatòria d'acció concertada del Servei de promoció de l'autonomia personal, amb programes modulars, per a persones en situació de dependència

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. S'estableix la regulació del procediment de convocatòria del concert social del Servei de promoció de l'autonomia personal amb programes modulars per a persones en situació de dependència a les Illes Balears, i es dicta a l'empara de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears i del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de realització de mòduls de promoció de l'autonomia personal, que ofereixen prestacions d'estimulació cognitiva, rehabilitació funcional, habilitats socials i relacionals i formació de cuidadors, per millorar les condicions de vida tant de les persones com de les famílies.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC). S'ha d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, signada electrònicament, que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè realitzin la presentació electrònica de les sol·licituds.

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats han de tenir autoritzat el Servei de promoció de l'autonomia personal per a persones en situació de dependència i han d'haver sol·licitat l'acreditació del servei.

4.2. Les entitats han de tenir una experiència de, com a mínim, dos anys en atenció a la dependència.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en el desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears; els requisits que disposa l'article 4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre; i els requisits que estableix l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre.

4.4. les entitats han d'acreditar la solvència financera i tècnica d'acord amb els criteris que s'estableixen en les lletres d) i e) del punt 5.3. d'aquesta Resolució.

4.5. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en el desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l'article 4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, i els requisits que fixa l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears

4.6. El servei de promoció de l'autonomia personal per a persones en situació de dependència està declarat d'interès econòmic general dins l'Acord del Consell de Govern de 16 de maig de 2022 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2022 i es declaren els serveis d'interès econòmic general. Per tant, en aquest procediment poden subscriure acords d'acció concertada, a més a més de les entitats del tercer sector d'acció social que prestin el servei objecte del concert i el sol·licitin, totes les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, amb ànim de lucre o sense, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que prestin els serveis objecte del concert i el sol·licitin expressament en els terminis i la forma que es determinin.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model facilitat per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud també es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud en què s'indiqui el nombre d'hores/sessions que tenen autoritzades en matèria de sessions grupals o modulars de promoció de l'autonomia personal per concertar amb l'Administració.

5.3. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Certificat d'autorització del servei a concertar i sol·licitud d'acreditació degudament registrada.

b) Acreditació d'experiència de, com a mínim, dos anys en atenció a la dependència. Aquesta experiència es pot acreditar mitjançant:

  • Documentació sobre la realització d'activitats subvencionades, concertades o contractades per qualsevol administració pública.
  • La resolució d'autorització de serveis d'atenció a la dependència.

c) Declaració responsable que l'entitat no està afectada per cap prohibició de contractar en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària; com també de no incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; ni haver estat sancionada en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

d) Acreditació de solvència financera mitjançant l'aportació dels darrers comptes anuals de l'entitat presentats en el registre oficial corresponent.

e) Acreditació de solvència tècnica mitjançant una declaració responsable dels mitjans personals i materials destinats a realitzar el servei objecte de concertació.

f) Certificat d'estar al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

g) Declaració responsable de nombre total de sessions/hores que té autoritzada l'entitat en matèria de promoció de l'autonomia personal per a persones en situació de dependència, i d'aquestes les que no estan ocupades i s'ofereixen a l'Administració per concertar.

h) Si escau, acreditació de la titularitat del servei o centre, o la seva disponibilitat, per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a la vigència del concert.

i) Acreditar que es compleix qualsevol altra normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui d'aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

j) Comunicar, a efectes de la acreditació preceptiva, els canvis d'accionariat o de titularitat per preservar la identitat institucional que justificà la concertació.

5. 4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza a la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

6. Formalització dels concerts

6.1. Els concerts que s'estableixen a l'empara d'aquesta convocatòria s'han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, a més de les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, dels decrets de desplegament i d'aplicació d'aquesta Llei, i dels plecs de condicions tècniques del concert; i en concret, el contingut regulat a l'article 8 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre.

6.2. En el moment de formalitzar el concert, s'ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits per poder concertar el servei.

7. Programes amb mòduls i distribució territorial

La previsió del nombre màxim de mòduls per concertar és descriu a l'annex II d'aquesta convocatòria.

8. Vigència del concert

La vigència del concert social del servei per a la promoció de l'autonomia amb programes modulars per a persones en situació de dependència és d'un període de 12 mesos. El règim de concert s'iniciarà en la data en què es formalitzi i finalitzarà el 30 de setembre de 2023 o bé transcorreguts dotze mesos des de la formalització.

9. Pressupost i preu màxim del servei

9.1. L'import màxim estimat per assignar és de 372.768,00 € (tres-cents setanta-dos mil set-cents seixanta-vuit euros) IVA inclòs. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pels preus que ofereixin les entitats concertades i pels serveis que requereixi efectivament l'Administració.

9.2. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària, que s'haurà d'acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

9.3. El preu de referència per cada mòdul del programa és de 1.129,60 € (28,24 €/hora); amb l'IVA inclòs, és de 1.242,56 € (31,064 €/hora).

10. Ofertes de les entitats i criteris de preferència

10.1. Les entitats poden oferir concertar mòduls en una o més àrees geogràfiques.

10.2. Per fer la distribució dels mòduls es convocarà una reunió amb totes les entitats sol·licitants. En aquesta reunió, per sorteig, s'establirà un ordre d'elecció i es distribuiran els mòduls. Cada entitat podrà triar un màxim de 20 % dels mòduls d'una zona en cada un dels torn d'elecció, fins exhaurir tots els mòduls que ofereix l'Administració.

10.3. Les entitats poden deixar d'optar a la selecció a partir de la tercera ronda. La renúncia a una ronda implica la renúncia de l'entitat a la resta del procés de distribució.

10.4. Amb la finalitat de compactar el treball a les zones geogràfiques, una vegada finalitzat el procés de distribució, en el marc de la reunió convocada per la DGAD, les entitats per acord mutu poden intercanviar-se mòduls (en cap cas fraccions de mòdul).

10.5. De la reunió convocada per distribuir els mòduls, la DGAD confeccionarà una acta en què es descriurà tot el procés de distribució i els acords adoptats. L'acta serà firmada per totes les entitats participants en el procés.

10.6. Quan en una zona geogràfica hi actuï més d'una entitat, la Direcció General d'Atenció a la Dependència determinarà en quins municipis hi intervé cada una, procurant un equilibri entre municipis de diferent nombre de població. En el cas de Palma, la distribució es farà per districtes.

10.7. Els mòduls sobrants en una zona en cap cas seran distribuïts a altres zones.

10.8. Per les característiques del servei de promoció de l'autonomia personal, en aquest concert social mitjançant programes modulars per a persones en situació de dependència, no es poden valorar els apartat a i b de l'article 14.3 del Decret 48/2017.

11. Comitè tècnic d'assessorament

11.1. El Comitè tècnic d'assessorament estarà integrat pels membres següents:

a) President: el cap de departament de la Direcció General de Dependència.

  • President suplent: el cap del Servei de Centres i Programes.

b) Vocals:

  • La cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona que delegui.
  • El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports o la persona que delegui.
  • Tres tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, nomenats pel director general d'Atenció a la Dependència.

c) Secretària: la cap del Negociat III del Departament d'Atenció a la Dependència.

  • Secretari suplent: el cap del Negociat III del Servei de Centres i Programes.

11.2. El Comitè tècnic d'assessorament té, entre d'altres funcions, la d'informar l'òrgan instructor en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert, com també informar preceptivament sobre la modificació prevista en l'article 24 del Decret 48/2017. A més, pot fer propostes de millora relatives a les condicions d'aplicació dels criteris de preferència, així com a les condicions d'execució del concert.

11.3. El Comitè tècnic d'assessorament queda vàlidament constituït amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: el president o president suplent, la secretària o secretari suplent i tres vocals.

12. Condicions tècniques d'execució

12.1. Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016. El servei es regula de la manera següent:

  • Definició: Es tracta de serveis de prevenció de l'aparició o l'agreujament de malalties o discapacitats i les seqüeles consegüents, mitjançant el desenvolupament coordinat de actuacions de promoció de les condicions de vida saludables i programes específics de caràcter preventiu i de rehabilitació.
  • Població destinatària: s'adrecen a persones grans en situació de dependència, és a dir, que no tenen un grau d'autonomia suficient per dur a terme les activitats de la vida diària.
  • Equipaments/equips professionals: segons el que disposa l'article 25 bis del Decret 86/2010.
  • Estàndards de qualitat: d'acord amb els articles 14 i 15 del capítol II del Decret 86/2010, sobre els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis.

12.2. Els plecs de condicions tècniques detallen els drets i les obligacions d'ambdues parts, l'objecte, els serveis que s'han de prestar, els criteris d'intervenció amb els usuaris, els mitjans que ha d'aportar l'entitat adjudicatària i els sistemes de coordinació amb l'Administració; i en concret, el contingut regulat a l'article 8 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

13. Seguiment

D'acord al punt 6, control seguiment i avaluació del servei, del Plec de condicions tècniques.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. El concert social obliga l'entitat concertada a prestar els serveis del concert als usuaris gratuïtament i sense cap cost complementari.

