Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 513180
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports relativa a l’ampliació d’hores de l’Acord d’acció concertada entre la Conselleria d’Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l’entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), per al servei d’ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma
Fets
1. En data 15 de setembre de 2021, es va signar l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), per al servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma. El nombre d'hores concertades del servei d'ajuda a domicili va ser de 168.000, pel període comprès entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2025.
2. En data 25 de maig de 2022, s'emet un informe per part de Marian Vallés Bustamante, Treballadora Social de l'equip tècnic de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, en el qual s'estima que seran necessàries 8.665,50 hores per poder donar resposta a la demanda del servei d'ajuda a domicili (SAD) al municipi de Palma.
3. En data 31 de maig de 2022, l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS) va presentar un escrit dirigit a la Conselleria d'Afers Socials i Esports sol·licitant poder augmentar 3.500 hores/mensuals addicionals a les que actualment ja té assignades, atès que la llista d'espera de persones pendents de rebre el servei d'ajuda a domicili (SAD) que existeix al municipi de Palma és significativa.
4. En data 1 de juliol de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència emet una memòria justificativa relativa a l'ampliació d'hores de l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), per al servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma.
5. En data 4 de juliol de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports emet una resolució per la qual s'ordena l'inici del procediment per dur a terme l'ampliació d'hores de l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), per al servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma.
6. La clàusula 11.3. de l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), per al servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma, signat el dia 15 de setembre de 2021, estableix textualment el següent: «Aquest Acord d'acció concertada pot ser objecte de revisió i, si escau, de modificació, abans que n'acabi la vigència. En cas que hi hagi llista d'espera, no serà necessari tramitar una modificació del concert d'ampliació de hores. En aquest cas, serà suficient incrementar el crèdit autoritzat, mitjançant un expedient d'ajust comptable, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient i que l'entitat disposi de capacitat acreditada suficient».
7. En data 5 de juliol de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre una proposta de resolució relativa a l'ampliació d'hores de l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), per al servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma, en la qual proposa aprovar l'expedient d'ampliació de 3.500 hores/mes de SAD, i autoritzar i disposar una despesa a favor de l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), amb NIF G08973224, per un import màxim de 3.019.100,00 €.
8. El 5 d'agost de 2022, el director general de Pressuposts, per delegació de signatura de la consellera de Hisenda i Relacions Exteriors (BOIB 10/08/2019), va autoritzar la imputació de la despesa als exercicis futurs (Codi expedient 2022/186).
9. En data 22 d'agost de 2022, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Afers Socials i Esports, adoptà l'Acord següent: «Acord pel qual s'autoritza la consellera d'Afers Socials i Esports per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa derivada de l'ampliació d'hores de la concertació social amb l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials pel servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència al municipi de Palma».
10. El 2 de setembre de 2022, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ha emès informe de fiscalització prèvia limitada (Núm. ref. MOD04 2022 0000010711) pel qual s'ha fiscalitzat de conformitat l'expedient sense oposar-hi objeccions atès que la documentació examinada s'adequa a la legislació vigent, i assenyala que l'abast d'aquesta fiscalització consisteix en la comprovació exclusiva dels extrems recollits a l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, pel qual s'aplica la previsió de l'article 117.2 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de fiscalització prèvia limitada.
Fonaments de dret
1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
2. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.44, de 3 d'abril de 2003).
3. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 48/2017 de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials (BOIB núm. 132, de 28 d'octubre de 2017).
5. La Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 7 de juny de 2021 per la qual s'estableix la convocatòria d'acció concertada del servei d'ajuda a domicili per a persones en situació de dependència en el municipi de Palma amb entitats d'iniciativa privada que tenguin acreditat el servei d'ajuda a domicili (BOIB núm. 77, de 10 de juny de 2021).
6. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016.
7. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.
8. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer de 2021).
9. El Decret 10/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol de 2019).
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar l'expedient d'ampliació de 3.500 hores/mes de SAD concertades amb l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), amb NIF G08973224, al municipi de Palma, al preu de 21,83 €/hora (sense IVA) i al preu de 22,70 €/hora (IVA inclòs).
2. Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'entitat Institut de Treball Social i Serveis Socials (INTRESS), amb NIF G08973224, per un import màxim de 3.019.100,00 € (tres milions denou mil cent euros), amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 dels pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, i a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressupost generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025, corresponent al cost de les 133.000 hores de servei d'ajuda a domicili concertades pel període comprés entre l'1 d'agost de 2022 i el 30 de setembre de 2025, d'acord amb el desglossament i la imputació temporal següent:
- Exercici 2022: 317.800,00 € (tres-cents desset mil vuit-cents euros), corresponent a 14.000 hores de SAD relatives a les mensualitats d'agost de 2022 a novembre de 2022.
- Exercici 2023: 953.400,00 € (nou-cents cinquanta-tres mil quatre-cents euros), corresponent a 42.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2022 a novembre de 2023.
- Exercici 2024: 953.400,00 € (nou-cents cinquanta-tres mil quatre-cents euros), corresponent a 42.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2023 a novembre de 2024.
- Exercici 2025: 794.500,00 € (set-cents noranta-quatre mil cinc-cents euros), corresponent a 35.000 hores de SAD relatives a les mensualitats de desembre de 2024 a setembre de 2025.
3. Aquesta ampliació del concert es regirà per les estipulacions contingudes en el seu document de formalització signat el dia 15 de setembre de 2021 i pel Plec general de prescripcions tècniques.
4. Notificar aquesta resolució a l'entitat interessada.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 8 de setembre de 2022
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez