Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 510028
Bases que regulen la concessió de subvencions per a l’adquisició de llibres de text, material escolar de caràcter obligatori i/o quota de material, per al curs 2022-2023
Per Decret de batlia 522/22 de dia 1 de setembre de 2022 s'aprovaren les següents:
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A L'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT, MATERIAL ESCOLAR DE CARÀCTER OBLIGATORI I/O QUOTA DE MATERIAL, PER AL CURS 2022-2023
1- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és l'atorgament , per part de l'Ajuntament d'Esporles, de subvencions per a l'adquisició de llibres de text, material escolar obligatori (inclosos mitjans electrònics) i/o quota de material per al curs 2022-2023, a les famílies amb infants que estiguin cursant algun dels cursos dels distints nivells d'educació Infantil, Primària, Secundària i PISE.
Les subvencions tenen la finalitat de donar suport econòmic a la despesa que suposa la compra de llibres de text, llibres de lectura obligatoris, material escolar obligatori i/o quota de material, a les famílies del municipi d'Esporles.
Així mateix, amb aquesta convocatòria es pretén fomentar i potenciar la reutilització de llibres de text i material educatius didàctics susceptibles de ser reutilitzats.
2- REQUISITS
Els sol·licitants han d'estar empadronats al municipi d'Esporles, amb una antiguitat de tres mesos anteriors a la sol·licitud.
Els alumnes han d'estar matriculats a centres escolars ubicats al municipi d'Esporles.
Els sol·licitants s'han de comprometre a facilitar la reutilització dels llibres i dels materials escolars, susceptibles de ser reutilitzats, pels quals siguin subvencionats.
a) Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes o l'APIMA, compta amb programa de reutilització de llibres de text i material escolar obligatori, hi hauran d'estar adherits.
b) Si el centre escolar on estan matriculats els alumnes o l'APIMA, no compta amb programa de reutilització de llibres de text i material escolar obligatori, els llibres o material escolar obligatori susceptible de ser reutilitzat es dipositarà al centre en acabar el curs escolar. En aquest cas el centre escolar complimentarà l'annex 4 i el remetrà a l'Ajuntament .
3- DESTINATARIS
Podran sol·licitar les subvencions el pare, la mare o qui tengui la tutoria legal i figuri al padró d'Esporles en representació de l' infant que també haurà de figurar al padró d'Esporles, i haver formalitzat la matrícula a algun dels diferents nivells d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria o PISE en els centres públics del municipi d'Esporles durant el curs escolar 2022-2023.
S'estableixen criteris especials per aquelles famílies que puguin justificar una de les següents situacions recollides a l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies:
a) Famílies nombroses.
b) Famílies monoparentals.
c) Famílies en risc social i víctimes de violència masclista.
d)Famílies amb persones en situació de dependència o amb persones amb discapacitat.
En el cas de Famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial recollides a la mateixa llei i que puguin acreditar aquesta condició en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria, es pot accedir directament a les ajudes sense necessitat d'aportar la declaració de la renda. En el marc d'aquesta convocatòria s'entén per famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial les famílies beneficiàries de la renda social garantida, de l'ingrés mínim vital o de les rendes mínimes d'inserció o les que tenen el subsidi de desocupació com a únic ingrés.
4- DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA
Als pressuposts municipals de l'Ajuntament d'Esporles per a l'any 2022 existeix una partida destinada a cobrir aquestes subvencions dotada amb 6.000 €.
5- FORMA I DOCUMENTACIÓ DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:
Les persones interessades a sol·licitar una beca s'han d'adreçar al registre general de l'Ajuntament d'Esporles i aportar la següent documentació:
-Sol·licitud (Annex1)
-Fotocòpia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant.
-Fotocòpia del Llibre de Família o certificat de naixement on es pugui identificar el menor i els seus progenitors.
-En cas de fills amb discapacitat, document acreditatiu oficial.
-Fotocòpia de la declaració de la Renda de l'exercici 2021 dels progenitors de l'alumne o dels seus representants legals i persones que conformin la unitat familiar de convivència. (vegeu base 7)
-En cas de famílies monoparentals el justificant on s'acrediti que la pàtria potestat recau en un sol progenitor.
