Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 513111
Convocatòria de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l’àmbit de l’illa d’Eivissa per a l’any 2022
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 9 d'agost, va aprovar l'acord següent:
Primer- Aprovar la convocatòria de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l´àmbit de l´illa d´Eivissa per a l´any 2022 que obra a l'expedient administratiu de referència amb CSV 14161355613242340557 .
Segon- Autoritzar la despesa d'un import de 45.000 € (quaranta- cinc mil euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000, i d'un import de 45.000€ amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.78900 dels vigents pressupostos de la Corporació, per a la convocatòria de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l´àmbit de l´illa d´Eivissa per a l´any 2022
Tercer- Delegar en la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans la resolució de concessió i de pagament de les prestacions de conformitat amb el previst al punt desè de la convocatòria.
Quart- Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular la convocatòria de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l´àmbit de l´illa d´Eivissa per a l´any 2022.
Eivissa, 9 de setembre de 2022
La cap de Secció de Serveis Socials (Ana Andreu Mas)
Convocatòria de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022.
Primer. Justificació
L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (segons redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que el va reformar) estableix en l'article 12 els principis rectors de l'activitat pública i disposa que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, entre d'altres, la cohesió social i el dret a la protecció social. Així mateix, en el seu article 16.4 disposa que les administracions públiques, en el marc de les seues competències respectives, han de promoure les condicions necessàries perquè els drets socials dels ciutadans de les Illes Balears i dels grups i col·lectius en què s'integren siguin objecte d'una aplicació real i efectiva.
La Llei 4/2009, de 11 de juny, de serveis socials a les Illes Balears, té com a finalitat principal aconseguir el major benestar social possible al territori de les Illes Balears, de forma progressiva i en tots els seus aspectes, mitjançant un sistema d'acció social integrat per serveis socials i mesures d'assistència social que afavoreixin el desenvolupament ple de la persona dins la societat per superar i prevenir les causes determinants de la seua marginació i promoure'n la plena integració social.
I a l'article 6 de l'esmentada norma s'estableixen com a persones destinatàries dels serveis socials, amb caràcter prioritari, les que es trobin, entre d'altres, en situació de vulnerabilitat, risc o desemparament per a la gent gran.
D'altra banda, l'article 20 de la referida Llei 4/2009, d'11 de juny, estableix que les prestacions del sistema públic de serveis socials poden ser tècniques, econòmiques o tecnològiques. I a l'article 22 defineix les prestacions econòmiques establint:
“1. Són prestacions econòmiques les aportacions dineràries que tenen com a finalitat atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts.
2. Les prestacions econòmiques es poden atorgar amb caràcter de dret subjectiu, dret de concurrència o urgència social.
3. Les prestacions econòmiques que es derivin del desenvolupament d'aquest article queden excloses de l'àmbit d'aplicació de la normativa general de subvencions.”
El Decret llei 7/2022 d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears, regula els diferents tipus de prestacions econòmiques establertes a la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, i dedica el seu títol III a la regulació de les prestacions econòmiques de dret de concurrència. Aquestes prestacions socials de caràcter econòmic de concurrència competitiva permeten desenvolupar, al marge de la normativa de subvencions, convocatòries d'ajudes econòmiques que tenguin una disponibilitat econòmica limitada.
El Consell Insular d'Eivissa ha assumit competències en matèria de serveis socials i assistència social en virtut de la Llei 12/1993, de 20 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i assistència social, i de la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social, en els termes i amb l'abast que estableixen aquestes lleis.
Per part del Departament de Benestar Social i Recursos Humans es pretén, amb l'aprovació de la present convocatòria de prestacions, atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones grans de l'illa d'Eivissa que no disposen de recursos econòmics suficients per afrontar-les.
Segon. Objecte
L'objecte de la present convocatòria és establir el procediment per atorgar les prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys que siguin residents a l'illa d'Eivissa.