14.2. Mitjançant el concert social, l'entitat d'iniciativa privada titular del servei s'obliga a complir els plecs de condicions tècniques; les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny; la Llei 12/2018, de 15 de novembre; i els decrets de desplegament i aplicació corresponents.

14.3. L'entitat concertada s'obliga a fer tots els mòduls objecte del concert i mantenir-ne l'autorització o acreditació durant el període de vigència del concert.

14.4. L'entitat concertada s'obliga a atendre els usuaris que hagin sol·licitat l'accés al servei i tenguin PIA de servei de promoció de l'autonomia personal.

14.5. Les entitats concertades han de facilitar a la Direcció General d'Atenció a la Dependència la relació dels usuaris que han assistit a les sessions dels mòduls i les altes o baixes que s'hagin produït, una vegada que aquests finalitzin.

14.6. Les entitats concertades es faran càrrec exclusivament del personal laboral adscrit al servei concertat, de les seves retribucions i de les obligacions en matèria de seguretat social; aquest personal en extingir-se el concert, no es pot consolidar, en cap cas, com a personal de l'Administració que concerta el serveis.

14.7. Les entitats concertades indemnitzaran els afectats pels danys i perjudicis que es causin, per si mateixes o per tercers, com a conseqüència de l'execució del concert social.

14.8. La percepció indeguda de quantitats amb càrrec al Servei per part de les entitats concertades, suposa l'obligació de reintegrament d'aquestes quantitats, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui.

14.9. Les entitats concertades dels serveis queden subjectes al control de caràcter financer i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

14.10. Les entitats concertades han de comunicar la prestació de serveis complementaris i assumir tota la responsabilitat de l'execució d'aquests serveis.

14.11. Les entitats concertades han de comunicar qualsevol incidència que suposi una modificació o alteració respecte als plecs de condicions tècniques pactats amb l'Administració.

14.12. Les entitats concertades es comprometen a fer ús de les aplicacions informàtiques i de gestió de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

15. Penalitats

Ens remetem al Plec de condicions tècniques, al punt 10, incompliments i penalitats.

16. Criteris d'accés i llista d'espera

D'acord al punt 4.4, criteris per a l‘acollida dels participants, del Plec de condicions tècniques.

17. Publicitat

Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d'entitat pertanyent a la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència, segons les indicacions del Manual d'identitat corporativa que els facilitarà l'Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

18. Prerrogatives de l'Administració

18.1. L'òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo i de resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment.

18.2. L'òrgan resolutori pot modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

Els acords que adopti l'òrgan resolutori a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d'extinció

Són causes d'extinció dels acords d'acció concertada les que estableix l'article 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.

 

ANNEX II ÀREES GEOGRÀFIQUES PER A LA CONCERTACIÓ DEL SERVEI I NOMBRE DE MÒDULS I HORES PER A CADA ÀREA

  • Àrea 1: Menorca
  • Àrea 2: Eivissa
  • Àrea 3: Nord i Raiguer de Mallorca. Inclou: Alcúdia, Binissalem, Búger, Caimari, Campanet, Consell, Inca, Lloseta. Mancor de la Vall, Muro, Pollença, Sa Pobla, Santa Margalida, Selva i Sta. Maria del Camí.
  • Àrea 4: Llevant i sud de Mallorca. Inclou: Artà, Campos, Capdepera, Felanitx, Manacor, Mancomunitat Pla, Porreres, Santanyí, Ses Salines, Sant Llorenç i Son Servera.
  • Àrea 5: Ponent, Tramuntana i municipis limítrofs de Palma. Inclou: Andratx, Banyalbufar, Bunyola, Calvià, Deià, Escorca, Esporles, Estellencs, Fornalutx, Llucmajor, Marratxí, Puigpunyent, Sóller i Valldemossa.
  • Àrea 6: Palma

Distribució de mòduls per àrees

Percentatge

Àrea

Hores

Mòduls

8%

Menorca

1.000

25

8%

Eivissa Illa

1,000

25

12%

Nord i Raiguer

1.400

35

12%

Llevant i Sud

1.400

35

12%

Ponent, Tramuntana i limítrofs de Palma

1.400

35

48%

Palma

5.800

145