-En cas que algun membre de la unitat familiar no estigui subjecte a fer la declaració de la renda, CERTIFICAT D'IMPUTACIONS emès per l'Agència Tributària.
-En cas de separació dels pares, cal presentar la sentència judicial i el règim de manutenció.
-Factura original i/o justificant de pagament de la compra de llibres de text, llibres de lectura obligatoris, material escolar obligatori i/o quota de material.
-Document bancari en què constin les dades del compte i el titular d'aquest.
( s'acreditarà amb una fotocòpia de la llibreta)
-Declaració jurada de no haver rebut cap altre beca o ajut pel mateix concepte. (Annex 2)
-Compromís signat en què s'especifiqui que l'alumne/a beneficiari/a, en acabar el curs, dipositarà els llibres i materials EDUCATIUS didàctics susceptibles de ser reutilitzats en el centre (Annex 3).
- En cas de famílies nombroses o monoparentals que no compleixin els criteris generals de renta del punt 10 es podran acollir als criteris destinats a aquestes famílies mitjançant l'acreditació a través del títol de família nombrosa o monoparental.
Les dades relatives a l'empadronament i la convivència en el mateix domicili seran comprovades pel propi Ajuntament d'Esporles i per tant, no és necessari aportar els certificats.
La Sol·licitud de la beca suposa una autorització expressa a l'ajuntament d'Esporles per accedir a les dades dels membres de la unitat familiar que consten en el padró municipal.
Les factures i/o justificants que fan referència aquestes bases hauran de reunir els següents requisits:
- Hauran d'estar pagades i degudament justificades (segell, justificant bancari...)
- Han d'estar datades durant l'any escolar en curs.
- Han de fer referència als llibres de text i/ o material escolar d'adquisició obligatòria, del curs 2022-2023.
- Han de ser originals (no fotocòpia) i contenir les dades de l'emissor i el número de factura.
Les subvencions es sol·licitaran mitjançant el model de sol·licitud (Annex 1), dirigit a la batlessa d'Esporles i subscrit pel tutor/a legal de l'alumne/a en representació d'aquest/a, al Registre d'entrada de l'Ajuntament d'Esporles en el termini previst.
La presentació de la sol·licitud implicarà l'autorització a l'Ajuntament, perquè, en nom del sol·licitant, realitzi les gestions i comprovacions pertinents per a la tramitació de les beques, singularment per demanar certificat als centres escolars, acreditant la matriculació dels fills/filles dels sol·licitants.
6- TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds serà de dia 3 d'octubre a dia 4 de novembre de 2022 ambdós inclosos.
7- DETERMINACIÓ DE LA UNITAT FAMILIAR
A efectes d'aquesta convocatòria, es considera que conformen la unitat familiar:
-Els pares i, si s'escau, el/la tutor/a o persona encarregada de la guarda i protecció del menor, no separats legalment.
-Els fills menors d'edat, amb excepció dels emancipats.
-Els fills majors d'edat amb discapacitat psíquica, física o sensorial, o incapacitats judicialment.
-Els fills fadrins menors de vint-i-cinc anys i que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l'any immediatament anterior.
-Els ascendents dels pares que justifiquin la residència en el mateix domicili que els anteriors a 31 de desembre de l'any immediatament anterior.
Quan no existeixi vincle matrimonial, la unitat familiar s'entendrà constituïda pel pare, la mare i tots els fills i ascendents dels pares que convisquin i reuneixin els requisits de l'apartat anterior. En cas que no existeixi convivència s'haurà d'acreditar documentalment, mitjançant certificat de convivència.
En cas de separació o divorci no es considerarà membre computable aquell que no con visqui amb el sol·licitant de la subvenció. No obstant, tindrà consideració de membre computable la nova parella o persona unida per anàloga relació, i per tant, les seves rendes s'inclouran dins el còmput de la renda familiar. La separació o divorci s'acreditarà de la següent manera:
-En la separació de fet, s'haurà de presentar un document justificant d'interposició de demanda, o altres documents que avalin aquesta situació.
-Si la separació és legal o divorci, s'haurà de presentar la sentència judicial o el conveni regulador a on consti la custòdia del menor.
-A efectes de càlcul de renda per càpita, computaran per dos els fills de la unitat familiar amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent, situació que s'haurà d'acreditar fefaentment.