Aquestes prestacions econòmiques tenen com a finalitat atendre la necessitat de fer front a tractaments o altres despeses per a la millora física, psíquica i sensorial, així com suplir o compensar les limitacions i les mancances funcionals, facilitant el desenvolupament de la vida diària, augmentant la qualitat de vida i el benestar social de les persones beneficiàries a qui van destinades quan aquestes no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front.
Tercer. Consignació pressupostària habilitada per atendre les prestacions
El pressupost que s'habilita per a aquesta convocatòria és d'un màxim de noranta mil euros (90.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2310.4890000, i a l'aplicació pressupostària 2310.78900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2022 (45.000 euros correspondria al capítol IV de conceptes no inventariables, i 45.000 euros al capítol VII d'inversions inventariables).
En cap cas l'import màxim concedit a una mateixa persona a l'empara d'aquesta convocatòria no podrà superar els quatre mil tres-cents setanta-cinc euros (4.375 €), amb els límits que es detallen al punt tercer de la present convocatòria.
Quart. Persones beneficiàries i condicions per accedir-hi
Poden ser persones beneficiàries de les prestacions econòmiques de dret de concurrència que es regulen en aquesta convocatòria aquelles que compleixin amb els requisits següents:
Les despeses que s'han realitzat han d'entrar dins d'algun dels següents supòsits:
I. Rehabilitació: Les ajudes per a rehabilitació tenen per objecte contribuir a sufragar les despeses derivades dels tractaments de psicoteràpia, fisioteràpia, tractaments psicopedagògics, psicomotricitat, logopèdia i altres activitats terapèutiques de les persones beneficiàries d'aquesta ajuda.
Les referides actuacions han d'estar realitzades per professionals amb titulació oficialment reconeguda.
II. Mobilitat, les quals tenen per objecte facilitar la major autonomia possible, dins l'entorn familiar i social, de les persones majors i amb discapacitat que tenguin problemes de mobilitat i es podran sol·licitar per aconseguir un augment de la capacitat de desplaçament.
III. Adaptació de la llar, les quals tenen l'objectiu de la supressió de barreres arquitectòniques per a la llar i/o l'adaptació d'aquesta per donar accessibilitat a les persones beneficiàries d'aquestes ajudes. L'adaptació funcional correspondrà al domicili habitual en que conste empadronada la persona sol·licitant.
En el cas d'obres, s'haurà d'adjuntar la corresponent llicència municipal amb data anterior a la de la factura aportada, quan sigui preceptiva; o certificat de l'Ajuntament de no exigir tal llicència.
Les despeses realitzades, deuran constar detallades a la factura presentada per la empresa constructora.
IV. Ajudes tècniques i altres: aquells instruments que, actuant com a intermediaris entre la persona i l'entorn, ja sigui amb mitjans mecànics o estàtics, permetin la seua cura, facilitin la seua relació i permetin una major mobilitat i autonomia i així millorar la seua qualitat de vida.
Serà preceptiu un informe tècnic professional dels serveis públics de salut que justifiqui la necessitat de l'ajuda sol·licitada.
D'altra banda, la justificació del pagament de les referides despeses es realitzarà aportant l'acreditació del seu abonament; segons el mitjà de pagament que s'hagi utilitzat, s'haurà d'aportar la documentació que tot seguit s'indica:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. No s'acceptaran captures de mòbil, ni resguard del caixer.
b) Pagament en metàl·lic:
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
Quint. La quantia de la prestació, efectes i durada
La quantia de la prestació correspondrà al:
- 100 % de les despeses que es presentin, quan la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència es trobi entre el 0 i el 1,5 del valor de l'IPREM.
- 75% de les despeses que es presentin, quan la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència es trobi entre el 1,5 i el 2,5 del valor de l'IPREM.
En ambdós supòsits la quantitat màxima de la prestació reconeguda per beneficiari no podrà ser superior a 4.375 €.
Les ajudes es poden concedir per la quantitat màxima establerta en aquesta convocatòria per cada concepte o inversió o per una part d'aquestes; en tot cas, la quantitat màxima individual que es concedirà és la següent:
|
CONCEPTES NO INVENTARIABLES |
LIMIT MÀXIM |
---|---|---|
1 |
Tractaments dentals només: implants dentals, corones, ponts, pròtesis completes o parcials. Queden exclosos els tractaments d'ortodòncia. |
1.500 € |
2 |
Elevador WC |
92 € |
3 |
Fèrula de descàrrega dental/oclusal |
172 € |
4 |
Tractaments rehabilitadors sociosanitaris |
4.375 € |
5 |
Reparació de cadira de rodes |
600 € |
6 |
Reparació de cadira de rodes elèctrica |
1.500 € |
7 |
Coixí antiescares |
680 € |
8 |
Lents de contacte graduades |
212 € |
9 |
Respatller de llit ajustable |
62 € |
10 |
Falca de posicionament |
458 € |
11 |
Coixí per aixecar-se |
225 € |
12 |
Elevador de vàter amb recolzabraços |
230 € |
13 |
Respatller per a tetraplègics o amb problemes de posició |
764 € |
14 |
Fusta de banyera |
62 € |
15 |
Sistema de banyera al llit |
734 € |
16 |
Respatller de WC amb suports laterals de tronc |
549 € |
17 |
Protector de cap |
275 € |
18 |
Corrioles |
277 € |
|
INVERSIONS INVENTARIABLES |
LIMIT MÀXIM |
---|---|---|
1 |
Adquisició de cadira de rodes |
1.900 € |
2 |
Adquisició de cadira de rodes elèctrica |
4.375 € |
3 |
Adaptació de cadira de rodes |
2.250 € |
4 |
Caminador |
85 € |
5 |
Caminador (tipus walkers) |
750 € |
6* |
Adaptació funcional de la llar per suprimir barreres arquitectòniques i/o condicionament d'aquesta |
3.810 € |
7 |
Grua estàndard |
2.123 € |
8 |
Trapezi |
130 € |
9 |
Taula de transferències |
85 € |
10 |
Disc giratori |
150 € |
11 |
Arnès per a grua |
230 € |
12 |
Disc giratori amb recolzament de tronc |
458 € |
13 |
Grua de bipedestació |
2.500 € |
14 |
Grua de sostre |
3.360 € |
15 |
Llit hospitalari i/o adaptat/articulat |
1.437 € |
16 |
Carro elevador de llit |
764 € |
17 |
Baranes de llit |
239 € |
18 |
Matalàs antiescares |
350 € |
19 |
Cadira per pujar i baixar escales |
700 € |
20 |
Rampes manuals portàtils |
458 € |
21 |
Aparell pujaescales portàtil |
4.375 € |
22 |
Automatisme de portes |
1.100 € |
23 |
Cadira d'interior de posicionament |
1.500 € |
24 |
Cadira vertical |
3.369 € |
25 |
Cadira lleugera |
1.500 € |
26 |
Seient giratori de banyera |
277 € |
27 |
Seient elevador de banyera |
1.375 € |
28 |
Barres de paret |
138 € |
29 |
Ulleres graduades |
212 € |
30** |
Audiòfons |
1.300 € c/u |
31** |
Implant coclear |
1.200 € c/u |
32** |
Altres dispositius similars o anàlegs per facilitar l'audició |
987 € c/u |
33 |
Dispositius que afavoreixen la comunicació (hardware i software) |
2.000 € |
34 |
Ortesi |
952 € |
35 |
Plataforma abatible de dutxa |
978 € |
36 |
Cadira/ dutxavàter |
598 € |
37 |
Seient abatible de dutxa |
230 € |
38 |
Barra abatible |
165 € |
39 |
WC-bidet |
643 € |
40 |
Cadira dutxavàter basculant amb accessoris |
915 € |
41 |
Passamans |
92 € |
42 |
Paral·leles |
500 € |
43 |
Scooter elèctric per a persones amb mobilitat reduïda |
2.500 € |
* Pel que fa referència a la adaptació funcional de la llar, la prestació anirà destinada a sufragar les despeses derivades de l'eliminació de les barreres arquitectòniques a la fi de facilitar la estància de les persones majors; com poden ser el canvi de banyera per plat de dutxa, la instal·lació de paviment antilliscant al quart de bany, instal·lació de rampa d'accés, col·locació de passamans i baranes al passadís o adequació de l'ample de les portes. En cap cas seran objecte d'ajuda les obres de reforma generals ni aquelles que afecten a elements decoratius i ornamentals.
** Pel que fa referència a les despeses d'audiòfons, implants coclears i altres dispositius similars o anàlegs de les graelles 31, 32 i 33, en el cas dels audiòfons, els implants coclears i altres dispositius similars o anàlegs no es considerarà com a valorable de la necessitat la despesa de les piles que no siguin les inicials.
Així mateix, amb la valoració i l'acceptació prèvies del Departament de Benestar Social i Recursos Humans es podran considerar despeses valorables de la necessitat les anàlogues a les descrites anteriorment, per un import màxim de 2.500 €.
Sisè. Règim d'incompatibilitat amb altres prestacions, si escau
Les prestacions de concurrència competitiva no són incompatibles, per la seua naturalesa, amb cap pensió ni prestació pública.
En cap cas, l'import de la prestació que es concedeixi no pot superar, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'entitats públiques o privades, el cost de les despeses presentades per valorar la necessitat, pel que fa a la finalitat i el període objecte de la prestació objecte de la present convocatòria.
Setè. Publicitat
Aquesta convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
La publicació dels actes i els tràmits del procediment i la resolució de concessió es faran mitjançant la seua inserció al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) de conformitat amb el previst a l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, i de conformitat amb els requisits contenguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, i les indicacions de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
El Departament competent, sense perjudici de la publicitat preceptiva, ha de donar la màxima difusió a la convocatòria per concedir prestacions socials de caràcter econòmic.
Vuitè. Presentació de sol·licitud de la prestació, terminis i documentació a adjuntar
El termini per presentar les sol·licituds serà de quinze dies hàbils, a partir de l'endemà de la data de publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds de la prestació es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran al Registre General de la mateixa institució (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa). Així com també hi haurà la possibilitat d'enregistrar les sol·licituds telemàticament a la pròpia Seu Electrònica habilitada a tal fi, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015 o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En el cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre General del Consell Insular d'Eivissa.
Si la sol·licitud es lliura en un lloc que no és el Registre del Consell Insular d'Eivissa, es recomana enviar al correu electrònic dep.benestar@conselldeivissa.es el full amb el segell d'entrada dins termini al Departament de Benestar Social i Recursos Humans durant les 24 hores següents al lliurament. En els mateixos termes, si s'envia per correu certificat, es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.
Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:
- DNI/NIE de la persona sol·licitant. En el supòsit que la sol·licitud es presenti en representació d'una altra persona, també s'haurà de presentar el DNI/NIE de la persona representant degudament autoritzada.
- En el cas de presentació de NIE, aquest ha d'anar acompanyat de la documentació que acrediti la identitat de la persona beneficiària.
- Llibre de família o documentació anàloga oficial que el substitueixi en el supòsit que la persona beneficiària no visqui sola a l'habitatge, o certificat d'estar inscrita al corresponent registre de parelles estables.
- Certificat de convivència emès per l'ajuntament del municipi de residència.
- Certificat d'empadronament a nom de la persona beneficiària.
- Declaració de la renda dels membres majors d'edat de la unitat de convivència, corresponent a l'exercici 2021. En el cas de no estar obligat a fer-la, s'haurà d'aportar el certificat de renda expedit per l'Agència Tributària. En el seu cas, es pot autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per tal que pugui aconseguir aquesta documentació, segons els models que figuren com a annexos II i III.
- En el cas de ciutadans de la Unió Europea o persones estrangeres residents a Eivissa, quan no constin dades sobre els seus ingressos hauran de presentar documentació suficient acreditativa en què consti en quin país tributen i els ingressos que perceben del país corresponent.
- Factures originals de la despesa realitzada, emeses des de l'1 de setembre de 2021 fins al 31 d'agost de 2022 i la documentació justificativa del pagament de les factures de conformitat amb el previst al punt quart de la present convocatòria.
