Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 528063
Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 16 de setembre de 2022 per la qual es rectifica l’errada material en la Resolució de la presidenta de l’IMAS de dia 30 d’agost de 2022 per la qual es convoca la concertació d'urgència del servei de centre de dia per a gent gran en situació de dependència del terme municipal de Palma, inclòs a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears
Antecedents
1. En data de 30 d'agost de 2022 la presidenta de l'institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant, IMAS) va dictar Resolució per a la convocatòria de la concertació d'urgència del Servei de centre de dia per a gent gran en situació de dependència en el terme municipal de Palma i va aprovar els Plecs de prescripcions tècniques per a regir l'acció concertada.
2. Des de la direcció insular d'Atenció Sociosanitària , s'ha trobat una errada material en el apartat cinquè «Mitjans humans i ràtios» del Plec de prescripcions tècniques aprovat en la Resolució abans esmentada, ja que
On diu
« D'acord amb l'article 21 del Decret 86/2010, de 25 de juny, per prestar el servei de centre de dia per a persones majors, l'entitat ha de disposar del personal necessari per garantir una atenció suficient, continuada i adequada a les necessitats de cada persona usuària, amb les següents ràtios mínimes per cada 100 persones usuàries:
A) Personal cuidador: 15
B) Personal tècnic titulat: 2
C)Personal de serveis generals i administració: 7»
Ha de dir
«D'acord amb l'article 21 del Decret 86/2010, de 25 de juny, per prestar el servei de centre de dia per a persones majors, l'entitat ha de disposar del personal necessari per garantir una atenció suficient, continuada i adequada a les necessitats de cada persona usuària, amb les següents ràtios mínimes per cada 100 persones usuàries:
A) Personal cuidador: 15
B) Serveis generals i d'hostaleria: 2
C) Serveis tècnics: 7»
Per tant, es adient la rectificació de l'apartat indicat en el Plec de prescripcions tècniques i l'ampliació del termini per a la presentació de sol·licituds en 3 dies hàbils.
Fonaments de dret
1. Els Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019) aprovats per acord del Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019, en especial l'establert a l'article 2 d'acord amb el qual l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, com a organisme autònom creat pel Consell de Mallorca, adscrit al Departament de Drets Socials del Consell de Mallorca, és l'organisme que exerceix les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i protecció de menors.
2. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca, de dia 8 de juliol de 2019,modificat per el Decret de la Presidència de dia 28 de desembre de 2021, pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el govern (BOIB núm. 92, de 9 de juliol de 2019, BOIB 180 de 30 de desembre de 2021), entre els quals es troba el Departament de Drets Socials.
3. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu de dia 12 de novembre de 2021 (BOIB núm. 158 de 16 de novembre de 2021) per el que es nomenada la Sra. Sofia Alonso Bigler consellera executiva de Drets Socials.
4. L'òrgan competent per aprovar aquesta resolució és la Presidència de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.28 dels Estatuts de l'IMAS (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019). No obstant això, i d'acord amb l'article 8.2.1 les Vicepresidències de l'IMAS supliran a la Presidència i assumiran les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia, impossibilitat física o una altre causa legal.
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015). En particular l'article 109.2 que recull «Les administracions públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes».
En virtut de la competència atribuïda legalment,
RESOLC
Primer. RECTIFICAR l'apartat cinquè «Mitjans humans i ràtios» del Plec de prescripcions tècniques aprovat en la Resolució de 30 d'agost de 2022 de la Presidència de l'IMAS per a la convocatòria de la concertació d'urgència del Servei de centre de dia per a gent gran en situació de dependència en el terme municipal de Palma, en els següents termes:
On diu
«D'acord amb l'article 21 del Decret 86/2010, de 25 de juny, per prestar el servei de centre de dia per a persones majors, l'entitat ha de disposar del personal necessari per garantir una atenció suficient, continuada i adequada a les necessitats de cada persona usuària, amb les següents ràtios mínimes per cada 100 persones usuàries:
A) Personal cuidador: 15
B) Personal tècnic titulat: 2
C)Personal de serveis generals i administració: 7»
Ha de dir
«D'acord amb l'article 21 del Decret 86/2010, de 25 de juny, per prestar el servei de centre de dia per a persones majors, l'entitat ha de disposar del personal necessari per garantir una atenció suficient, continuada i adequada a les necessitats de cada persona usuària, amb les següents ràtios mínimes per cada 100 persones usuàries:
A) Personal cuidador: 15
B) Serveis generals i d'hostaleria: 2
C) Serveis tècnics: 7»
Segon. AMPLIAR el termini per a la presentació de sol·licituds per la concertació abans indicada en 3 dies hàbils.
Tercer. PUBLICAR aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com al Tauler d'Anuncis de l'IMAS.
Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 16 de setembre de 2022
La presidenta del IMAS
Sofia Alonso Bigler