8-RENDA PER CÀPITA
La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres de la unitat familiar computables que hagin generat ingressos. Es calcularà realitzant la suma de les caselles corresponents a la base imposable general més la base imposable d'estalvi, de la Declaració de IRPF de l'any 2021.
9-QUANTIA I NOMBRE DE BEQUES
El nombre i la quantia de subvencions, s'establirà en funció de la quantitat d'alumnes amb sol·licitud aprovada per la Comissió de Valoració i el total de la partida dels pressuposts municipals destinats a tal fi. Les beques no excediran en cap cas el 80% del cost de la despesa.
10-CRITERIS DE VALORACIÓ
Per a la concessió de les beques s'aplicarà la següent fórmula:
Criteri general:
El Salari Mínim Interprofessional de l'any anterior a la sol·licitud (el SMI de 2021 és de 965€ /mes o 13.510€/any, segons el Real Decret 231/2020, de 4 de febrer, pel qual queda fixat el salari mínim interprofessional per a 2020). La referència es calcularà a partir del 80% del SMI i es multiplicarà pel nombre de membres de la unitat familiar. Aquesta quantitat no ha de ser superior a la renda per càpita familiar, és a dir :
-Unitat familiar de 2 membres, fins a una renda familiar màxima de 21.616 €
-Unitat familiar de 3 membres, fins a una renda familiar màxima de 32.424 €
-Unitat familiar de 4 membres, fins a una renda familiar màxima de 43.332 €
-Unitat familiar de 5 membres. fins a una renda familiar màxima de 54.040 €
-Unitat familiar de 6 membres, fins a una renda familiar màxima de 64.848 €
...
Criteri especial
En cas que la unitat familiar pugui justificar una de les següents situacions recollides a l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies:, no s'aplicarà el coeficient del 80% sobre el SMI, quedant com a referència les següents quantitats:
-Unitat familiar de 2 membres, fins a una renda familiar màxima de 27.020 €
-Unitat familiar de 3 membres, fins a una renda familiar màxima de 40.530 €
-Unitat familiar de 4 membres, fins a una renda familiar màxima de 54.040 €
-Unitat familiar de 5 membres. fins a una renda familiar màxima de 67.550 €
-Unitat familiar de 6 membres, fins a una renda familiar màxima de 81.060 €
...
En el cas de Famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial que puguin acreditar aquesta condició en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria, es pot accedir directament a les ajudes sense necessitat d'acreditar cap altre condició relacionada amb els ingressos de l'any anterior.. En el marc d'aquesta convocatòria s'entén per famílies s'entén per famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial les famílies beneficiàries de la renda social garantida, de l'ingrés mínim vital o de les rendes mínims d'inserció o les que tenen el subsidi de desocupació com a únic ingrés.
Les sol·licituds que compleixin la condició anterior quedaran admeses a tràmit, i les que no la compleixin quedaran excloses.
11-COMISSIÓ DE VALORACIÓ I ATORGAMENT
La Comissió de Valoració estarà formada per una persona de cada un dels següents estaments: regidoria, cos tècnic i administració de l'Ajuntament, o persones en qui deleguin.
Les funcions de l'anomenada comissió seran les següents:
1-Avaluar cada una de les sol·licituds presentades
2-Baremar cada una de les sol·licituds presentades.
3-Admetre o excloure les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que consten en aquestes bases.
4-Pel que fa al procés administratiu de concessió de les subvencions, la Comissió de Valoració atendrà els següents períodes:
Una vegada examinades totes les sol·licituds, dita comissió emetrà un informe amb la llista d' admesos i exclosos i els motius d'exclusió, que ha de servir de base per elaborar la proposta de la resolució provisional per part del Regidor Delegat d'Educació, d'acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.
Aquesta llista es farà pública a la pàgina web, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al BOIB.
Els Sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l'exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d'ésser presentada al registre d'entrada de l'Ajuntament d'Esporles en horari d'atenció al públic.
12-RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
Una vegada la Comissió de Valoració hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, en el termini de tres dies hàbils, elaborarà un informe que ha de servir de base per elaborar la resolució definitiva de concessió o denegació de les subvencions, que expressarà la llista de persones beneficiàries i la quantitat de la subvenció atorgada, i també les sol·licituds excloses amb indicació de la causa d'exclusió.