- En el supòsit de despeses per d'obres, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa de l'ajuntament i/o la normativa vigent, per poder realitzar-les.
- Les factures originals a nom de la persona beneficiària, o el seu representant legal, justificatives de les despeses, emeses i pagades del dia 1 de setembre de 2021 fins al 31 d'agost de 2022, ambdós inclosos, exceptuant les factures emeses la darrera setmana del mes d'agost, que podran ser pagades fins al dia 10 de setembre de 2022.
- Quan s'hagi demanat i/o rebut una subvenció per fer front a despesa presentada per valorar la necessitat (pel mateix concepte i dins del mateix període de la prestació), s'haurà d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació a l'objecte de l'ajuda, i s'haurà de presentar una declaració responsable (Annex IV).
- Imprès de transferència bancària del Consell Insular expedit necessàriament a nom de la persona beneficiària de l'ajuda, segellat per l'entitat bancària i signat per la persona beneficiària. Podreu trobar aquest document a la pàgina web de la institució (www.conselldeivissa.es) i també a la Seu Electrònica.
- Qualsevol altre document que es consideri oportú aportar.
Les persones que hagin presentat en aquest Consell Insular qualsevol d'aquests documents en virtut d'anteriors sol·licituds només hauran d'aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s'assenyalin la data i el número de registre d'entrada de l'escrit amb el qual es varen aportar.
El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud de prestació presentada, com pot ser la prescripció tècnica del professional corresponent, memòria explicativa de les actuacions a realitzar, etc.
Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la prestació sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits establerts en la present convocatòria, s'ha de requerir d'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques perquè, en un termini no superior als deu dies, s'esmeni la falta o s'acompanyin els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa, es tendrà per desistida la petició, amb resolució prèvia expressa.
Novè. Els criteris de valoració i prelació de la situació de necessitat
9.1. Aquestes prestacions s'atorgaran tenint presents tres criteris: la unitat econòmica de convivència, la renda per càpita de la unitat econòmica de convivència i la realització i el pagament de les despeses corresponents a la necessitat a valorar.
A) La unitat econòmica de convivència
A.1) La unitat econòmica de convivència del grup familiar.
S'entendrà com a unitat econòmica de convivència del grup familiar aquell que resideixi a l'habitatge quan entre els components del grup hi hagi un vincle de matrimoni o estiguin inscrits en el registre de parelles estables o tenguin algun fill en comú, un vincle de consanguinitat o afinitat fins al primer grau.
En els casos d'acolliment familiar permanent de menors, el/la menor tendrà la consideració de membre de la unitat econòmica de convivència quan consti resolució administrativa, o judicial, si és el cas.
El grau de parentesc es computarà segons disposa el Codi civil i a partir de la persona beneficiària de l'ajuda.
En el cas que la unitat econòmica de convivència descrita anteriorment superi la renda per càpita prevista per rebre les prestacions, es comptabilitzaran també les persones menors d'edat o discapacitades menors de 65 anys (o majors de 65 anys que acreditin que la condició de persona amb discapacitat es va reconèixer abans de complir aquesta edat) que viuen al mateix domicili unides a la persona beneficiària de l'ajuda per un grau de parentesc per consanguinitat fins al tercer grau i d'afinitat fins al segon grau a efectes de determinar la renda per càpita.
Quan del certificat de convivència municipal juntament amb la documentació relativa a la discapacitat o equivalent es derivi que a l'habitatge hi ha dues o més persones amb discapacitat menors de 65 anys (o majors de 65 anys que acreditin que la condició de persona amb discapacitat es va reconèixer abans de complir aquesta edat) i tenguin alguna relació de parentesc amb el beneficiari o beneficiària de l'ajuda, no s'aplicarà el requisit de renda.
A.2) Unitat econòmica de convivència de persones que viuen soles.
En el cas de persones que viuen soles, es dividirà la renda anual per 1,5 a l'efecte de determinar la renda per càpita.
A.3) La unitat econòmica de convivència de famílies monoparentals.
Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per família monoparental la definida com a tal a la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies de les Illes Balears. Per acreditar aquesta condició es requereix la presentació de la resolució del títol de família monoparental.
