Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 514261
Modificació de la relació de llocs de treball de l'Ajuntament d'Andratx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Pel Ple de la Corporació Municipal de data 09 de setembre es va aprovar l'acord següent:

«Com és sabut, el principi d'autoorganització de les Entitats Locals implica, entre d'altres aspectes, ordenar els seus recursos de personal en funció d'unes determinades necessitats i amb l'objecte d'assolir les majors quotes en l'eficàcia dels serveis públics.

En aquest sentit, assenyala, entre d'altres, la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Galícia núm. 305/2.010, de 17 de març, que:

(...) las implicaciones empíricas de la denominada potestad de autoorganización de la Administración cuyo alcance, en síntesis, alude al conjunto de poderes de una autoridad pública para la ordenación de los medios personales, materiales y reales que se le encomiendan con objeto de que sea posible el ejercicio de determinadas competencias y potestades publicas, entrando de lleno en lo que se denominan facultades discrecionales públicas, (...)

Establece la Sentencia del Tribunal Supremo de 17 de febrero de 1997, entre otras cosas, que la potestad autoorganizativa de las Administraciones Públicas, atribuye a éstas la facultad de organizar los servicios en la forma que estime más conveniente para su mayor eficacia, a lo que le compele el mandato contenido en artículo 103.1 de la Constitución Española, (…), añadiendo que no se integra en el elenco de los derechos adquiridos el de la inalterabilidad de todos y cualesquiera de los múltiples aspectos que conforman la relación funcionarial en un momento dado, no comprendiéndose entre ellos, (...), el mantenimiento inalterable de las unidades administrativas en algún momento diseñadas, su organización, o su integración en el seno de la Administración (...) la Administración tiene una "potestas variandi" de la normativa legal y reglamentaria que ejercita lícitamente cuando así lo aconsejan o demandan las cambiantes circunstancias de su actividad para una mejor organización de las estructuras necesarias para el ejercicio de derechos o cumplimiento de deberes del individuo en sociedad o de los servicios públicos establecidos con ese fin, pues sostener lo contrario equivaldría (…) a "petrificar" la organización de las estructuras existentes condenándolas a una inmovilidad que las aleja de la realidad social e impediría su perfeccionamiento (...).”.

Així doncs, el «ius variandi» permet a l'Administració decidir unilateralment sobre el seu propi règim organitzatiu, cercant sempre la millora en l'eficàcia dels serveis públics.

En aquesta mateixa direcció, assenyala l'article 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que els municipis disposen de plena capacitat de autorganització en el marc de les disposicions generales que per llei s'estableixin en matèria d'organització i funcionament municipal, afegint l'article 25 que «la administración municipal puede estructurarse en departamentos dirigidos por un o una teniente de alcalde o por un concejal o una concejala delegados del alcalde, que actúan por delegación del alcalde o de la alcaldesa en las materias que se les atribuyen expresamente».

En un altre ordre de coses, assenyala l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, que l'Alcalde és el President de la Corporació i ostenta, entre d'altres, l'atribució de dirigir l'administració municipal i dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis municipals, sent el cap superior de tot el personal.

Atès l'informe tècnic de modificació de places, l'acord de la mesa de negociació conjunta de data 10 d'agost de l'actual, la memòria i l'annex de la memòria del Regidor Delegat de personal, de creació de noves places i modificació d'altres existents i l'informe de la Intervenció Municipal de data 31 d'agost de l'actual.

Es proposa al Ple de la Corporació Municipal:

PRIMER.- Aprovar les següents modificacións de la RLLT:

1. Modificar la denominació del lloc de feina següent:

* RPF 14.1 Inspector Policia Local: modificar la denominació per “Cap de Policia Local”.

2. Modificar el Complement Destí (CD) del següent lloc de feina:

* RLF 23.06 Tècnic/a d'Administració General (TAG) del departament d'Hisenda amb CD 20: modificar el CD a 24 per igualar-se a la resta de TAG de la Corporació.

3. Modificar la jornada laboral dels següents llocs de feina:

*RLF 13.04 Treballador/a Social del departament de Contractació, Activitats, Medi Ambient i Serveis: modificar la jornada laboral del 50% a jornada completa.

*RLF 13.05 Educador/a Social del departament de Contractació, Activitats, Medi Ambient i Serveis: modificar la jornada laboral del 50% a jornada completa.

4. Modificar la denominació i el complement destí (CD) del següent lloc de feina:

*RPF15.01 de Cap d'àrea d'urbanisme amb CD 27: Modificar la denominació a “Cap Jurídic administratiu” i modificar el CD a 28.

5. Crear noves places dins del departament d'urbanisme:

- 3 places de TAE Arquitecte/a superior. Administració especial. A1. CD 24. Complement específic de 21.947,26€.

- 1 plaça d'Arquitecte/a tècnic/a. Administració especial. A2. CD 24. Complement específic de 21.947,26€.

- 1 plaça de TAE Enginyer/a industrial. Administració especial. A1. CD 24. Complement específic de 21.947,26€.

- 2 places de TAE Assessor/a jurídic/a. Administració especial. A1. CD 24. Complement específic de 21.947,26€.

- 4 places d'Administratiu. Administració general. C1. CD 16. Complement específic de 12.202,65€.

- 1 plaça de Cap tècnic/a. Administració especial. A1/A2. CD 28. Complement específic de 26.480,04€.

6.  Incrementar la retribució del càrrec de personal eventual:

*PE.001 de 32.060€ a 37.500€.

SEGON.- Publicar en el BOIB

La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement

 

(Signat electrònicament:12 de setembre de 2022

La batlessa-presidenta

Estefanía Gonzalvo Guirado)