Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE
Núm. 520178
Delegació de la gestió del procés selectiu de la categoria de policia
Considerant l'article 188 del Decret 40/2019 desplega l'article 30.3 de la Llei 4/2013 i regula l'assumpció de la convocatòria de les places vacants i la realització dels processos selectius per delegació de l'ajuntament corresponent en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública, i de conformitat amb la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022 de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local (BOIB 106, 11 d'agost),
En virtut de les facultats atorgades per l'article 22.2 g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, el Ple de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre en la sessió extraordinària urgent celebrada el dia 14 de setembre de 2022, ha adoptat el següent acord:
PRIMER. Delegar la gestió del procés selectiu de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública
SEGON.- Aquesta delegació es farà en els termes de l'ANNEX de Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022 de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local (BOIB 106, 11 d'agost)
TERCER.- El nombre de places vacants corresponents a la categoria dels cossos de la policia local de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre es: Un (1)
Nº |
Grup |
Subgrup |
Escala |
Subescala |
Classe |
Categoria |
1 |
C |
C1 |
Adm. Especial |
Serv. especials |
Policia Local |
Agent |
QUART.- Les competències a delegar a favor de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública, són:
a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa.
La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.
b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.
Aquests actes són, com a mínim, els següents:
La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.
La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a cada ajuntament.
CINQUÈ.- Les obligacions que correspondran a l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre quant al procés selectiu seran:
a) Tenir aprovada l'oferta d'ocupació pública abans del 15 de setembre de 2022.
b) Informar l'Escola Balear d'Administració Pública que l'ajuntament disposa d'un pla d'igualtat aprovat, i el percentatge de places que s'han de cobrir amb dones, o, subsidiàriament, si no en tenen, informar del nombre d'efectius del cos de policia local o dels policies locals de què disposa la plantilla de l'ajuntament, desagregat per sexe, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
c) Efectuar el nomenament de funcionaris en pràctiques de l‘ajuntament, una vegada conclosa la fase d'oposició i publicada la proposta d'adjudicació definitiva de les places que són objecte del procés unificat.
d) Emetre l'informe motivat sobre el desenvolupament de la fase de pràctiques i enviar-lo al tribunal qualificador per tal que el valori, en els termes que estableix el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
e) Resoldre les reclamacions i els recursos sobre el desenvolupament de la fase de pràctiques.
f) Fer el nomenament com a funcionaris de carrera de l'ajuntament de les persones que hagin superat la fase de pràctiques
g) Sufragar les despeses que es generin a l'EBAP una vegada executades les actuacions que es descriuen en el punt 2. b d'aquest annex. L'EBAP ha de presentar a cada ajuntament la certificació del cost real de les despeses generades i la imputació que correspon a cada un dels ajuntaments participants en el procés unificat de forma proporcional al nombre de places ofertes.
h) Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la delegació de la competència.
SISÈ.- Publicar l'acord de delegació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, cursant efecte a partir de l'endemà al de la seva adopció.
SETÈ.- Donar trasllat a l'Escola Balear d'Administració Pública per al seu coneixement i efectes oportuns.
Lloret de Vistalegre a data de signatura electrònica (14 de setembre de 2022)
El batle Antoni Bennàsar Pol