En aquest cas, s'inclourà a efectes de còmput un membre més a la unitat familiar a l'efecte de determinar la renda per càpita.
B) La renda per càpita de la unitat econòmica de convivència
La renda s'obtendrà de la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi.
En el cas de les persones contribuents que no estiguin obligades a presentar declaració de renda, s'obtendrà de la suma dels rendiments íntegres del treball, els rendiments del capital mobiliari i els guanys patrimonials sotmesos a retenció, menys les despeses deduïbles dels rendiments del treball.
No tenen la consideració de rendes aquelles que resten exemptes de l'IRPF.
No tendran dret a rebre les prestacions aquelles persones que estiguin obligades a fer la declaració de renda i no l'hagin presentada.
C) Les despeses corresponents a les necessitats per fer front a tractaments o altres despeses per a la millora física, psíquica i sensorial, així com suplir o compensar les limitacions i les mancances funcionals de conformitat amb l'establert al punt quart de la present convocatòria de prestacions.
9.2. Ordre de prelació.
En el cas de que les quantitats sol·licitades superin la dotació pressupostària de la convocatòria, s'establirà una ordre de prelació amb els següents criteris; fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari disponible:
En el supòsit d'empat, tendran prioritat les unitats familiars en què hi hagi persones menors d'edat i, si persisteix l'empat, per ordre d'entrada de la sol·licitud.
Desè. Instrucció, resolució i notificació
El Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds. Els ajuts es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Les resolucions de la consellera executiva, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acte exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada. La notificació de la resolució de les ajudes es realitzarà mitjançant la publicació al tauler d'edictes de la Seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
L'obtenció de la prestació en virtut d'aquesta convocatòria no genera cap dret a l'obtenció d'altres prestacions en exercicis posteriors.
Onzè. Pagament de la prestació
El pagament es realitzarà mitjançant un pagament únic per transferència bancària i al número de compte que consti a l'imprès presentat juntament amb la sol·licitud de prestació, una vegada dictada la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.
Aquestes prestacions no requeriran més justificació que l'acreditació prèvia del compliment dels requisits exigits a la convocatòria per part de la persona beneficiària. Tot i això es podran realitzar els controls que s'estimin pertinents per verificar el compliment dels requisits i les condiciones previstos a la convocatòria.
Dotzè. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries d'aquesta prestació estan obligades a:
Tretzè. Causes específiques d'extinció de la prestació
Les causes específiques d'extinció de la prestació són:
Catorzè. Supòsits de reintegrament
Les persones destinatàries, per iniciativa pròpia o per requeriment de l'administració, han de reintegrar les quanties rebudes per error o percebudes indegudament quan es produeixi alguna de les causes d'extinció o suspensió de la prestació, per modificació de la prestació o qualsevol altra causa admesa en dret d'acord amb l'article 40 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i amb l'article 77 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Quinzè. Règim jurídic
En tot allò no previst en la present convocatòria s'ha d'aplicar el previst al Decret llei 7/2022 d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears, a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i a la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
ANNEX I Sol·licitud de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Concepte |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT
Llinatges i nom |
DNI/NIE |
|
Data de naixement |
Edat |
Estat civil |
Domicili |
Núm. |
|
Localitat |
Codi postal |
|
Província
|
Telèfon |
|
|
||
Vull rebre la notificació per |
Correu electrònic □ |
|
Correu postal (en paper) □ |
Per a persones ingressades en centres
Nom del centre |
Adreça |
PERSONES QUE CONVIUEN AMB LA PERSONA BENEFICIÀRIA
Nom i llinatges |
Parentiu |
DNI/NIE |
Data de naixement |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL
(Heu d'emplenar aquest apartat sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent a la persona beneficiària i sigui el seu representant legal)
Llinatges i nom
|
DNI / NIE |
Data de naixement |
Telèfon |
Domicili
|
Núm. |
Localitat |
Codi postal |
Província |
|
Relació amb la persona sol·licitant |
|
Títol de la representació (*) |
(*) Pàtria potestat, tutor/a, guardador/a, etc.
( ) |
Dono el meu consentiment explícit perquè les administracions i els organismes públics, en els termes previstos en la legislació reguladora de la protecció de dades de caràcter personal, comuniquin al Departament de Benestar Social i Recursos Humans les dades d'aquest caràcter i, en concret, les relatives a la identificació personal, el padró, la situació laboral, el cobrament de pensions o prestacions públiques, si és el cas, la situació de discapacitat i la situació civil i de parentiu, pròpia i dels descendents menors d'edat. |
DECLARACIÓ
Declaro, sota la meua responsabilitat, que les dades que he escrit en aquesta sol·licitud són certes i que la documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud es va presentar en aquest Consell Insular en data .............................................. i registre d'entrada núm. ............................................
Eivissa, ........ d........................... de 2022.
(Signatura)
ANNEX II Prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
autorització de sol·licitud de dades fiscals
Nom i llinatges:
|
DNI/NIE:
|
( ) AUTORITZO al Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar davant de l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat per tal d'obtenir les meues dades relatives a l'exercici 2021, tot d'acord amb l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que permet, amb autorització prèvia de la persona interessada, cedir les dades tributàries que necessitin les administracions públiques per desenvolupar les seues funcions (art. 11 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; art. 10 del Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que la desplega, i art. 13.2.b del Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques), així com a utilitzar mitjans telemàtics per substituir l'aportació de certificats per part de la ciutadania.
( ) NO AUTORITZO l'òrgan instructor a sol·licitar i obtenir la informació descrita en el paràgraf anterior.
DADES FISCALS
( ) AUTORITZO l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
( ) NO AUTORITZO l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
Eivissa, ................... d........................ de 2022
(Signatura de la persona beneficiària o del/de la representant legal)
ANNEX III Prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Autorització de sol·licitud de dades fiscals d'altres membres de la unitat familiar
Nom i llinatges:
|
NIF:
|
Amb relació a la sol·licitud de prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022, efectuada per ........................................................................, en favor de (emplenau-ho si és el cas) ................................................................................................. i com a persona que form part del nucli de convivència de la persona major de 65 anys interessada,
□ AUTORITZO l'òrgan instructor perquè pugui demanar documentació telemàtica justificativa de la meua renda.
(Signatura)
Eivissa, ........ d........................... de 2022
ANNEX IV Prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
Declaració responsable en relació amb altres ajudes per a les mateixes finalitats
Nom i llinatges:
|
NIF:
|
Amb relació a la sol·licitud de prestació econòmica de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022, DECLARO RESPONSABLEMENT que:
( ) No s'ha demanat altra ajuda o subvenció pel mateix concepte objecte de valoració.
( ) Sí s'han demanat altres ajudes pel mateix objecte de valoració, i sí s'han concedit:
...........................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................
( ) S'ha demanat ajuda o subvenció per al mateix concepte de valoració i encara no s'ha resolt:
............................................................................................
............................................................................................
.............................................................................................
I que comunicaré al Consell Insular d'Eivissa qualsevol incidència pel que fa a aquest assumpte.
( ) AUTORITZO l'òrgan instructor a comprovar si la persona sol·licitant ha sol·licitat/percebut subvencions a altres administracions públiques (Ib-Salut i Ministeri d'Educació).
(Signatura)
Eivissa, ........ d........................... de 2022
ANNEX V Prestacions econòmiques de dret de concurrència per a persones majors de 65 anys a l'àmbit de l'illa d'Eivissa per a l'any 2022
AUTORITZACIÓ DE REPRESENTACIÓ
(S'ha d'emplenar aquest annex sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent a la persona beneficiària)
Nom i llinatges ..........................................................................................................................,
amb DNI/NIE núm. .............................................................,
AUTORITZO A
Nom i llinatges ..........................................................................................................................,
amb DNI/NIE núm. .............................................................,
A presentar davant el Consell Insular la documentació següent:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I perquè així consti als efectes oportuns, signo aquest document.
______________, ______ d___________ de ______
(Signatura)