Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 517204
Delegació de competències policía local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La batlessa de l'Ajuntament de Campos, en data de 13 de setembre de 2022, ha dictat la següent resolució:

Resolució de batlia

Antecedents

1. Atesa la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 106 de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022, relativa a la convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'Escola Balear d'Administració Pública les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local.

2. Atès i que l'esmentada resolució estableix, al seu apartat segon, que els ajuntaments interessats en la participació de l'esmentat procés unificat disposen fins al 15 de setembre de 2022 per delegar en la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a través de l‘EBAP, l'execució del procés de selecció per cobrir les places vacants de la categoria de policia dels cossos de policia local.

3. Atesa l'aprovació, per decret de batlia de 30 de maig de 2022, de l'oferta pública d'ocupació ordinària de l'exercici 2022 de l'Ajuntament de Campos, que inclou, entre d'altres, una plaça de la categoria d'agent de la Policia Local.

4. Atès i que, l'article 188 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears estableix que les entitats locals podran delegar en la conselleria competent en matèria de policies locals la competència per a la convocatòria i la gestió de tot o part dels processos selectius.

5. Atès i que es voluntat de l'Ajuntament de Campos procedir a la cobertura de la plaça d'agent de la Policia Local inclosa a oferta pública.

Legislació aplicable

Llei 7/1985, de 2 d'abril Reguladora de les bases del règim local.

Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022, relativa a la convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'Escola Balear d'Administració Pública les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local.

Per tot això, i una vegada examinada la documentació que consta a l'expedient i de conformitat amb allò que s'ha fixat en l'article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, dict la següent:

RESOLUCIÓ

Primer.- Delegar la gestió del procés selectiu de la categoria de policia dels cossos de la policia local en favor de consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública.

Segon.- D'acord amb allò disposat a l'annex de la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022, les competències que es deleguen són:

a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa.

La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.

b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.

Aquests actes són, com a mínim, els següents:

- Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.

- Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.

- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.

- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.

- Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.

La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.

La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a cada ajuntament.

Tercer.- Mitjançant aquesta delegació es cobrirà una plaça vacant de funcionari de carrera de la categoria de policia, inclosa dins l'oferta d'ocupació pública ordinària de l'exercici 2022, amb les següents característiques:

Escala: Administració especial

Subescala: Serveis Especials

Denominació: Policia Local

Grup: C

Subgrup: C1

Nombre de places: 1

Nivell de català: B2

Quart.- Publicar aquesta delegació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cinquè.- Una vegada publicada, notificar aquesta delegació a l'EBAP, junt amb la documentació requerida, d'acord amb allò disposat a la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 d'agost de 2022.

Sisè.- Donar compte de la present resolució a la propera sessió del Ple que es celebri.”

 

Campos, a la data de signatura electrònica (13 de setembre de 2022)

La batlessa Francisca Porquer Manresa