La Batlessa, a vista de l'informe, aprovarà la resolució de la convocatòria, que serà exposada en els llocs d'informació assenyalats a les bases d'aquesta convocatòria.
13-PAGAMENT
El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.
14-COMPATIBILITAT DE LES SUBVENCIONS
Les subvencions concedides en virtut de la present convocatòria no són compatibles amb qualsevol altre ajut i/o beca que es pogués percebre per la mateixa finalitat d'altres entitats públiques. A tal efecte, els sol·licitants hauran de signar una declaració jurada (Annex 2). En cas de què el beneficiari hagués rebut una subvenció pel mateix concepte i el mateix període de temps, haurà de procedir al reintegrament de la subvenció.
15-RÈGIM D'INTERPOSICIÓ DE RECURSOS
Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
PODEU DESCARREGAR ELS ANNEXES DE LA PAGINA WEB DE L'AJUNTAMENT www.esporles.cat
Esporles, 7 de setembre de 2022
La batlessa Maria Ramon Salas
ANNEX I SOL·LICITUD
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A L'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I /O MATERIAL ESCOLAR CURS 2022-2023
.......................................... ............................................ ................................
(NOM I LLINATGES)
Com a pare mare tutor/ tutora legal
Que visc a ...........................................................................núm.............pis.........
Població.................................................................................................................
Telèfon fix.............................................Telèfon mòbil...........................................
Amb DNI...............................................
Núm. Compte corrent (20 dígits) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
EXPÒS:
Que tenc interès a sol·licitar a l'Ajuntament d'Esporles la subvenció per a l'adquisició de llibres de text i/o material escolar per al curs escolar 2022/2023 pels següents alumnes dels quals tenc la representació legal(pare/mare o tutor/ tutora):
1. Nom i cognoms................................................................................................
En qualitat de pare mare tutor/tutora legal
Centre educatiu.....................................................................................................
curs............ Educació Infantil Primària Secundària PISE
2. Nom i cognoms..................................................................................................
En qualitat de pare mare tutor/tutora legal
Centre educatiu.....................................................................................................
curs............. Educació Infantil Primària Secundària PISE
3. Nom i cognoms..................................................................................................
En qualitat de pare mare tutor/tutora legal
Centre educatiu.....................................................................................................
curs............ Educació Infantil Primària Secundària PISE
4. Nom i cognoms..................................................................... ............................
En qualitat de pare mare tutor/tutora legal
Centre educatiu.....................................................................................................
curs............. Educació Infantil Primària Secundària PISE
Que el nombre de membres de la unitat familiar a la qual pertanyem la conformen un total de ....................persones.
Que les persones que integren la unitat familiar són (a excepció dels alumnes abans detallats):
|
Nom i cognoms |
DNI/NIE |
Relació amb l'alumne (pare, mare, germà, germana, padrí/na, padrí...) |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
Per això,
DEMAN
Que s'accepti a tràmit aquesta sol·licitud de subvenció en els termes que regula la convocatòria DE SUBVENCIONS PER A L'ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT I/O MATERIAL ESCOLAR, PER AL CURS 2022/2023
Esporles a ........... de .............................. de 2022
Signatura
ANNEX II DECLARACIÓ JURADA
Jo............................................................................................................................
Amb DNI ...................................................
Declar que
( ) SI He sol·licitat un altre subvenció per a la mateixa finalitat a una altra entitat pública.
( ) NO He sol·licitat un altre subvenció per a la mateixa finalitat a una altra entitat pública.
I perquè surti a efectes on correspongui signo aquest document a
Esporles, ...................... de ..................................... de 2022
Signatura
ANNEX III FULL DE COMPROMÍS
Jo...............................................................................................................................
Amb DNI ..................................................., com a pare/mare/tutor/a de ......................................................., alumne/a del centre educatiu ...................................................., em compromet a acollir-me al programa de reutilització de llibres de text del centre del qual el meu fill/a n'és alumne/a .
I perquè surti a efectes on correspongui signo aquest document a
Esporles, ...................... de ..................................... de 2022
Signatura